ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

Yazılım Geliştirme Süreci
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kapsamlaştırmanın önemi ve uygulanması
PROGRAMDA YAKLAŞIK MALİYETİ İKİ TÜRLÜ HAZIRLAMANIZ MÜMKÜNDÜR.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Sistem Analizi ve Planlama
Problemi Çözme Adımları
ÇEVİK YAKLAŞIMLAR & SCRUM
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Simülasyon Teknikleri
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Yazılım Proje Yönetimi
Nesneye Dayalı Programlama
109/06/08 VIVA Eğitim İlişkileri Yönetimi. 209/06/08 Ajanda Hedefler & Gerçekleşenler Proje Yönetimi AR - GE Sistem Testler Sonuç Demo Sorular & Yorumlar.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
Çevik Metodolojiler mi Geleneksel Metodolojiler mi?
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
DENEME.
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
I-coni-con Yazılım Mühendisliği 1 Bölüm 1 Projeler Neden Başarısız Olur.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Girişimcilik.
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Toplam Kalite Yönetimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
 Projeler üç nedenle sona erdirilirler. 1. Proje amaçlarına ulaşılmış ve başarılı olarak tamamlanmıştır. 2. Projenin durdurulması gerekmektedir. 3. Proje.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Sistem Analizi ve Tasarımı
KAYNAK KİTAPLAR Software Engineering / Ian Sommerville. Addison- Wesley, 2010, 9th ed. Software Engineering: A Practitioner's Approach / Roger S. Pressman.
Başarılı Yazılım Projelerinin Sırrı: Değişimi Kucaklamak -
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
STRATEJİK PLANLAMA.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü
Problem Çözme Yaklaşımları
PLANLAMANIN TAMAMLANMASI VE DENETİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
Rezervasyon ve Masa Yönetimi Yazılımı Tablizt
Problemi Çözme Adımları
MODÜL 6.3 arabuluculuk sürecine davet mektubu hazırlamak
Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü
Süreç Hiyerarşisi.
Microsoft Teams Uygulaması. Microsoft Teams Nedir ? Microsoft Teams, Office 365’te bulunan sohbet tabanlı bir çalışma alanıdır. Office 365’te, ekip içinde.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Sunum transkripti:

ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe karşı esneklik sağlayan süreçlerdir 1. Bireyler ve etkileşimler 2. Çalışan yazılım 3. Müşterinin sürece katılımı 4. Değişikliklere uyum sağlamak Süreçler ve gereçler Ayrıntılı belgeler Sözleşme pazarlığı Bir planı izlemek Çevik süreçler, ilk 4 maddelerin yararını kabul etmekle birlikte, son 4 maddeye daha çok önem vermektedir. Yazılımın artımsal gelişimi Müşteriye erken ve sık ürün teslimi Başarımın birincil ölçütü doğru çalışan yazılımdır.

ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Çevik süreci yürütecek ekibin özellikleri: Yüz yüze görüşme, en etkili bilgi aktarım yoludur. Takım üyeleri çevik yaklaşım hakkında eğitilmelidir. Ekip üyelerinin ortak amacı, çalışan yazılım üreterek müşteriye zamanında teslim etmek olmalıdır. Ekip üyeleri birbirleriyle ve müşteriyle işbirliği içinde olmalıdır. Ekip üyeleri karşılıklı saygı ve güven içerisinde olmalıdır. Ekipler hem teknik, hem de tüm proje hakkında kararlar verebilmelidir. Kendi kendini düzenleme: – Ekibin kendisini yapılacak işe göre uyarlaması, – Ekibin kullanacağı süreci yerel ortama uyarlaması, – Üstünde çalışılan artımsal yazılım parçasını teslim etmek için gerekli çalışma zamanlamasını ekibin kendisinin belirlemesi.

ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Çevik süreçlerin dezavantajları: – Uygun olmayan ekiple çevik çalışılamamaktadır. – Kalabalık ekip veya büyük ölçekli projeler için uygun görülmemektedir. – Bir dış denetleyicinin dahil olduğu ve ayrıntılı kuralların gerektiği denetlemelerin zorunlu olduğu projelerde yetersiz kalmaktadır. Çevik Süreç Örnekleri: Aşırı Programlama (XP: Extreme Programming) Scrum

ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Aşırı Programlama (XP) Adımlar: Planlama – Tasarım – Kodlama – Sınama Artımsal Ürün Planlama: – Müşteri, kullanıcı öyküleri oluşturur. Müşteri, öyküleri önemine göre derecelendirir. Yaklaşık 3 haftada gerçeklenemeyecek öyküler varsa, ekip müşteriden bunları alt öykülere bölmesini ister. Ekip ve kullanıcı, öykülerin sıradaki artımsal ürüne nasıl ekleneceğine karar verir: – Ya önce yüksek riskli öyküler gerçeklenir, – Ya da önce yüksek öncelikli öyküler gerçeklenir. – Her olasılıkta tüm öyküler kısa sürede (birkaç hafta) gerçeklenmelidir. – İlk artımsal ürün projenin hızını ölçme amacıyla değerlendirilir: Eldeki artımın hızına göre sonraki artımların teslim tarihleri belirlenir. Aşırı sözler verildiği ortaya çıkarsa artımsal ürünlerin içeriği de yeniden kararlaştırılabilir. – Süreç ilerledikçe müşteri yeni öyküler ekleyebilir, eski öykülerin önceliğini değiştirebilir, öyküleri farklı şekillerde bölüp birleştirebilir, bazı öykülerden vazgeçebilir.

Tasarım: – Basit tasarım karmaşık gösterimden üstündür. (KISS: Keep It Simple, Stupid!) – CRC (Class-Resposibility-Collaboration) kartları ile yazılımın sınıf düzeyinde incelenmesi. – Karmaşık bir tasarımdan kaçınılamazsa işlevsel bir ön gerçekleme yapılır (Spike solution). – Refactoring teşvik edilir. Bu aşamanın ürünleri CRC kartları ve ön gerçeklemelerdir

Kodlama: Önce birim sınamaları hazırlanır. Programcı tarafından yapılan sınıfların (NYP'de; yapısal'da fonksiyonlar, vb.'lerin) temel işlevselliklerini sınama amaçlı kod. Sadece sınavı geçmeye yarayan kod yazılır (KISS). Çift kişi ile kodlama: – Bir programcı eldeki sorunu çözerken diğeri çözümün genel tasarıma uygunluğunu gözetir ve kodlamanın takımın karar verdiği ölçütlere (kalite, vb.) uygunluğunu denetler. Sınama: – Birim sınamalarının otomatik çalıştırılması. – Müşterinin artımsal ürünü denemesi.

Scrum: Adımlar: Görev Listesi – Koşu – İşlev Gösterimi Görev Listesi = Kullanıcı öyküleri.. Koşu: – Görev listesinin maddelerinden biri seçilir ve önceden belirlenmiş kısa bir süre içerisinde (Ör. 1-4 hafta) gerçeklenir. – Koşu süresince ekibin her gün yaptığı kısa (Ör. 15dk) toplantılar: Proje lideri yönetir. Cevaplanmaya çalışılan üç ana soru: – Son toplantıdan bu yana ne yaptınız? – Karşılaştığınız engeller nelerdir? – Yarınki toplantıda neleri başarmayı hedefliyorsunuz? İşlev Gösterimi: Müşterinin en yeni işlevi veya o ana dek gerçeklenen tüm işlevleri sınaması.

Çevik Modelleme – Bir amaç için modelleme yapın: – Neyi, kime, hangi düzeyde anlatmak istiyorsunuz? – Buna göre uygun modelin ve ayrıntılandırmanın seçimi. – İçerik sunumdan daha önemlidir. Gerekli bilgiyi içermeyen hatasız model işe yaramaz! – Kullandığınız modelleme yolunun özünü ve modellerinizi oluşturmak için kullanacağınız araçları iyi öğrenin. – DİKKAT: Önemli olan dengeyi korumaktır.