 HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI  HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI TÜKETİCİNİN HAKLARI AYIPLI HİZMETTE SORUMLULUK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
İŞ KAZALARI VE MESLEK HASTALIKLARINDAN DOĞAN HUKUKİ SONUÇLAR
TÜKETİCİNİN KORUNMASINA YÖNELİK FAALİYETLER T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Bayram UZUNOĞLAN.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
KONUT SATIŞ SÖZLEŞMESİ. Tüketicinin konut amaçlı bir taşınmazın satış bedelini önceden peşin veya taksitle ödemeyi, satıcının da bedelin tamamen veya.
Ticari genişletilmiş kasko. Ticari kasko ürünü Ürünümüzün sunduğu teminatlar; Aracınızın çarpması ya da aracınıza çarpılması Aracınızın çalınması Aracınızın.
Konu 7: TARIM HUKUKU KONUSUNDA YURTTAŞLAR YASASI.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Ön Ödemeli Konut Satışı
Avukatlık sözleşmesi. Sözleşmenin tarafları Bu sözleşmenin tarafları; baro levhasına kayıtlı ve işten yasaklanmamış avukat ile ondan hukuksal yardım talep.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her.
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ. TÜKETİCİ KONSEYİ NEDİR ? Tüketici sorunlarının ve ihtiyaçlarının belirlenmesi ile çıkarlarının korunmasına ilişkin gerekli.
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ.
SATIŞ SONRASI H İ ZMETLER Bu yönetmeli ğ in amacı; satın aldı ğ ımız malların satın aldıktan sonra, montaj, bakım ve onarım hizmetlerini düzenlemek ve.
Satın aldığınız mal ve hizmetin ; Ambalajında,etiketinde, tanıtma ve kullanma klavuzun da belirtilen, Satıcı tarafından vaadedilen, Standardında belirtilen,
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
Aldatıcı hareket veya dürüstlük kurallarına aykırı ekonomik rekabetin kötüye kullanılmasıdır.  Başka bir işletmeye ait ürünlerin, markaların taklit edilmesi,
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Aralık 2015 T.C. ADANA VALİLİĞİ Ticaret İl Müdürlüğü 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun.
BUSİNESS CONTRAT. Bu kontrat Uluslararası satış ve alımda tarafların yükümlülüklerini gösterir. En temel husus bu kontrat ile tarafların zarar görmemesini.
SATIŞ SONRASI H İ ZMETLER Bu yönetmeli ğ in amacı; satın aldı ğ ımız malların satın aldıktan sonra, montaj, bakım ve onarım hizmetlerini düzenlemek ve.
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Temel Bilgi Teknolojileri
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
IP Licensing – Concept, Do’s and Don’ts
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
HAFTA 4: TAZMİNAT İLKESİ
Konu 5: Reasürans Anlaşmalarının genel özellikleri
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Böbrek Nakli ve Etik Sorunlar
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ – KIYMETLİ EVRAK HUKUKU DERS NOTLARI Bu notlar her hafta işlenecek ders planını detaylı olarak göstermesi için hazırlanmış.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
SİGORTANIN TEMEL PRENSİPLERİ
Sosyal Sigorta ile Özel Sigorta Arasındaki Farklılık
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
Bilinçli Tercih Seminerine
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Dr. Abdullah Emili Rechtsanwalt Avukat
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM ARI
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
DAVA İŞLEMLERİ 02 – 05 MAYIS 2017.
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mevzuat AY. m. 12, 13, 17, 35, sayılı Türk Medenî Kanunu
ALACAKLININ TEMERRÜDÜ Alacaklının ifaya katılmadan borçlu tarafından kendisine sunulan edime haklı gerekçesi olmadan kabulden kaçınmasıdır. Borcun konusu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ceza Hukukunun Temel İlkeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Aile Hukuku-19. Hafta.
BORÇ.
İş Hukukunun Kapsamı İSTİSNALAR.
Nitel Araştırmalar.
TÜRKKEP KEP İK.
KUSURSUZ SORUMLULUK (SEBEP SORUMLULUĞU)
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

 HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI  HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI TÜKETİCİNİN HAKLARI AYIPLI HİZMETTE SORUMLULUK AYIPLI MAL

Satın aldığınız mal ve hizmetin ; Ambalajında,etiketinde, tanıtma ve kullanma klavuzun da belirtilen, Satıcı tarafından vaadedilen, Standardında belirtilen, Nitelik veya miktarına aykırılıklardan, Kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden, Birini taşıması durumunda bu mal veya hizmet ayıplıdır.

 Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.  Ambalajında, kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.  Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız, satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.  Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.

Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 30 gün içinde Bedel iadesi, yenisiyle değişim, ücretsiz tamir ettirme hakkına sahipsiniz AYIPLI MALLAR -TÜKETİCİ HAKLARI

Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır. Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, Satıcı veya Üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır. AYIPLI MALLAR -TÜKETİCİ HAKLARI

AYIPLI MALLARDA ÇÖZÜM YOLLARI Bir şikayetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin. Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir. Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yasal yollara başvurun.

Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir. TOPLUMSAL SORUMLULUK Haksizlik karsisinda susan dilsiz seytandir.«

Size hediye olarak verilen bir malın hatalı olduğu ortaya çıkarsa, bu malı satıcıya geri götürmek satın alan kişiye düşer.

AYIPLI HİZMET Ayıplı Hizmet, yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI Hizmet müşterinin isteklerini olumsuz yönde etkiliyorsa ayıplı hizmet söz konusu olur. Hizmet, Hizmetteki Zarar veya hasarın tüketiciye geçtiği an da var olmalıdır. Tüketici ayıbın varlığından habersiz olarak hizmetten faydalanmış olmalıdır.

HİZMETİN AYIPLI OLMASI HALİNDE TÜKETİCİNİN HAKLARI Sağlayıcı tarafından sunulan hizmetin ayıplı olması durumunda, tüketici; Hizmetin yeniden görülmesi; Hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı; Ayıp oranında bedelden indirim ya da Sözleşmeden dönme Ancak sunulan hizmetin niteliği gereği tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi yani sözleşmeden dönme hakkını kullanması, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedel indirimi yapılması ile yetinilir.

AYIPLI HİZMETTE SORUMLULUK Ayıplı hizmet sunumundan doğan sorumluluk ile ayıplı maldaki sorumluluk şartları paralellik taşımaktadır. Ayıplı hizmet için 30 gün olarak belirlenen ihbar süresi, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren başlamaktadır. Hizmetteki ayıbın gizli olması durumunda tüketicinin ayıbı ihbar etmesi hizmetin ifasından itibaren 2 yıllık süreye tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarar nedeni ile yapılacak talepler 3 yıllık süreye tabidir. Ayıp tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru ya da hile ile gizlenmiş ise bu süre uygulanmaz.

Satın aldığınız bir mal ayıplı veya arızalı çıktıysa sorununuzu çözemediyseniz Müracaat yerleri 1-Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri 2- TC. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Eskişehir Yolu 7. Km. ANKARA Tel : Sanayi ve Ticaret İI Müdürlükleri 4-Tüketici mahkemeleri Asliye Ticaret veya Asliye Hukuk Mahkemeleri

AYIPLI MAL VE HİZMETLE İLGİLİ HABERLER

TÜKETİCİLERİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'DA YENİ DÜZENLEMELER Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun'da yeni yasa daha önce tüketicilerin zarar görmelerini sağlayan, mağduriyete yol açan ve haksız ceza ödemelerine neden olan bir çok düzenlemeyi kaldırıyor. Tüketiciler ayıplı mallar nedeniyle tazminat davaları açabilecek olmalarına karşılık, "haksız zenginleşme" unsuru yaptırımların yetersiz kalması, davaları koruyucu önlem olmaktan çıkarıyor.

TÜRK TÜKETİCİLERDEN VOLKSWAGEN'E 'AYIPLI MAL' DAVASI Volkswagen'in sattığı dizel araçlarda zehirli egzoz gazı emisyonu testlerini manipüle eden yazılım olduğunun açıklanmasının ardından, Volkswagen'in Türkiye distribütörü Doğuş Oto araçların Türkiye mevzuatına uygun olduğunu açıkladı; ancak bazı tüketiciler şirketin "ayıplı mal" sattığı gerekçesiyle dava açıyorlar.