TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI DEĞERLENDİRMESİNE İLİŞKİN ESASLAR BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Mazeret Sınavlarının Uygulanması 1.  Geçerli bir mazereti sebebiyle merkezi sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Mazeret Sınavlarının Uygulanması 1.  Geçerli bir mazereti sebebiyle merkezi sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
8.Sınıf teog neden önemli?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
Özgül DEMİRTAŞ.
HOŞGELDİNİZ… ALEV GÜVEN OKUL REHBER ÖĞRETMENİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
GKV ÖZEL OKULLARI.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
ÇAPA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ. 8 HAZİRAN 2013 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
 Ortaokul 8. Sınıflarda iki sınavı olanların birincisi, üç sınavı olan derslerin ikincisi olacak şekilde Bakanlık tarafından her dönemde Ortak Sınavlar.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEOG AMACI NEDİR ? Öğrenci,öğretmen okul ilişkisini güçlendirmek
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
Fen ve Teknoloji Yazılısı Matematik Yazılısı Türkçe Yazılısı Yabancı Dil Yazılısı Din Kültürü ve Ahlak.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
CİZRE RAM TEOG ORTAK SINAVLAR.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2015 – 2016 Eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
KİRAZLI ORHAN SEYFİ ORHON
“ORTAK SINAVLAR (TEOG) SINAV SİSTEMİ”
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
Ortak s ı navlar Neslihan HEPATEŞKAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU.
KARTAL SABR İ TA Ş KIN ORTAOKULU Bilal GÖYMEN Psikolojik Danışman.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2016.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
MESLEKİ ve TEKNİK AÇIK ÖĞRETİM OKULU TANITIMI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
TAH İ R MERZE İ ORTAOKULU ESRA TEPELİ ESRA TEPELİ (Rehberlik Servisi) TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
2013 SBS SİSTEMİ.
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME (MERKEZİ ORTAK SINAV SİSTEMİ)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
Sunum transkripti:

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI DEĞERLENDİRMESİNE İLİŞKİN ESASLAR BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 1 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” SUNU 2

1.TEOG Genel Esasları 2.TEOG Değerlendirmesine İlişkin Esaslar 3.Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilere İlişkin Esaslar Modül 1 Merkezi Ortak Sınav Temel Bilgiler Modülü 1.Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçenekleri 2.Fen Liseleri Tanıtımı 3.Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtımı 4.Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtımı 5.Anadolu Liseleri Tanıtımı Kitabı 6.Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Tanıtımı 7.Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Tanıtımı 8.Özel Eğitim Okul ve Kurumları Tanıtımı 9.Mesleki Eğitim Merkezleri Tanıtımı 10.Açık Öğretim Kurumları Tanıtımı 11.Temel ve özel liseler Tanıtımı 12.Mesleki ve Teknik Eğitim Alanları Modül 2 Ortaöğretim Kurumları Tanıtım Modülü 1.Öğrenme Nedir Ve Nasıl Gerçekleşir? 2.Bellek Sistemi ve Geliştirme Yolları 3.Dikkat ve Konsantrasyon 4.Verimli Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler 5.Verimli Ders Çalışmayı Kolaylaştıran Yöntemler 6.Amaç Belirleme ve Motivasyon 7.Zaman Yönetimi ve Planlı Çalışma 8.Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri 9.Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları 10.Nefes ve Gevşeme Egzersizleri 11.Meslek Seçimi Ve Önemi Modül 3 Destek Süreçleri Modülü 1.Tercih Süreçleri Genel Tanıtım Modül 4 Tercih Süreçleri Modülü ŞUAN PROJENİN NERESİNDESİNİZ ?

Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesi aşağıda belirtilen komisyon tarafından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına yazılmıştır… VELİ SARIKAYAARZU AYYILDIZ Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Bursa İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı MEHMET KÖYLÜKEMAL AKARZAFER AĞAOĞLUHÜSEYİN İCALY. FIRAT ERKEKİLHAN SARIGÜLERHAN AĞBABA Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Proje Koordinatörü Bursa İl Milli Eğitim Fatih Projesi İl Eğitmeni Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Müdürü Osmangazi Şehit Deniz Piyade Er Tahsin Şen Ortaokulu Müdürü Yıldırım Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu Müdürü Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Müdürü Osmangazi Hamitler Adnan Türkay Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı ENİSE CANTAŞGÖKAY MUTLUİBRAHİM İBRAMGÜLŞAH ER SEVAL ULVİYE AKYOL SERAP ÖZÜDOĞRU AYŞE AKDAĞ Yıldırım Rehberlik Araştırma Merkezi Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Karamehmet Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Dilek Özer Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Süleyman Cura Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Vahide Aktuğ Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı

▲ Ortak sınavlara katılacak olan öğrencilerin puanı tek puan türünde hesaplanacaktır. ▲ Her soru eşit ağırlığa sahip olacaktır. ▲ Her adayın cevap kâğıdı, 2 (iki) adet optik okuyucu tarafından çift kontrol sistemiyle okutulacaktır. ▲ Her test için doğru cevap sayıları esas alınarak ham puanlar bulunacaktır. ▲ Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir. ▲ Soru iptali olması durumunda ilgili soru o ders sınavına katılan bütün öğrenciler için doğru kabul edilerek değerlendirilecektir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ 1. Sınavın değerlendirmesine ilişkin genel esaslar nelerdir?

TEOG Sınavı sonrası her bir ders için sınav puanı: Her bir ders için yapılan doğru sayısının o derse ilişkin soru sayısına bölünmesinde elde edilen sayının 100 ile çarpılması ile elde edilecek. Formül: [(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) X 100] Örneğin siz TEOG’da İngilizce dersinden 20 sorudan 18 doğru yaptınız. 18’i 20’ye bölüyoruz, elde edilen sayı 0,9’dur. Bu sayıyı yani 0,9’u 100 ile çarptığımızda elde ettiğimiz sayı 90’dır. Yani sizin İngilizce ikinci sınavınız 90’dır. Diyelim ki sizin birinci sınav puanınız 85, ikinci sınavınız TEOG’tu 90, üçüncü sınav puanınız 95. Bu durumda dönem sonu karne notunuz üçünün aritmetik ortalaması olan 90’dır. 2. Merkezi ortak sınav sonrası her bir derse ilişkin sınav puanı nasıl hesaplanacak? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Katsayı, merkezi ortak sınavda girilen derslerin ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını hesaplamak için kullanılır. 3. Merkezi ortak sınavda derslere ilişkin katsayı uygulaması nasıl olacak? Ders AdıAğırlık Kat Sayısı 1Türkçe4 2Matematik4 3Fen ve Teknoloji4 4Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi2 5T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük2 6Yabancı Dil2 TOPLAM 18 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

4. Bir örnek üzerinden ders ortalaması hesabını anlatır mısınız? Ayşe’nin 1. Dönem Not Tablosu Haftalık Ders Saati Ağırlık Katsayısı 1. Sınav Puanı 2. Sınav Puanı 3. Sınav Puanı Derse KatılımProje Ders Ortalama Ağırlıklı Ortalama Türkçe ,2513,61 Matematik ,85 Fen ve Tek ,2510,17 İnkılap Tar ,336,3 İngilizce Din K. ve A.B ,335,95 Vatandaşlık ,39 Görsel San ,332,79 Müzik ,633,09 Beden Eği ,14 Tek. Tas ,07 TOPLAM DÖNEM AĞIRLIKLI ORTALAMA PUANI76,41 Ders ortalaması, öğrencinin o derse ilişkin girdiği sınavlar, proje ve derse katılım notlarının aritmetik ortalamasıdır. Bu puan öğrencinin karnede gördüğü ortalamadır. Formüle ve üstteki örnek tabloya göre Türkçe (Sarı renkle işaretlenen) dersi için sonuçları görelim: Ders ortalaması =(SP1+SP2+SP3+PP+PRP) / 5 Ayşe’nin Türkçe Dersi İçin Ortalaması = ( ) / 4 = 305 / 4 = 76,25 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

5. Bir örnek üzerinden derse ilişkin ağırlıklı ortalama hesabını anlatır mısınız? Ayşe’nin 1. Dönem Not Tablosu Haftalık Ders Saati Ağırlık Katsayısı 1. Sınav Puanı 2. Sınav Puanı 3. Sınav Puanı Derse KatılımProje Ders Ortalama Ağırlıklı Ortalama Türkçe ,2513,61 Matematik ,85 Fen ve Tek ,2510,17 İnkılap Tar ,336,3 İngilizce Din K. ve A.B ,335,95 Vatandaşlık ,39 Görsel San ,332,79 Müzik ,633,09 Beden Eği ,14 Tek. Tas ,07 TOPLAM DÖNEM AĞIRLIKLI ORTALAMA PUANI76,41 Ağırlıklı ortalama, her ders için hesaplanan ortalamaların, o dersin haftalık ders saatine çarpımının, ders saatleri toplamına bölünmesi ile elde edilen değerdir. Bu puan dönem sonu başarı puanı hesaplanırken kullanılacaktır. Ayşe’nin not tablosunun en son sütunu hesaplanan ağırlıklı ortalamaları göstermektedir. Formüle ve üstteki örnek tabloya göre Türkçe dersi için sonuçları görelim: Ağırlıklı Ortalama =(Ortalama x Ders Saati) / Toplam Ders Saati Ayşe’nin Türkçe Dersi İçin Ağırlıklı Ortalaması = ( x 5 ) / 28 = 381,25 / 28 = 13,61 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

6. Bir örnek üzerinden dönem sonu ağırlıklı ortalama puanı hesabını anlatır mısınız? Ayşe’nin 1. Dönem Not Tablosu Haftalık Ders Saati Ağırlık Katsayısı 1. Sınav Puanı 2. Sınav Puanı 3. Sınav Puanı Derse KatılımProje Ders Ortalama Ağırlıklı Ortalama Türkçe ,2513,61 Matematik ,85 Fen ve Tek ,2510,17 İnkılap Tar ,336,3 İngilizce Din K. ve A.B ,335,95 Vatandaşlık ,39 Görsel San ,332,79 Müzik ,633,09 Beden Eği ,14 Tek. Tas ,07 TOPLAM DÖNEM AĞIRLIKLI ORTALAMA PUANI76,41 Dönem sonu ağırlıklı ortalama puanı önceki slaytta ağırlıklı ortalama hesabında verdiğimiz gibi tüm dersler için yapılan hesaplamaların toplamıdır. Ayşe’nin not tablosunda her ders için hesaplanmış ve tablonun en son sütununa işlenmiştir. Bu hesaplamalar sonunda Ayşe’nin 1. Dönem ağırlıklı ortalama puanı 76,41’tür. Aynı hesaplama ikinci dönem içinde yapılır. Diyelim ki Ayşe’nin 2. dönem notları üzerinden hesaplanan 2. Dönem ağırlıklı ortalama puanı da 80,04 olsun (Yıl sonu başarı puanı hesabı için lazım olacak). MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

7. Bir örnek üzerinden yıl sonu başarı puanı hesabını anlatır mısınız? Yılsonu başarı puanı: Her iki dönemde, her ders için hesaplanan ağırlıklı ortalama toplamlarının, aritmetik ortalamasıdır. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır. Yılsonu Başarı Puanı= (1.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı + 2.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı) / 2 Daha önce tablo olarak gördüğümüz Ayşe adlı öğrencinin, 8. Sınıf Yılsonu Başarı Puanı: 1. Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = 80,04’di. Yılsonu Başarı Puanı= (1.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı + 2.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı) / 2 8. Sınıf Yılsonu Başarı Puanı = ( ,04 ) / 2 = 78.22’dir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

8. Bir örnek üzerinden 6. ve 7. sınıf yıl sonu başarı puanı hesabını anlatır mısınız? Önceki slaytta Ayşe’nin 8. Sınıf için verdiğimiz 1. ve 2. Dönem ağırlıklı ortalama puanı hesabı ve yılsonu başarı puanı hesabında ki sistem 6. Sınıf ve 7. Sınıf içinde aynen yapılır. Bu üç sınıfa ilişkin yılsonu başarı puanları daha sonra bahsedeceğimiz yerleştirmeye esas puanın hesaplanmasında kullanılacaktır. Ayşe’nin 8. Sınıf Yılsonu başarı puanı: 78,22 idi. Varsayalım ki Ayşe’nin bu hesaplama ile; 7 sınıf yılsonu başarı puanı: 68,97 6. sınıf yılsonu başarı puanı: olsun. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılır. Çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle her bir dönem için dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı elde edilir. Dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanlarının aritmetik ortalaması ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılır. Ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını 1. Dönem için ayrı 2. dönem için ayrı hesaplanır. Bu hesaplamalarda sadece TEOG’da sınava girilen dersler ve o dersler için Bakanlık tarafından açıklanan katsayılar kullanılır. 9. Ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı (AOSP) nedir? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Birinci Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP1) Hesap Formülü: OSP1 = ((( (Türkçe Sınav Puanı x Türkçe Katsayı) + (Mat Sınav Puanı x Mat Katsayı) + (Fen Sınav Puanı x Fen Katsayı) + (İnk.Tar. Sınav Puanı x İnk.Tar. Katsayı) + (Yab.Dil Sınav Puanı x Yab.Dil Katsayı) + (Din Kül. ve Ah. Bil. Sınav Puanı x Din Katsayı)) / Ağırlık Katsayı Toplamı) / 100) x 700) OSP1 = ((( (85x4 + 35x4 + 90x4 + 85x2 + 60x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) OSP1 = ((( ) / 18) / 100 ) x 700 ) OSP1 = ((1280 / 18 ) / 100 ) x 700 ) OSP1 = (( 71,11/ 100 ) x 700 ) OSP1 = ( 0,7111 x 700) OSP1 = 497,77 Bu durumda Ayşe’nin 1. Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı: 497,77 AYŞENİN 1. DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV PUANLARI DersKat SayıTEOG AYŞENİN 2. DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV PUANLARI DersKat SayıTEOG Türkçe485Türkçe490 Matematik435Matematik475 Fen ve tek.490Fen ve tek.470 İnkılap tar.285İnkılap tar.280 İngilizce260İngilizce270 Din Kül. ve A.B.275Din Kül. ve A.B.275 Katsayı toplamı18Katsayı toplamı Bir örnek üzerinden ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı (AOSP) hesabını anlatır mısınız? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

İkinci Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP2) Hesap Formülü: OSP2 = ((( (Türkçe Sınav Puanı x Türkçe Katsayı) + (Mat Sınav Puanı x Mat Katsayı) + (Fen Sınav Puanı x Fen Katsayı) + (İnk.Tar. Sınav Puanı x İnk.Tar. Katsayı) + (Yab.Dil Sınav Puanı x Yab.Dil Katsayı) + (Din Kül. ve Ah. Bil. Sınav Puanı x Din Katsayı)) / Ağırlık Katsayı Toplamı) / 100) x 700) OSP2 = ((( (90x4 + 75x4 + 70x4 + 80x2 + 70x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) OSP2 = ((( ) / 18) / 100 ) x 700 ) OSP2 = (( 1390 / 18 ) / 100 ) x 700 ) OSP2 = (( 77,22 / 100 ) x 700 ) OSP2 = ( 0,7722 x 700) OSP2 = 540,55 Bu durumda Ayşe’nin 2.Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı: 540,55 AYŞENİN 1. DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV PUANLARI DersKat SayıNot AYŞENİN 2. DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV PUANLARI DersKat SayıNot Türkçe485Türkçe490 Matematik435Matematik475 Fen ve tek.490Fen ve tek.470 İnkılap tar.285İnkılap tar.280 İngilizce260İngilizce270 Din Kül. ve A.B.275Din Kül. ve A.B.275 Katsayı toplamı18Katsayı toplamı18 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılır. Çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle her bir dönem için dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı elde edilir. Dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanlarının aritmetik ortalaması ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılır. Formül: (AOSP) = (OSP1 + OSP2) / 2 = (AOSP) = ( ) / 2 = (AOSP) = (1038,32) / 2 = 519,16 Bu durumda Ayşe’nin Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı= 519,16’dır. (AOSP)= MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılır. Yerleştirmeye Esas Puan (YEP) = ( YBP8 + YBP7 + YBP6 + AOSP ) /2 Ayşe’nin 8.Sınıf Yılsonu Başarı Puanı YBP8 = 78,22 Ayşe’nin 7.Sınıf Yılsonu Başarı Puanı YBP7 = 68,97 Ayşe’nin 6.Sınıf Yılsonu Başarı Puanı YBP6 = 75,87 Ayşe’nin Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı AOSP = 519,16 YEP = ( YBP8 + YBP7 + YBP6 + AOSP ) /2 YEP = (78, , , ,16 ) / 2 YEP = 742,22 / 2 YEP = 371,11 Ayşe’nin Yerleştirmeye Esas Puanı= 371,11’dir. Yani Ayşe’nin sınav sonuç belgesinde açıklanacak puan burada hesaplamasını yaptığımız puandır. 11. Bir örnek üzerinden yerleştirmeye esas puan (YEP) hesabını anlatır mısınız? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Yüzdelik dilim, öğrencinin aldığı yerleştirmeye esas puan ile sınava giren tüm öğrencilerin içinde başarı sıralamasını gösteren değerdir. Sınav sonuç belgesinde il ve ülke geneli yüzdelik dilim açıklanır. İl genelinde açıklanan yüzdelik dilim öğrencinin elde ettiği yerleştirmeye esas puanla o ilde sınava giren öğrenciler içindeki başarı sıralamasını gösterir. Türkiye geneli yüzdelik dilimi ise öğrencinin elde ettiği yerleştirmeye esas puanla tüm ülkede sınava giren öğrenciler içinde ülke genelindeki başarı sıralamasını gösterir. Tercihler puana göre değil yüzdelik dilime göre yapılır. 12. Yerleştirmeye esas puan ve Türkiye geneli yüzdelik dilim arasındaki ilişkiyi açıklar mısınız? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavlarında, ulusal elemelerden geçtikten sonra ülkemizi temsil etme hakkı kazanmış olan öğrencilere, katıldıkları yılın yıl sonu başarı puanlarına belirlenen oranda ek puan verilecektir Öğrencilerin, TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavlarına katıldıkları yıla ait yıl sonu başarı puanına, yıl sonu başarı puanının: ▲ Altın madalya alan veya birinci olanlar için % 10'u, ▲ Gümüş madalya alan veya ikinci olanlar için % 9'u, ▲ Bronz madalya alan veya üçüncü olanlar için % 8'i, ▲ Bu etkinliklere katılanlar için de % 7'si oranında ek puan eklenir. 13. Merkezi ortak sınavda ek puan alma şansım var mı? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Öğrenim gördüğü yıl içinde TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavlarına katılıp her iki sınavda da başarılı olan öğrencilerin almış oldukları en yüksek derecenin tamamı, diğer derecenin de yarısı hesaplamada dikkate alınır. Ekip ya da takım olarak TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavlarında ulusal elemelerden geçtikten sonra uluslararası sınavlara katılıp başarılı olan öğrencilerin aldıkları ek puan, yıl sonu başarı puanlarına ilave edilir. Ek puan hakkından, derece veya katılım belgelerini ÖDSGM’ye ibraz eden öğrenciler yararlanabilir. Öğrenciler konu ile ilgili belgelerini ve dilekçelerini ders yılı bitimine kadar ÖDSGM’de olacak şekilde göndereceklerdir. Süresi içerisinde ÖDSGM’ye ulaşmayan belge ve dilekçeler işleme alınmayacaktır. Ülkemizi temsil etme hakkını kazandığını belgeleyemeyen öğrencilerin başvuruları, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Yönergesi gereğince dikkate alınmayacaktır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ

Bu sunumda yer alan bilgiler, Milli Eğitim Bakanlığı öğretim yılı ortak sınavlar e- kılavuzundan alınmıştır. BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Tüm öğrencilerimize bu süreçte başarılar dileriz... BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ