ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

Sorumluluk kısaca, “bireyin uyum sağlaması, üzerine düşen görevleri yerine getirmesi,başkalarının haklarına saygı göstermesi ve kendi davranışının sonuçlarına.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Gülara Tırpançeker Bilişim Etiği Kuramlar.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
FURKAN ÖZKARAN B KÜBRA AKBULUT B MAHSUN ULUSAL B ERÇİN ŞİRİN B
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Anne baba tutumları.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
SINAV KAYGISI.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Neden sevilmez.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
HOŞ GELDİNİZ TÜLAY ÇETİN BAHAR AKBAŞ.
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
TEST DIŞI TEKNİKLER.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ

AİLE TUTUMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven

Seminerimizin Başlıkları Özgüvenin Tanımı ve Özellikleri Özgüvenin Tanımı ve Özellikleri Özgüveni Olmayan İki Farklı Kişilik Tipi Özgüveni Olmayan İki Farklı Kişilik Tipi Narsistik tip Narsistik tip Boyun eğici tip Boyun eğici tip Doğru Bir Özgüven Geliştirmiş Kişilik Tipi Doğru Bir Özgüven Geliştirmiş Kişilik Tipi Çocuklarda Doğru Bir Özgüven Oluşturmak İçin Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler Çocuklarda Doğru Bir Özgüven Oluşturmak İçin Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Özgüven Nedir? Kişinin Kendini Olumlu ve Pozitif Görmesi Kişinin Kendini Olumlu ve Pozitif Görmesi Kişinin Diğer İnsanları Olumlu ve Pozitif Görmesi Kişinin Diğer İnsanları Olumlu ve Pozitif Görmesi Kişinin Geleceği Olumlu ve Pozitif Görmesi Kişinin Geleceği Olumlu ve Pozitif Görmesi

Kendini Değerli Bulmayan İnsanlar Nasıl Davranırlar ? Boyuneğen Tip Boyuneğen Tip “Boyun eğmezsem sevilmem.” “Boyun eğmezsem sevilmem.” “Ben hep haksızlığa uğrarım.” “Ben hep haksızlığa uğrarım.” Narsistik Tip Narsistik Tip “Güçlü olmazsam sevilmem.” “Güçlü olmazsam sevilmem.” “Benim herşeyi yapmaya hakkım var.” “Benim herşeyi yapmaya hakkım var.”

Gerçek Anlamda Özgüvene Sahip Bireyler Nasıl Davranırlar ? “Güçlü görünmeme ya da boyun eğmeme gerek olmadan da BEN DEĞERLİYİM.” “Güçlü görünmeme ya da boyun eğmeme gerek olmadan da BEN DEĞERLİYİM.” “Bazen haksızlığa uğrasam da benim herşeyi yapmaya hakkım yok.” “Bazen haksızlığa uğrasam da benim herşeyi yapmaya hakkım yok.” “Bir sorunum olduğunda şikayet etmek yerine aktif rol alarak sorunumu çözerim.” “Bir sorunum olduğunda şikayet etmek yerine aktif rol alarak sorunumu çözerim.”

Özgüvenin İki Temel Unsuru KENDİNİ DEĞERLİ BULMA KENDİNİ DEĞERLİ BULMA KENDİNİ YETERLİ HİSSETME KENDİNİ YETERLİ HİSSETME

Yeterlilik ve Değerlilik Duygusu Nasıl İnşa Edilir? Anne bebeğiyle ilgilenirken huzurluysa ve gülümsüyorsa bebek kendini DEĞERLİ hisseder.Anne bebeğiyle yorgun ve bezgin bir ruh haliyle ilgileniyorsa bebek kendini DEĞERSİZ hisseder. Anne bebeğiyle ilgilenirken huzurluysa ve gülümsüyorsa bebek kendini DEĞERLİ hisseder.Anne bebeğiyle yorgun ve bezgin bir ruh haliyle ilgileniyorsa bebek kendini DEĞERSİZ hisseder.

AYNA METODU : Anne babanın çocuğa yönelik her davranışı SEN DEĞERLİSİN,YETERLİSİN ya da DEĞERSİZSİN,YETERSİZSİN mesajları barındırır.Çocuk da kendini bu mesajlara göre tanımlar. AYNA METODU : Anne babanın çocuğa yönelik her davranışı SEN DEĞERLİSİN,YETERLİSİN ya da DEĞERSİZSİN,YETERSİZSİN mesajları barındırır.Çocuk da kendini bu mesajlara göre tanımlar.

Sürekli kavga eden anne babanın olduğu huzursuz bir aile ortamı çocuğun kendisini DEĞERSİZ ve YETERSİZ hissetmesine neden olur.Bu kavgaların nedeninin kendileri olduğunu zannederler. Sürekli kavga eden anne babanın olduğu huzursuz bir aile ortamı çocuğun kendisini DEĞERSİZ ve YETERSİZ hissetmesine neden olur.Bu kavgaların nedeninin kendileri olduğunu zannederler.

Çocuk büyümeye devam ederken her nesneyi ve her davranışı merak eder,yapmaya çalışır.Eğer anne baba çocuğun bu davranışlarına engel olur ya da onun yerine yapmaya çalışırsa çocuğun bu durumda algıladığı mesaj SEN YETERSİZSİN TEK BAŞINA YAPAMAZSIN olur! Çocuk büyümeye devam ederken her nesneyi ve her davranışı merak eder,yapmaya çalışır.Eğer anne baba çocuğun bu davranışlarına engel olur ya da onun yerine yapmaya çalışırsa çocuğun bu durumda algıladığı mesaj SEN YETERSİZSİN TEK BAŞINA YAPAMAZSIN olur!

Yemek yemeye yardım etme ya da yemek konusunda aşırı ısrar → → Sen YETERSİZSİN,tek başına yiyemezsin.Ne zaman yemek yiyeceğine de ben karar veririm, sende de İNAT duygusu gelişir. Yemek yemeye yardım etme ya da yemek konusunda aşırı ısrar → → Sen YETERSİZSİN,tek başına yiyemezsin.Ne zaman yemek yiyeceğine de ben karar veririm, sende de İNAT duygusu gelişir.

Okula giderken giyinmeye yardım etme,çantanın anne tarafından hazırlanması → → Sen YETERSİZSİN,benim yardımıma ihtiyacın var. Okula giderken giyinmeye yardım etme,çantanın anne tarafından hazırlanması → → Sen YETERSİZSİN,benim yardımıma ihtiyacın var.

Sen dışarı çıkmak ve diğer çocuklarla oynamak istiyor olabilirsin ama ben sana izin vermem,dışarıda bir sürü tehlike var → → SEN ZAYIFSIN,zorluklarla mücadele edemezsin! Sen dışarı çıkmak ve diğer çocuklarla oynamak istiyor olabilirsin ama ben sana izin vermem,dışarıda bir sürü tehlike var → → SEN ZAYIFSIN,zorluklarla mücadele edemezsin!

Hep en iyi ol, hep en iyi notu al, ancak en iyiysen DEĞERLİSİN → → İyi not almadıysan benim için DEĞERSİZSİN. Hep en iyi ol, hep en iyi notu al, ancak en iyiysen DEĞERLİSİN → → İyi not almadıysan benim için DEĞERSİZSİN.

Yanlış davranırsın bazen hata yaparsın.Nedenini araştırmak ve sorunu çözmek yerine sana bağırırım,kızarım hatta döverim → → Yanlış davranırsın bazen hata yaparsın.Nedenini araştırmak ve sorunu çözmek yerine sana bağırırım,kızarım hatta döverim → → Sen yaramaz damgası olan bir çocuk olursun ve iyi bir çocuk olmak yerine hep bu damgaya uygun hareket edersin. Sen yaramaz damgası olan bir çocuk olursun ve iyi bir çocuk olmak yerine hep bu damgaya uygun hareket edersin.

UNUTMAYIN Kİ ÇOCUKLARINIZIN DEĞERLİ HİSSETMELERİ İÇİN : UNUTMAYIN Kİ ÇOCUKLARINIZIN DEĞERLİ HİSSETMELERİ İÇİN : ONLARI DOĞRU OKUMANIZA ONLARI DOĞRU OKUMANIZA ONLARI SEVMENİZE ONLARI SEVMENİZE ONLARA GÜVENMENİZE ONLARA GÜVENMENİZE İHTİYAÇLARI VAR ! ÖNCE KENDİ İÇİNİZDEKİ GÜZELİ GÖRÜN, SONRA DA ÇOCUĞUNUZUN İÇİNDEKİNİ ONA GÖSTERİN ! ÖNCE KENDİ İÇİNİZDEKİ GÜZELİ GÖRÜN, SONRA DA ÇOCUĞUNUZUN İÇİNDEKİNİ ONA GÖSTERİN !