EĞİTİM FAALİYETLERİ KALİTE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ PROF.DR. BÜLENT KARAKAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANTALYA 1. KALİTE SEMPOZYUMU 21 MART 2003
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
HERKES, HERHANGİ BİRİ BİRİSİ VE HİÇ KİMSE
YÜZÜNCÜYIL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
İşçi Sağlığı ve Güvenliğinde Sosyal Diyalog Doç. Dr. Mücahit EĞRİ İnönü Ün. Tıp Fak. Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
5-S YÖNETİMİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI VE KALİTE ÖNCÜLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
 1993 ’ de 10 kişi ile kurulan temizlik ve ilaçlama firması; bugün 2000 kişiden oluşan ve 5 firmayı barındıran bir grup şirketi…  Türkiye genelinde.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
İnsan ve sorumluluk Bu dünyayı ayakta tutmamız için sorumluluklarımızı yerine getirmemiz gerekmektedir.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
KALİTE KAVRAMINA DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MÜKEMMELLİĞE DOĞRU TÜRKİYE İsrafın Önlenmesinde Durum Tesbiti ve Çözüm Önerisi: 80/20 Prensibi ve 6 Sigma Yönetim Sistemi Prof. Dr. Aziz Akgül Türkiye.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
5-S YÖNETİMİ.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
YER TEMİZLEME MAKİNASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

EĞİTİM FAALİYETLERİ KALİTE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ PROF.DR. BÜLENT KARAKAŞ

GİRİŞ KALİTE İLE İLGİLİ İLK KAYITLAR M.Ö.2150 YILINA KADAR UZANIR. ÜNLÜ HAMMURABİ KANUNLARININ 229.MADDESİ ŞÖYLEDİR:”EĞER BİR İNŞAAT USTASI BİR ADAMA EV YAPAR VE YAPILAN EV YETERİNCE SAĞLAM OLMAYIP ÇÖKEREK ADAMIN ÖLÜMÜNE SEBEP OLURSA O İNŞAAT USTASININ BAŞI UÇURULUR”

GİRİŞ KALİTE İLE İLGİLİ İLK KAYITLAR M.Ö.2150 YILINA KADAR UZANIR. ÜNLÜ HAMMURABİ KANUNLARININ 229.MADDESİ ŞÖYLEDİR:”EĞER BİR İNŞAAT USTASI BİR ADAMA EV YAPAR VE YAPILAN EV YETERİNCE SAĞLAM OLMAYIP ÇÖKEREK ADAMIN ÖLÜMÜNE SEBEP OLURSA O İNŞAAT USTASININ BAŞI UÇURULUR”.

TÜRK TOPLUMUNDA KALİTE GEREKEN YERİNİ ÇOK GEÇ ALMIŞ OLMASINA RAĞMEN İLGİNÇ OLANI DÜNYADA BUGÜN Kİ ANLAMDA İLK STANDARDLARIN 1502 YILINDA ZAMANIN PADİŞAHI II.BEYAZIT HAN TARAFINDAN ÇIKARILAN KANUNNAME-İ İHTİSAB-I BURSA İLE GERÇEKLEŞMİŞ OLMASI VE BOYAMA, AMBALAJ, KALİTE GİBİ ESASLAR İLE CEZAİ HÜKÜMLERE YER VERİLMİŞ OLMASIDIR.

19.YY’ A KADAR OLAN BU VE BENZERİ FAALİYETLER YALNIZCA BAZI YAPTIRIMLAR VE CEZALARDAN İBARETTİR. BİR KAVRAM OLARAK KALİTE 19.YY’ DA KARŞIMIZA ÇIKMAKTADIR. İLK ÖNCÜLER VE HALA GEÇERLİ OLANLAR

P.B.CROCBY CROSBY, DİĞER KALİTE ÖNDERLERİ GİBİ SİSTEMDE ORTAYA ÇIKAN HATALARIN %80 NİNDEN FAZLASININ YÖNETİMDEN, %20 YE YAKIN KISMININ ÇALIŞANLARDAN KAYNAKLANDIĞINI SAVUNUR. BUNDAN DOLAYI DA İLK EĞİTİLECEK GRUP ÜST YÖNETİM VE MÜDÜRLERDİR. CROSBY NİN FELSEFESİ DÖRT TEMELE DAYANDIRILIR.

*KALİTE MÜKEMMELLİK DEĞİLDİR, *KALİTE SİSTEMİ, HATALARI ÖNLEMEDİR *ÇALIŞMA STANDARDI, SIFIR HATA OLMALIDIR * KALİTENİN ÖLÇÜMÜ, UYGUNSUZLUKLARIN MALİYETİDİR

DR.J.M.JURAN JURAN’IN KALİTE GÖRÜŞÜ, YÖNETİM FİLOLOJİSİNE İSTATİSTİKSEL BİR YAKLAŞIM GETİRİR. JURAN’IN KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİNİN TEMELLERİ ŞUNLARDIR. *KALİTE GELİŞTİRME *KALİTE PLANLAMASI *KALİTE KONTROLU *KALİTE GÜVENCESİ

DR.W.E.DEMING DEMING MÜŞTERİYİ ÜRETİM HATTININ EN ÖNEMLİ PARÇASI OLARAK TANIMLAR. DEMING’E GÖRE MÜŞTERİNİN İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASI YETERLİ DEĞİLDİR. MÜŞTERİ SİZİN ÜRÜNÜNÜZDEN AYNI ZAMANDA ZEVK ALMALIDIR. DEMING, ÜRÜN VE HİZMETLERİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN AMACIN DEĞİŞMEZLİĞİNİN KESİN BİR GEREKLİLİK OLDUĞUNU BÜYÜK BİR ÖNEMLE VURGULAR.

KALİTEYİ ARTIR KALİTE ARTINCA

MALİYETLER DÜŞER MALİYET DÜŞÜNCE

ÜRETKENLİK ARTAR ÜRETKENLİK ARTINCA

YÜKSEK KALİTE VE DÜŞÜK FİYATLA PAZARI ELE GEÇİREBİLİRSİN YÜKSEK KALİTE VE DÜŞÜK FİYATLA PAZARI ELE GEÇİRİNCE

İŞTE KALIRSIN İŞTE KALINCA

DAHA FAZLA İŞ YARATABİLİRSİN

PEKİ, NEDİR BU KALİTE ?

KALİTE TARİFLERİ

KALİTE; BİR ÜRÜN VEYA HİZMETİN BELİRLENEN VEYA OLABİLECEK İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA KABİLİYETİNE DAYANAN, ÖZELLİKLERİN TOPLAMIDIR.

KALİTE; BİR ÖNLEMDİR. SORUNLAR ORTAYA ÇIKMADAN ÖNCE ÇÖZÜMLERİNİ OLUŞTURUR.

KALİTE; BİR ÜRÜN VEYA HİZMETİN BELİRLENEN VEYA OLABİLECEK İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA KABİLİYETİNE DAYANAN, ÖZELLİKLERİN TOPLAMIDIR

KALİTE; İŞLERİ ÇABUK VE DOĞRU YAPMAKTIR.

KALİTE; İŞLERİ ZAMANINDA YAPMAKTIR.

DOĞRU GİBİ SÖZLER

ÜRETTİĞİNİZİN ALICISI VEYA MUHATABI OLDUĞUNUZU VARSAYIN (Bu kalite bilincinin başlangıcıdır)

ÖĞRETMEN ANDI: KENDİMİ KENDİ ÇOCUĞUMA ÖĞRETMEN OLARAK LAYIK GÖRDÜĞÜM SÜRECE BU MESLEĞİ YAPACAĞIM. (Başlangıç basamağı)

HATALARI ÖNLEMEK ONLARI SONRADAN BULUP DÜZELTMEKTEN DAHA KOLAYDIR, DAHA UCUZDUR VE DAHA GÜVENCELİDİR.

KEM ALATLA KEMALAT OLMAZ.

SİZ YAPTIĞINIZ İŞİ İYİ YAPIN. DAĞIN BAŞINDA OLSANIZ BİLE SİZİ BULURLAR (ATASÖZÜ)

HERKESİN ELİNDEN GELENİ YAPMASI ÇÖZÜM DEĞİLDİR. İLK BAKIŞTA GEREKLİ OLAN HERKESİN NE YAPMASI GEREKTİĞİNİ BİLMESİDİR.

BAŞLICA AMAÇLAR *FİRMANIN DİNAMİZMİNİ VE YAPISINI GELİŞTİRMEK, *FİRMADA TÜM ÇALIŞANLARIN İŞBİRLİĞİNE DAYANAN BİR KALİTE GÜVENLİĞİ SİSTEMİ KURAMAK, *ÜRETİM VE HİZMETTE SIFIR HATAYI ESAS ALMAK, *MÜŞTERİLERLE TÜKETİCİLERİN GÜVENİNİ KAZANMAK, * DÜNYADAKİ EN YÜKSEK KALİTE DÜZEYİNE ULAŞMAYI AMAÇLAMAK

KAIZEN: (KAI:DEĞİŞİM+ZEN :İYİ ): JAPONYANIN REKABETTEKİ BAŞARISININ ANAHTARI. ÜST YÖNETİM, MÜDÜRLER VE ÇALIŞANLAR DAHİL OLMAK ÜZERE HERKESİ KAPSAYAN SÜREKLİ İYİLEŞTİRME HAREKETİ KAIZEN STRATEJİSİNİN ÖNEMİ; YÖNETİMİN MÜŞTERİYİ TATMİN İÇİN GAYRET SARFETMEK ZORUNDA OLDUĞUNU VE İŞ İŞ DÜNYASINDA KALICI OLMAK, KAR ETMEK İSTİYORSA MÜŞTERİNİN İSTEKLERİNE HİZMET ETMESİ GEREKTİĞİNİ FARK ETMESİDİR.

TEBESSÜM OLMASINI HİÇ İSTEMEDİĞİMİZ: “BU BENİM İŞİM DEĞİL”

ÖYKÜMÜZ HERKES,BİRİSİ,HİÇKİMSE VE HERHANGİ BİRİ DİYE DÖRT KİŞİ HAKKINDADIR. YAPILMASI GEREKEN BİR İŞ VARDI. HERKES, BİRİSİNİN O İŞİ YAPACAĞINDAN EMİNDİ. HERHANGİ BİRİ O İŞİ YAPABİLİRDİ AMA HİÇ KİMSE YAPMADI. BİRİSİ BUNA ÇOK KIZDI. ÇÜNKÜ BU HERKESİN İŞİ İDİ. HERKES HERHANGİ BİRİNİN O İŞİ YAPABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜ. FAKAT HİÇKİMSE HERKESİN YAPMADIĞINI FARK ETMEDİ. HERHANGİ BİRİNİN YAPABİLECEĞİ İŞİ HİÇKİMSE YAPMAYINCA HERKES BİRİSİNİ SUÇLADI. SON.

PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİ: 0 PROBLEMLERİ BELİRLEYİNİZ 1,2 PROBLEMİ ORTAYA KOYUP SEÇİNİZ 2,3 DURUM ANALİZİ YAPINIZ 3.2 TEŞHİSTE BULUNUN. 4. ÇÖZÜMLERİ BULUNUZ. 5. SEÇİM YAPINIZ VE KARAR VERİNİZ. 6. UYGULAMAYA KOYUNUZ. 7. SONUÇLARI TAKİP EDİNİZ. 8.9 STANDARTLAŞTIRMAYI SAĞLAYINIZ. 9.8 GENELLEŞTİRİNİZ.

SİZLERİ KUTLUYORUM. BAŞARILAR DİLİYORUM. İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ADINA PROF.DR.BÜLENT KARAKAŞ