1 MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 8. Toplantısı 22 Mayıs 2004 MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 8. Toplantısı 22 Mayıs 2004 Değerlendirme ve Kapanış Oturumu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
Advertisements

ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Prof.Dr. Muzaffer Elmas BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU Bologna süreci “Yıllık Eylem Planı Çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara bilgilendirme.
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
YGS 13 Mart 2016 – Pazar LYS 4 18 Haziran Cumartesi (Sosyal Bilimler) LYS 1 19 Haziran Pazar (Matematik) LYS 2 25 Haziran Cumartesi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
YGS ne demektir? YGS, Yükseköğretime Geçiş Sınavı demektir. YGS 1,2 : Sayısal puanla öğrenci alan bölümler içindir. YGS 3,4 : Sözel puanla öğrenci alan.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İ stanbul Üniversitesi Prof. Dr. Ergün Ero ğ lu İ Ü İ şletme Fakültesi.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
ASSURE Modeli.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Temel Matematik 2 9-Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bilginin Organizasyonu
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Elektronik Mühendisliği Tanıtımı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

1 MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 8. Toplantısı 22 Mayıs 2004 MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 8. Toplantısı 22 Mayıs 2004 Değerlendirme ve Kapanış Oturumu 10:30-12:00 1. Program Ölçütleri Komisyonu Çalışmaları ve MDK YK Önerilerinin Onaylanması 2. Çalışma Grupları 3. Kongre ve 8. Toplantının Değerlendirilmesi 4. MDK Toplantıları Planlanması 5. Kapanış Değerlendirme ve Kapanış Oturumu 10:30-12:00 1. Program Ölçütleri Komisyonu Çalışmaları ve MDK YK Önerilerinin Onaylanması 2. Çalışma Grupları 3. Kongre ve 8. Toplantının Değerlendirilmesi 4. MDK Toplantıları Planlanması 5. Kapanış

2 Program Ölçütleri Komisyonu Üyeler: Prof. Dr. Mehmet Demirkol Doç Dr. Oğuz Gündoğdu Prof. Dr. Kemal İnan Prof. Dr. Ayşe Erdem Şenatalar Prof. Dr. Yıldırım Üçtuğ Toplantılar: 19 Mart 2004 İTÜ Makina Fakültesi Dekanlığı 9 Nisan 2004ODTÜ MF Dekanlığı 21 Mayıs 2004 MDK YK Ön değerlendirme 31 Mayıs 2004İTÜ Kimya ve Metalurji Fakültesi

3 Program Ölçütleri Komisyonu MÜDEK Kapsamına alınması için MDK Onayına Sunulan Programlar 1.Biyomedikal Mühendisliği ve Biyomühendislik programları 2.Deniz Teknolojisi Mühendisliği programı 3.Hidrojeoloji Mühendisliği programı 4.İmalat Mühendisliği, Üretim Mühendisliği ve Üretim Sistemleri Mühendisliği programları 5.Telekomünikasyon Mühendisliği programı 6.Tekstil Mühendisliği programı

4 1. Biyomedikal Mühendisliği ve Biyomühendislik programları BİYOMÜHENDİSLİK VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARI PROGRAM ÖLÇÜTLERİ Bu program ölçütleri “biyomedikal mühendislik” dahil olmak üzere başlıklarında “biyomühendislik” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. 1. Eğitim programı Programın yapısı, programın adıyla uyumlu bir mühendislik yelpazesinde yeterli düzeyde genişlik ve derinlik sağlamalıdır. Eğitim programı mezunların aşağıdaki becerilere sahip olduğunu kanıtlamalıdır: biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme; (türevsel denklemler ve istatistik dahil) ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme yetisi; canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi; canlı ve cansız maddeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi.

5 2. Deniz Teknolojisi Mühendisliği programı DENİZ VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARI PROGRAM ÖLÇÜTLERİ Bu program ölçütleri başlıklarında “deniz”, “gemi inşaatı” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. 1. Eğitim programı Eğitim programı mezunların aşağıdaki bilgi ve becerilere sahip olduğunu kanıtlamalıdır: olasılık hesabı ve istatistik yöntemlerini gemi inşaatı ve deniz mühendisliği problemlerine uygulama becerisi; deniz araçları kapsamında akışkanlar mekaniği, dinamik, yapısal mekanik, malzeme özellikleri, hidrostatik ve enerji/itki sistemleri konularında temel bilgi; gemi inşaatı ve/veya deniz mühendisliğine uygun cihazlar konusunda aşinalık. 2. Öğretim kadrosu Öğretim kadrosu program amaçlarını tanımlama, gözden geçirme ve başarıyla uygulama konularında yeterli düzeyde olmalıdır.

6 3. Hidrojeoloji Mühendisliği programı Hidrojeoloji Mühendisliği programının Jeoloji programıyla aynı ölçüt kapsamında değerlendirilmesi.

7 ÜRETİM VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARI PROGRAM ÖLÇÜTLERİ Bu program ölçütleri başlıklarında “üretim” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. 1. Eğitim programı Eğitim programı mezunların aşağıdaki bilgi ve becerilere sahip olduğunu kanıtlamalıdır: malzeme ve üretim süreçleri konularında yeterli bilgi; üretim sürecindeki değişim ve etkileri de göz önüne alarak malzemelerin davranış ve özelliklerini kavrayabilme; ürün tasarımını ve üretim için gereken alet, teçhizat ve çevre koşullarını kavrayabilme; üretimde rekabet: üretim planlaması, stratejisi ve denetimi aracılığıyla rekabetçi avantaj elde edebilme; üretim sistemleri tasarımı: istatistik ve ileri matematiğe dayalı yöntemlerle benzetim ve bilgi teknolojilerinden yararlanarak üretim işlemlerinin analiz, sentez ve kontrolunu yapabilme; laboratuvar deneyimi: bir üretim laboratuvarında üretim süreci değişkenlerini ölçebilme ve süreç hakkında teknik çıkarımlar yapabilme becerisi. 2. Öğretim kadrosu Eğitim programı öğretim kadrosunun üretim mühendisliğinin uygulama konularında güncelliğini koruduğunu kanıtlamalıdır. 4. İmalat Mühendisliği, Üretim Mühendisliği ve Üretim Sistemleri Mühendisliği programları

8 5. Telekomünikasyon Mühendisliği programı Telekomünikasyon Mühendisliği programının Elektrik-Elektronik Mühendisliği programı ölçütü kapsamında değerlendirilmesi.

9 6. Tekstil Mühendisliği programı TEKSTİL VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARI PROGRAM ÖLÇÜTLERİ Bu program ölçütleri başlıklarında “tekstil” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. 1. Eğitim programı Eğitim programı mezunların aşağıdaki bilgi ve becerilere sahip olduğunu kanıtlamalıdır: matematik, fizik, kimya ve istatistik dallarında temel bilgi; çok değişkenli hesaplama, diferansiyel denklemler veya lineer cebir yoluyla ileri matematiği uygulayabilme; mekanik, mukavemet, malzeme ve termodinamik dallarında temel mühendislik bilgisi; tekstil malzemeleri ve teknolojisi alanlarında ürün, proses veya sistem tasarlayabilme veya geliştirebilme; tekstil malzemelerinin özelliklerini ve üretim süreçlerindeki değişkenleri ölçebilme, kontrol edebilme ve teknik olarak yorumlayabilme; üretim sürecinde oluşan değişiklikleri ve bunların malzemelerin davranış özelliklerine etkilerini değerlendirebilme; elyaf, iplik, kumaş, terbiye ve konfeksiyon gibi temel teknolojik alanların en az birinde uygulamalı çalışma yapabilme. 2. Öğretim kadrosu Programın yürütülmesinde program amaçları ile çıktılarını tanımlama, düzeltme, uygulama ve başarma sorumluluğu ile yetkinliğine sahip olmalı, ilgili alanlarda güncelliğini koruduğuna dair kanıtlar sunabilmelidir.

10 Kongre ve 8. Toplantının Değerlendirilmesi

11 MDK Toplantıları Planlanması MDK 9. Toplantısı Atatürk Üniversitesi – Erzurum Prof. Dr. Şahin Gülapoğlu 3-4 Aralık 2004, Cuma-Cumartesi MDK 10. Toplantısı Uludağ Üniversitesi – Bursa Prof. Dr. Sedat Ülkü Mayıs 2005, Perşembe-Cuma

12 KAPANIŞ Destekleyen Kuruluşlar, Kongre Program Kurulu, Kongre Düzenleme Kurulu, ve evsahibimiz DEÜ Mühendislik Fakültesi adına Sayın Dekan Prof. Dr. Cüneyt Güzeliş’e ve tüm katılımcılara en içten teşekkürlerimizi sunarız. MDK Yürütme Kurulu