Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ArgentinaArmeniaAustraliaAustria Belgium (Flemish) Belgium (French) Bosnia and HerzegovinaBotswanaBrazilBulgariaCanadaChileChina Chinese Taipei CroatiaCyprus.
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Entegre Müfredat Modeli
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

Matematik Başarısında Dünya Ülkeleri İçerisinde Türkiye’nin Konumu: TIMSS* Verileri Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi ndedeoglu@sakarya.edu.tr *TIMSS-Trends in International Mathematics and Science Study (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)

TIMSS … Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) IEA'nın bir projesi (70 üye ülke) Öğrencilerin matematik ve fen alanlarında kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama araştırması Dünyadaki en büyük ve en kapsamlı uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme çalışması Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS … Öğrenci başarılarındaki eğilimleri izlemekte ve ulusal eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları belirlemektedir Amaç dünya çapında matematik ve fen öğretiminin gelişmesine yardımcı olmaktır Katılımcı ülkelere aşağıdaki soruların cevaplarını bulmasına yardımcı olur: Öğrencilerimizin matematik ve fende durumu nedir? Zaman içinde bu durum iyileşiyor mu? Durumumuzu nasıl geliştirebiliriz? Diğer ülkelere göre durumumuz nasıl? Diğer ülkeler başarının arttırılması konusunda ne yapıyor? Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Kapsam ve örneklem Matematik ve fen bilimleri alanlarında başarı testleri (çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular ) Öğrenci başarısını etkileyen eğitimsel ve sosyal ortamlar hakkında bilgi toplayan anketler Örgün eğitime kayıtlı tesadüfî (seçkisiz) olarak seçilen okulların 4. ve 8.sınıf öğrencileri Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS'te uygulanan anketler Okul Anketi okul kayıtları ve öğretmen kadrosu, matematik ve fen öğretimini destekleyen mevcut kaynaklar, okulun amaçları ve yöneticilik rolü, öğretime ayrılan süre, okul-aile işbirliği, okul iklimi ve kültürü Öğretmen Anketi (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sınıf Öğretmeni) öğretmenlerin kişisel bilgileri, mesleki deneyimleri, derse yönelik tutumları, pedagojik bilgileri, okuttukları ders saati, matematik veya fen öğretimi ile ilgili kaynaklar, matematik veya fen derslerinin içeriği, matematik veya fen öğretimine yönelik görüşleri Öğrenci Anketi öğrencilerin ev ve okul yaşantılarına, kendileri ile ilgili algılarına, matematik ve fen derslerine yönelik tutumlarına, ev ödevi ve okul dışı etkinliklerine, bilgisayar kullanımlarına, evde sahip oldukları eğitimle ilgili araç ve kaynaklar ile kişisel bilgilerine yönelik sorular Ev Anketi (Erken Öğrenme Anketi - 4.sınıflar için) öğrencilerin okuma yazma ve aritmetik öğrenmelerini destekleyen ev kaynakları, erken çocukluk dönemindeki okuma yazma, aritmetik ve fen alanındaki etkinlikleri, velinin okuma becerisi ve matematiğe yönelik tutumu, ayrıca velinin eğitim durumu ve mesleği Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011 4. Sınıf Uluslararası Matematik Yeterlik Düzeylerinin Tanımı Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS döngüleri ve Türkiye’nin katılımı 4 yılda bir 4. ve 8. sınıf düzeyindeki öğrencilere uygulanır. 2015 de her iki düzeyde katılım olmuştur. Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 1999, 2007 ve 2011’de Türkiye’nin 8. Sınıf Matematik Başarısı Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011 Katılımcı ülkeler Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011 4. Sınıf Matematik Öğrenme Alanlarına Göre Soruların Dağılımı Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011-Türkiye 257 okul 7479 öğrenci Türkiye’de öğrenim gören öğrencilerin (1.244.497) yaklaşık %0,6’sı Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

En başarılı ilk beş ülke Uzakdoğu ülkeleridir

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011 4. Sınıf Matematik Yeterlik Düzeylerine Göre Türkiye’nin Konumu Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011 4. Sınıf Matematik Konu Alanlarının Doğru Cevaplanma Yüzdelerine Göre Türkiye’nin Konumu Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011 4. Sınıf Bilişsel Düzeylerdeki Doğru Cevaplama Yüzdelerine Göre Türkiye’nin Konumu Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

TIMSS 2011 4. Sınıf Matematik Başarı Testi Maddeleri Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Bazı Anket Sonuçları Öğrencilerimiz matematik özgüvenleri açısından 50 ülke arasında 37. sırada olup, Almanya, Finlandiya, Güney Kore, Hong Kong, İtalya ve Japonya’nın öğrencileri öğrencilerimizden daha az matematik özgüvenine sahiptir. Ancak söz konusu matematik özgüveni düşük öğrencilere sahip bu ülkelerin matematik başarısı daha yüksektir. Kazakistan, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Katar gibi ülkeler ise özgüven açısından üst sıralarda olmasına rağmen başarıları düşüktür Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Matematik öğrenmeyi seven öğrencilerin oranları incelendiğinde Türkiye dünyada ikinci sırada yer almaktadır. Japonya, Güney Kore, Finlandiya ve Danimarka gibi ülkeler ise son sıralarda yer almaktadır. Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Matematik öğrenimine harcanan zaman açısından Türkiye 4 Matematik öğrenimine harcanan zaman açısından Türkiye 4. sınıflarda sondan 5. iken Çin-Tayvan, Güney Kore, Danimarka ve Finlandiya gibi ülkelerle benzer durumdadır. Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

PISA 2012-Anketlerden kesitler (http://www. tedmem Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Bazı Değerlendirme Notları Üst düzey bilişsel yeterliklerin kazanılmasına yönelik müfredat programlarının ve öğretim ortamlarının oluşturulmasının öğrenci başarısını destekleyeceği düşünülmektedir. Sonuçlar okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması gereğini bir kez daha ortaya koymakta ve desteklemektedir. Okulların güvenli ve kurallı olma derecesi arttıkça öğrencilerin matematik başarı ortalamaları da artma eğilimi göstermektedir. Bilgisayar kullanan öğrencilerin ortalamaları ile bilgisayar kullanmayan öğrencilerin ortalamaları arasındaki 45 puanlık fark, matematik öğretiminde bilgisayar kullanmanın önemine dikkat çekmektedir. Matematik başarısının en önemli belirleyicisi sosyo-ekonomik durumdur. Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi

Kaynaklar http://timss.meb.gov.tr/ TIMSS 2011 Ulusal Matematik ve Fen Raporu: 4. Sınıflar. http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS-2011-4-Sinif.pdf TIMSS 2011 Ulusal Ön Değerlendirme Raporu. http://www.egitim.ogu.edu.tr/files/TIMSS_2011_1.pdf Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Alanlarında Öğrenci Performansı ve Başarının Belirleyicileri: TIMSS 2011 Analizi. http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/ERG%20- TIMSS%202011%20Analiz%20Raporu-03.09.2013.pdf Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu Matematik Öğretimi