KİŞİLERARASI İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mütekaip Görüşme (Follow Up)
Advertisements

ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM I
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
İLETİŞİM.
Değerler Eğitimi Özgüven.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
Şekil: Temel İletişim Süreci
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
REHBERLİK SERVİSİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM.
REHBERLİK.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
Trafik Hakkında Ne Biliyoruz? Trafik yaşamımızı nasıl etkiler?
ETKİLİ İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
SOKRAT SEM İ NER İ. Yunan felsefecisi, filozofu ve düşünürü Sokrates, M.Ö. 470 yılında Atina’da do ğ muş ve M.Ö. 399 yılında Atina’da ölmüştür. SOKRATES.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Arkadaşlığa Ve Çekime Neler Yol Açar?Aşk Nedir? Yakın İlişkiler Kurulmasına Olanak Sağlayan Faktörler Nelerdir? İlişkiler Nasıl Biter? HANGİ ANA BAŞLIKLARI.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
KENDİNİZİ NASIL GÖRÜYORSUNUZ?
Akran Koçluğu Koçluk Becerileri
AİLE EĞİTİMİ 5.OTURUM: BİRLİKTE YAŞAMA.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
ŞİDDET.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
İKNA SÜRECİ.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya, kullanıcılarına karşılıklı paylaşım imkanı sağlayan, kullanıcılarını kişisel veya gruplar.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

KİŞİLERARASI İLETİŞİM Kaynağını ve hedefini insanların oluşturduğu iletişim türü. 2 kişi arasında geçen iletişim biçimi. (7 kişiye kadar olabilir. Ancak 2 hep sabittir.) Kaynak ve alıcı arasında zaman ve mekan birliğinin bulunması durumunda oluşmaktadır. Kimi zaman yalnız biri yeterlidir. Kişilerarası iletişime katılanlar belli bir yakınlık içinde yüzyüze olmalıdır. İletiler sözlü/sözsüz niteliktedir.

Kişilerin “kendi adlarına” belli bir toplumsal role ya da kimliğe bürünmeksizin gerçekleştirdikleri iletişim biçimidir. (Trafik polisi ve yaya arasında toplumsal iletişim vardır; kişilerarası iletişim değil)

Kişilerarası iletişim kişisel ve psikolojik nitelikli bir bilgi alış verişidir. Ancak trafik polisine “kusura bakma abi, görmedim” diyen sürücünün iletişimi kişilerarası iletişime kayar (Yakınlık) Mektuplaşma, bakışma, telefon etme de kişilerarası iletişimdir!

Kişilerarası iletişimde -Karşılıklı güven -Kişilerin birbirini tanıması ve kişilerin kendilerinin karşıdakine açmaları -Karşılıklı hoşlanma, ilginin oluşması -Zorunlulukların, yaptırımların olmaması (ders aldığınız kişinin size “nasılsın” demesi zorunluktan ise iletişimden söz edilemez.) -Yalnızca ileti aktarımı değil, anlamın da aktarımı önem kazanır

İletişimde Bireysel Tarzlar Soylu Tarz: Düşündüklerini söyleyen soylular, az sözcük kullanırlar. Sokrat Tarz: Karar vermeden önce dikkatlice konuları tartışırlar. Alıntılar vererek konuşur. Yansıtıcı Tarz: İyi dinleyici, karşısındakini gücendirmekten korkarlar, duymak istediğiniz şeyleri söylerler.

4. Yargıç Tarz: Soylu ve sokratik karışımı 4. Yargıç Tarz: Soylu ve sokratik karışımı. Düşündüklerini söylerler, detayları bilirler. Tartışmayı denetimi altına alır ya da baskın hale gelirler. 5. Aday Tarz: Sokratik ve yansıtıcı karışımı. Analitik ve konuşkan olmanın ya nısıra sıcak ve destekleyicidir. 6. Senatör Tarz: Hem soylu hem yansıtıcı tarz geliştirmişlerdir. İki tarzı birbirine karıştırmazlar.

Kendini Anlatmak ve Bilinç: Kendini başkalarına açmak. Hepimizin içinde kendini gizleyen bir tarafı vardır. Johari Penceresi Modeli bu durumu tanımlar. 1. Açık (serbest) Alan 2. Kapalı(kör) Alan 3. Saklı (gizli) Alan 4. Bilinmeyen (karanlık) Alan

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis VII. KİŞİLER ARASI İLİŞKİLERİ ANALİZ ETMEDE KULLANILAN “JOHARİ” PENCERESİ Johari Penceresi; kişiler arası iletişimin olduğu her yerdeki olay, tavır ve hareketleri inceleyerek yorumlayabilmek için kullanılan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım dört farklı kombinasyondan söz eder. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

1. Arena (serbest) Alan: Başkalarının da bildiği yaşam alanı Hem kişinin kendisi hakkında bildiklerini hem de diğerlerinin o birey hakkındaki bildiklerini içermektedir. Bu alan, genel olarak kolay gözlemlenebilir, kişinin anlatmaktan çekinmediği bilgileri kapsar. Sizin bütün bilinçli hareketlerinizi ve ifadelerinizi içerir. Örneğin; Kişinin evli ve iki çocuk sahibi olduğunu çevresindekilerin bilmesi

2. Kapalı(kör) Alan Kendinize kapalı başkalarına açık olan alan. Diğerlerinin bildiği ancak kişinin farkına varmadığı bilgileri içerir. Bazen “kuşkulu” olarak adlandırılan bu tür bilgi, kişinin bir başkası hakkında edindiği izlenimler ve o kişinin davranışlarının yorumlanması ile ilgilidir Örneğin; Kişinin kendisinde olduğunu fark etmediği rahatsız edici alışkanlıklar.

3. Saklı (gizli) alan Başkalarına kapalı, kendinize açık alandır. (Sırlar alanıdır) Kişinin diğerleri ile paylaşmak istemediği, bilinçli olarak gizlemek istediği bilgileri kapsamaktadır. Kaygılar, korkular, kıskançlık duygularıyla ilgili bilgiler bu alanda yer alır.

4. Bilinmeyen (karanlık) alan Başkalarına da kendinize de kapalı olan alan. Bu alan tanım olarak bilinmez olduğu için, sadece var olduğunu varsayabilir ve ona bilinçaltı ya da bilinçdışı gibi isimler verebiliriz. Rüyalar, uyuşturucu benzeri etkiler ve mistik deneyimleriniz Bilinmeyen Alanının en güçlü kanıtlarıdır.

Açık Alan

Kapalı Alan

Bilinmeyen Alan Saklı Alan

Johari penceresi: Johari penceresi kendini açma açısından yararlı bir yoldur. Johari penceresi senin kendi hakkında ne kadar bilgiye sahip olduğunu ve diğer insanların seninle ilgili ne kadar bildiğini göstermenin iyi bir yoludur. Açık iletişimden ne kastedildiğini ve iletişimin gerçekleştirilmesinde karşılaşılan sorunların giderilmesi yanında, güven sağlama ve danışmanlık sürecinde de kullanılmaktadır. Bir başka deyişle Johari Penceresi, 2 veya daha fazla insan arasındaki, kişi tarafından bilinen yani paylaşılan ya da kişinin kendi tarafından bilinmeyen , paylaşılmayan iletişimi inceleyen bir yöntemdir.