Kaizen.com Değerlendirme Sonuçları - A1 Hastanesi - A2 Hastanesi İyileştirme Noktaları ve Çözüm Önerileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Advertisements

 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
Acil Olguya İlk Yaklaşım
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
ACİL SERVİSTE TRİAJ Doç. Dr. İbrahim İKİZCELİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
KBRN Ajanı Maruziyetinde Acil Tıbbi Müdahale Prosedürleri
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
MR GÖRÜNTÜLEME SÜRECİNDE HASTA GÜVENLİĞİ ÜZERİNE FMEA ANALİZİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
20. Sağlık insangücü planlaması
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ Prof. Dr. Medaim Yanık
Yard. Doç. Dr. FATİH ESAD TOPAL İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
RUH SAĞLIĞI HASTANE VE KLİNİKLERİNDE GÜVENLİK Prof. Dr. Medaim Yanık.
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
BAŞAĞRILI HASTADA DEĞERLENDİRME
27 TEDAVİ PLANLARI.
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Metot Etütleri Montaj Hattı Zaman Etütleri
Gebe Hastada Triaj Senaryoları
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
SAĞLIK TEDBİRİ UYGULAMALARININ ETKİNLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSUNDA ANKARA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÇALIŞMALARI Tülay ERÇİN ŞAHİN, Özlem GÜLER AYDIN, A.Çiğdem.
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ İAY 103 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ YÜK.HEM.DAĞHAN AYLANÇ.
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
Hastane İ çi Kardiyak Arrestler Dr Salahi ENG İ N Prof Dr Oktay ERAY.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
İLK YARDIM ALANININ KURULMASI
MİSYONUMUZ İNSANİ VE TOPLUMSAL DEĞERLERİ ÖZÜMSEMİŞ, ÖZ GÜVENİ YÜKSEK, SORUMLULUK SAHİBİ, SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILAN, DONANIMLI ÖĞRENCİLER.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
DOĞUBEYAZIT GEVHER NESİBE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
NIOSH KALDIRMA EŞİTLİĞİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ DR.BÜLENT ASLANHAN TOFAŞ İŞYERİ HEKİMİ.
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

kaizen.com Değerlendirme Sonuçları - A1 Hastanesi - A2 Hastanesi İyileştirme Noktaları ve Çözüm Önerileri

© Kaizen Institute İçerik 1.GirişPage 03 2.Hedef BelirlemePage 08 3.MetotlarPage 10 4.A1 Hastanesi SonuçlarıPage 12 5.A2 Hastanesi SonuçlarıPage 19Page 26 6.Sonraki Adımlar için ÖnerilerPage 33 page 2 Went to

© Kaizen Institute 2. Hedef Belirleme KAIZEN TM Institute’ye Hastane Yönetimi Tarafından İletilen Talep ve Beklentiler page 3 1 Eylül 2015 Tarihinde Hastane Yönetimi ile gerçekleştirilen toplantı sonrası KAIZEN TM Institute’ye iletilen talep ve beklentiler: 1. İki Hastanenin Acil Servislerinde Mevcut Durum Değerlendirme - Hastane A1 - Hastane A2 2. İyileştirme Noktalarının Belirlenmesi 3. KAIZEN TM Mettotları ve Araçları ile Çözüm Önerilerinin İlk Sunumu 4. Sonuçların Sunulması

© Kaizen Institute 3. Metotlar KAIZEN TM Institü’nün Sağlık Hizmetlerinde kullandığı Metod ve Araçlar? page 4 KAIZEN TM Metodolojisi ; a) Doğal-Tıp Bilimleri ile b) Sosyal Bilimler (Mühendislik) şu şekilde ilişkilendirilir : Doğal-Tıp BilimiSosyal Bilimler(Mühendislik) aAnemnezDeğerlendirme-Analiz bTeşhisDerinlemesine Analiz cTedavi Belirlenen KAIZEN TM Araçlarının kullanılması ile Çözümün uygulanması ( İlaç ve Terapi vb.) dNekahat/Rehabilitasyon Koçluk, Monitoring, Destek eKoruma-Önleme Yeni standartların ve prosedürlerin korunması

© Kaizen Institute Positif a) Yönetimin Güveni ve Desteği b) Cana Yakın, Paylaşımcı, Motive Çalışanlar c) Deneyimli, Profesyonel Sağlık Çalışanları d) İleri Teknoloji tıbbi tetkik ve inceleme ekipmanları e) Modern Tıbbi Cihazlar (e.g. the new X-Ray) Geliştirilmesi Gereken a)Standartlaştırma Seviyesi çok düşük, çok fazla doğaçlama (anında gelişen), çok fazla rasgele hareket b)Süreçler şeffaf değil, çok fazla arama, çok fazla işlem tekrarı a)Hastalar bilgilendirilmiyor, genel bilgilendirme yok, kafalar karışık durumda d) Pek çok hasta bekliyor/ Bekleme Süreleri çok uzun e) Tıbbi personel arasındaki iletişim yöntemi standart değil (e.g. Vardiya değişimi) f) Tüm süreç dengeli ve istikrarlı değil g) Süreç takibi / konfirmasyonu yapılmıyor(örn. Hastanın o anki durumu /nerede olduğu kimse tarafından bilinmiyor) 4. A1 Hastanesi Sonuçları İlk İzlenimler

© Kaizen Institute Sonraki Adım Önerileri page 6 Acil Serviste yapılan değerlendirme esnasında KAIZEN TM Institute tarafından kullanılan Metotlar: a)Hasta Akış Diyagramı b) Doküman Akış Diyagramı c) Acil Servis Süreç Haritalama d) Çalışanların Hareketlerini Gösteren Multi Moment Çalışması (Çoklu Zaman Analizi) e) Hastaların Durumlarını Gösteren Multi Moment Çalışması (Çoklu Zaman Analizi) 4. A1 Hastanesi Sonuçlar

© Kaizen Institute 4. A1 Hastanesi Sonuçlar page 7 Gözlem / Değerlendirme Çalışması Çalışanlar; çalışma süresinin % 51,7 sinde - beklemek - yürümek - evrak işi yapmak durumunda kalıyor Hastaların % 38,0’i - bekleme - idari işlemler yapıyor Hasta ve Doküman Akışı Akış Şemaları Potansiyel Analizi Acil Servis Süreç Haritalaması Süreçlerde Potansiyel Analizi 33 Problem için 38 Öneri

© Kaizen Institute 4. A1 Hastanesi Sonuçlar page 8 Assessment in tree Hospitals in Ankara, Hasta Dengeleme için Heijunka Panosu Yeni Layout Önerisi Çözüm Önerileri (1) Çözüm Önerileri(2) Gözlem / Değerlendirme Sonrası İlk Çözüm Önerileri

© Kaizen Institute 4. A1 Hastanesi Sonuçlar İhtiyacımız olan tüm Destek ve Kaynaklar Hastane tarafından sağlandı. page 9 Assessment in tree Hospitals in Ankara,

© Kaizen Institute Sonraki Adım Önerileri page 10 Assessment in tree Hospitals in Ankara, A1 Hastanesi için Sonraki Adım Önerilerimiz: Bu hastane “Başlangıç Hastaneleri”nden biri olmalıdır. KAIZEN TM İyileştirmeleri Acil Servis Bölümlerinden başlamalıdır. a)1. Adım: “5S” b)2. Adım: “Hasta Dengeleme için Heijunka Panosunun Oluşturulması” c)3. Adım: “Ara birimler (bölümler arası kesişim) için İyileştirme ve Standartlaştırma (Hasta girişinden sonuç raporuna kadar olan tüm süreçler)” d)4. Adım: “Hasta ve Doküman Akışının İyileştirilmesi” e)5. Adım:“Layout ve Çalışma Alanları Tasarımının İyileştirilmesi” f)6. Adım:“Lojistiğin İyileştirilmesi (tüm gerekli Malzemeler ve Bilgi)” g)7. Adım:“Ekipman Kullanılabilirliğinin İyileştirilmesi” h)Sürekli: Değerlendirme Esnasında Bulunan Problemlerin Çözülmesi 4. A1 Hastanesi Sonuçlar

© Kaizen Institute Sonraki Adım Önerileri page 11 Acil Serviste yapılan değerlendirme esnasında KAIZEN TM Institute tarafından kullanılan Metotlar: a)Hasta Akış Diyagramı b)Doküman Akış Diyagramı c) Acil Servis Süreç Haritalama d) Çalışanların Hareketlerini Gösteren Multi Moment Çalışması (Çoklu Zaman Analizi) e) Hastaların Durumlarını Gösteren Multi Moment Çalışması (Çoklu Zaman Analizi) 5. A2 Hastanesi Sonuçlar

© Kaizen Institute Pozitif a) Cana Yakın, paylaşımcı, motive, yetkin, profesyonel çalışanlar b) İleri teknoloji tetkik, inceleme ve tıbbi ekipmanlar c) Şeffaf, yapılandırılmış odalar d) Acil girişinde renklerle görsel yönetim e) İyi organize edilmiş Gözlem Odası (12 saat) Geliştirilmesi Gereken a) Hasta çocukların ve ailelerin uzun bekleme süreleri örn. Triaj ve Müdahale arası b) Müdahale odaları arasında dengelenmemiş süreçler c) Bölümler arası geçişler (sorumluluk alanları arasındaki) standart değil. (Acil – Gözlem Odası – Poliklinik) d) Laboratuvar süreçleri verimli değil e) Mevcut standartlar uygulanmıyor İlk İzlenimler 5. A2 HastanesiSonuçlar : Sıra Sistemi, Hasta Adı ve Muayene Saati Gelen Hasta İçin Renk Sistemi (yeşil, sarı, kırmızı) Hasta Çocukların ve ailelerinin uzun bekleme süreleri Bekleyen Hastalar ve Boş Müdahale Odaları

© Kaizen Institute page 13 Assessment in tree Hospitals in Ankara, A2 Hastanesi Sonuçları 23 Problem için 30 Öneri Gözlem / Değerlendirme Çalışması Çalışanlar; çalışma süresinin 48,9% inde; -yürümek - konuşmak - beklemek - Evrak işi yapmak durumunda -kalıyor. Hastaların 51,4% ü - bekleme - idari işlemler yapıyor Acil Servis süreçlerinin Proses Haritalaması Hasta ve Doküman Akış Tablosu

© Kaizen Institute page 14 Assessment in tree Hospitals in Ankara, A2 Hastanesi Sonuçları : Çözüm Önerileri - Noktasal Optimizasyon- Çözüm Önerileri - Heijunka Panosu - Gözlem / Değerlendirme Sonrası İlk Çözüm Önerileri

© Kaizen Institute Sonraki Adım Önerileri page 15 Assessment in tree Hospitals in Ankara, Dr. Sami Ulus Kadın Doğum ve Araştırma Hastanesi için Sonraki Adım Önerilerimiz: Bu hastane “Başlangıç Hastaneleri”nden biri olmalıdır. KAIZEN TM İyileştirmeleri Acil Servis Bölümlerinden başlamalıdır. a)1. Adım:“Triaj ve Müdahale / Tedavi proseslerinin optimizasyonu (örn. Çoklu beceri sahibi medikal-teknik personel”) b)2. Adım: “Hasta Dengeleme için Heijunka Panosunun Oluşturulması” c)3. Adım: “Acil Servis- Gözlem Odası – Poliklinik arasındaki kesişim süreçlerinin iyileştirilmesi ve Standartlaştırma” d)4. Adım: “Laboratuvar Süreçlerinin İyileştirilmesi” e)5. Adım:“Layout ve Çalışma Alanları Tasarımının İyileştirilmesi” f)6. Adım: :“Lojistiğin İyileştirilmesi (tüm gerekli Malzemeler ve Bilgi)” g)7. Adım: :“Ekipman Kullanılabilirliğinin İyileştirilmesi” h)Sürekli: Değerlendirme Esnasında Bulunan Problemlerin Çözülmesi 5. A2 Hastanesi Sonuçları

© Kaizen Institute Başlangıç Hastanelerinin, Hedeflerin Belirlenmesi GEMBA’daki Problemlerin Belirlenmesi GEMBA’daki Mevcut Durumun Kavranması (Değerlendirme) Süreç Sahipleri ile Birlikte Kök Nedenlerin Belirlenmesi Uygulanan Metotlarla İlgili Süreç Sahiplerinin Eğitilmesi Çalışanlar Tarafından Sürekli İyileştirme Faaliyetlerinin Sürdürülmesi Takip ve Sonuçların Kontrolü Çözümlerin Uygulanması ve Karşı önlem Faaliyetleri 6. Sonraki Adımlar için Öneriler 8-Adım-Stratejisi ile Hastanelerdeki Süreçlerin İyileştirilmesi

© Kaizen Institute Çözümlerin Uygulanması Ve Karşı önlem Faaliyetleri 6. Sonraki Adımlar için Öneriler 8-Adım-Stratejisi ile Hastanelerdeki Süreçlerin İyileştirilmesi– Adım 5 Emergency Severity Index (ESI) ; Hatasız İlk Gösterge için yapılandırılmış Prosedürdür

© Kaizen Institute Çözümlerin Uygulanması Ve Karşı önlem Faaliyetleri 6. Sonraki Adımlar için Öneriler 8-Adım-Stratejisi ile Hastanelerdeki Süreçlerin İyileştirilmesi– Adım 5 Manchester-Triaj-Sisteminin İşleyişi (MTS)”? (1) Manchester-Triaj-Sistemi (MTS) Acil Servislerdeki ilk Tanı için geliştirilmiş standart bir Prosedürdür. (Manchester/GB 1995.) Hedefi; Mevcut Klinik Triaj Standartlarına ek Standart olarak Acil Doktoru ve Hemşireler arasında bir uzlaşma sağlamaktır. (örn. Emergency Severity Index). MTS bazı şikayetlere ve ana endikasyonlara odaklanır. Ana endikasyonlar; „Hayati Tehlike“, „Ağrı Şiddeti“, „Kan Kaybı Miktarı“, „Bilinç Durumu“, „Vücut sıcaklığı durumu“ ve „Hastalık Süresi“.

© Kaizen Institute Çözümlerin Uygulanması Ve Karşı önlem Faaliyetleri 6. Sonraki Adımlar için Öneriler 8-Adım-Stratejisi ile Hastanelerdeki Süreçlerin İyileştirilmesi– Adım 5 Manchester-Triaj-Sisteminin İşleyişi (MTS)”? (2) MTS’de maximum Bekleme Süreleri 5 kategoride toplanmıştır: GrupEndikasyonRenkMax. Bekleme Süresi 1HemenKırmızı0 dk 2Çok AcilTuruncu10 dk 3AcilSarı30 dk 4NormalYeşil90 dk 5Acil DeğilMavi120 dk

© Kaizen Institute Çözümlerin Uygulanması Ve Karşı önlem Faaliyetleri 6. Sonraki Adımlar için Öneriler 8-Adım-Stratejisi ile Hastanelerdeki Süreçlerin İyileştirilmesi – Adım 5 Manchester-Triaj-Sisteminin İşleyişi (MTS)”? (3) Mackway-Jones & Marsden & Windle (2011) Kırmızı Turuncu Sarı Yeşil Mavi evet Havayolu kapalı mı? Nefes alıyor mu? Şokta mı? evet Akut nörolojik defisit mi? Göze çarpan bir yaralanma/sakatlığı var mı? Yüksek ateşli çocuk mu? Yüksek ateşli yetişkin mi? Karın ağrısı var mı? En fazla ağrı mı? hayır evet Yeni nörolojik defisit mi? Direkt travma mı? Yürüyebiliyor mu? Yüksek ateşli yetişkin mi? Kolik ağrı mı? Hastalık geçmişiyle uyum sağlıyor mu? Orta şiddetli ağrı mı? evet Daha yeni bir problem mi? Daha yeni hafif bir ağrı mı? hayır Hemen Çok Acil Acil Normal Acil Değil

© Kaizen Institute Implementation of Solutions and Counteractions 6. Sonraki Adım için Öneriler 8 Adım Stratejisi ile Hastanelerdeki Süreçlerin İyileştirilmesi-Adım 5 Manchester-Triaj –Sisteminin İşleyişi (MTS)”? (4) MTS Avusturalya, Brezilya, Almanya, İrlanda, Italya, Japonya, Kanada, Meksika, Yeni Zelanda, Hollanda, Norveç, Avusturya, Portekiz, İsveç, İsviçre, İspanya, Tanzanya’da uygulanmaktadır. Alman Hastanelerinin %50’si Emergency Severity Index (ESI) ‘ine ilaveten MTS ‘yi uygulamaktadır. Reference: 1. Charité – Universitätsmedizin BERLIN / Germany 2. Städtische Kliniken HAMBURG/ Germany 3. Universitätsklinikum GRAZ / Austria 4. Spitäler SCHAFFHAUSEN / Swiss 5. Triemli-Hospital ZÜRICH / Swiss

„GEMBA’nın Durumu Yönetimin Aynasıdır.“ “ Carsten Otto June 4, 2016