Nezaket hiçten gelir Her şeyi satın alır

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ
Advertisements

MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
SERVİSTE UYULMASI GEREKEN KURALLAR ve SERVİS TÜRLERİ
RESTORAN EKİPMANLARI.
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
Görgü kuralları nelerdir?...
SUNUM.
Protokol ve Nezaket Kuralları
Göksun - Sarız Yolu Tekir Dağı
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
CV BİÇİMİ VE FORMATI NASIL OLMALIDIR ?.
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Bu India’dan gelen TANTRA.
Tatilde Yapılacaklar.
Zor insanla başa çıkma yolları
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
SÖZLERLE PROTOKOL KURALLARI
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Sunum Oluşturma ve PowerPoint Kullanımı
SOFRADAKİ GÖRGÜ KURALLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
__________Mehlika –Emir Altay Anaokulu Okul Kuralları
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. SARIKAMIŞ KAYMAKAMLIĞI
İNTERNETTE ETİK KURALLAR VE GÜVENLİK
BİLGİ VE GÜVENLİK Hakan TÜZER B.T. Öğretmeni.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
Nezaket ve Görgü Kuralları
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
BİLGİSAYAR ve SAĞLIK. BT ve Sağlık Siber Zorbalık İnternet Etiği İnternet Kullanılırken Dikkat Edilecek Hususlar.
İLETİŞİMDE MEKAN KULLANIMI.
Fatih Karaokur - Computer Teacher
İnternet Okur Yazarlığı
ULUSLARARASI İŞ PROTOKOL ve ETİKETİ
GÖLBAŞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Nesneler tam anlamıyla hizalanmıyorsa,
Protokol ve Nezaket Kuralları
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
Protokol ve Profesyonel İmaj
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
MESLEKİ AHLAK KURALLARI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Volkan pehlIVAN Taner Arslan Özgür Çetın
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
4. SERVANTLARIN HAZIRLIĞI
Tranş, kesilip parçalanmadan bütün halde pişirilen et yemekleri, balıklar, tavuk ve diğer kümes hayvanları ile av etlerinin temizlenip dilimlenmesi ve.
Geleneksel Servis Türleri
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
PROTOKOL VE KİŞİLER ARASI İLETİŞİM
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
İŞ HAYATINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR HAZIRLAYAN İLAYDA DEMİR 9/C 194.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Nezaket hiçten gelir Her şeyi satın alır Kurumsal imaj Nezaket hiçten gelir Her şeyi satın alır

İçerİk İmaj, Adab, Protokol Nezaket, Zarafet Tanış(tır)ma-Selamlaş(ma) Oturma, Kalkma,Yürüme Telefon Kişiliğimiz Sofra Adab-ı Giyimin Dili E-mail Kullanımı

Bİr görüşte BaşarI İlk İzlenim İkinci bir şans var mı?

Öz Saygı Görünüm Diksiyon İletişim Kıyafet Hijyenimiz Saç, Makyaj Duruş, Oturuş Beden Dili Aksesuarlarımız Bilgi Birikimi Samimiyet Hoşgörü Empati Duygusu Zarafet ve Nezaket Saygın Davranışlar

TANIŞ(TIRIL)MA (ilk 5-30 saniye) Mutlak Tebessüm Göz Teması Samimiyet

Selamlaşırken erkek mutlaka ayağa kalkmalı. Mekana girildiğinde önce kendimizi tanıtalım/zaman geçince değil. Ünvan ve statülere dikkat!

TOKALAŞ(MA)MA Bastırılmış El İkram Edilmiş Ölü Balık Şahin Tutuşu

Kadın-Erkek Adab-ı Protokol hariç bayan hep önceliklidir ancak… Ast-üst ilişkisinin olduğu yerde kadın-erkek ayırımı olmaz. Ast-üstlük geçerli olur. Üst, Konuk ve Hanım daima sağdadır/Yolda yürürken Üniformalı varsa tam tersi.

E-Posta yazmaya mutlaka bir selamlaşma ile başlayın, Günaydın, Merhaba gibi. İçeriği yazdıktan sonra da mutlaka yine iyi dileklerle e- postanızı  noktalayın, İyi Çalışmalar gibi. E-posta işlemi ne kadar elektronik bir işlemde olsa karşımızdaki bir insan ve mutlaka bu tarz iyi dilek içeren kelimeleri bekleyecek ve yumuşak bir başlangıç olacaktır. E-Posta oluştururken, mutlaka konu satırını kullanın. E-posta alıcınızın acelesi ya da iş yoğunluğu olabilir konuya bakarak, o an okuyup okumamaya karar verebilir. E-Postanızın herhangi bir aciliyeti yoksa, sonra okunması önce ve acelecilikle okunmasından daha iyi sonuçlar verebilir. Hatta acil cevap beklediğiniz durumlar için e-postadaki Önemli işaretlemesini de kullanabilirsiniz. Yalnız her e-mailinize önemli işaretini  koyup, abartılı davranmak  karşınızdaki kişiyi zamanla sıkar ve en önemli maillerinize de  gereken önem verilmeyebilir. Açık ve anlaşılır, net ifadeler kullanın. Kısa ve öz olan e-postalar çok daha iyi ve etkilidir. Kimse karmaşık yazıları çözmek için zaman kaybetmek istemez. Gereksiz ifade ve sözcüklerden kaçınarak, konunuz ne ise direkt konuya odaklanın, konuyu gereksiz yere dağıtmayın. Dağınık cümleler ve gereksiz kurduğunuz kelimeler, asıl dikkat çekmek istediğiniz noktadan uzaklaştırır. E-Mail atma sebebiniz bir dosya paylaşımı ise; mutlaka bir iki satır bir şeyler yazın.

E-Maillere hızlı cevap verin E-Maillere hızlı cevap verin. İletileri Gelen Kutusunda cevapsız öylece bırakmayın. Gönderen kişiye mutlaka geri dönüş yapın, eğer hemen yanıt verecek durumda değilseniz, daha sonra dönüş yapacağınızı mutlaka bildirin Noktalama işaretlerini peş peşe kullanmayın. Cümlelerin sonuna, ???? yada !!!! gibi noktalama işaretlerinin ardı ardına konularak oluşturulan e- postalarda, alıcı oluşturan kişinin kızgın veya bağırarak konuştuğunu düşünebileceği gibi ciddiyetsiz olarak da algılayabilir. Noktalama kurallarına uyarak yazın. Cümleyi büyük harfler kullanarak yazmayın. Sadece büyük harf kullanarak yaptığınız konuşmalar sizin  BAĞIRDIĞINIZ-HAKARET ettiğiniz   anlamına gelmektedir. Bu nedenle normal  olarak yazmanız tavsiye edilir. Eğer bazı konuların üzerinde durmak istiyorsanız, bunu cümle içinde ya da altını çizmek sureti ile yazabilirsiniz. Eğer maili şirket dışından bir yere gönderecekseniz mutlaka imza kısmını kullanın. Adınız Soyadınız, Şirket Adı ve iletişim bilgileriniz mutlaka olsun. Ayrıca unutmayın  imzalı bir e-posta günümüzde gönderilecek en etkin bir tanıtım aracıdır. Şirketlerde e-posta imzasının standart hale getirilmesi, şirketin standart değerlere sahip olduğunu, disiplinli hareket ettiğini gösterir. İmza kısmında varsa şirketin sloganı olabilir bunun dışındaki gereksiz özlü sözler ve  resimlerden kaçınınız.

Kızgınken asla yazmayın Kızgınken asla  yazmayın. Belki en sık önerilen fakat çiğnenen etik kurallarından biridir bu. Bir kişiye kızgınlıkla yazdığınız ağır şeylerin geri alınamayacağını unutmayın ve yazdıklarınızın karşınıza bir gün mutlaka çıkacağını bilin. Bir tavsiye :  Eğer o an anlatmak veya yazmak sizin için bir rahatlama olacaksa da;  kızgınken bir Word dosyasına yazın ertesi gün okuyun, hak vereceksiniz. Herkes teknolojiyi sizin kadar takip etmiyor olabilir, bu nedenle çok fazla simge kullanmayın. İletilerde, gülümsemeleri kullanmak bugünlerde duyguları anlatmanın sıkça kullanılan bir yolu oldu. Fakat sizin şaka veya şirinlik maksadı ile yapmış olduğunuz o gülümseme işaretini, karşınızdaki alaycı bir ifade olarak niteleyebilir. Sonuçta yazılı ve kalıcı bir iletişim halindesiniz. Bu tür ifadeler kullanarak, istemeden insanları kırabilir, yazılı iletişim şekli olduğundan o an fark etmeyerek  belki de çok sonra farkına varabilirsiniz. Kısaltılmış terimler,  jargon kelimeler, ya da yabancı dilde kelimeler  kullanmayın. Mailiniz Türkçe ise, tamamen Türkçe olsun. Yarı Türkçe yarı başka dildeki kelimeler yazmak sizi, karşınızdaki kişinin gözünde sizi “dil bilen”, “bilgili”  konumuna değil  “ukala” konumuna düşürür. Kısaltılmış terimler de karşınızdaki tarafından anlaşılmayabilir.

Mailiniz kimi ilgilendiriyorsa o kişiye, gerçekten başka bilgilendirme yapılması gereken kişi varsa da o kişiye “cc”  yapınız. Unutmayın gerekli/gereksiz  herkese mail atmanız “cc” ye koymanız, çok iş yaptığınızı göstermeye çalışmanız sizi diğerlerinin gözünde çalışkan yapmayacak, bir süre sonra  önemli de olsa yazdığınız hiç birşeyin önemsenmemesine neden olduğu gibi, mailinizdeki asıl muhatap kişileri de kızdırabilecektir. Göndermeden önce, sesli bir şekilde okuyun. Anlatmak istediğiniz herşeyi tam olarak yazdığınızı düşündüğünüz anda, gönder tuşuna basmadan önce e-postayı sesli olarak okumanız,  kendinizi alıcının yerine koymanızı sağlayacağı gibi size yazdıklarınızı tekrar düzeltme şansı verecektir. Unutmayın, düşünceniz yazılı olarak ifade edilmişse, geri almak zordur. Ayrıca asla unutulmamalıdır ki, alıcının bir yazıcısı ve ilet tuşu vardır. Tüm şirketi ya da daha ötesini gezebilecek şeyleri asla yazmayın.

Masa ve İletİŞİM Görüş alışverişi-katılım sağlamak için “YUVARLAK” Kısa, öz toplantı ve görüşme yapmak için “KARE” Demokratik katılım sağlamak için “KÖŞEGEN VEYA HİLAL” Otorite altında bir toplantı yapmak için “DİKDÖRTGEN” İki taraflı toplantılarda “DİKDÖRTGEN” tercih edilir…

TELEFONNN Kendimizi Tanıtma Madde Madde Konu 3 Defa Çaldırmak “Buyrun Efendim” Müsaade İsteme Selamlama Kendimizi Tanıtma Madde Madde Konu 3 Defa Çaldırmak Ardışık Ara(ma)mak 10:00-22:00 Dilimi Pazar Günü Ara(ma)mak!.. İdeal gülüş sese yansır

Nedir Zarafet? Bazen bir duruş Bazen bir oturuş Bazen bir yürüyüş Bazen sadece tebessüm

Mahrem alan 0-50 cm (Eş, Evlat, Anne, Baba) Kişisel Alan 50-120 cm (Örn;asansör) Sosyal Alan 120-360 cm (Ofis ortamları) Genel Alan 360 cm ve üstü (Otobüs durakları)

İletişim de hiçbir pozisyon bize karşımızdakine bağırma hakkı tanımaz “Anladın-mı” Emir kipleri” Bilmiyorsun ki”,”Sen kimsin, gibi sözcüklerden kaçınmalı.

BİR İNSANIN NİTELİĞİ KIYAFETİYLE; NEZAKETİ DAVRANIŞIYLA; BİLGİSİ KONUŞMASIYLA; GÖRGÜSÜ SOFRA ADABI;

YEMEK ve SOFRA DÜZENİ

Garsonla aramızdaki dil Peçetelerin durumu Masadaki yerimiz kaç cm Masada kolların duruşu Supla, menanj takımı İzin isteyerek kalkılmalı

Çorbaya ekmek doğranmaz. Tabağa çok fazla eğilmemek gerekir. Çorbanın dibini almak için tabak yatırılmaz.

Restoran ve yemek adabı Kaşık çorba içildiği müddetçe kasesinin içinde olmalıdır. Ancak çorba bittikten sonra çorba tabağının yan tarafına bırakılır. Limon çatalla sıkılmaz, sağ elle sıkılırken sol el siper yapılır. Çorba alt tabağının yanına konur.

Elde çatal bıçak, ağızda lokma varken konuşulmaz. Sağdaki içecekler bize aittir. Soldaki yiyecekler bize aittir. Yiyecek servisi soldan yapılır. Boş tabaklar sağdan alınır.

İçecek servisi sağdan yapılır, sağdan kaldırılır. Yiyecek servisi soldan yapılır, sağdan kaldırılır. Boşalan su veya meyve bardağı garson tarafından doldurulur.

Eş ile gidiyorsak karşılıklı oturulabilir. Sosyal yemeklerde eşler yanyana oturabilir. Eş (kadın) erkeğin sağında oturur. Kalabalığa erkeğin yönü dönük olmalıdır.

ŞIK Bahşiş, yemek çok beğenilmişse %10, normalde %5 olmalıdır. Restoranda yemeği bayan söylemez, bey onun adına söyler. Erkekler pardüselerini vestiyere bırakır. Bayanlar yanına alabilir. ŞIK

GİYİM, KİŞİNİN İMAJIDIR.

GİYİM Görünümlerine göre karşılanır. Kişiliklerine göre ağırlanır, bilgilerine göre uğurlanırlar.

Hanımlarda giyimde tek renk resmi, iki renk yarı resmi, üç renk sosyaldir. Erkeklerde uygun ve şık giyim daima üç renktir. Hanımlarda ve erkeklerde giyimde üçten fazla renk daima fantezi ve rüküştür.

Renklerin Kendi Araların da ki Dili

Erkek Giyiminin Yanlışları Takım elbisenin kolunun kısalığı, Sırtta yaka altında bileklerde potluk, Çok yüksek pantalon beli, Kısa pantalon paçası.

SİHİRLİ Günaydın Misafir Memnuniyetle Kesinlikle Muhteşem Elbette Hemen Özellikle Buyrun Efendim Sayın Memnuniyetle Muhteşem Derhal Harika… Teşekkür Lütfen Özel Kıyamam Hanımefendi Sevgili