ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Sosyal güvenlik Devletin; sosyal sigorta, sosyal yardım ve benzeri araçlarla halkın sosyal durumunu güvence altına almasıdır.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Gülara Tırpançeker Bilişim Etiği Kuramlar.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
PSİKOLOJİK DANIŞMAN H.YUSUF POLAT. İnsanların geçimlerini sağlamak için sürekli yaptıkları işe meslek denir.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğr. Gör. Erkan ÇAKIR erkancakir.net
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Bütünleştirme uygulamaları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Adalet.
BİREYSEL FARKLILIKLAR ŞHT. BŞK
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
Çocuklarımız İçin Düşünün
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET YILDIRIM
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÇOCUK HAKLARI 1- Her birey on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Her çocuk vazgeçilmez haklara sahiptir. 2- Çocuk Hakları, bütün çocuklar.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM

Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan kişiler gibi çeşitli zamanlarda çeşitli şekillerde hasta olabilirler. Bazıları özürlerinden kaynaklanan nedenlerle ciddi sağlık sorunları yaşayabilirler. Fakat özürlü olmak sürekli hasta olmak anlamına gelmez.

Yanlış: Özürlü kişiler kendilerine benzer kişilerle birlikte olduklarında daha rahat ve mutludurlar. Doğru: Sürekli özürlü kişilerle bir arada olmak özürlü kişilerin yaşamın fırsatlarından yararlanmasına engel olur.

Yanlış: Özürlü kişiler yardıma muhtaç kişilerdir. Doğru: Özürlü kişiler kendi kendilerinin sorumluluğunu alabilirler. Fakat özürlü olmayan kişiler gibi bazen herhangi bir konuda yardıma ihtiyaçları olabilir. Sorunlarımızı çözmek için önce kendi bilgi, beceri ve yeteneklerimizi kullanmalıyız. Herhangi bir insan bize yardım etmeyi önerebilir, gerçekten yardıma ihtiyacımız yoksa bu teklifi nazikçe reddetmek, eğer yardıma ihtiyacımız varsa da alçak gönüllü bir şekilde kabul etmek gerekir.

Yanlış: Özürlü kişiler sonda, koltuk değneği, tekerlekli sandalye vb. mahkumudurlar. Doğru: Tekerlekli sandalye, sonda, koltuk değneği vb. araç gereçler bisiklet, otomobil gibi bir kişinin hareketliliğini sağlayan yardımcı gereçlerdir.

Yanlış: Özürlü olmayan kişiler özürlü kişilere bakmakla yükümlüdürler. Doğru: İnsanlar sadece özürlü olduğumuz için bize yardım etmek, şefkatli davranmak, özel davranmak zorunda değillerdir.

Yanlış: Özürlü kişiler özürlü olmayanlardan tamamen farklı yaşarlar. Doğru: Özürlü kişilerin toplumdaki herhangi bir insandan farkı yoktur. Herkesle eşit, aynı insan ve vatandaşlık haklarına sahip, saygı görmeyi hak eden bireylerdir. Kariyerleri, ekonomik düzeyleri, yaşam biçimleri herkes de olduğu gibi farklı farklıdır. Arkadaşları, özel ilişkileri, eşleri, çocukları, aileleri, hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları, işleri, hobileri, sorunları ve sevinçleri vardır.

Yanlış: Özürlü kişiler sosyal yaşamın içine katılamaz. Doğru: Özürlü kişiler yaşamın her alanına özürlü olmayan kişilerle eşit şekilde katılabilirler. Özürlü kişiler ulaşılabilir alanları kullanarak toplumsal aktivitelere katılmak için desteklenmelidir.

Yanlış: Özürlü kişiler engellidir Doğru: Engel dışardan gelen bir durumdur. Özürlülük her zaman bir engel taşımaz, özürlülük özürlü kişinin bir şeyleri küçük düzenlemelerle yapabileceği anlamına gelir.

Yanlış: Özürlü kişiler yaşamın getireceği başarısızlık ve hayal kırıklıklarından korunmalıdır. Doğru: Özürlü kişiler başarı ve başarısızlık ta dahil tüm insani deneyimleri yaşama hakkına sahiptirler.

Yanlış: Devlet özürlü kişilerin tamamına maddi yardım yapmakla yükümlüdür. Tüm özürlü kişiler şefkatle kucaklamalı ve korumalıdır. Doğru: Devlet özürlü kişilerin özürlü olmayan kişilere eşit bir şekilde yaşama katılmasını sağlamaktan sorumludur.

Yanlış: Özürlü kişiler başarısız ve “trajik” bir yaşam sürdürürler, “normal” bir yaşam sürdürmenin yolu insanüstü bir güç ve yeteneğe sahip olmaktan geçer. Doğru: Özürlülük yaşam biçiminde bazı özel düzenlemeler yapmayı gerektirir. Bu durum kurban ya da kahraman olmayı gerektirmez.

 İnsan haklarının temel değerleri olan insanlık onuru, özerklik, eşitlik ve dayanışma kavramları özürlülük bağlamında da özel öneme sahiptir. Özürlü kişiler, doğuştan sahip oldukları insanlık onurlarına saygı gösterilmesi hakkına sahiptir. Özürlerinin sebebi, niteliği ve ciddiyeti ne olursa olsun bütün özürlü kişiler özürlü olmayan kişiler ile aynı temel haklara sahiptir; bu hakların başında ve hepsinden önce nezih bir hayat yaşama hakkı gelir. Özürlü kişilerin kendilerini ilgilendiren her konuda karar mekanizmalarına katılma ve uygun sosyal desteklerle özgürlüğünü sürdürme hakkı vardır.

Özürlü kişilerin insan hakları  İnsan onuruna saygı, bireysel özerklik ve kişisel bağımsızlık  Ayrımcılık  Topluma tam ve etkin katılım,  Farklılıklara saygı ve özürlü kişileri insan çeşitliliğinin bir parçası olarak görme  Fırsat eşitliği  Ulaşılabilirlik  Kadın erkek eşitliği  Özürlü çocukların gelişen kapasitelerine saygı ve kimliklerini korumak için özürlü çocukların haklarına saygı