Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
Everyday objects ● Possession
Değerler Eğitimi Özgüven.
To Be / Nationalities Ek fiil / Uyruklar
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Maria Montessori.
“Ben çay içmek istiyorum.” Asking for things ● Offering things ● Plans
MOTİVASYON.
Past tense ● Time expressions
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
The Value of Serious Play
UNIT- 3 OUR NATURAL HERITAGE.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
PRESENT CONTINUOUS NAME:MERVE SURNAME:ÖKSÜZ CLASS:10/D NO:681.
Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
BİLGİ VE GÜVENLİK Hakan TÜZER B.T. Öğretmeni.
IZDOS Scouting and Nature Sportmen Youth and Sports Club GSK ‘’ The Universe Challenges!’’ Project Camping.
MOTİVASYON.
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
 Let’s go for a walk. ( Hadi yürüyüşe çıkalım.)  Let’s drink coffee. (Hadi kahve içelim.)
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
Key Terms from the Chapters. Chapter -1 Statistics, Data, and Statistical Thinking Fundemantal Elements of Statistics Statistics: EN: Statistics is the.
YALVAÇ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GATHER TOGETHER FOR BETTER "Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada.
Distortion; çarpıtma bölüm I. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır, değiştirilir. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır,
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
We just want to have the peace for our world Dünyamız için sadece barış istiyoruz.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
Good Effects of ADs Renault fluence and Sütaş Ads.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
OKULDE BİREYLER SAA.
Would you like a different color?
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
PASSİVE VOİCE Edilgen çatI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Dersin sonunda öğreneceğiniz şeyler… İnsanlar ihtiyaçlarından etkilenir ve gündelik olaylar onları etkiler Herkeste öğrenme gdüsü vardır Güdü içsel ya da dışsal olabilir Motivasyon hakkıında bilgi sahibi olmak kişinin hayatının önemli tarfalarını kontol etmesini sağlar

Soru Hergün uyanıp, işe koşturmamıızı ve günlük işlere dahil olamızı sağlayan ne? Bütün hayatımız boyunca hergün aynı sıradan işleri yapmamıza sebep ne? Yaptığımız her aktivitede harcayacağımız enerjiyi nerden buluyoruz?

Çözüm! Hayatımızda iyi şeyler başarmak için çabalarız ve bazende kendimizi tamaıyla çok büyük bir hedef için adarız. Bu daha büyük hedefleri gerçekleştirmek uğruna günlük hayatta başımıza gelen küçük sorunları ve kazaları gözardı edebiliriz. Sometimes we put a lot of energy to obtain something.

Kavram Bir işi yapmak için güdüye ihtiyaç duyduğumuzu sıklıkla söyleriz. Bu doğrudur. Yaptığımız her şey. Motivasyon hayatımızın önemli bir parçasıdır ve bize yaptığımız işte harcayacağımız enerjiyi verir. İhtiyaçlarımız da vardır. Bunların üstesinden gelebilmek için de bazen dramatik olaylarla karşı karşıya kalırız. Çok aç olduğumuz bir durumu düşünelim. Daha önce hiç yemediğimiz ya da hiç sevmediğimiz bir şey olsa dahi onu yemeyi deneriz! Güdüler ve ihtiyaçlar insanların motivasyonunun önemli parçalrıdır.

Kavram İnsanlığın ayrıca sevme, ait olma, güvenlik, özgüven ve özsaygı, başarı gibi daha büyük sosyal ihtiyaçları vardır. Büyük hedeflerimiz bize başarılı, sosyal bir hayat sağlar.

Kavram Tüm insanlar araştırmaya, başarmaya ve öğrenmeye ihtiyaç duyarlarÖğrenme doğumdan itibaren her an her yerde gerçekleşen hayatın en temel parçasıdır. Öğrenmek için güdülendiğimizi söyelersek, yeteneklerimizi geliştirmek için niyetimizi ve bir işi en iyi şekilde başarmak için anladığımız şeyi ifade etmiş oluruz. Learning motivation is present in every person that wants to improve abilities and to understand

Örnek Düşünün izlemeyi çok istediğiniz bir film var ve sizin uzaktan kumandayı kullanmayı öğrenmeniz gerek.Önce kullanmayı öğrendiniz, sonra hayatınızı kolaylaştıracak kadar etkili kullanır hale geldiniz ve TV’nin keyfini çıkarın. Öğrenilebilir herşey aynı örüntü içinde gerçekleşir. Telefonu, uzaktan kumandayı ya da herhangi bir şeyi kullanmayı bilmek ilk öğrenmeyi içerir.

Anahtar kavram Her tür motivasyon istediğimiz şeyi başarmak için doğru yolda hareket etmemizin temel parçasıdır.Motivasyon bizi hedefimize götüren sürücüdür. Güdülerimizi bilmek nereye gittiğimizi ve neden hareket ettiğimizi bilmemizdir. Güdülerimizi bilmek hayatımızın amacı için çok önemlidir.

Örnek Bir an için motivasyonun ne kadar önemli olduğunu düşünelim. Bütün insanlar yeteneklere, becerilere, zekaya tek kelimeyle niteliklere sahip. Bu tüm parçaları mükemmel işleyen dünyanın en iyi arabasına sahip olmak gibi bir şey. Araba harika yakıt performansı ile hızlı gitmek için her tür yeterliliğe sahip. Fakat bir sürücü yoksa ya da sürücü arabayı nasıl çalıştıracağını bilmiyorsa araba hareket etmeyecektir. Motivasyon motor için kıvılcım gibidir. Bu insanı hareket ettiren şeydir. En mükemmel yetenklere sahip olsanız ya da muhteşem becerilerle donatılmış olsanız bile motivasyonunuz yoksa çuk uzağa gidemezsiniz. Motivasyon insanı herekete geçiren kıcılcım gibidir.

Kavram Motivasyon bireye bazen dışarıdan gelebilir. Güdüleyici faktörler dışsal ya da dışarıdan olabilir, para ya da not gibi. Bu ödüller durumun sağlayamayacağı güven ve memnuniyeti sağlar. Bu tarz motive edici şeylere etrafımızda heryerde –indirimler yada markette kazandığımız bonuslar gibi- rastlayabiliriz. Güdüleyici faktörler bbireye çevresinden gelebilir.

Example You can experience positive motivations such as rewards and other bribery or negative motivation such as threats and blackmail. Think of a moment when you wanted to obtain a reward. External motivation can be positive or negative (reward or punishment)

Kavram Motivasyon bireyin içinden gelebilir. Her zaman gerekli tüm kaynaklara sahibiz ve doğru kaynağı kullanmaya ihtiyacımız var. İçimizde motivasyonu sağlayan şey ilgi mi yoksa tutku mu. İçinizde bir tutkuyla yaşarsanız sizi sürükleyecek başka bir şeye ihtiyaç duymazsınız. Siz hayatta en iyisini başarmak için yol alırsınız. Güdüleyici faktörler bireyin içinden gelebilir.

Örnek Gözlerinizi kapatın ve tutkuyla yaptığınız bir işi düşünün. O zaman hissttiğiniz duuyguyu hissetmeyi deneyin. Kesinlikle eminim ki o zamannki motivasyonu içinizde hissedecksiniz. İçinizdeki tutku ve ilgi güçlü duygulardan bir kaçıdır.

Sonuç! Güdümüzü bilirsek ve onu hayatımızın herhangi bir alanında kullanırsak, yakın zamanda ve hızlı başarılı sonuçlar elde edebiliriz. Araştırma ve öğrenme ihtiyacı insanlığın bir parçası olduğundan her birey öğrenme güdüsüne sahiptir. Biz sadece keşfetmeli ve onu en karlı şekilde kullanmalıyız. Motivation is you, moving forward. Tebrikler!

Çıkarılan Ders Motivasyon hayatın önemli bir parçasıdır. Bu bize enerji ve başarılı işler yapma duygusu verir. Bir süre ihtiyaçlarımz ve güdülerimiz hakkında düşünmek önemli ve sonra daha iyi bir yaşama sahip olmak için ne istediğimize göre olayları düşün. Herkes güdüye sahip.