ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ DESTEK EĞİTİM ODASI HOŞGELDİNİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Destek Eğitim Hizmetleri
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ. ÖZEL EĞİTİMİN TANIMI Özel eğitim nedir? Özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim gereksinimlerini karşılamak için.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Dairesi Ağustos 2016 Kuşadası Fatih BAŞAK Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ EYLÜL-2018
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Dersi Planlama.
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ DESTEK EĞİTİM ODASI HOŞGELDİNİZ

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ ( RG) (DEĞİŞEN SON YÖNETMELİKLER)

* Destek eğitim odası açılması * MADDE 84 – (1) Kaynaştırma öğrencileri ile özel yetenekli öğrenciler için okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında özel eğitim desteği verilmesi amacıyla okulun fiziki imkânları doğrultusunda destek eğitim odası açılabilir. * (2) Destek eğitim odasındaki eğitim hizmetleri, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yürütülür. * (3) Destek eğitim odasının öğretim materyalleri ve donanım ihtiyaçları öğrencilerin ihtiyaç ve özellikleri dikkate alınarak sağlanır.

* Ölçme ve değerlendirmenin genel esasları * MADDE 20 – c) Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için; Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır ve bu öğrencilerin başarıları, bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilir.

21/07/2012 TARİHLİ ve SAYILI RESMİ GAZETE

sayılı ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ MADDE 7; Eğitimin her tür ve kademesindeki geçişler ile bireylerin eğitim performansı ve eğitim ihtiyaçları dikkate alınarak veli ya da okulun/ kurumun isteği üzere gerektiğinde tekrarlanır. EGİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA

* EĞİTSEL DEĞERLENDİRME FORMU DOLDURULMASI

* Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Performans Belirleme Tıbbi tanı Test Sonucu Veli görüşmeOkul Bilgi Özel eğitim kurum formları KURUL KARARI

* MADDE 12 – (1) Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir. Bu kurul, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunun yönlendirme raporu ve velinin isteği doğrultusunda özel okullarda öğrenimlerini sürdüren öğrencinin, bulunduğu okulda kaynaştırma yoluyla eğitime devam etmesi için de karar alabilir. (2) KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM

* e) Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamaları yapılan okul ve kurumlarda öğrencinin yetersizliğine uygun fiziksel, sosyal, psikolojik ortam düzenlemeleri yapılır. Bu okul ve kurumlarda öğrenciye verilen eğitim hizmetlerinin etkin bir biçimde yürütülebilmesi amacıyla özel araç-gereç ile eğitim materyalleri sağlanır ve destek eğitim odası açılır. Destek Eğitim Odası

* Özel eğitim sınıflarından faydalanmayan “kaynaştırma öğrencileri” ile “özel yetenekli öğrencilerin” ihtiyaç duydukları alanlarda destek eğitim hizmeti verilmesi için düzenlenmiş ortamlara denir.

1-OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ YÜRÜTME KURULU KOMİSYONU

2- İLÇE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KURULUNA

3- İL ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜNE GÖNDERİLİR.

4- VALİLİK ONAYI İLE AÇILIR. Destek eğitim odasında çalışan öğretmenler %25 fazla ek ders alırlar.

GRUP SAYISI 3’Ü GEÇMEYECEK ŞEKİLDE PLANLANIR.

BEP yapılır…. Haftalık toplam ders saatinin % 40’ını aşmayacak şekilde planlanır. OKUL VE YA KURUMUN DERS SAATLERİ İÇİNDE YAPILIR.

çocuğun yaşına, Performansına, Yetersizliğine göre çeşitlendirilmelidir.

* Aileye ve çocuğa yapılacaklar hakkında bilgi vermek gereklidir.

* İlgi ve yetenek envanteri yapma, * İhtiyaç analizi yapma, * Veli bilgi formlarını doldurma * Ders programı yapılabilir…..

* Öğrencinin sınıftaki ve okuldaki diğer öğrencilere yardım etmesi,bilgilerini paylaşması sağlanmalıdır..

1- Zeka Oyunları Eğitimi- Kursu 2- Okul Öncesinde Bilim-Çocuk Programları (DENEY ÇALIŞMALARI: İllüzyon nasıl oluşur?, Volkanlar nasıl oluşur? ) 3- Takım ruhunu geliştirecek oyunlar 4- Kapla Oyunu (Denge Oyunu) 5- Yel değirmeni yapma…

* TALİM TERBİYE KURULUNUN SİTESİNDE ZEKA OYUNLARI DERSİ MÜFREDATI VARDIR.

YARATICILIĞI GELİŞTİREN EN İYİ OYUNLARDAN BİRİ

6- Yanardağ Çalışması 7- Lehim Çalışmaları 8- Lamba –Devre Çalışmaları 9- Renk Cümbüşü Pervane Çalışmaları 10-Robot Çalışmaları 11- Gece Gözlemleri 12- Drama Çalışmaları ( Rol Yapma) 13- Sanatsal Çalışmalar (Ebru Çalışmaları)

14- Yazarlık Çalışması (Hikaye kartları seçerek belli bir konuda hikaye yazma) 15- Güneş Saati (Zaman kavramını bulma) 16- Galaksi yapma-top boyama 17- Mikroskop İnceleme 18- Kalemlerden inşaat çalışması

19- Kukla Üretme 20- Senaryo Yazma çalışması 21- Film çekme çalışması 22- Kendi yaratıcı hayvanını üret, tasarla….

TAKIM RUHUNU GELİŞTİRECEK ETKİNLİKLER YAPMA ÖNEMLİDİR.

19-Laboratuvar ve Kütüphane Çalışmaları 20-Gezi-Bahçe Çalışmaları-Sergiler ve Müzeler 21-Maskeler (Duygular Çalışması) 22-Ülkeler ve yaşam biçimleri – kültürleri-kıyafetleri 23-Dinazorları Tanıma

24-Kil-heykel çalışmaları (Kuruyan seramik hamurları ) 25-Müzik-resim çalışmaları 26-Türk düğünü-Folklor çalışmaları 27-Meslekler Atölyesi 28-Tarih Atölyesi 29-Pil yapma çalışmaları

KİL HEYKEL ÇALIŞMALARI

* “ARAŞTIRMA SORUSU” ile başlanırsa daha dikkat çekici olur….. Çürüme nasıl olur? Demir neden paslanır? Su nasıl kaynar? DENEY FORMATI 1-Araştırma Sorusu 2- Deneyin Adı 3- Kazanım 4- Malzemeler 5- Deneyin Yapılışı

ÇOCUKLAR ATIK MATERYAL İLE KENDİLERİ MANGALA YAPABİLİRLER…(PET BARDAK- KOZALAK –MİSKET- FASULYE )

SİZDE KARTON VE YA TAHTA 1 ARABA İLE ÇOCUKLARA YAPTIRABİLİRSİNİZ.

ÇİKOLATA YERLEŞTİRME OYUNU.İÇİNDE ÖNERMELER VAR..PLASTİK KUTULARDAN SİZDE YAPABİLİRSİNİZ..

* Dr. SİLVİA BACH bu 3 zeka oyunu ile rast gele seçilmiş 20 çocuk ile çalışıyor. * Çocukların IQ ‘da 13 puan artış oluyor…..

YAP-UYGULA-PEKİŞTİR

2-12 YAŞ ARASI KULLANILABİLİR……

OTOMAT OYUNCAKLAR

* “ÖZEL ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ” (İlkokul düzeyinde)

Teşekkürler