Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Bölüm 13 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama Araştırması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
STRATEJİK PLANLAMA.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Bilişim sistemlerinin türleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
PAZARLAMA İŞLEVİ a)pazarlamanın geleneksel işlevleri b)pazarlamanın yönetsel işlevleri .
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Tüketici Karar verme Süreci
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK

Bunların cevabı nedir? Eğer uluslararası bir pazara yatırım yapmak gerekse bu hangi Pazar olurdu? Türkiye’nin ve Türk mallarının uluslararası pazardaki imajı nedir? Kadınların alışveriş eğilimleri nasıl tanımlanabilir? ….

Neden Pazarlama Araştırmaları? Küreselleşen pazarlar Artan pazar dinamizmi Daha sofistike tüketici grupları Davranış bilimlerindeki gelişmeler Araştırma ve analiz yöntemlerindeki ilerlemeler Değişen performans kriterleri Hızlı değişim … ARTAN BELİRSİZLİK ve BİLGİ İHTİYACI

Pazar Araştırması mı? Pazarlama Araştırması? Fonksiyonel bakış açısının sıkıntıları Kapsam ve amaç karşılaştırması …

Pazarlama Araştırması ? Pazar ve Pazarlamayla ilgili Problemlerin ortaya çıkarılması ve çözüm alternatiflerinin belirlenmesi Pazar fırsatlarının izlenmesi ve ortaya çıkarılması yoluyla Pazarlama yöneticisine yardımcı olacak BİLGİLERİN Objektif ve Sistematik bir şekilde Belirlenmesi, Toplanması, Analiz edilmesi ve Değerlendirilmesi ve Dağıtımına ilişkin Yönetsel bir SÜREÇ.

AMA’ya Göre Pazarlama Araştırmalarının Tanımı? Pazarlama Araştırması: Pazarlama fırsatları ve pazarlama problemlerinin belirlenmesi ve tanımlanması; bu fırsat ve tehditlere karşı oluşturulabilecek pazarlama faaliyetlerinin yaratılması, gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi; pazarlama performansının kontrol edilmesi ve bir süreç olarak pazarlama anlayışının geliştirilmesi amacıyla bilimsel yöntemlerin kullanımını içeren ve tüketici, müşteri ve kamuoyunu bilgi yoluyla pazarlamacıya yaklaştıran bir süreçtir.

Pazarlama Araştırması başarıyı garanti eder mi? HAYIR etmez çünkü pazarlama araştırması boşlukta yapılmaz, hatalar olabilir. Araştırma bulguları doğru olsa dahi karar verici (Pazarlama Yöneticisi) bulgulara rağmen farklı kararlar vermeyi tercih edebilir.

Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Yöneticisi Bilgi ihtiyaç tespiti Bilgi üretimi Bilgi işlem uzmanları Veri bankası Pazarlama modelleri Karar destek sistemleri Pazar Çevresi Firma iç kayıtları Pazar izleme bilgileri Pazarlama araştırması Pazarlama kararları ve iletişim Bilgi dağıtımı

Pazarlama Bilgi Sisteminin Unsurları? İç raporlama Pazarlama istihbaratı /Pazar İzleme Pazarlama Karar Destek Sistemleri Pazarlama Araştırmaları

Pazarlama Araştırması Süreci Problemin Tanımlanması Amaçların Belirlenmesi Araştırma Tasarımı Belirleme Örnekleme Veri Toplama Veri Analizi Raporlama ve Dağıtım

Pazarlama Araştırması Süreci Birinci Aşama: Ön Hazırlık Konunun Geçmişi Araştırmanın Amacı Araştırmanın Değerlendirilmesi (Yargılanması) İkinci Aşama: Araştırmanın Tasarımı Problem veya fırsatın tanımlanması Araştırma taslağının hazırlanması Araştırma yönteminin seçimi Örnekleme yönteminin seçimi Üçüncü Aşama: Araştırma Uygulaması Verilerin toplanması Verilerin tasnifi Verilerin analizi Bulguların yorumu Raporların hazırlanması Sonuçların uygulanması ve izlenmesi

Pazarlama Araştırması Süreci Problemin Tanımlanması Amaçların Belirlenmesi Araştırma Tasarımı Belirleme Veri Toplama ve Analizi Raporlama ve Dağıtım

İyi bir pazarlama araştırmasının özellikleri Güncel Güvenilir Geçerli Doğru ve tam Alakalı …

Pazarlama Araştırmalarında HATALAR Örnekleme hataları Örnekleme Dışı Hatalar Tasarım hataları Seçim hatası Ana kütle tanımlama hatası Örnekleme çerçevesi hatası Ölçme hatası Veri analizi hatası Yanlış bilgi seçimi hatası Yönetsel hatalar Soru hatası Kayıt hatası Yönlendirme hatası Cevaplama hataları Cevapsızlık hataları Görüşmek istememe hatası Tamamlanmamış cevap hatası

Sorusu Olan ? ?

TEŞEKKÜRLER…