HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI TÜKETİCİNİN HAKLARI AYIPLI HİZMETTE SORUMLULUK AYIPLI MAL
Satın aldığınız mal ve hizmetin ; Ambalajında,etiketinde, tanıtma ve kullanma klavuzun da belirtilen, Satıcı tarafından vaadedilen, Standardında belirtilen, Nitelik veya miktarına aykırılıklardan, Kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden, Birini taşıması durumunda bu mal veya hizmet ayıplıdır.
Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz. Ambalajında, kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır. Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız, satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır. Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 30 gün içinde Bedel iadesi, yenisiyle değişim, ücretsiz tamir ettirme hakkına sahipsiniz AYIPLI MALLAR -TÜKETİCİ HAKLARI
Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır. Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, Satıcı veya Üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır. AYIPLI MALLAR -TÜKETİCİ HAKLARI
AYIPLI MALLARDA ÇÖZÜM YOLLARI Bir şikayetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin. Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir. Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yasal yollara başvurun.
Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir. TOPLUMSAL SORUMLULUK Haksizlik karsisinda susan dilsiz seytandir.«
Size hediye olarak verilen bir malın hatalı olduğu ortaya çıkarsa, bu malı satıcıya geri götürmek satın alan kişiye düşer.
AYIPLI HİZMET Ayıplı Hizmet, yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.
HİZMETİN AYIPLI OLDUĞUNUN KABUL EDİLMESİ KOŞULLARI Hizmet müşterinin isteklerini olumsuz yönde etkiliyorsa ayıplı hizmet söz konusu olur. Hizmet, Hizmetteki Zarar veya hasarın tüketiciye geçtiği an da var olmalıdır. Tüketici ayıbın varlığından habersiz olarak hizmetten faydalanmış olmalıdır.
HİZMETİN AYIPLI OLMASI HALİNDE TÜKETİCİNİN HAKLARI Sağlayıcı tarafından sunulan hizmetin ayıplı olması durumunda, tüketici; Hizmetin yeniden görülmesi; Hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı; Ayıp oranında bedelden indirim ya da Sözleşmeden dönme Ancak sunulan hizmetin niteliği gereği tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi yani sözleşmeden dönme hakkını kullanması, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedel indirimi yapılması ile yetinilir.
AYIPLI HİZMETTE SORUMLULUK Ayıplı hizmet sunumundan doğan sorumluluk ile ayıplı maldaki sorumluluk şartları paralellik taşımaktadır. Ayıplı hizmet için 30 gün olarak belirlenen ihbar süresi, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren başlamaktadır. Hizmetteki ayıbın gizli olması durumunda tüketicinin ayıbı ihbar etmesi hizmetin ifasından itibaren 2 yıllık süreye tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarar nedeni ile yapılacak talepler 3 yıllık süreye tabidir. Ayıp tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru ya da hile ile gizlenmiş ise bu süre uygulanmaz.
Satın aldığınız bir mal ayıplı veya arızalı çıktıysa sorununuzu çözemediyseniz Müracaat yerleri 1-Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri 2- TC. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Eskişehir Yolu 7. Km. ANKARA Tel : Sanayi ve Ticaret İI Müdürlükleri 4-Tüketici mahkemeleri Asliye Ticaret veya Asliye Hukuk Mahkemeleri
AYIPLI MAL VE HİZMETLE İLGİLİ HABERLER
TÜKETİCİLERİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'DA YENİ DÜZENLEMELER Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun'da yeni yasa daha önce tüketicilerin zarar görmelerini sağlayan, mağduriyete yol açan ve haksız ceza ödemelerine neden olan bir çok düzenlemeyi kaldırıyor. Tüketiciler ayıplı mallar nedeniyle tazminat davaları açabilecek olmalarına karşılık, "haksız zenginleşme" unsuru yaptırımların yetersiz kalması, davaları koruyucu önlem olmaktan çıkarıyor.
TÜRK TÜKETİCİLERDEN VOLKSWAGEN'E 'AYIPLI MAL' DAVASI Volkswagen'in sattığı dizel araçlarda zehirli egzoz gazı emisyonu testlerini manipüle eden yazılım olduğunun açıklanmasının ardından, Volkswagen'in Türkiye distribütörü Doğuş Oto araçların Türkiye mevzuatına uygun olduğunu açıkladı; ancak bazı tüketiciler şirketin "ayıplı mal" sattığı gerekçesiyle dava açıyorlar.