«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR » Okullar Kapanınca Yaz Gelince “YAŞAM ”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
EĞİTİMDE DRAMA.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR »
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Eğitim.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kaçuv (kanserli çocuklara umut vakfı)
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR » Okullar Kapanınca Yaz Gelince “YAŞAM ”

“Yaz Paketi” Amacı Ailelerin okullar kapanınca temel kaygısı YAZ GELDİ şimdi NE YAPMALI…Bu arada yaz tatili kavramı bizim çocukluk dönemlerimizden çok farklı hep bir sonraki akademik yıla hazırlık anlamında YAZ KURSLARI veya ÖĞRENME ODAKLI YAKLAŞIM ile HAYAT, DOĞAL ÖĞRENME göz ardı edilmekte… Günümüz çocuklarının en büyük sorunu olarak tanımlanan “DİKKAT DAĞINIKLIĞI ve ODAKLANMA “ bize göre bir çok oyun ile hayatın içinde de çözümlenebilir…Nasıl mı?.. Bizim temel amacımız HAYATA dair ÖĞRENMENİN de AKADEMİK BAŞARIYI beslediği bilinci ile çocuklarımızın hayatını doldurmak. YAŞAMSAL BECERİLERİNİ geliştirmek…MUTLU OLMALARINI SAĞLAMAK, GELECEĞE KEYİFLİ ANI VE DENEYİM BİRİKTİRMELERİNE DESTEK OLMAK…ÇOCUKLARIMIZA YAŞAM KOÇLUĞU YAPMAK

HENÜZ BİRİLERİ HATIRLIYORKEN (1)

HENÜZ BİRİLERİ HATIRLIYORKEN (2)

GÜNÜMÜZ KOŞULLARINDA YAŞAMSAL UYUM

UYGULANACAK PROGRAM Her gurup 20 kişilik olup, 5 günlük YAZ PAKET programına dahil olacaklar… Programda temel yaklaşım, uygun yaş gurupları oluşturularak ortak oyun kurma, yaşam becerilerini geliştirme, hayal gücünü geliştirme ve besleme, akademik öğrenmeyi kolaylaştıran kişisel öğrenmeyi tanılayan beden ve zihin özellik ve analizi uygulaması, el beceri ve sanatsal beceri gelişimini destekleyen çalışmalar ve uygulamalar ile, müzik & dans eşliğinde bedensel uyumlama, drama uygulamaları ve yaşamsal bilinç gelişim (beslenme, aile içi iletişim vb ) gibi konularda küçük söyleşiler… OYUN; geleneksel çocuk oyunlarından tutun, oyun kurma ve liderlik içeren çalışmalar bütünü YAŞAM BECERİLERİ; reçel ve turşu yapımı, sofra kurma ve toplama, kek –kurabiye yapımı gibi mutfak faaliyetleri ( pazar alışverişi dahil ) HAYAL GÜCÜ GELİŞİMİ ; Masal ve hikaye anlatım saati ZİHİN & BEDEN ANALİZİ ; Doğuştan gelen kişisel öğrenme analizi ile KENDİNİ TANIMA (bu veriler aile ile paylaşılacaktır ) EL BECERİ GELİŞİMİ ; El işi, basit nakış, düğme,çıtçıt dikme, çivi çakma (kendi oyuncağını yapma ) yaş özellikleri dikkate alınarak… SANATSAL FAALİYET ; resim, çamur – heykel boyama, kağıt vb faaliyetler

UYGULANACAK PROGRAM (2) MÜZİK ve DANS UYUMU ; Çocukları müzik ve dans ile buluşturarak bedensel ritim duygusu beslenmesi … DRAMA ; Çocukların kendini ifade etme yeteneğini geliştirme ve tiyatral zenginlikte çocuğun kendini olayları algılayışını ifade etmesini sağlamak amaçlı YAŞAMSAL BİLİNÇ GELİŞİM SÖYLEŞİLERİ; sağlıklı beslenme başta olmak üzere, kardeş ve arkadaş İletişimi, anne –baba ile iletişim, görev sorumluluk duygusu gibi davranışsal öğretilerin küçük söyleşiler ile kulağa yerleştirilmesi… (Buradan beslenen alışveriş deneyimlemesi, drama ve hikaye uygulamaları ile pekiştirme ) SPORTİF UYGULAMALAR ; ortam koşullarında sportif etkinlikler ve bedensel gelişimi destekleyen sportif oyunlar. BAHÇE –TOPRAK UĞRAŞISI ; Çocukların toprakla uğraşısı ve uygun tohum ve fide ekme, sulama faaliyetleri. (Hızlı yetişen kıvırcık, maydanoz soğan,nane ile saksıda çiçek fide ve tohumları )

AİLEDEN GELECEK SORULAR “ kardeşi de gelebilir mi?“ “ yaşadığımız davranışsal sorunları var” çözüm olur mu? Uyum sorunu yaşar mı? ”fiyatı nasıl? “ ”süre daha uzun olabilir mi? “ Çocuklarımızın geliş gidişi nasıl olacak ?..

CEVAPLARIMIZ UYUM SORUNU ; Zaten amaçlarımız arasında uyum sorunu yaşıyorsa özellikle bunu ortadan kaldırmak da var… Sosyalleşmesini sağlamak, başkaları ile ortam paylaşımını geliştirmek akademik başarı kadar öenmli. KARDEŞ KATILIMI; 2.çocuk katılımı halinde özel fiyat uygulanır. SÜRE HAKKINDA ;İdeal minimum süre,15 gün olmakla beraber uzatma halinde ise bir ayı geçmesi tavsiye edilmez, devamlılığı ise,özel durumdur. DAVRANIŞ DÖNÜŞÜMÜ; Temel de çocuklar aile dışı organizasyonlarda kendi iç durumunu çok rahat ortaya koyduğundan psikologlar ve gözetmen raporları ile hassas noktalarda ebeveynler ile çözüm önerileri ile paylaşılacaktır.

YAZ PAKET ÜCRETİ Aylık 850 TL 15 tam günlük 750 TL 15 (1/ 2) gün 600 TL Haftada 3 tam gün (ayda 12 gün) 500 TL Haftasonları ve servis ücreti hariç programdır. Ayrıca ailenin isteği ve çocuğun durumuna özel kişisel alan programı yapılır…

FARKINDALIK YARATMA Günümüz de BİLİNÇLİ EBEVEYN davranışı, zaman zaman anne babaları çocukları ile iletişimde sıkıntıya sokmakta.Bu nedenle de ANNELER / BABALAR işe ÇOCUKLAR YAZ UYGULAMASINDA, özellikle, ailelerin çocukları ile yaşadıkları DAVRANIŞSAL sorunlara çözüm geliştirmeye dayalı KOÇLUK HİZMETİNİ uygulamaktayız. Günümüz yaşam koşullarının anne babaya dayattığı koşulların gerçeğinde, çocukların AYNA etkisi i aileleri sıkıntıya sokmakta, çare dışarıdan alınacak destek üretilmekte. “KUŞ GÖRDÜĞÜNÜ İŞLER” atasözü bile aile –çocuk iletişiminde temel alınacak davranışları gözden geçirmeyi ve farklı davranışsal rol model arayışını gerekli kılmakta. Günümüz çocukları,yaşamı TEKNOLOJİ ile sınırlı sanma veya tüm yaşamı iş adına koşturmaca sanmasını destekleyen okul koşturmacası, ve teknoloji ile iletişim kurmak da ve HAYATI ISKALAMAKTA. BİZ FARKLI YAŞAMSAL ROL MODELLERİ İLE HER ŞEY GELECEĞİMİZ ÇOCUKLARIMIZ İÇİN DİYORUZ ….

ÇOCUKLARIMIZ İÇİN… GELECEĞİMİZ ÇOCUKLARIMIZ ÇOCUKLARIN ÖĞRENMELERİ İÇİN SOSYAL ORTAM ÖNEMLİDİR AKADEMİK BAŞARI İÇİN BEDEN GELİŞİMİ ÖNEMLİDİR YAŞAMSAL BECERİ GELİŞİMİ AKADEMİK ÖĞRENMEYE DESTEK SAĞLAR ÇOCUKLAR OYUNLA ÖĞRENİR

İletişim Bilgileri “Brainfit & Kozaköy Yaşam Koçluk Merkezi ” Cami mahallesi, Cezmi Sokak, No; 7-9 Darıca / Kocaeli Aliye Horuz Ürpekli v Çocuk odaklı, v Uzman ekip işbirliği v Detaylı ama pratik v Hayata dair mümkün olan ne varsa ve yaşa uygun gereklilikler…