AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
FATMA BERBERCAN ÖZEL EĞİTİM UZMANI. HOLLANDA’YA HOŞ GELDİNİZ… Hollanda'ya hoş geldiniz....docx.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Program Tasarım Modelleri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Ödev yapma alIşkanlIğI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
Aile Atölyeleri Projesi
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNDE OKULA VE AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
AİLE EĞİTİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik.
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET YILDIRIM
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

AİLELERLE İŞBİRLİĞİ

Aile Neden Önemlidir? Anne babalar çocuklarını herkesten daha iyi tanırlar. Çünkü onlar çocuklarıyla herkesten daha uzun süreler birliktedirler. Her anne baba çocuğu için en iyi şeyleri ister. Eğer aile-öğretmen-okul işbirliği doğru sağlanırsa aileler çocuklarının eğitiminin etkin birer üyesi olabilirler.

Ebeveynlerin eğitimine yönelik bir araştırmada belirtilmektedir ki,ebeveynler uygun eğitimle engelli çocukları için etkili öğretmenler haline gelebilir;çocuğun en önemli iki ortamı ,ev ve okul arasındaki ilişkiyi ve tutarlılığı kolaylaştırır.

Ailenin Eğitim Sürecine Katılımı Anne babalarla işbirliği yapmak ve anne-babaların eğitim sürecine katılmalarını sağlamak, çocuklarının sorumluluklarını almaları ve onların başarılı olmasında önemlidir.

Aileyi Tanımak Ailelerle işbirliği yapabilmemiz ve aileleri eğitim sürecine katabilmemiz için aileleri tanımamız ve ihtiyaçlarını bilmemiz gerekir. Yapılan araştırmalar özel gereksinimi veya engeli olan çocuğa sahip olan ailelerin bazı ortak özellikleri ve ihtiyaçları olduğunu bize aktarmaktadır.

Özel gereksinimi veya engeli olan bir çocuğa sahip olma gerçeği ile karşı karşıya kalan aileler, şok, inkar, depresyon, karmaşa, kızgınlık, utanma vb. süreçlerden geçerler. Bu dönemler uzun süre devam etmediği takdirde doğaldır. Doğal sürecinden uzun süren durumlarda ailelerin psikolojik desteğe yönlendirilmesi yararlı olacaktır.

Anne babalar aşırı koruyucu ya da aşırı ihmal eden bir tutum içinde olabilirler. Çocuklarından beklentileri yüksek olabileceği gibi onların hiç bir şey yapamayacağı konusunda önyargılar geliştirmiş olabilirler.

Çocuklarının özel gereksinimleri veya engelleri hakkında yeterli ve doğru bilgi sahibi olma ihtiyacında olabilirler. Çocuklarıyla ilgili kaygı ve endişeleri olabildiği gibi duygusal ve psikolojik açıdan desteklenmeye veya yönlendirilmeye ihtiyaçları olabilir.

Okuldaki verilen eğitimin evde de devamının sağlanabilmesi için ailelerin eğitim süreci ile ilgili bilgilendirmeye ihtiyaçları olabilir.

Aileyi tanımak için; Aile bilgi kartları oluşturulabilir. Görüşmeler yapılabilir. Bu şekilde ailenin özelliklerini,ihtiyaçlarını, beklentilerini öğrenmek, onların eğitim sürecine katılımında ve çocuğuna karşı tutumundaki gelişmeleri izlemek kolaylaşabilir.

Ailenin katılımının arttırılması için neler yapabiliriz? Düzenli ve planlı aile toplantılarının yapılması Ev ziyaretlerinin düzenlenmesi Bazı etkinliklerde veya derslerde ailenin sınıfa/okula davet edilmesi

Olumlu örneklerin, çocuklarının başarılarının, o zamana dek yapılanların ve yapılması planlananların ailelerle paylaşılması Sorumluluk duygusunu arttırmak ve okulda öğrenilen becerilerin ev içinde etkinliklerle pekiştirilmesi için ev içi görevlerin verilmesi.

Aileler Arasi Iletişim ve Etkileşimin Önemi Anne-babaların ortak sorunlarını paylaşmalarına ve rahatlamalarına yol açacaktır. Tek olmadıklarını hissederek gerçekçi beklentileri olmasını sağlayacaktır. Eğitimdeki görev ve sorumluluklarından haberdar olarak üzerine düşeni yerine getirme fırsatı bulacaktır.

Aileler arası iletişim ve etkileşimi arttırmak için neler yapabiliriz? Ortak etkinlikler düzenlenerek ailelerin birbirleri ile vakit geçirmelerine ve birbirlerini tanımalarına fırsat verilebilir. Bu ortak etkinlilkler; • sınıf günleri, • okul günleri, • kermes, • toplantılar,

• drama/tiyatro çalılşmaları, film günleri • beceri geliştirici etkinlikler (Ahşap boyama, nakış, origami, enstrüman vb…) • Ev ziyaretleri yapılabilir.

Anne Baba Öğretmen İşbirliğinin Yararları Anne babanın ve çocuğun beklentilerinin, gereksinimlerinin daha iyi anlaşılmasını sağlar. Çocuğun okul dışındaki yaşantısı için önemli olan birçok davranışın belirlenmesinde daha anlamlı veriler elde edilmesine yardımcı olur.

Etkinlik pekiştireçleri ve sosyal pekiştireçler anne babalar tarafından daha geniş bir alanda kullanılabilir. Uygun davranışların hem ev hem de okul ortamlarında pekiştirilmesi için daha fazla olanak sağlar.

Çocuğun en önemli iki çevresi arasında tutarlılık sağlanır. Çocuğun gelişimi ve öğrenmesi için daha çok fırsat sağlanır.

Aile Ile Etkileşimde Okul Personeline Öneriler • Okul personeli özel gereksinimli veya engelli çocuk ve özellikleri hakkında bilgilendirilmelidir. • Okul yöneticileri, öğretmenler ve diğer personel arasında etkili bir işbirliği sağlanmalıdır. • Eğitimin bütünü bir ekip çalışmasını gerektirdiği unutulmamalıdır.

SONUÇ Ebeveynlerin ciddi katılımı ,etkili okul eğitimi için gereklidir.Aileler ve okullar çocukların psiko- eğitimsel gelişimleri üzerinde önemli etkiye sahiptir ve en iyi sonuçlar bu iki kurum birlikte çalıştığında alınabilir.

“Özel Eğitimde Anne Baba Katılımı” adlı makalede sonuç olarak; Türkiye'de anne-baba katılımın sağlanmasına yönelik sınırlı sayıda da olsa araştırmaların yapılması ve olumlu sonuçların alınması, araştırma sonuçlarının anne-babaların eğitildiklerinde eğitime doğrudan katıldıklarını ve çocuklarına yardımcı olabildiklerini göstermesi, öğretmenler ve özel eğitimciler açısından cesaretlendirici olarak nitelendirilmektedir(Cavkaytar, 1999).

TEŞEKKÜRLER…