1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SUNUM İÇERİĞİ KURUMLARIN MEVCUT DURUMU SÇD’YE GÖRE İZLENMESİ GEREKEN PARAMETRELER KURUMSAL YAPI/LABORATUVAR ORGANİZASYON ŞEMASI SONUÇLAR 2
3
Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Belediyeler ÜLKEMİZDE İZLEME YAPAN KURUMLAR 4
5 *** Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediyelerinden izleme noktaları temin edilemediği için haritaya işlenmemiştir. !! 6636 İzleme Noktası !!
Ayrıca Ülkemizde 160 adet de özel laboratuvar bulunmakta olup, bunun sadece adedi su kalitesi çalışmaları yürütmektedir. 6
7
8 SÇD’ye Göre İzlenen Parametreler SÇD’ye Göre İzlenmeyen Parametreler İzlenen parametreler bazı öncelikli maddeleri, tehlikeli maddeleri ve pestisitlerin birçoğunu kapsamamaktadır.
Ülkemizde yürütülen su kalitesi izleme çalışmaları Su Çerçeve Direktifine göre yapılmamaktadır. Ulusal İzleme Ağı kurulduktan sonra izleme programları çerçevesinde Su Çerçeve Direktifine uyumlu izleme çalışmaları yapılacaktır. Elde edilen veriler Ulusal Su Bilgi Sisteminde toplanarak kurumların verilere ulaşımı sağlanacaktır. 9
10
Su İzleme Laboratuvarları Genel Müdürlüğü Merkez TeşkilatıTaşra Teşkilatı 11 KURUMSAL YAPI/ORGANİZASYON ŞEMASI
12
14 Mevcut Durumda SÇD Kapsamında Merkezi Bir Kurum Tarafından İzleme Yapılması Durumunda İzleme Noktası Sayısı Yıllık İzleme Maliyeti TL (personel giderleri ve ulaşım maliyetleri hariç) TL (hizmet alım ihalelerinden ortalama nokta başı fiyat hesaplanarak bulunan maliyettir) Personel Sayısı Parametre Sayısı Kurumların izleme amaçları doğrultusunda parametre sayısı farklılık göstermektedir. 150 SONUÇLAR
Su Çerçeve Direktifi kapsamında yapılması planlanan su kalitesi izleme çalışmalarının kamu marifetiyle yürütülmesi neticesinde bu maliyet yarı yarıya azalacaktır. İlk yıllarda maliyet yüksek gibi görünse de ilerleyen dönemlerde su kalitesinin mevcut durumuna göre izleme noktaları, parametreler ve izleme sıklıklarında azaltıma gidilebilecek olup, iyi durumda olan su kütlelerinde her yıl değil de 6 yılda bir olacak şekilde izleme yapılacaktır. 15 SONUÇLAR
ARZ EDERİM. 16