Bölüm I Hüseyin İlhan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Program Tasarım Modelleri
Etkili Sunum Teknikleri Bölüm II Hüseyin İlhan. 2 Sunucunun Kendini Hazırlaması ?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgilendirme Toplantısı
Rastgele Nesneler Dersi
Gelişim ve Temel Kavramlar
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Bölüm I Hüseyin İlhan

Bölüm IV Bölüm I Bölüm V Bölüm II Sunum Planı Bölüm VI Bölüm III Libreoffice Impres, Powerpoint Kullanılması Bölüm V Prezi Kullanılması Bölüm VI slides.com Kullanılması Bölüm I Yetişkin Eğitimi Yetişkinler Nasıl Öğrenir? Bölüm II Etkili Sunum Hazırlama Etkili Sunma Bölüm III Görsel Sunum Hazırlama Sunum Planı

Eğitimin Temel Kavramları Bedene ve ruha mükemmelliği vermek (Platon) Çocuğu insan haline getirmek (Çiceron) Bireyin davranışlarında istenilen yönde davranışlar meydana getirme süreci

Yetişkinler nasıl öğrenir? Neden ve nasıl eğitileceklerini bilmek isterler. Eğitimin kendi konularıyla bağlantılı olmasını ister, bir iş ortamında veya gündelik yaşamda kullanılabilecek, uygulamaya dönük bilgi ve becerileri öğrenmeye odaklanırlar. Bilgi ve becerileri edinmede acelecidirler.

Yetişkinler nasıl öğrenir? 4. Öğrendiklerini hemen hayata geçirmek ve yararlarını görmek isterler. 5. Yetişkin eğitimi zorlayıcı olamaz, inandırıcı olmak zorundadır. 6. Eğitime etkin olarak katılmak ister. 7. Olumlu geribildirim verilmesini isterler. 8. Kişisel kaygıları vardır, güvenli bir ortam isterler.

Yetişkinler nasıl öğrenir? 9. Geçmiş yaşantı ve deneyimleri onlar için önemlidir. 10. Herkesten farklı, bilgi, görgü ve deneyimlere sahip özgün birer birey olarak görülmek isterler. beklenti düzeyleri yüksektir. Eğitim içerikleri yetişkinlerin karşılaştıkları problemleri çözmelerine yardımcı olacak nitelikte tasarlanır.

Eğitim Yöntem ve Teknikleri Her eğitimcinin bir yöntemi, kendine özgü bir kullanış biçimi veya tekniği vardır. Hangi yöntem kullanılırsa kullanılsın eğitimcinin; Yöntemi çok iyi anlamış olması Yaratıcı olması Etkin bir biçimde, nerede ve nasıl uygulayabileceğini bilmesi önemlidir.

Eğitim Yöntem ve Teknikleri Anlatma Soru–cevap Tartışma Beyin fırtınası Oyunlaştırma Problem çözme Olgu çalışması Gösterim Benzetim Yetiştiricilik

Bir şeyi bilmek onu düzgün aktardığınız anlamına gelmez. Sunum, ders anlatma bir yerde rol yapmaktır. İlgiyi sürekli tutabilmek için tiyatrocular gibi olunması gerekir. Başarılı bir sunum için anahtar kelime: İletişim Etkili Eğitim

Etkili Eğitim = Etkili Sunum

Sunum Sunum; beden dili ve teknolojik araçları sözel ve görsel etkileşme izleyicilerin bilgilendirilmesi, yönlendirilmesi veya etkilenmesi amaçlanır 11 11

Ne, Nasıl ? Sunum öncesinde Sunum sırasında Sunum sonrasında 12

Sunum öncesinde; ? 13

Sunum öncesinde; Katılımcı bilgileri  Sunum hazırlığı Fizik koşullar 14

Sunum öncesinde; Katılımcı bilgileri; Hitap edeceğiniz grup kimlerden oluşuyor? (Yaş / Cinsiyet dağılımı, Grubun büyüklüğü) Bildikleri neler? Konu hakkında bilgili, konu hakkında bilgisiz Katılımcıların ilgi alanları/ uzmanlık konuları/ tercihleri neler? Katılımcıların bilmesi gerekenler neler? 15

Sunum öncesinde; Katılımcı bilgileri, Sunum hazırlığı  Fizik koşullar Eğitimcinin hazırlığı 16

Sunum öncesinde; Sunum hazırlığı: Sunumlar hazırlanırken sorulması gereken ana sorular şunlardır: Konferans, Seminer, Panel, Sempozyum ? Neden ? Amaç ? Ne Tür Bilgi ? Kimlere ? Nerede ? Ne Zaman ? Ne Sürede ? Hangi Destek Araçlarları ? İçerik Size verilen veya sizin seçtiğiniz konu üzerinde Beyin Fırtınası'ndan sonra Tez/ Sav'ınızı oluşturun. Tez/ Sav'ınızın en etkin sunumu için araştırma yapıp, bilgi toplayın. Seçici olun, unutmayın, sunumlarda bilginin doğru, öz, ve kolay anlaşılıp, takip edilir biçimde paylaşılma özelliği çok önemlidir. Amaç Hedefinizi belirli bir konuda bilgilendirme, tanıtım veya ikna etme biçiminde tanımını yapın. 17 17

Sunum öncesinde; Katılımcı bilgileri Sunum hazırlığı Fizik koşullar  Katılımcı/ İzleyicilerin Tanımı Sunum taslağını yapmadan yanıtlamanız gereken sorular: ••Hitap edeceğiniz grup kimlerden oluşuyor ? Yaş/ Cinsiyet dağılımı Grubun büyüklüğü/ Katılımcı sayısı •• Katılımcıların bilmesi gerekenler neler? Bildikleri neler? İçerik ve Yöntem hakkında katılımcı beklentileri neler? Katılımcılar konuya ne kadar hakim - Konuyu kavrama için hazır oluş durumları ne düzeyde? Katılımcıların ilgi alanları/ uzmanlık konuları/ tercihleri neler? 18 18

Sunum öncesinde; Salon Sunum gereçleri Oturma Durumu: U düzeni aydınlatma, perde, ısınma ve havalandırma sistemlerini Sunum gereçleri bilgisayar, programlar, ekran, yansıtıcı ve ses düzenini sunum öncesi deneyin teknolojik donanımı mutlaka sunum öncesi kontrol edin 19

Ne, Nasıl ? Sunum öncesinde Sunum sırasında ? 20

Sunum sırasında; Etkinliğin açıklanması Sözlü iletişim (ses tonu, isimle hitap, mizah kullanımı) Sözsüz iletişim (giyim, göz teması, beden dili) Katılımcı gereksinimleri (ısınma-mizah vb.) 21

Ne, Nasıl ? Sunum öncesinde Sunum sırasında Sunum sonrasında ? 22

Sunum sonrasında; Katılımcıları izlemek Geri bildirimler almak Ek bilgi ve kaynak aktarımı Yeniden değerlendirme ve düzenleme 23

Sunum Sunumlar üç aşamalı bir çalışmadır: Ne anlatacağınızı anlatın (Giriş) Anlatın (Gelişme) Ne anlattığınızı anlatın (Sonuç) Giriş'le başlar, Gelişme ile devam eder, Sonuç'la biter Sunumlar kısa Giriş'le başlayıp, Gelişme ile devam eder ve Kapanış/ Sonuç' la biter. Giriş'te katılımcılara,"Hoş Geldiniz" mesajıyla başlayıp, kendinizi tanıtın; konunuzu, amacınızı, sunumunuzun ana hatlarını belirtin ve sorgulayacağınız konularla ilgili ip uçları verin, •• Sunumunuzun Gelişme bölümünde örneklerle konu/ savınızı güçlendirin . •• Sunumunuzun Sonuç bölümünde sunumun ana hatlarını/ başlıklarını belirtip, katılımcıların dikkatle izleyip aktif katılımlarına teşekkürlerinizi sunup, soruları yanıtlayın. Katılımı canlı tutmak açısından ana bölümler sonunda da soruları alıp, yanıtlayıp, kendi sorularınızı sorabilirsiniz. 24 24

25

Giriş ? 26 26

Giriş "Hoş Geldiniz" Kendinizi tanıtın Konunuzu, amacınızı, sunumunuzun ana hatlarını belirtin Dikkati konuya çekin etkili bir giriş bölümü olmalıdır ilk birkaç dakikası çok önemlidir 27

Giriş Kısa olmalıdır. İlgi çekmelidir. Katılımcılara eğitim beklentileri açık olarak anlatılmalıdır. Katılımcılar konuya ısındırılmalı ve hazırlanmalıdır. Nasıl ? 28

Girişte kullanılabilecek teknikler Konu hakkında soru sormak Bir önceki konu ile bağlantı kurmak Kişisel deneyimleri paylaşmak Video film veya diğer görsel araçların kullanılması Kışkırtıcı ifadeler kullanmak 29

Gelişme ? 30

Gelişme Anlatın Ara özetler yapın. Kişisel deneyimleri paylaşın. Gerçek yaşamdan örnekler verin. Dozunda tekrarlar yapın. Dinleyici ile diyaloga girin. 31

Sonuç ? 32

Sonuç Sunumun ana hatlarını belirtip, katılımcıların dikkatle izleyip aktif katılımlarına teşekkürlerinizi sunun. Son özetlemeyi yapın. Ana fikri tekrar vurgulayın. Soru ve katkıları alın. Soruları yanıtlayın. Soru soranlara teşekkür edin. 33

Bu sunuya http://hi.ogu.edu.tr adresinden ulaşılabilir. Hüseyin İlhan hilhan@ogu.edu.tr Bu sunuya http://hi.ogu.edu.tr adresinden ulaşılabilir. ESOGU Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı, Eskişehir 34 Dr Hüseyin İlhan

Sunum türü Konferans: Bilgi Bir konu Konu ile ilgili değişik boyutlar ele alınır. Öneri ve açıklamalar bir bütünlük oluşturacak şekilde verilir. 35

Sunum türü Seminer: Tartışma Konu ile ilgili bilgi vermek ve üzerinde tartışmak amacıyla düzenlenmiş toplantıdır. Bir konu ile ilgili bilgi vermek ve üzerinde tertışmak amacıyla düzenlenmiş toplantıdır. 36 36

Sunum türü Panel: Tartışma Bir sorunu ortaya koyma, o sorunun çözümü konusunda değişik görüşler öne sürmeye dayanan bir küme tartışmasıdır. Panel 􀁺 Bir sorunu ortaya koyma, o sorunun çözümü konusunda değişik görüşler öne sürmeye dayanan bir küme tartışmasıdır. 􀁺 Panele katılan konuşmacı sayısı 4-8 kişi arasında değişir. Dinleyicilerin tam karşısına düşecek yüksekçe bir yerde bir masa etrafında yarımay şeklinde oturulur. 􀁺 Panel başkanı konuşmayı açar. Konuyu açmaya yönelik sorular sorar. Her konuşmacı soruyla ilgili görüşlerini ortaya koyar. Konuşmacılar görüşlerini belirttikten sonra konuya ait dinleyici soruları cevaplandırılır 37 37

Sunum türü Sempozyum Bilgilendirme Sayısı 3-5 kişi arasında değişen bir konuşmacı kümesinin herhangi bir sorunla ilgili önceden hazırladıkları kısa konuşmalar Tartışma değil, bilgilendirme Sempozyum 􀁺Sayısı 3-5 kişi arasında değişen bir konuşmacı kümesinin belli bir dinleyici topluluğu önünde herhangi bir sorunla ilgili önceden hazırladıkları kısa konuşmaları sunma işidir. 􀁺Panelden ayrıldığı taraf, bir küme tartışması olmaktan çok halk önünde yapılan birer konuşmalar toplamı olmasıdır. 􀁺Amacı dinleyiciyi bilgilendirmektir. 38 38

Hüseyin İlhan hilhan@ogu.edu.tr 0222.229 29 79 Bu sunuya http://hi.ogu.edu.tr adresinden ulaşılabilir. ESOGU Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı, Eskişehir 14.10.15 Dr Hüseyin İlhan 39