Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Devam etmek için “Next” tıklayın.. Kurulum bittikten sonra “C” sürücüsünün altına “Asyakur” adında bir klasör oluşacak.(Resimdeki gibi).Bu klasörün.
Advertisements

Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
İlçe istatistiklerini almak için neler yapmak gerekir.
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İSİM UZAYLARI.
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Javascript Oğuz İNAL.
SQL de Değişken Tanımlama
KLAVYE EĞİTİMİ.
WINDOWS TEMEL İŞLEMLER
SQL de Değişken Tanımlama
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
Bilgisayarda Ofis Programları
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
NOT GİRİŞİ.
Algoritma & Programlama
Bilgisayarda Ofis Programları
1.Adım: Kayıt geri almak için önce araç çubuğundan kayıt ara sekmesine basarak, geri alınacak evrak kaydı belirlenir.
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
KLAVYE : ( Keyboard ) Bilgisayarın bilgi girişinde kullanılan ve daktiloya benzeyen parçası. Klavyeler harflerin dizilişine göre farklı tiplerde olabilirler.
MICROSOFT WORD ŞEYMA ŞAFAK
Tablo Özellikleri Tablo oluştururken kullandığımız , , ve etiketlerine şu ana kadar gördüğümüz özellikleri uygulayarak görsel açıdan.
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
Javascriptte Olay Fonksiyonları (Events)
Temel belge İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
Grafik ve Animasyon-II
Web Tasarımı ve Adobe Muse
1. Boş bir Flash dosyası açalım. File > New (Kısayolu: CTRL+N) Flash'ta Guide Layer (Rehber) Uygulaması 2. Layer 1 ismini top oyunu olarak değiştiriyoruz…
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II
WORD WORD UYGULAMA.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
Grafik ve Animasyon-II
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
Neyi Öğreneceğiz? Çarpma işleminin,toplama işleminin daha kolay ve daha hızlı bir yolu olduğunu öğreneceğiz.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
BİLGİSAYAR DONANIMI Öğr.Gör. Abdullah ŞENER.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
KIRPMA (Clipping) Bir grafik veri tabanından bir parçayı çıkarma işlemi olan kırpma bilgisayar grafiğinin temel işlerinden birisidir. Kırpma algoritmaları.
Yeni Sayfa Oluşturma ve Buton, EditText, TextView Kavramları Uygulamamıza yeni bir sayfa eklediğimizde bu sayfa için bir java sınıfı da oluşturmamız gerekiyordu.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
4. İŞ PARÇASI KOORDİNAT SİSTEMİ TANIMLAMA İş parçası sağlam bir şekilde bağlandıktan sonra referans olarak seçilen takımla sıfırlama işlemi yapılır. Bunun.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
KLAVYEYİ TANIYALIM. Klavye  Klavye bilgisayarın, yazı yazmak ve komutlar vermek gibi işlemlerin yapılabilmesini sağlayan daktiloya benzer parçasıdır.
OLAYLAR (EVENT).
Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)
SEMBOLLER.
Grafik ve Animasyon-II
Grafik ve Animasyon-II
KLAVYE TUŞLARI VE ÖZELLİKLERİ
Bu Hafta Öğreneceklerimiz KLAVYE.
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
XPEECH S Serisi IVR Yükleme ve Tanımlama
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
KLAVYEDE BULUNAN TUŞLAR
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
ACTIONSCRIPT TEMELLER İ SAVAŞ TUNÇER
powerPoint nedir
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Sunum transkripti:

Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT

Action Script 3.0 ile Klavye Yön Tuşları Sahnemize bir adet daire çizelim, daireyi sembole dönüştürelim (F8) ve özellikler penceresinden “Örnek Adı” alanına “top” ismini verelim. Sahnede boş bir alana tıkladıktan sonra kod penceresini (F9) açalım ve aşağıdaki kodları yapıştıralım.

stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); function hareket(event:KeyboardEvent) { if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) top.x=top.x-1; // Topu sola götürür if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) top.x=top.x+1;// Topu sağa götürür

if (event.keyCode==Keyboard.UP) top.y=top.y-1; // Topu yukarı götürür if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) top.y=top.y+1;// Topu aşağı götürür }

Top.x ile topun x koordinatındaki hareketlerini (yatay konumdaki) ve top.y ile topun y koordinatındaki hareketlerini (dikey konum) kontrol edebiliriz. Kodda yer alan +1 ve -1 gibi değerler ilerlemelerin 1 piksel olmasını sağlar. Siz bu değeri artırırsanız top tuşa basıldığında daha fazla piksel hareket edecektir.

Action Scrip 3.0 ile Koordinat Uygulaması Sahnemize bir adet daire, bir adet kare ve bir adet dinamik metin alanı ekleyelim. Daire ve kareyi sembole dönüştürelim. Daireye “top”, kareye “kare”, dinamik metin alanına “mesaj” adını verelim. Dikkat etmemiz gereken nokta, nesnelerin konumlarına bakalım ve buçuklu (142,5) gibi olmamasına dikkat edelim.

Sahnede boş bir alana tıklayarak kod penceresi açalım ve aşağıdaki kodları yapıştıralım. Klavye yön tuşlarını kullandığınızda dairenin hareket ettiğini göreceksiniz. Daire ve karenin merkezleri çakıştığı zaman mesaj alanında “Top doğru yerde” mesajını göreceksiniz.

stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); function hareket(event:KeyboardEvent) { if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) top.x=top.x-1; if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) top.x=top.x+1; if (event.keyCode==Keyboard.UP) top.y=top.y-1; if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) top.y=top.y+1; if (top.x==kare.x && top.y==kare.y) mesaj.text="Top doğru yerde"; }

Kodda yer alan önemli nokta, daire ve karenin hem x hem de y koordinatlarının çakışıp çakışmadığını kontrol etmekteyiz.

if (event.keyCode==Keyboard.UP) top.y=top.y-1; if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) top.y=top.y+1; if (top.x==kare.x && top.y==kare.y) mesaj.text="Top doğru yerde"; }

Action Script 3.0 ile Klavye Tuşlarının Kontrol Edilmesi Amacım klavyeden hangi tuşa basıldığını anlamak. Bunun için ascii kod tablosundaki klavye tuşlarının değerini bilmem gerekiyor. İnternette basit bir arama ile ascii kodlarını listeleyebilirsiniz. Ben tek bir tuş için örnek uygulama yapıyorum, ihtiyacı olan arkadaşlar uygulamayı geliştirebilir. Ascii kod tablosunda “a” harfine karşılık olarak “65” sayısı gelmektedir. Sahnemize bir adet dinamik metin alanı ekliyoruz ve adını “mesaj” yapıyoruz. Sahnenin kod penceresini açıyoruz ve aşağıdaki kodları yapıştırıyoruz. Uygulamayı çalıştırıp klavyeden “a” harfine bastığınızda ekrandaki dinamik metin alanında “a” harfi gözükecektir.

stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); function hareket(event:KeyboardEvent) { if(event.keyCode==65) mesaj.text="a"; } Uygulamayı çalıştırmak için ekrana fare ile tıkladıktan sonra klavyeden “a” harfine basınız.