ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ. ÖZEL EĞİTİMİN TANIMI Özel eğitim nedir? Özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim gereksinimlerini karşılamak için.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KAYNAŞTIRMA. KAYNAŞTIRMA NEDİR ? Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini bütün kademelerde.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
Ödev yapma alIşkanlIğI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Örgüt yapısı ve özel eğitim
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

SEMİNER ÖZETİ TANIMLAR VE KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN GURUPLANDIRILMASI ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ORTAK NOKTALAR

TANIMLAR VE KAVRAMLAR Özel eğitime ihtiyacı olan birey : Bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından yaşıtlarından anlamlı farklılık gösteren birey. Yetersizlik: Zedelenme ya da bazı sapmalar sonucu, insan için normal bir etkinliğin, yapının önlenmesi, sınırlandırılması hali. Engel : Bireyin yetersizliği nedeniyle, yaşadığı sürece, yaş, cins, sosyal ve kültürel farklılıklara bağlı olarak oynaması gereken rolleri gereği gibi oynayamama durumu.

Ö ZEL E ĞITIM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile onların özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitime "özel eğitim" denir.

Ö ZEL E ĞITIM Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklara sunulan, Üstün yeteneklileri yetenekleri doğrultusunda en üst düzeye çıkmasını sağlayan Yetersizliği engele dönüştürmeyi önleyen, Bireyi kendine yeterli hale getirerek toplumla kaynaşmasını, bağımsız, üretici bireyler olmasını destekleyecek becerilerle donatılan eğitimdir.

ÖZEL EĞİTİMİN İLKELERİ 1. İlgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda 2. Eğitimine erken yaşta başlanması esastır. 3. Sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayırmadan plânlanır ve yürütülür. 4. Performansları dikkate alınarak; amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak, sağlıklı akranları ile birlikte eğitilmeleri

ÖZEL EĞİTİMİN İLKELERİ 5. Eğitimlerini kesintisiz sürdürebilmeleri için rehabilitasyonlarını sağlayacak kurum, kuruluşlarla iş birliği 6. Bireysel eğitim plânı hazırlanır ve eğitim programları bireyselleştirilerek uygulanır. 7. Ailelerin, özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılmaları ve eğitimleri sağlanır.

ÖZEL EĞİTİMİN İLKELERİ 8. Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde, özel eğitime ihtiyacı olan bireye yönelik etkinlik gösteren sivil toplum örgütlerinin görüşlerine önem verilir. 9. Özel eğitim hizmetleri, özel eğitime ihtiyacı olan bireyin toplumla etkileşim ve karşılıklı uyum sağlama sürecini kapsayacak şekilde plânlanır

ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN GURUPLANDIRILMASI Zihinsel Öğrenme yetersizliği olan Bireyler İşitme Yetersizliği Olan Bireyler Görme Yetersizliği Olan Bireyler Ortopedik Yetersizliği Olan Bireyler Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan Bireyler

ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN GURUPLANDIRILMASI Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler Duygusal, Davranışsal ve Sosyal Uyum Güçlüğü Olan Bireyler Otistik Özellikler Gösteren Bireyler Üstün Zeka ve Üstün Yeteneği Olan Bireyler Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Gösteren Bireyler

ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ORTAK NOKTALAR

İLGİ

İlgi ihtiyacı çocukların ihtiyaçlarındandır. Çocuğun değerli olduğunu gösterir. İlgi ihtiyacı karşılanmaz ise «değersizim» düşüncesini oluşturur. Karşılanmazsa çocuk kendisini geri çekerek her şeyden kopabilir. Olumsuz davranışlara yönelebilir. Olumlu davranışlarına ilgi gösterin.

YAPABİLDİKLERİNİ ÖNE ÇIKARMAK Akademik becerilerde zayıf, geri veya «0» olabilir. Fakat farklı becerileri yok mu? Yapamadıklarını herkes vurguluyor neyi değiştirdi? Yapabildikleri üzerinden başarısını gösterin ki başarma isteği oluşsun.

KOLAYDAN ZORA Çizgi bile çizemiyor Harfleri tanımıyor Rakamları bilmiyor Toplama bile yapamıyor Demek ki ne öğreterek başlayacağını biliyorsun. Neden bilmediği temelden başlamıyorsun

AZ BİLGİ BOL TEKRAR Kaç defa anlattım anlamadı Dün o kadar anlattım bu gün hiçbir şey hatırlamıyor. Ben öğretiyorum o unutuyor. ACABA öğretirken öğrenebileceğinden çok öğretmeye kalkıyor olabilir misin? Az bilgi vererek öğrendikçe ilerleyin Tekrar bol bol yapılmalıdır.

KALINTIYI GELİŞTİRİN Özür türüne göre ne kadar az olursa olsun kalıntıyı geliştirmeye yönelik çalışın İcatlar ihtiyaçtan doğar. Çocuk zorlandıkça gelişme gösterir. Küstürüp kendinizden ve dersten soğutmadan zorlayın.

ÖZGÜVEN KAZANDIRIN

1-Çocuğa yaşına ve yeteneklerine uygun sorumluluklar verin. 2- Uyması için koyduğunuz kuralları takip edin kurallara önce siz uyun. 3-Tutarlı kurallar çocuğun ihtiyacı olan güven, düzen ve kontrol hissi verir 4-Fikirlerine değer verdiğinizi ifade edin,bunun söylenmesi sizce çok önemli olmayabilir ama onun için çok ama çok önemlidir. 5-Başarıdan alınan hazzı ona hissettirin yani en ufak başarılarını dahi takdirle karşılayın.

ÖZGÜVEN KAZANDIRIN Özel eğitime muhtaç çocuklardan beklenilenler becerilerini aşan becerilerdir. Bu durum çocuklarda «yapamıyorum» «beceremiyorum» «işe yaramazım» «ben adam olmam» «benden bir şey olmaz» gibi düşünceler oluşturur. Bu düşünceler çocuğun özgüvenini yerlebir etmiştir.

ÖZGÜVEN KAZANDIRIN Bu düşüncelere sahip bir çocuğu eğitmek için öncelikler «yapabilirim» düşüncesini oluşturmanız gerekir. Yapabildiği becerileri önplana çıkarıp çocuktaki özgüvensizliği yenmeden çocuğu EĞİTEMEZSİNİZ!!!

SEVGİ VE SAYGI ÇOCUĞUN tüm başarısızlıklarına rağmen ona sevgi göstermeniz çocukta sevgiyi kazanmak için mücadeleyi başlatır. Ona saygı duyarak aşağılamadan, hakaret etmeden, severek, ilgilenerek öğretmeye çalışın. Bir süre sonra sizi ŞAŞIRTIR.

DEĞER VERMEK

KONUYA İLİŞKİN SORULARINIZI BEKLİYORUM