Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
FUTBOL VE KURALLARI.
Şişme Oyun Parkları.
ENGELLİLERDE VOLEYBOL
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Birey Nedir? Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü ayırıcı özellikleri bulunan tek fert olarak nitelendirilmiştir. Ben bir bireyim. Yaşadığım toplumun.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
YAŞAM ŞEKLİ İYİ DÜŞÜN, DOĞRU KARAR VER. Kendini Tanı ! “İnsanlar kendini tanıma ve bilme yolcuğuna çıkmadıkça, diğerlerini anlayamaz ve diyalog,sevgi.
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
SANAT EĞİTİMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
HENTBOL.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
K AZANMAK DA D OĞAL, K AYBETMEK DE 1.Takımınız oyunu kaybettiğinde neler hissedersiniz ? Söyleyiniz. 2. Sınıf içi oyunlarından” deve- cüce” oyununu kazandığınızda.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. Oyun; çeşitli anlamlarıyla folklorun en zengin alanlarından birisidir. Türkçe' de oyun ve oynamak sözcüğünün pek çok anlamı.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
REKREASYON FAALİYETLERİNİN SPORTİF UYGULAMALAR YÖNÜNDEN ÖNEMİ
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
KIŞ SPORLARI BEĞÜM ŞEVVAL ÜNAL.
TED SAMSUN KOLEJİ SPOR OKULLARI. SPOR NEDİR Spor, önceden belirlenmiş kurallara göre bireysel veya takım halinde yapılan, genellikle rekabete dayalı yarışma.
OYUN ve OYUNCAKLAR.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
BÖLÜM-6: YAŞAM BOYU SPORDA AEROBİK EGZERSİZLER YAŞAM BOYU/HERKES İÇİN
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7
Kazanmak da Doğal , Kaybetmek de
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
BASKETBOL BASKETBOL TARİHİ BASKETBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
TAKIM SARGINLIĞI.
Spor hareketleri dönemi
Kural – 16 Kale Vuruşu.
Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? SECEM ATEŞ 9/B606.
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda oyun, hem öğretim metodu, hem de öğretim aracıdır.  Temel eğitimde kişi düşünerek öğrenmez. Oyunla eğitim, beden eğitimi, spor eğitimi, sosyal bilimler ve fen bilimlerinin öğretim metodu olmasının yanı sıra, genç bireylerin toplumsal kültürü, iyiyi-kötüyü, meslekleri, sosyal rolleri, kişilik haklarını, saygı ve sevgiyi de öğrendikleri en elverişli ortamdır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Eğitsel Oyunların Yapısı ve Özellikleri Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Eğitsel Oyunlar: Bu oyunlar, genellikle eğitim amacı taşıyan, çeşit­li sportif figürlerin veya mücadele esasına dayanan egzersizlerin oyunlaştırılmış şeklidir. Eğitsel oyunlar, oyunların genel sınıflandırılmasında mücadele-yarışma oyunları grubuna girer. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Eğitsel oyunlarda 2 çeşit amaç vardır. Birincisi, oyuncunun amacı olarak belirginleşir ki, oyuncu oyunun çekiciliği ve zevk verme özelliği içerisinde oyunu kazanmayı, üstün gelmeyi amaç edinir. İkincisi ise oyunu seçen ve yönetenin amacıdır ki, oyunu planlayan ve uygulayan, oyuncuların kazanma arzularından ve mücadelelerinden faydalanarak, oyunculara bazı yetenekleri kazandırmayı ve geliştirmeyi amaçlar. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Eğitsel oyunların her zaman, her ortamda ve her yaş grubunda ilgi görmesi, bir araç olarak kullanılması şu özelliklerinden kaynaklanmaktadır. 1. Motivasyon, 2. Özgür ortam olması, 3. Motorik özellikleri test etme imkanı, 4. Sonucun belirsizliği, 5. Birliktelik (beraberlik) ilişkisi, 6. Karmaşıklık, Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

1. Motivasyon Motivasyon oyundaki birçok özelliği kapsadığı gibi, oyunun içeriğini, kurallarını, oyuncular arası ilişkiyi ve oyun disiplinini içerir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2. Özgür ortam olması Oyuncular oyunun durumu ne olursa olsun kendi iç dünyalarına hitap eden bir şeyler bulurlar. Kurallar ve oyun oynama şekli belli olsa bile, kendilerinden bazı şeyler; oyuna katarak, bunları kurallar çerçevesinde arkadaşlarıyla paylaşırlar. Sınırlandırılmış hareketleri kendilerine göre yorumlama ve sergileme özgürlüğüne sahiptirler. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

3. Motorik özellikleri test etme imkânı Eğitsel oyunlar içerisinde oyuncular motorik özelliklerini test etme ve kendi kapasitelerini ölçme imkânı bulurlar ki, bu açıdan da oyunlar hep çekicidir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

4. Sonucun belirsizliği Oyunlar her zaman denk gruplar (güçler) arasında kurulur. Durum böyle olunca mücadelenin sonucu belli değildir, her an değişebilir. Tam oyun kazanılırken kaybedilebilir veya kaybedilirken kazanılabilir. Bu bilinmezlik de oyunu çekici kılmaktadır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

5. Birliktelik (beraberlik) ilişkisi Eğitsel oyunlarda oyuncuların amaçları aynı olsa da olmasa da, yani aynı takımda olsalar da olmasalar da oyunun şartları onları birbirine bağlar. Eğitsel oyunlar bu özelliği ile beden eğitimi çalışmalarının çok üstüne çıkmaktadır. Oyuncular aynı duyguları paylaşmaktadırlar. Bu da onları birleştirir. Çünkü diğerleri olmaz ise oyun olmaz. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

6. Karmaşıklık Eğitsel oyunlarda bazen bir oyunun içerisinde çok değişik hareketin yapılması gerekmektedir. Ayrı ayrı oyunların farklı oynanış biçimlerinde ise bu değişik hareket etme özelliği daha belirgindir. İşte bu değişiklikler ve karmaşıklıklar(çeşitli özelliklerin bir arada olması) eğitsel oyunları sıkıcı olmaktan çıkarıp, daha çekici hale sokmaktadır. Oyunlardaki belirsizlik ve karmaşıklık oyunculara heyecan da vermektedir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

EĞİTSEL OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

1. Oyun Karakterine Göre Eğitsel oyunların, oynanış biçimi ve sergiledikleri özellikler bakımından incelendiğinde üç temel gruba ayrıldığı görülmektedir. Bu gruplarda oyunların oynanma şekli; yani oyun figürlerinin yapısı ve sergiledikleri görünüm farklıdır. Her ne kadar bu gruplar arasında kesin çizgiler yoksa da biçim olarak farklılık göstermektedirler. Buna göre eğitsel oyunlar, oyunların karakterlerine (temel yapılarına) göre: a) Taklit Oyunları, b) Mücadele Oyunları, c ) Basit sportif oyun formları, olarak üç gruba ayrılır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

a) Taklit Oyunları Bu grup oyunlarda oyuncular bir şeye benzemek için yarışırlar. Bazen bu benzeme bir rol olurken, çoğunlukla da şeklidir. 0-6 yaş grubu çocuklarla oynanan, tavşan sıçraması, kanguru, ördek yürüyüşü, aksak yakalama, top yuvarlanması, kütük yuvarlaması oyunlarında olduğu gibi.. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

b) Mücadele Oyunları Mücadele oyunlarında oyuncuların herhangi bir şeye benzeme çabaları yoktur. Tamamen kendi kapasiteleriyle, özelliklede motorik yetenekleriyle, bir mücadele içerisindedirler. Bu mücadelede sportif figürde yoktur. Stafet yarışları, elim sende, yat kurtul, halat çekme, sıçratan ip, tünel topu gibi oyunlar bu gruba girer. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

c) Basit Sportif Oyun Formları İsminden de anlaşıldığı gibi, bu gruptaki oyunlar herhangi bir spor dalından bir veya birkaç motif içermektedir. Diğer bir deyişle, sportif formların oyunlaştırılmış şeklidir. Şato topu, 10 sayı oyunu, dizlere dokunma, yengeç futbolu, yakan top gibi. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER