OGYE
PLANLI OKUL GELİŞİMİ OKUL GELİŞİM SÜRECİNDE YER ALAN VARSAYIMLAR 1-OKUL; GELİŞİM SÜRECİ SONUNDA DAHA ETKİN BİR EĞİTİM KURUMU OLACAKTIR. 2-ÇALIŞMALARDA SÜREKLİ VE PLANLI GELİŞİM ESASTIR. 3-MLO’LARDA GELİŞİM PLANI SÜRECİ HER ÖĞRETİM YILI İÇİN BİR “OKUL GELİŞİM PLANI” HAZIRLAMAYI VE UYGULAMAYI GEREKTİRİR. 4-ULAŞILAMAYAN HEDEFLER DAHA SONRAKİ PLANLAMA DÖNEMLERİNDE DİKKATE ALINACAKTIR
6-YÖNETİMDE VE ÖĞRETİMDE GELİŞME NİTELİKLE PERSONELE BAĞLIDIR. 7-OKUL MÜDÜRÜ,OKULDA EĞİTİM NİTELİ- ĞİNİN ARTMASI İÇİN EKİP ÇALIŞMASINI DESTEKLER. 8-OKULUN YÖNETİM,EĞİTİM VE DESTEK HİZMETLERİ VEREN PERSONELİ,OKULUN AMAÇLARINA ULAŞMASI İÇİN ETKİLİ OLACA STRATEJİLERİ UYGULAMADA EKİP ÇALIŞMALARINA KATILIRLAR. 5-MLO STANDARTLARINA ULAŞMA BÜTÜN OKULLARDA ÖĞRENME VE ÖĞRETME İÇİN UY- GUN VE SÜREKLİ GELİŞEN BİR ORTAM SAĞLAR
O.G.Y.E’NİN KURULUŞU KURULUŞ ESASLARI *OGYE OKUL TOPLUMUNU OLUŞTURAN BİRİMLERİ TEMSİL EDECEK ŞEKİLDE DEMOKRATİK BİR SEÇİMLE KURULUR. *SEÇİM VE OKUL GELİŞİM PLANI BİR ÖNCEKİ YILIN MART AYINDA DÜZENLENİR. *TÜM ÜYELERİN OGYE’E KATILIMINI SAĞLAMAK İÇİN ÖN SEÇİM YAPILIR
*VELİ TEMSİLCİLERİNİN SEÇİMİ OKUL MÜDÜRLÜĞÜNÜN ORGANİZASYONU İLE SEÇİLİR. *OGYE DE YER ALAN HER GRUP ADAY BELİRLEME İŞLEMİNİ OKUL İDARESİ İLE İŞBİRLİĞİ YAPARAK GERÇEKLEŞTİRİR. *ÖN SEÇİM YOLUYLA BELİRLENEN ÜYELER ARASINDAN OGYE ASİL VE YEDEK ÜYELERİ SEÇİLİR. *ASİL ÜYE SAYISININ 2 KATI KADAR YEDEK ÜYELER BELİRLENİR
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİMİ EKİBİ (OGYE) ÜYELERİ 1-OKUL MÜDÜRÜ 2-PROJEDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI 3-ÖĞRETMEN (İKİDEN AZ OLMAMAK ÜZERE OKULDAKİ ÖĞRETMENLERİN SAYISI DİKKATE ALINARAK YETER SAYIDA, OKUL TARAFINDAN BELİRLENİR. İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA 1. KADEMEDEN VE 2. KADEMEDEN OLMASINA DİKKAT EDİLİR.) 4-REHBER ÖĞRETMEN 5-EN AZ BİR DESTEK PERSONELİ (KÜTÜPHANE MEMURU,HİZMETLİ GİBİ)
7-ÖĞRENCİ (İKİDEN AZ OLMAMAK ÜZERE OKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN SAYILARI DİKKATE ALINARAK YETER SAYIDA OKUL TARAFINDAN) 8-BİR OKUL KORUMA DERNEĞİ TEMSİLCİSİ (OKULDA BİZZAT ÖĞRENCİSİ BBULUNAN VELİLERDEN SEÇİLİR.) 6-VELİ (İKİDEN AZ OLMAMAK ÜZERE OKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN SAYISI KADAR DİKKATE ALINARAK YETER SAYIDA)
9-BİR OKUL AİLE BİRLİĞİ TEMSİLCİSİ (OKULDA BİZZAT ÖĞRENCİSİ BULUNAN VELİLERDEN SEÇİLİR.) 10-OKUL AİLE BİRLİĞİ SINIFLAR TEMSİLCİSİ (OKULDA BİRZAT ÖĞRENCİSİ BBULUNAN VELİLER ARASINDAN HER SINIFTAN BİR TEMSİLCİ SEÇİLECEKTİR VE ÇALIŞMALARIN BELİRLİ BÖLÜMLERİNE KATILIR.) 11-SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNDEN SEÇİLEN BİRTEMSİLCİ (ÇALIŞMALARIN BELİRLİ BÖLÜMLERİNE KATILIR)
12-MUHTAR (OKULDA BAĞLI BULUNDUĞU MAHELLENİN MUHTARI.ÇALIŞMALARIN BELİRLİ BÖLÜMLERİNE KATILIR.) 13-OKULUN BAĞLI BULUNDUĞU MAHELLEDE BULUNAN SANAYİ VE TİCARET ODALARININ BİRER TEMSİCİSİ:
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ ÜYELERİNİN GÖREVLERİ 1-OKUL MÜDÜRÜ:OKUL GELİŞİMİNİN SÜREKLİLİĞİNDEN SORUMLUDUR. * PLANLI OKUL GELİŞİMİ İÇİN GEREKLİ PLANLAMA,ORGANİZASYON VE GÖREVLENDİRME YAPAR. * İLGİLİ BAKANLIK BİRİMLERİ İLE KOORDİNASYONU SAĞLAR. * OKUL ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİNİ SAĞLAR. * OKUL PERSONELİNİN MESLEKİ GELİŞİMİNİ SAĞLAR.
2-PROJEDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI: PLANLI OKUL GELİŞİM SÜRECİNİN YÜRÜTÜLMESİNDE GEREKLİ OKUL İÇİ KOORDİNASYON VE ORGANİZASYONDAN SORUMLUDUR.
* OGYE’NİN TOPLANTILARINI DÜZENLER, ÜYELERİ TOPLANTIYA ÇAĞIRIR VE TOPLANTILARDA KULLANILACAK HER TÜRLÜ DOKÜMANIN ÇOĞALTILMASINI VE DAĞITIMINI YAPAR. * OKUL MÜDÜRÜNÜN KATILMADIĞI OGYE TOPLANTILARINA BAŞKANLIK YAPAR
* ÇALIŞMA GRUPLARININ KURULMASI İÇİN GEREKLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARINI YÜRÜTÜR. * OKUL GELİŞİMİ İLE OKULDA KAYDEDİLEN GELİŞMELERDEN OKUL PERSONELİNİ HABERDAR EDİLMESİNİ SAĞLAR. * OKUL PERSONELİNİN GELİŞİMİ İÇİN HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARIN BELİRLER VE PERSONELİNİN KATILIMINI SAĞLAR.
3-ÖĞRETMEN PLANLI OKUL GELİŞİMİNDE OKULUN ÖĞRETİM KADROSUNU TEMSİL EDERLER.OKUL GELİŞİM SÜRECİ BASAMAKLARI İÇERSİNDE YAPILACAK HER TÜRLÜ ÇALIŞMANIN PLANLAMASI, ORGANİZASYONU VE YÜRÜTÜLMESİDEN DE SORUMLUDURLAR..
* ÇALIŞMA GRUPLARININ AMACA YÖNELİK OLARAK ETKİLİ ŞEKİLDE PLANLARINI UYGULAMALARINDA ONLARA REHBERLİK VE LİDERLİK YAPARLAR. * ÇALIŞMA GRUPLARININ PLANLADIKLARI ÇALIŞMALARI GERÇEKLEŞTİREBİLMELERİ İÇİN GEREKLİ ORGANİZASYONU VE KOORDİNASYONU SAĞLAR * ÇALIŞMA GRUPLARININ PLANLAMALAR- DAKİ ZAMANLAMAYI İZLERLER
4-REHBER ÖĞRETMEN: *OKUL-VELİ,OKUL-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN GELİŞTİRİL- MESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ ARTIRILMASI ÇALIŞMALARINA REHBERLİK EDER. * ÖĞRENCİLERİN KİŞİLİK GELİŞMESİNE YÖNELİK OLARAK YAPILACAK ÇALIŞMALARA REHBERLİK EDER.
* ÖĞRENME ZORLUĞU ÇEKEN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARININ ARTIRILMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜR. * HIZLI ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN POTANSİYELİNİ ETKİLİ BİR ŞEKİLDE KULLANMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALARINI YÜRÜTÜR. * ÇALIŞMA GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ VE VERİMLİLİĞİNİ ARTIRICI UYGULAMALARIN DÜZENLENMESİNDE ROL OYNAR.
5-DESTEK PERSONEL: OKUL ÇEVRESİNİ, BİNASINI, FİZİKİ KAYNAKLARINI, EKİPMANLARININ GÜVENLİĞİNİ,DÜZENİNİ,TEMİZLİĞİNİ VE ETKİLİ KULLANIMINI SAĞLAR.
* OKUL-ÇEVRE TEMİZ- LİĞİ VE GÜVENLİĞİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARI DÜZENLER VE YÜRÜTÜRLER. * OKUL EŞYALARININ VE EKİPMANLARININ KORUNMASI,TEMİZLİĞİ VE ETKİLİ KULLANIMINA YÖNELİK YAPILACAK ÇALIŞMALARI DÜZENLER. * OKULUN FİZİKİ MEKANLARININ KULLANIMINI DÜZENLER * OKULUN GÜVENLİĞİ YÖNELİK ÇALIŞMALARIN ORGANİZASYONUNDA ROL ALIR.
* OKULUN ÇEVRE VE VELİLER İLE İŞBİRLİĞİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARI ORGANİZE EDİP YÜRÜTÜRLER. * OKULUN FİZİKİ KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİNE ÖNDERLİK EDERLER * OKULUN TANITIM ÇALIŞMALARINI ORGANİZE EDERLER. * YARDIMA MUHTAÇ ÖĞRENCİLERİ BELİRLEYİP GEREKLİ DESTEĞİN BU ÖĞRENCİLERE SAĞLANMASI ÇALIŞMALARINI YÜRÜTÜRLER. 6-VELİ: OKUL- ÇEVRE VE - OKUL-VELİ İŞBİRLİĞİNİ GELİŞTİRİRLER.
7-ÖĞRENCİ: OKUL GELİŞİMİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARDA ÖĞRENCİLERİ TEMSİL EDERLER. * ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİNİ, İSTEKLERİNİ VE SORUNLARINI OGYE’YE İLETİRLER.
8-OKUL KORUMA DERNEĞİ TEMSİLCİSİ *OKULUN PARASAL KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİNE VE BU KAYNAĞIN EN VERİMLİ ŞEKİLDE KULLANILMASINA KATILIRLAR.
* BAKANLIK KANALIYLA SAĞLANAN ÖDENEKLERİN KULLANIMI İÇİN GEREKLİ PLANLAMALARI VE ORGANİZASYONU YAPAR. * VELİLERİN PARASAL DESTEĞİNİ SAĞLAMAK İÇİN UYGUN DÜZENLEMELERİ YAPAR. *OKULUN PARASAL KAYNAKLARININ KULLANIMI SONUNDA YAPILAN HARCAMALARI GÖSTEREN MALİ RAPORLARIN VELİLERE DUYURULMASI İÇİN GEREKLİ DÜZENLEMELERİ YAPAR.
9-OKUL AİLE BİRLİĞİ TEMSİLCİSİ: *OKUL-ÇEVRE VE OKUL-VELİ İŞBİRLİĞİNİ GELİŞTİRİRLER. * OKULDA SOSYAL YARDIMLAŞMA ETKİNLİKLERİNİ DÜZENLEYİP YÜRÜTÜR. * ÖĞRENCİ BAŞARISININ ARTIRILMASINA YÖNELİK YAPILACAK ÇALIŞMALARIN BÜTÜN VELİLERE DUYURULMASINDA VE VELİ DESTEĞİNİN SAĞLANMASINDA ROL ALIR.
STRATEJİK PANLAMA VE OKUL GELİŞİM HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ BAŞARILI ÖĞRENCİ: BECERİLER ESAS ALINDIĞINDA. *ÇEVRESİ İLE ETKİLİ İLETİŞİM KURABİLEN. *BİLİMSEL AKILLI VE MANTIKLI DÜŞÜNME BECERİSİNE SAHİP *PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ KAZANMIŞ
*EVRENSEL,KÜLTÜREL VE AİLEVİ DEĞERLERİN BİLİNCİNDE BİR İNSAN OLARAK İNSANLIK DEĞERLERİNE SAHİP ÇIKAN, *TEKNOLOJİNİN İNSANLIĞA HİZMET VEREN BİR ARAÇ OLDUĞU BİLİNCİNE SAHİP OLAN BİREYLERDİR. *ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA BELİRTİLEN HEDEFLERE YÖNELEBİLEN *ÖĞRENMEYİ DAVRANIŞ HALİNE GETİREBİLEN.
BAŞARILI ÖĞRENCİ : KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN *KENDİ KENDİSİNİ YÖNETEBİLEN, *MANTIKLI DÜŞÜNEN, *YARATICI DÜŞÜNCEYE SAHİP, *ZAMANI VERİMLİ KULLANABİLEN, *ARAŞTIRMACI, *ÖZGÜR DÜŞÜNCEYE SAHİP, SORGULAYICI, *ESTETİK DUYGUSUNA SAHİP, *GELİŞİM İÇİN RİSK ALABİLEN, *AMAÇLARA ULAŞMADA ÇABA GÖSTEREBİLEN, * DUYGUSAL OLARAK DENGELİ, *BAŞKALARINDA İLGİ UYANDIRMA VE GÜDÜLEME BECERİSİNE SAHİP, BİREYLERDİR.
STRATEJİK PLANLAMA BU PLANLAMA İLE; *LİDERLERİN VİZYONU İÇTE VE DIŞTA GENİŞ BİR KİTLE TARAFINDAN PAYLAŞILIP KABUL GÖRÜR. *ORGANİZASYONUN MİSYONU AÇIKLIK KAZANIR. *HİZMET VEREN HEDEF KİTLENİN ÖZELLİKLERİ BELİRLENİR. *ORGANİZASYONUN YAPISINDAKİ GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLE AÇIĞA ÇIKAR..
*SÜREKLİ DEĞERLENDİRME OLDUĞUNDAN GELİŞİMİN SÜREKLİLİĞİ GARANTİ ALTINA ALINIR. *MUHTEMEL GELİŞMELERE UYGUN STRATEJİLER GELİŞTİRİLEBİLİR. *KATILIM OLDUĞU İÇİN UYGULAMADAKİ KABUL GÖRME VE BAŞARI ARTAR. *FIRSATLAR ÖNCEDEN DİKKATE ALINDIĞI İÇİN İYİ DEĞERLENDİRİLİR. *ORGANİZASYONUN İÇ KAYNAKLARI TESPİT EDİLİR
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ * TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDEKİ TEMEL FELSEFE; SİSTEMİN SONUNDA ELDE EDİLEN ÇIKTININ KONTROLÜ VE HATALARIN TESPİT EDİLİP GİDERİLMESİ ANLAYIŞI YERİNE, SİSTEM TARAFINDAN DAHA ÇIKTI ELDE EDİLMEDEN SİSTEMİN KENDİ KENDİNİ HATASIZ ÇIKTIYA ULAŞACAK ŞEKİLDE KONTROL ETMESİDİR.
*STRATEJİK PLANLAMA İLE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİRBİRİNİ BÜTÜNLEYEN KAVRAMLARDIR. *AMAÇ, HATALI ÇIKTILARI DÜZELTMEK DEĞİL, ÇIKTILARIN HATALI OLMASINI ENGELLEMEKTİR. *TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ANLAYIŞININ EĞİTİM TAM ÖĞRENME BOYUTUNA BAKACAK OLURSAK, TAM ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE YER ALDIĞINI GÖRÜRÜZ.
İHTİYAÇ ANALİZİ İHTİYAÇ; *MEVCUT DURUM İLE OLMASI GEREKEN VEYA İSTENİLEN DURUM ARASINDAKİ FARKLILIKTIR. BİR BAKIMA,NE İLE NE OLMALI ? ARASINDAKİ FARKTIR. * ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ VE ÇALIŞMA GRUPLARININ KURULMASI
MLO’NUN ÖĞRETMENLERE GETİRECEĞİ n FAYDALAR n *FARKLI ÖĞRENME ORTAMI (ÖZEL HİZ- MET İÇİ PROFESYONEL GELİŞME ŞANSI n *YENİ MATERYALLER,FİKİRLER,EKİP- MAN DAHA İYİ ŞARTLAR n *MÜFREDAT PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİNDE AKTİF OLARAK YER ALMA n *ÖĞRENCİLERE YARDIMCI OLMAK İÇİN YENİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
SORUMLULUKLAR *MÜFREDAT PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE YER ALMAK ÖĞRENMEK İÇİN HİZMET İÇİ EĞİTİM VE PROFESYONEL GELİŞME KURSLARINA KATILMAK. *YENİ MATERYALLER VE EKİPMANLARI KULLANMAYI ÖĞRENMEK. *UYGULAMALARI FARKLI ŞEKİLDE YAPMAYA İSTEKLİ OLMAK. *YENİ FİKİRLERİ UYGULAMAK. MLO’NUN ÖĞRETMENE GETİRECEĞİ
MLO’NUN VELİLERE GETİRECEĞİ n FAYDALARI n *ÖĞRENCİ BAŞARISININ ARTIRILMASI n *MÜFREDAT PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİNE KATILIM n SORUMLULUKLAR n **OKUL PERSONELİ VE OKUL AİLE BİRLİĞİ,OKUL KORUMA DERNEĞİ İLE İŞBİRLİĞİ YAPMA n **ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMLERİNE AKTİF KATILIM.
PROGRAMIMIZI İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.