35 SODES Sosyal Destek Programı. 35 www.ankaraka.org.tr 2 01.10.2015 Sosyal Destek Programı (SODES): Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mazıdağı Kaymakamlığı Proje Koordinasyon Birimi
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ Ulusal Kurum Projeleri Koordinatörlüğü
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
PROJE DEĞERLENDİRME VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
KİLİS İL ÖZEL İDARESİ ( – ).
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
ÖZÜRLÜLER DESTEK PROGRAMI. ÖDES’İN AMACI Valiliklerin yetki ve sorumluluğunda gerçekleştirilecek olan ÖDES projeleri ile; Toplumsal özürlülük konusunda.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
 *İlçemizin nüfusu 20 bin 772 kişi olup, 9 bin kişi yeşil karttan faydalanmaktadır.Mahallemiz 1300 nüfusa sahiptir. Mahallemizde ortalama bir ailenin.
GENEL ESASLAR AMAÇ Uygulandığı illerde, yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunları gidermek, değişen.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
Uygulama Usul ve Esasları
MARDİN VALİLİĞİ Proje Koordinasyon Birimi MARDİN.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
ÖĞRETİM YILI ARGE BİRİMİ PROJE PLANLARI.
İL DÜZEYİNDE SODES UYGULAMALARI VE BAŞVURU SÜRECİ
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MALATYA VALİLİĞİ KOORDİNASYONUNDA TÜRKİYE SAKATLAR DERNEĞİ MALATYA ŞUBESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN BU PROJE KALKINMA BAKANLIĞI TARAFINDAN SODES KAPSAMINDA.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2013 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRISI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI TUNCELİ VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon Ofisi Tel: Fax:
BALYA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yıllı SODES Uygulama Süreci
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
BESYO.
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
21 Ocak e-İŞKUR Vatandaşımıza en yakın yerde hizmet sunumunu ilke edinmiş olan Kurumumuz internetin olduğu her yerde. İş Arayanlar İşverenler
2011 YILI SODES UYGULAMA USUL ve ESASLARI 5 Mayıs
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Haziran 2011.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
KURUM HİZMETLERİ VE İSTİHDAMA YÖNELİK UYGULAMALARI
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Bilgilendirme Toplantısı
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

35 SODES Sosyal Destek Programı

Sosyal Destek Programı (SODES): Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunları gidermek İstihdam, sosyal içerme ve kültür, sanat ve spor projeleri destekleyen, Değişen sosyal yapının ortaya çıkardığı ihtiyaçlara karşılık vermek, karşılık vermek, Toplumsal dayanışma ve bütünleşmeyi güçlendirmek, Toplumun dezavantajlı kesimlerinin ekonomik ve sosyal hayata daha aktif katılmalarını sağlamak amacıyla, İnsan Odaklı Bir Programdır.

Kalkınma Bakanlığı üst yönetiminde illerde Valilikler tarafından yürütülür.

SODES kapsamında aşağıdaki kuruluşlar bulundukları illerde proje başvurusu yapabileceklerdir. a) Kamu kuruluşları, b) İl/ilçe özel idareleri, c) Belediyeler, d) Mahalli idare birlikleri, e) Üniversiteler, f) Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, g) Sivil toplum kuruluşları. Sivil Toplum Kuruluşları en az 1 yıl önce kurulmuş olmalıdır

Projelerin Süresi: En fazla 1 yıl Bütçe:  alt sınırı TL  üst sınırı TL  Proje bütçesi KDV dahil hazırlanır.  Personel giderleri brüt olarak hazırlanır.  Proje bütçesi KDV dahil hazırlanır.  Personel giderleri brüt olarak hazırlanır.

Eş finansman katkısı %10’dan yüksek olduğu projelere daha fazla puan verilir Belediyeler, İl ve ilçe Özel İdareleri, Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları ile Sivil Toplum Kuruluşları %10 Eş Finansman Katkı Zorunluluğu Genel bütçe ve özel bütçe kapsamında yer alan kamu idareleri projelere eş-finansman katkısı sağlamazlar. Ayni katkılar eş finansman olarak kabul edilmez.

 Sosyal içerme projeleri,  İstihdam projeleri,  Kültür, sanat ve spor projeleri,

a- Sosyal İçerme Projeleri Yoksulluğun azaltılması Sosyal yardım alan yoksul kesimin kendi geçimini temin edecek duruma getirilmesine destek olunması Yaşlı, engelli, kadın ve çocuklar gibi toplumun öncelikli kesimlerinin yaşam standartlarının yükseltilmesi Bunlara götürülen hizmetlerin kalitesinin artırılması Toplumsal bütünleşmenin sağlanması

a- Sosyal İçerme Projeleri * / ** Projenin tamamlayıcı bir parçası olarak, ilgili alanlarda kurs veya etkinlik düzenlenmesi zorunludur.  Gençlik Merkezi/Evi Oluşturulması*  Çocuk Merkezi/Evi Oluşturulması*  Kadın Merkezi/Evi Oluşturulması*  Engelli Merkezi/Evi Oluşturulması*  Mesleki Eğitim Merkezi Oluşturulması**  Atölye Oluşturulması**  Kültür, Sanat Ve Spor Kursu Düzenlenmesi (34 konuda)  Kültür, Sanat Ve Spor Etkinlikleri (6 konuda)  Öğrenci Gezileri (İl İçi, İl Dışı)  Mesleki Eğitim/Beceri Kazandırma Kurslarının Düzenlenmesi (49 konuda)

b- İstihdam Projeleri  İstihdam edilebilirliğin artırılması  İldeki ihtiyaçlara uygun alanlarda nitelikli işgücünün yetiştirilmesi  Mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesi

b- İstihdam Projeleri * / ** Projenin tamamlayıcı bir parçası olarak, ilgili alanlarda kurs veya etkinlik düzenlenmesi zorunludur.  Mesleki Eğitim Merkezi Oluşturulması*  Atölye Oluşturulması*  Mesleki Eğitim/Beceri Kazandırma Kurslarının Düzenlenmesi

c- Kültür, Sanat ve Spor Projeleri  Toplumun ihtiyaç duyduğu kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerin geliştirilmesi  Özellikle çocukların ve gençlerin bu tür faaliyetlerden yararlandırılması ve yönlendirilmesi

c- Kültür, Sanat ve Spor Projeleri * Projenin tamamlayıcı bir parçası olarak, ilgili alanlarda kurs veya etkinlik düzenlenmesi zorunludur.  Spor Tesisi Oluşturulması Açık Hava Spor Alanı - Semt Sahası* - Halı Saha* - F Fitness Odası/Salonu (Toplam ilin ödeneğinin %15’ini geçmeyecektir.)  Çocuk Parkı Yapımı  Tiyatro/Sinema/Konferans Salonu Oluşturulması* (Tadilat- Tefrişat toplam proje bütçesinin %30’unu geçmez)  Gençlik Merkezi/Evi Oluşturulması*  Kültür Merkezi/Evi Oluşturulması*  Çocuk Merkezi/Evi Oluşturulması*

c- Kültür, Sanat ve Spor Projeleri * Projenin tamamlayıcı bir parçası olarak, ilgili alanlarda kurs veya etkinlik düzenlenmesi zorunludur.  Kütüphane Oluşturulması*  Müzik Atölyesi Oluşturulması*  Resim Atölyesi Oluşturulması*  Kültür, Sanat Ve Spor Kursu Düzenlenmesi (34 konuda)  Kültür, Sanat Ve Spor Etkinlikleri (6 konuda)  Öğrenci Gezileri (İl İçi, İl Dışı)

 Sosyal yardım mahiyetindeki projeler,  Dezavantajlı Gruplara Hitap Etmeyen Projeler  Okul derslerini takviye amaçlı etüt faaliyetleri ve sınavlara hazırlık amacı taşıyan kurs projeleri,  İllerin temel altyapı ihtiyaçlarını içeren projeler,  Tarım Projeleri  Sağlık Projeleri  Sadece park yapımı ya da rekreasyon alanı projeleri  Sadece gezi, şenlik ve konser gibi projeler  Pazar yeri, balık hali, yöresel ürünler satış alanı yapılması gibi projeler.  Dolaylı Etkileri SODES Amaçlarıyla Örtüşen Projeler Turizm Amaçlı Restorasyon Projeleri İlin Tanıtımı Amaçlı Kitap, Film, Broşürler

 Personel giderleri, mesleki eğitim kursiyerlerine yapılacak ödemeler  Yolculuk giderleri,  Gündelik giderler  Ekipman ve hizmet (eğitim, nakliye, kira vb.) satın alma maliyetleri,  Sarf malzemeleri maliyetleri,  Taşeron maliyetleri (yayın basım, etkinlik organizasyonu vb.),  Semt sahası, halı saha yapımı, Fitness odası/salonu (Toplam ilin ödeneğinin %15’ini geçmeyecektir.)  Çocuk parkı yapımı, tiyatro/sinema/konferans salonu oluşturulması (Tadilat- Tefrişat toplam proje bütçesinin %30’unu geçmez.)  Mali hizmet giderleri  Elektrik, su, telefon vb. idari giderler,

a) SODES tanımındaki amaçlara uygunluk, b) Sürdürülebilirlik, c) Projenin amacı, faaliyetleri ile bütçesi arasındaki tutarlılık, d) Projeyi öneren kuruluşun proje yürütme kapasitesi, e) Projenin hedef gruplar üzerinde yaratacağı etkiler, f) Proje hedef kitlesinin genişliği, g) İlin öncelikleri h) Eş finansman oranı Hazırlanacak projelerin dezavantajlı hedef kitlelere yönelik olmasına ve faaliyet odaklı olmasına dikkat edilmelidir.

 Valilik Değerlendirme Komisyonu: Vali başkanlığında, 1. Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü, 2. Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü, 3. Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü, 4. İl Milli Eğitim Müdürü, 5. İl Kültür ve Turizm Müdüründen oluşuyor.  Proje Koordinasyon Birimi: Valilikler bünyesinde birimler, Proje tekliflerinin ön değerlendirmesini yapar, Projelerin tanıtımı, uygulanması, koordinasyonu ve izlenmesinden sorumlu Valilik Ön Değerlendirmesi 2- Kalkınma Bakanlığı Değerlendirmesi

 Valilik, izleme ve denetleme faaliyetleri sonucunda gerekli gördüğü takdirde projelerin durdurulması, iptaline karar verebilir.  Ödeneğin amacı dışında kullanıldığının tespit edilmesi halinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.

 SODES Bilgi Sistemi (SODES-BİS): SODES kapsamındaki projelerin elektronik ortamda alınması, değerlendirilmesi, izlenmesi ve raporlanması gibi süreçlerin tamamını kapsayan bilgi sistemi

SU ÜRÜNLERİ GIDA İŞLEME TEKNOLOJİSİ EĞİTİM PROJESİ – 2011 – Elazığ  PROJE TÜRÜ: İSTİHDAM  PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ: ELAZIĞ TARIM İL MÜDÜRLÜĞÜ  PROJE SÜRESİ: 6 AY  PROJE BÜTÇESİ: ,68 TL  PROJENİN HEDEF KİTLESİ: 40 İŞSİZ GENÇ KADIN

SU ÜRÜNLERİ GIDA İŞLEME TEKNOLOJİSİ EĞİTİM PROJESİ – 2011 – Elazığ PROJENİN SONUÇLARI:  Kursiyerler 20’şer kişilik 2 gurup halinde teorik eğitime alındı.  Teorik eğitimden sonra 10’ar kişilik 4 grup halinde 12 gün boyunca uygulama eğitimi verildi.  Alabalık işletme tesisinde staj yaptırılarak mesleki deneyim kazanmaları sağlandı.  Proje kapsamında eğitimlere katılan 30 kursiyer istihdam edildi

ÇOCUKLAR VE GENÇLER İÇİN KÜLTÜR SANAT EVİ PROJESİ Batman  PROJE TÜRÜ: KÜLTÜR SANAT SPOR  PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ: BATMAN VALİLİĞİ PROJELER OFİSİ  PROJE BÜTÇESİ: TL  PROJE ÖZETİ Kültür sanat evi oluşturularak çocuklar için müzik, tiyatro, resim, satranç, gençler için ise fotoğraf, müzik, tiyatro, kısa film, edebiyat, vitray atölyeleri kurulacak  PROJE ÇIKTILARI 1.9’u eğitimci olmak üzere toplam 11 kişi istihdam edildi. 2.Oluşturulan 9 kültür sanat atölyesinde 500 çocuk ve gence piyano, ney, resim, diksiyon, ebru, fotoğraf ve kısa film eğitimleri verildi. 3.Atölyeden çıkan ürünlerin çeşitli organizasyonlarda sergilenmesi sağlandı

SOKAKTAN OKULA OKULDAN HAYATA - Gaziantep  PROJE TÜRÜ: SOSYAL İÇERME  PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ: ÇINARDER  PROJE SÜRESİ: 9 AY  PROJE BÜTÇESİ: TL  PROJE ÖZETİ: Sokakta yaşayan veya çalışan çocuğa ulaşılarak ilköğretim eğitimlerini tamamlamalarına destek olunması ve ortaöğretime yönlendirilmeleri ile halkın bu konuda bilinçlendirilmesi öngörülmektedir.  PROJENİN ÇIKTILARI 1.3 eğitim merkezi hazırlanarak 914 çocuk tespit edilip, ders kitapları ve testler hazırlanarak dağıtılmış ve SBS kursu eğitimleri tamamlanmıştır. 2.Bu proje kapsamında 18’i öğretmen 25 kişi istihdam edilmiştir

35