OGYE PLANLI OKUL GELİŞİMİ OKUL GELİŞİM SÜRECİNDE YER ALAN VARSAYIMLAR 1-OKUL; GELİŞİM SÜRECİ SONUNDA DAHA ETKİN BİR EĞİTİM KURUMU OLACAKTIR. 2-ÇALIŞMALARDA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Advertisements

OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
1 OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİNİN KURULUŞU. OKUL GELİŞİM MODELİ UYGULAMALARININ MEVZUAT DAYANAKLARI Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi. Milli Eğitim.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
T.C. YENİKENT AHMET ÇİÇEK ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ KOORDİNASYON MERKEZİ OKUL GELİŞİM MODELİ Nihat BÜBÜL.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
OKUL GELİŞİM MODELİ Anlatacağımız Okul Gelişim Modeli; siz eğitimci arkadaşlarımın, büyük bir bölümünü okullarımızda uygulaya geldiğiniz bir modeldir.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Eğitsel Rehberlik.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

OGYE

PLANLI OKUL GELİŞİMİ OKUL GELİŞİM SÜRECİNDE YER ALAN VARSAYIMLAR 1-OKUL; GELİŞİM SÜRECİ SONUNDA DAHA ETKİN BİR EĞİTİM KURUMU OLACAKTIR. 2-ÇALIŞMALARDA SÜREKLİ VE PLANLI GELİŞİM ESASTIR. 3-MLO’LARDA GELİŞİM PLANI SÜRECİ HER ÖĞRETİM YILI İÇİN BİR “OKUL GELİŞİM PLANI” HAZIRLAMAYI VE UYGULAMAYI GEREKTİRİR. 4-ULAŞILAMAYAN HEDEFLER DAHA SONRAKİ PLANLAMA DÖNEMLERİNDE DİKKATE ALINACAKTIR

6-YÖNETİMDE VE ÖĞRETİMDE GELİŞME NİTELİKLE PERSONELE BAĞLIDIR. 7-OKUL MÜDÜRÜ,OKULDA EĞİTİM NİTELİ- ĞİNİN ARTMASI İÇİN EKİP ÇALIŞMASINI DESTEKLER. 8-OKULUN YÖNETİM,EĞİTİM VE DESTEK HİZMETLERİ VEREN PERSONELİ,OKULUN AMAÇLARINA ULAŞMASI İÇİN ETKİLİ OLACA STRATEJİLERİ UYGULAMADA EKİP ÇALIŞMALARINA KATILIRLAR. 5-MLO STANDARTLARINA ULAŞMA BÜTÜN OKULLARDA ÖĞRENME VE ÖĞRETME İÇİN UY- GUN VE SÜREKLİ GELİŞEN BİR ORTAM SAĞLAR

O.G.Y.E’NİN KURULUŞU KURULUŞ ESASLARI *OGYE OKUL TOPLUMUNU OLUŞTURAN BİRİMLERİ TEMSİL EDECEK ŞEKİLDE DEMOKRATİK BİR SEÇİMLE KURULUR. *SEÇİM VE OKUL GELİŞİM PLANI BİR ÖNCEKİ YILIN MART AYINDA DÜZENLENİR. *TÜM ÜYELERİN OGYE’E KATILIMINI SAĞLAMAK İÇİN ÖN SEÇİM YAPILIR

*VELİ TEMSİLCİLERİNİN SEÇİMİ OKUL MÜDÜRLÜĞÜNÜN ORGANİZASYONU İLE SEÇİLİR. *OGYE DE YER ALAN HER GRUP ADAY BELİRLEME İŞLEMİNİ OKUL İDARESİ İLE İŞBİRLİĞİ YAPARAK GERÇEKLEŞTİRİR. *ÖN SEÇİM YOLUYLA BELİRLENEN ÜYELER ARASINDAN OGYE ASİL VE YEDEK ÜYELERİ SEÇİLİR. *ASİL ÜYE SAYISININ 2 KATI KADAR YEDEK ÜYELER BELİRLENİR

OKUL GELİŞİMİ YÖNETİMİ EKİBİ (OGYE) ÜYELERİ 1-OKUL MÜDÜRÜ 2-PROJEDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI 3-ÖĞRETMEN (İKİDEN AZ OLMAMAK ÜZERE OKULDAKİ ÖĞRETMENLERİN SAYISI DİKKATE ALINARAK YETER SAYIDA, OKUL TARAFINDAN BELİRLENİR. İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA 1. KADEMEDEN VE 2. KADEMEDEN OLMASINA DİKKAT EDİLİR.) 4-REHBER ÖĞRETMEN 5-EN AZ BİR DESTEK PERSONELİ (KÜTÜPHANE MEMURU,HİZMETLİ GİBİ)

7-ÖĞRENCİ (İKİDEN AZ OLMAMAK ÜZERE OKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN SAYILARI DİKKATE ALINARAK YETER SAYIDA OKUL TARAFINDAN) 8-BİR OKUL KORUMA DERNEĞİ TEMSİLCİSİ (OKULDA BİZZAT ÖĞRENCİSİ BBULUNAN VELİLERDEN SEÇİLİR.) 6-VELİ (İKİDEN AZ OLMAMAK ÜZERE OKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN SAYISI KADAR DİKKATE ALINARAK YETER SAYIDA)

9-BİR OKUL AİLE BİRLİĞİ TEMSİLCİSİ (OKULDA BİZZAT ÖĞRENCİSİ BULUNAN VELİLERDEN SEÇİLİR.) 10-OKUL AİLE BİRLİĞİ SINIFLAR TEMSİLCİSİ (OKULDA BİRZAT ÖĞRENCİSİ BBULUNAN VELİLER ARASINDAN HER SINIFTAN BİR TEMSİLCİ SEÇİLECEKTİR VE ÇALIŞMALARIN BELİRLİ BÖLÜMLERİNE KATILIR.) 11-SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNDEN SEÇİLEN BİRTEMSİLCİ (ÇALIŞMALARIN BELİRLİ BÖLÜMLERİNE KATILIR)

12-MUHTAR (OKULDA BAĞLI BULUNDUĞU MAHELLENİN MUHTARI.ÇALIŞMALARIN BELİRLİ BÖLÜMLERİNE KATILIR.) 13-OKULUN BAĞLI BULUNDUĞU MAHELLEDE BULUNAN SANAYİ VE TİCARET ODALARININ BİRER TEMSİCİSİ:

OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ ÜYELERİNİN GÖREVLERİ 1-OKUL MÜDÜRÜ:OKUL GELİŞİMİNİN SÜREKLİLİĞİNDEN SORUMLUDUR. * PLANLI OKUL GELİŞİMİ İÇİN GEREKLİ PLANLAMA,ORGANİZASYON VE GÖREVLENDİRME YAPAR. * İLGİLİ BAKANLIK BİRİMLERİ İLE KOORDİNASYONU SAĞLAR. * OKUL ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİNİ SAĞLAR. * OKUL PERSONELİNİN MESLEKİ GELİŞİMİNİ SAĞLAR.

2-PROJEDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI: PLANLI OKUL GELİŞİM SÜRECİNİN YÜRÜTÜLMESİNDE GEREKLİ OKUL İÇİ KOORDİNASYON VE ORGANİZASYONDAN SORUMLUDUR.

* OGYE’NİN TOPLANTILARINI DÜZENLER, ÜYELERİ TOPLANTIYA ÇAĞIRIR VE TOPLANTILARDA KULLANILACAK HER TÜRLÜ DOKÜMANIN ÇOĞALTILMASINI VE DAĞITIMINI YAPAR. * OKUL MÜDÜRÜNÜN KATILMADIĞI OGYE TOPLANTILARINA BAŞKANLIK YAPAR

* ÇALIŞMA GRUPLARININ KURULMASI İÇİN GEREKLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARINI YÜRÜTÜR. * OKUL GELİŞİMİ İLE OKULDA KAYDEDİLEN GELİŞMELERDEN OKUL PERSONELİNİ HABERDAR EDİLMESİNİ SAĞLAR. * OKUL PERSONELİNİN GELİŞİMİ İÇİN HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARIN BELİRLER VE PERSONELİNİN KATILIMINI SAĞLAR.

3-ÖĞRETMEN PLANLI OKUL GELİŞİMİNDE OKULUN ÖĞRETİM KADROSUNU TEMSİL EDERLER.OKUL GELİŞİM SÜRECİ BASAMAKLARI İÇERSİNDE YAPILACAK HER TÜRLÜ ÇALIŞMANIN PLANLAMASI, ORGANİZASYONU VE YÜRÜTÜLMESİDEN DE SORUMLUDURLAR..

* ÇALIŞMA GRUPLARININ AMACA YÖNELİK OLARAK ETKİLİ ŞEKİLDE PLANLARINI UYGULAMALARINDA ONLARA REHBERLİK VE LİDERLİK YAPARLAR. * ÇALIŞMA GRUPLARININ PLANLADIKLARI ÇALIŞMALARI GERÇEKLEŞTİREBİLMELERİ İÇİN GEREKLİ ORGANİZASYONU VE KOORDİNASYONU SAĞLAR * ÇALIŞMA GRUPLARININ PLANLAMALAR- DAKİ ZAMANLAMAYI İZLERLER

4-REHBER ÖĞRETMEN: *OKUL-VELİ,OKUL-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN GELİŞTİRİL- MESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ ARTIRILMASI ÇALIŞMALARINA REHBERLİK EDER. * ÖĞRENCİLERİN KİŞİLİK GELİŞMESİNE YÖNELİK OLARAK YAPILACAK ÇALIŞMALARA REHBERLİK EDER.

* ÖĞRENME ZORLUĞU ÇEKEN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARININ ARTIRILMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜR. * HIZLI ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN POTANSİYELİNİ ETKİLİ BİR ŞEKİLDE KULLANMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALARINI YÜRÜTÜR. * ÇALIŞMA GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ VE VERİMLİLİĞİNİ ARTIRICI UYGULAMALARIN DÜZENLENMESİNDE ROL OYNAR.

5-DESTEK PERSONEL: OKUL ÇEVRESİNİ, BİNASINI, FİZİKİ KAYNAKLARINI, EKİPMANLARININ GÜVENLİĞİNİ,DÜZENİNİ,TEMİZLİĞİNİ VE ETKİLİ KULLANIMINI SAĞLAR.

* OKUL-ÇEVRE TEMİZ- LİĞİ VE GÜVENLİĞİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARI DÜZENLER VE YÜRÜTÜRLER. * OKUL EŞYALARININ VE EKİPMANLARININ KORUNMASI,TEMİZLİĞİ VE ETKİLİ KULLANIMINA YÖNELİK YAPILACAK ÇALIŞMALARI DÜZENLER. * OKULUN FİZİKİ MEKANLARININ KULLANIMINI DÜZENLER * OKULUN GÜVENLİĞİ YÖNELİK ÇALIŞMALARIN ORGANİZASYONUNDA ROL ALIR.

* OKULUN ÇEVRE VE VELİLER İLE İŞBİRLİĞİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARI ORGANİZE EDİP YÜRÜTÜRLER. * OKULUN FİZİKİ KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİNE ÖNDERLİK EDERLER * OKULUN TANITIM ÇALIŞMALARINI ORGANİZE EDERLER. * YARDIMA MUHTAÇ ÖĞRENCİLERİ BELİRLEYİP GEREKLİ DESTEĞİN BU ÖĞRENCİLERE SAĞLANMASI ÇALIŞMALARINI YÜRÜTÜRLER. 6-VELİ: OKUL- ÇEVRE VE - OKUL-VELİ İŞBİRLİĞİNİ GELİŞTİRİRLER.

7-ÖĞRENCİ: OKUL GELİŞİMİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARDA ÖĞRENCİLERİ TEMSİL EDERLER. * ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİNİ, İSTEKLERİNİ VE SORUNLARINI OGYE’YE İLETİRLER.

8-OKUL KORUMA DERNEĞİ TEMSİLCİSİ *OKULUN PARASAL KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİNE VE BU KAYNAĞIN EN VERİMLİ ŞEKİLDE KULLANILMASINA KATILIRLAR.

* BAKANLIK KANALIYLA SAĞLANAN ÖDENEKLERİN KULLANIMI İÇİN GEREKLİ PLANLAMALARI VE ORGANİZASYONU YAPAR. * VELİLERİN PARASAL DESTEĞİNİ SAĞLAMAK İÇİN UYGUN DÜZENLEMELERİ YAPAR. *OKULUN PARASAL KAYNAKLARININ KULLANIMI SONUNDA YAPILAN HARCAMALARI GÖSTEREN MALİ RAPORLARIN VELİLERE DUYURULMASI İÇİN GEREKLİ DÜZENLEMELERİ YAPAR.

9-OKUL AİLE BİRLİĞİ TEMSİLCİSİ: *OKUL-ÇEVRE VE OKUL-VELİ İŞBİRLİĞİNİ GELİŞTİRİRLER. * OKULDA SOSYAL YARDIMLAŞMA ETKİNLİKLERİNİ DÜZENLEYİP YÜRÜTÜR. * ÖĞRENCİ BAŞARISININ ARTIRILMASINA YÖNELİK YAPILACAK ÇALIŞMALARIN BÜTÜN VELİLERE DUYURULMASINDA VE VELİ DESTEĞİNİN SAĞLANMASINDA ROL ALIR.

STRATEJİK PANLAMA VE OKUL GELİŞİM HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ BAŞARILI ÖĞRENCİ: BECERİLER ESAS ALINDIĞINDA. *ÇEVRESİ İLE ETKİLİ İLETİŞİM KURABİLEN. *BİLİMSEL AKILLI VE MANTIKLI DÜŞÜNME BECERİSİNE SAHİP *PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ KAZANMIŞ

*EVRENSEL,KÜLTÜREL VE AİLEVİ DEĞERLERİN BİLİNCİNDE BİR İNSAN OLARAK İNSANLIK DEĞERLERİNE SAHİP ÇIKAN, *TEKNOLOJİNİN İNSANLIĞA HİZMET VEREN BİR ARAÇ OLDUĞU BİLİNCİNE SAHİP OLAN BİREYLERDİR. *ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA BELİRTİLEN HEDEFLERE YÖNELEBİLEN *ÖĞRENMEYİ DAVRANIŞ HALİNE GETİREBİLEN.

BAŞARILI ÖĞRENCİ : KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN *KENDİ KENDİSİNİ YÖNETEBİLEN, *MANTIKLI DÜŞÜNEN, *YARATICI DÜŞÜNCEYE SAHİP, *ZAMANI VERİMLİ KULLANABİLEN, *ARAŞTIRMACI, *ÖZGÜR DÜŞÜNCEYE SAHİP, SORGULAYICI, *ESTETİK DUYGUSUNA SAHİP, *GELİŞİM İÇİN RİSK ALABİLEN, *AMAÇLARA ULAŞMADA ÇABA GÖSTEREBİLEN, * DUYGUSAL OLARAK DENGELİ, *BAŞKALARINDA İLGİ UYANDIRMA VE GÜDÜLEME BECERİSİNE SAHİP, BİREYLERDİR.

STRATEJİK PLANLAMA BU PLANLAMA İLE; *LİDERLERİN VİZYONU İÇTE VE DIŞTA GENİŞ BİR KİTLE TARAFINDAN PAYLAŞILIP KABUL GÖRÜR. *ORGANİZASYONUN MİSYONU AÇIKLIK KAZANIR. *HİZMET VEREN HEDEF KİTLENİN ÖZELLİKLERİ BELİRLENİR. *ORGANİZASYONUN YAPISINDAKİ GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLE AÇIĞA ÇIKAR..

*SÜREKLİ DEĞERLENDİRME OLDUĞUNDAN GELİŞİMİN SÜREKLİLİĞİ GARANTİ ALTINA ALINIR. *MUHTEMEL GELİŞMELERE UYGUN STRATEJİLER GELİŞTİRİLEBİLİR. *KATILIM OLDUĞU İÇİN UYGULAMADAKİ KABUL GÖRME VE BAŞARI ARTAR. *FIRSATLAR ÖNCEDEN DİKKATE ALINDIĞI İÇİN İYİ DEĞERLENDİRİLİR. *ORGANİZASYONUN İÇ KAYNAKLARI TESPİT EDİLİR

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ * TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDEKİ TEMEL FELSEFE; SİSTEMİN SONUNDA ELDE EDİLEN ÇIKTININ KONTROLÜ VE HATALARIN TESPİT EDİLİP GİDERİLMESİ ANLAYIŞI YERİNE, SİSTEM TARAFINDAN DAHA ÇIKTI ELDE EDİLMEDEN SİSTEMİN KENDİ KENDİNİ HATASIZ ÇIKTIYA ULAŞACAK ŞEKİLDE KONTROL ETMESİDİR.

*STRATEJİK PLANLAMA İLE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİRBİRİNİ BÜTÜNLEYEN KAVRAMLARDIR. *AMAÇ, HATALI ÇIKTILARI DÜZELTMEK DEĞİL, ÇIKTILARIN HATALI OLMASINI ENGELLEMEKTİR. *TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ANLAYIŞININ EĞİTİM TAM ÖĞRENME BOYUTUNA BAKACAK OLURSAK, TAM ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE YER ALDIĞINI GÖRÜRÜZ.

İHTİYAÇ ANALİZİ İHTİYAÇ; *MEVCUT DURUM İLE OLMASI GEREKEN VEYA İSTENİLEN DURUM ARASINDAKİ FARKLILIKTIR. BİR BAKIMA,NE İLE NE OLMALI ? ARASINDAKİ FARKTIR. * ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ VE ÇALIŞMA GRUPLARININ KURULMASI

MLO’NUN ÖĞRETMENLERE GETİRECEĞİ n FAYDALAR n *FARKLI ÖĞRENME ORTAMI (ÖZEL HİZ- MET İÇİ PROFESYONEL GELİŞME ŞANSI n *YENİ MATERYALLER,FİKİRLER,EKİP- MAN DAHA İYİ ŞARTLAR n *MÜFREDAT PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİNDE AKTİF OLARAK YER ALMA n *ÖĞRENCİLERE YARDIMCI OLMAK İÇİN YENİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ

SORUMLULUKLAR *MÜFREDAT PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE YER ALMAK ÖĞRENMEK İÇİN HİZMET İÇİ EĞİTİM VE PROFESYONEL GELİŞME KURSLARINA KATILMAK. *YENİ MATERYALLER VE EKİPMANLARI KULLANMAYI ÖĞRENMEK. *UYGULAMALARI FARKLI ŞEKİLDE YAPMAYA İSTEKLİ OLMAK. *YENİ FİKİRLERİ UYGULAMAK. MLO’NUN ÖĞRETMENE GETİRECEĞİ

MLO’NUN VELİLERE GETİRECEĞİ n FAYDALARI n *ÖĞRENCİ BAŞARISININ ARTIRILMASI n *MÜFREDAT PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİNE KATILIM n SORUMLULUKLAR n **OKUL PERSONELİ VE OKUL AİLE BİRLİĞİ,OKUL KORUMA DERNEĞİ İLE İŞBİRLİĞİ YAPMA n **ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMLERİNE AKTİF KATILIM.

PROGRAMIMIZI İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.