Güven kavramı; bir kişinin başka birinin ifadelerinden, davranış tarzından ve aldığı kararlardan emin olması ve buna göre kendi davranışlarını sergilemesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

DİLEK KİPLERİ.
Çelebi Grubu.
Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili sözcük soyut addır?
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ÇİZMELİ KEDİ Füsun FEYZİFAR.
Bunu okursanız iyi olur
ÇEVREMİZİ ÇİÇEKLERLE GÜZELLEŞTİRELİM
ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
BİR ÖYKÜMÜZ VAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Bu India’dan gelen TANTRA.
Hayat Kat Kattır. TIKLAMADAN SESLİ İZLEYİNİZ.
Yavrum ve ben.
DOĞRULUK-DÜRÜSTLÜK.
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
DİLEK KİPLERİ.
TIKANDI BABA Seval KEMERTAŞ tarafından düzenlenmiştir.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
MEB & Intel Öğretmen Programı - Liderlik Forumu GRUP 6 "Liderlik Davranışları ve standartlarını “ oluşturmacı ve öğretimi zenginleştiren teknolojik yaklaşımlar.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ş EYMA ÖZÇEL İ K & EZG İ USTA 8\A 541 & 538 Ö Ğ RETMEN:SELMA ERASLAN
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
DÜN BUGÜN YARIN.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Okulun ilk günü, ilk derste profesörümüz, önce kendini tanıttı, sonra 'Bu yıl, yepyeni bir öğrencimiz var. Çok ilginç biri bakalım bulabilecek misiniz'
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
Türkiye’nin en büyük mail grubu Lütfen slaydı tüm sediklerinizle paylaşınız Hayat paylaştıkça güzeldir.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Lütfen okuyun (5 dakikanızı alır)
İBRETLİK BİR HİKAYE.
KRALIN OĞLU İlknur Eryiğit 2011 DEM.
YA KİMSEYE GÜVENEMESEYDİK
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
KÜL KEDiSi-SINDRELLA Hazırlayan: Emine KOÇAK- 7/A
GENÇ RESSAM.
AĞUSTOS BÖCEĞİ İLE KARINCA
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
FEDAKARLIK.
LİDER KİM?.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
CÜMLE TÜRLERİ.
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
Nasrettin Hoca henüz çocukmuş. Annesi bir gün onu yanına çağırmış:
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
DÜZENLİ OLMAK.
Uzak bir ormanın yamacında bir ördek yaşarmış
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
TAVŞAN VE YILANIN DOSTLUĞU
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Etik Günü 25 Mayıs tarihi bütün dünyada etik günü olarak kutlanmaktadır. Bizim kültürümüze kavram ve çerçeve olarak farklı olan bu terim son yıllarda ülkemizde.
GÜRKAN’IN YALANI Elif Emine BALCI. Gürkan ve Semih adında birbirlerine çok yakın iki arkadaş vardı. İkisi de sekiz yaşında ve aynı sınıftalardı. Bir hafta.
DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI
Bir Fikrim Var Hikmet SIRMA. Nerelerde ve hangi durumlarda fikir üretirsiniz?
Bu India’dan gelen TANTRA.
DÜRÜSTLÜK ÜZERİNE BİR HİKAYE
İÇİNDEKİLER TEMİZ OLALIM (ÖYKÜLEYİCİ) BESLENME (BİLGİLENDİRİCİ) YAĞ SATARIM (BİLGİLENDİRİCİ) SAĞLIKLI YAŞAMAK(ŞİİR) KÜÇÜK YEŞİL SABUN (ÖYKÜLEYİCİ)
HAZIRLAYAN:EMİR TOPRAK ÖKSÜZ 2/B NO:538
Sunum transkripti:

Güven kavramı; bir kişinin başka birinin ifadelerinden, davranış tarzından ve aldığı kararlardan emin olması ve buna göre kendi davranışlarını sergilemesi olarak kabul edilebilir.

 Griffin’ e göre güven bireyin riskli bir durumda arzulanan amacı başarmak için bir nesnenin herhangi bir özelliğine veya bir olayın ortaya çıkacağına ya da bir kişinin beklenen şekilde davranacağına ilişkin inancıdır.

 Mayer’e göre güven, herhangi bir tarafın karşı tarafın davranışlarının önemli sonuçlar ortaya koyacağı beklentisine bağlı olarak durumu riske etme istekliliğidir.

Yapılan araştırmalar sonucu güven tanımları incelendiğinde, kavrama ilişkin şu özelliklerin ortaya çıktığı kabul edilmektedir.

 Güven; kişinin karşısındakine karşı açık olma isteğini arttırması savunma yapma isteğini azaltır.  Güven duyulan kişinin davranışları daha az kontrol edilir ya da hiç kontrol edilemez  Güven zamanla gelişir.  Karşılıklı bağımlılığı zorunlu kılar.  Güven olumlu yönde bir beklenti, istek ve inanç içerir.  İki veya daha fazla insanın etkileşimi ile biçimlenir.

 Kültür:  Kültür: Kültür, güvenin oluşmasında en önemli kaynaktır, çünkü insanları barındıran örgütler, o toplumun kültürü ile yoğrulmuşlardır.

 Ahlak ve Meslek Etiği:  Ahlak ve Meslek Etiği: Güven, içtenlik, sahicilik, dürüstlük, erdem ve onur içerir. Bu anlamlar etik meselelerle alakalıdır.  Ahlak, bir kurallar dizgesi olduğuna göre, bu kurallara uyulacağını bilmek, güveni oluşturur.

 Bir zamanlar, Uzak Doğu'da, artık yaşlandığını ve yerine geçecek birini seçmesi gerektiğini düşünen bir imparator varmış.Yardımcılarından ya da çocuklarından birini seçmek yerine; kendi yerine geçecek kişiyi değişik bir yolla seçmeye karar vermiş.Bir gün, ülkesindeki tüm gençleri çağırmış ve:

 "Artık tahttan inip yeni bir imparator seçme vakti geldi.Sizlerden birini seçmeye karar verdim" demiş.

 Gençler şaşırmışlar, ancak o sürdürmüş: "Bugün hepinize birer tohum vereceğim.Bir tek tohum ama bu çok özel bir tohum. Evlerinize gidip onu ekmenizi, sulayıp büyütmenizi istiyorum. Tam bir yıl sonra büyüttüğünüz o tohumla buraya geleceksiniz.Sizi, yetiştirdiğiniz o tohuma göre değerlendirip, birinizi imparator seçeceğim"

 Saraya çağırılan gençlerin arasında Ling adında biri de varmış. O da diğerleri gibi tohumunu almış, evine gidip heyecanla olayı annesine anlatmış. Annesi bir saksı ve biraz toprak bulup, onun tohumu ekmesine yardım etmiş.Sonra birlikte dikkatlice sulamışlar.Her gün sulayıp büyümesini bekliyorlarmış.

 Yeterince zaman geçtikten sonra diğer gençler tohumlarının ne kadar büyüdüğünü anlatırken, Ling hayal kırıklığı içinde, kendi tohumunda hiçbir değişiklik olmadığını görüyormuş.

 Üç hafta, dört hafta,beş hafta geçmiş. Hâlâ hiçbir gelişme yokmuş. Diğerleri yetişen bitkilerinden söz ederken Ling çok üzülüyormuş. İmparatorun onu beceriksiz sanmasından çok endişeleniyormuş Arkadaşlarına da hiçbir şey diyemiyor, sabırla bekliyormuş

 Sonunda bir yıl bitmiş ve gençlerin yetiştirdikleri bitkileri imparatorun huzuruna götürecekleri gün gelip çatmış. Ling, annesine boş saksıyı götüremeyeceğini söyleyince, annesi ona cesaret verip; saksısını götürüp dürüst bir şekilde olanları imparatora anlatmasını istemiş. Ling, pek istemese de, annesinin sözünü tutmuş ve boş saksıyla saraya gitmiş

 Saraya varınca arkadaşlarının yetiştirdiği bitkilerin güzellikleri karşısında şaşırmış. Sonra imparator gelmiş ve tüm gençleri selamlamış. Ling, arkalarda bir yerlere saklanmaya çalışıyormuş. "Ne büyük bitkiler, çiçekler ve ağaçlar yetiştirmişsiniz. Bugün biriniz imparator olacak" demiş imparator

 Aniden arkada elinde boş saksısıyla Ling'i fark etmiş. Hemen muhafızlarına onu öne getirmelerini emretmiş. Ling çok korkmuş"Sanırımbeceriksizliğimden dolayı beni öldürtecek."

 Ling öne geldiğinde imparator adını sormuş "Adım Ling" demiş. Diğer gençler gülüşüp onunla alay etmeye başlamışlar İmparator onları susturmuş. Ling'e ve elindeki saksıya dikkatle bakıp kalabalığa doğru dönmüş. "Yeni imparatorunuzu selamlayın Adı Ling!" demiş. Ling inanamamış. Çünkü tohumunu yeşertememiş bile, nasıl imparator olurmuş?

 İmparator devam etmiş: "Bir yıl önce burada herkese bir tohum verdim. Siz ekip, sulayıp bir yıl sonra getirecektiniz.Ama hepinize kaynamış tohum vermiştim.Asla büyüyemeyecek olan Ling'in dışında herkes ağaçlar, bitkiler ve çiçekler getirdi; çünkü tohumun büyümediğini fark edince hepiniz onu bir başka tohumla değiştirdiniz.

 Sadece Ling içinde benim verdiğim tohum olan boş saksıyı getirme cesaret ve dürüstlüğünü gösterdi. Beklentisi gerçekleşmeyince umutsuzluğa kapılsa da, dürüstlüğünden vazgeçmedi. Onun için yeni imparatorunuz o olacak!"