KONUŞMA EĞİTİMİ 11. HAFTANIN DEVAMI YRD. DOÇ. DR. SELİM EMİROĞLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TARTIŞMA TÜRLERİ DİL VE ANLATIM-10.SINIFLAR HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ
Advertisements

PANEL.
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
DİL ve ANLATIM DERSİ 10. SINIF PROJE ÖDEVİ
Türkiye'de Nüfusun Dağılışı Türkiye'de, 1997 nüfus sayımına göre, km2 ye düşen ortalama nüfus yoğunluğu 81 kişidir. Ancak, ülkemizdeki coğrafi bölgeler,
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
 Kurultay (Kongre) Detay : Bir konuyu görüşmek üzere çeşitli ülkelerden gelen delegelerin katılImıyla gerçekleştirilen uluslararası toplantılara veya.
Bölüm I Hüseyin İlhan.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
DİKSİYON.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ANLATIM TÜRLERİ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖRNEKLEME.
MÜNAZARA.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİMCİLİK VE ORGANİZASYON TOPLULUĞU
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Dicle Üniversitesi Online Talep Takip Sistemi
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ORMAN ENDÜSTRİ BİLİM TOPLULUĞU
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
ARŞ.GÖR DR .KEVSER AYAR KTÜ AİLE HEKİMLİĞİ ABD
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Eğitim Sunusu Başlığı Sunan Adınız Not eklemek için tıklatın.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİMCİLİK VE ORGANİZASYON TOPLULUĞU
KİŞİSEL REHBERLİK.
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersi Planlama.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

KONUŞMA EĞİTİMİ 11. HAFTANIN DEVAMI YRD. DOÇ. DR. SELİM EMİROĞLU

HAZIRLIKLI KONUŞMALAR Bir topluluk karşısında yapılan sunuş konuşmaları hazırlıklı konuşmalardır. Bu konuşmalarda dinleyici grubunu göz önüne alarak uygun bir konu seçmek ve bu konuda bir konuşma planı hazırlayarak hazırlık yapmak şarttır.

KONFERANS Tek kişilik konuşmadır. Öğretici amaçla yapılmaktadır. Alanında uzman kişiler verir. Hemen hemen her konuda konferans verilebilir. Genellikle nesnel bir bakış açısıyla fikirler ortaya konulur. Ancak konuşmacı kişisel gözlem ve deneyimlerini de belirtebilir. Tartışma olmaz ancak konferansın bitiminde dinleyiciler konuşmacıya sorular sorabilir. Bir sonuca ulaşılmaz, sadece bilgi verilir.

MÜNAZARA Küme halinde yapılan bir konuşmadır. Konuşmacıların uzman olmaları gerekmez. En az üçer kişiden oluşan iki grup vardır. Hemen hemen her konuda yapılabilir. İkna edici bir üslup benimsenir. Tartışma havası vardır. Tartışmanın galibine bağlı olarak bir sonuca ulaşılabilir.

SEMPOZYUM 3-6 arası konuşmacı vardır. Öğretici amaçla yapılmaktadır. Alanında uzman kişiler verir. Hazırlıklı konuşmalar arasında akademik seviyesi en yüksek olan türdür. Akademik konular ele alınır. Nesnel bir bakış açısıyla fikirler ortaya konulur. Sempozyumu yöneten bir başkan vardır. Tartışma olmaz ancak sempozyumun bitiminde dinleyiciler konuşmacıya sorular sorabilir. Bir sonuca ulaşılır. Oturumlar halinde düzenlenir.

PANEL 3-6 arası konuşmacı vardır. Öğretici amaçla yapılmaktadır. Alanında uzman kişiler verir. Bir sonuca ulaşılmaz. Konular herkesi ilgilendiren alanlardan seçilebilir. Sohbet havası vardır. Yöneten bir başkan vardır. Tartışma olur, panelin bitiminde dinleyiciler konuşmacıya sorular sorabilir. Genellikle küçük salonlarda, az sayıdaki dinleyici kitlesi karşısında yapılır.

FORUM 3 veya daha fazla konuşmacı vardır. Öğretici amaçla yapılmaktadır. Alanında uzman kişiler verir. Bir sonuca ulaşılmaz. Konular herkesi ilgilendiren alanlardan seçilebilir. Sohbet havası vardır. Yöneten bir başkan vardır. Tartışma olur, forumda dinleyiciler konuşmacıya sorular sorabilir, açıklama yapabilir. Ayrıca konuşmacılar da birbirine sorular sorabilir. Paneller genellikle bir saati aşmazken forum bir buçuk iki saatlik bir sürede gerçekleştirilir.

AÇIK OTURUM 3 veya daha fazla konuşmacı vardır. Öğretici amaçla yapılmaktadır. Alanında uzman kişiler verir. Bir sonuca ulaşılmaz. Konular herkesi ilgilendiren alanlardan seçilebilir. Sohbet havası vardır. Yöneten bir başkan vardır. Panelden daha kalabalık bir ortamda yapılır.

NUTUK Tek kişilik konuşmadır. Alanında uzman kişiler verir. Genellikle millî, dinî, siyasi vb. konularda verilir. Topluluğu heyecanlandırmak ve yönlendirmek amacıyla yapılır. Duygulu, güzel, ve coşkulu bir üslupla yapılır. Konuşmacıyı dinleyiciye takdim eden bir sunucu vardır. Tartışma olmaz.