TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Pilot Uygulamanın Amacı; a. İlköğretim Kurumu Standartlarının, öz değerlendirme aracı olarak;  Anlaşılırlığını,  Geçerliğini,  Uygulanabilirliğini,
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TANIŞMA ETKİNLİĞİ 1-Adınız ve Soyadınız 2-Görev Yeriniz 3-En son okuduğunuz kitap 4-En sevdiğiniz dizi 5-Kendinizi ifade eden bir kelime.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Özgür IRKIÇATAL Donanım Koordinatörü
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
1 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GELİŞİM İYİLEŞTİRME TAKIMI TAKIM LİDERİ.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ASSURE Modeli.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ

İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?)

Mevcut Teftiş Sistemi Kuruma gitmeden önce okulla ilgili genel bilgiler e-okuldan alınabiliyor. Kuruma gidildiğinde yöneticiden kurum ve öğretmenler hakkında bilgiler alınıyor. Yönetimin teftişi ve derslere girilerek öğretmenlerin teftişi yapılıyor.

Mevcut Teftiş Sistemi Öğretmenlere verilen notların da olduğu bir kurum teftiş raporu yazılarak İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı’na sunuluyor ve başkanlık kanalıyla kurumlara ulaştırılıyor. (Raporların ulaşması bazen birkaç ayı bulabiliyor.)

İKS ( Teftiş açısından ) Neler Getirecek? Okulların öz değerlendirme süreci elektronik ortamda sürekli izlenebilecek. Okula gitmeden de okul hakkında daha detaylı bilgilere ulaşılabilecek. Dolayısıyla kurumu önceden tanıma şansı olacak. Çalışma programlarının hazırlanmasında İKS verileri kullanılabilecek.

İKS ( Teftiş açısından ) Neler Getirecek? Objektif bir teftiş anlayışı için kanıt tabanlı veri akışı sağlayacak. İKS ile okullarda kurumsal hafıza oluşturulmasının önü açılmış olacak dolayısıyla okulla ilgili geçmişe dönük bilgilere istenilen an ulaşılabilecek.

Rehberlik ve Teftiş Yönergesinde Kurum Teftişi ile ilgili esaslar incelendiğinde;

Mevcut Yönergede Kurum Teftişi Madde 14- Kurum teftişi, kurumların sistemindeki yeniliklerin ilgili kurumlara iletilmesi, kurumun çalışmalarını güçleştiren veya zayıflatan nedenlerin belirlenmesi, gerekli önlemlerin yerinde ve zamanında alınması,

Mevcut Yönergede Kurum Teftişi kurumun amaçlarını gerçekleştirmede insan ve madde kaynakları ile bunlardan yararlanılma durumunun gözlenerek yerinde ve etkili bir biçimde kullanılmasının sağlanması,

Mevcut Yönergede Kurum Teftişi eğitim-öğretim ve yönetim etkinliklerinin geliştirilmesi, öğretme-öğrenme ve yönetim sürecinin etkili duruma getirilmesi için objektif verilere, yasa, tüzük, yönetmelik, genelge emir ve kararlara dayalı olarak gözlenmesi, kontrol edilmesi ve ölçütlere göre değerlendirilerek geliştirilmesidir.

Mevcut Yönergede Kurum Teftişi Kurumun özelliğine göre kurum teftiş raporu yazılır. (Bu konuyla ilgili çalışmalar sürmekte)

Değişiklik öngörülen teftiş yönergesinde ise kurum teftişi; Madde 14- Kurum rehberlik ve denetimi; kurumun amaçlarını gerçekleştirmede, insan ve madde kaynakları ile bunlardan yararlanma durumunun yerinde ve etkili bir biçimde kullanılmasının sağlanması,

Değişiklik öngörülen teftiş yönergesinde ise kurum teftişi; eğitim-öğretim ve yönetim etkinlikleri ile destek hizmetlerinin geliştirilmesi, öğrenme - öğretme ve yönetim sürecini kapsayan İlköğretim Kurumları Standartları’nın etkili duruma getirilmesi için objektif verilere, yasa, tüzük, yönetmelik, genelge, emir ve kararlara dayalı olarak gözlenmesi, kontrol edilmesi ve belirlenen ölçütlere göre değerlendirilerek geliştirilmesi,

Değişiklik öngörülen teftiş yönergesinde ise kurum teftişi; sistemdeki yeniliklerin ilgili kurumlara iletilmesi, kurumun çalışmalarını güçleştiren veya zayıflatan nedenlerin belirlenmesi, paydaşlarla gerekli önlemlerin yerinde ve zamanında alınması sürecidir.

Değişiklik öngörülen teftiş yönergesinde ise kurum teftişi; Kurumun özelliğine göre kurum denetim raporu yazılır. Bu raporlar yazılırken ilköğretim okullarında yapılan denetimlerde müfettişler, İlköğretim Kurumları Standartlarını da dikkate alır ve sonuçlarını kurum denetim raporlarına yansıtır.

Değişiklik öngörülen teftiş yönergesinde ise kurum teftişi; Hazırlanan raporlar elektronik ortama aktarılır. Kurum yöneticileri tarafından yapılan denetimin usulüne uygun yapılıp yapılmadığı hususunda müfettişler gerek duyulduğu takdirde kontrol ve rehberlik eder.

İKS İle Teftiş Sistemi Arasındaki İlişki İKS ile Teftiş sistemi arasındaki ilişkiye bakıldığında iki yönlü bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Birincisi teftiş sisteminin İKS için yapacakları, İkincisi ise İKS’den teftiş sürecinde yararlanma.

Teftiş Sisteminin İKS İçin Yapacakları İlköğretim Kurumları Standartları’nın etkili duruma getirilmesi için; objektif verilere, yasa, tüzük, yönetmelik, genelge, emir ve kararlara dayalı olarak gözlenmesi, kontrol edilmesi ve belirlenen ölçütlere göre değerlendirilerek geliştirilmesi, objektif verilere, yasa, tüzük, yönetmelik, genelge, emir ve kararlara dayalı olarak gözlenmesi, kontrol edilmesi ve belirlenen ölçütlere göre değerlendirilerek geliştirilmesi,

Teftiş Sisteminin İKS İçin Yapacakları sistemdeki yeniliklerin ilgili kurumlara iletilmesi, kurumun çalışmalarını güçleştiren veya zayıflatan nedenlerin belirlenmesi,

Teftiş Sisteminin İKS İçin Yapacakları paydaşlarla gerekli önlemlerin yerinde ve zamanında alınmasına katkıda bulunma durumundadır.

İKS’nin doğrulama kaynaklarından biri teftiş sistemidir.

Pilotlama Süreci de dahil İKS Uygulama Sürecinde Müfettişler; 1 ) İKS farkındalık eğitimine katılır. 2) Pilot okulların İKS raporunu inceler. 3) Pilot okulların teftiş ve rehberliğini, İKS öz değerlendirme bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırladığı programa göre yapar.

Pilotlama Süreci de dahil İKS Uygulama Sürecinde Müfettişler; 4) Okulun İKS’de yer alan mevcut durum girdilerini doğrulama kaynakları ile değerlendirir. 5) Okulun İKS raporunun, algılanan kalite bölümünde okul aktörleri arasında manidar tutarsızlık bulunduğunda, aktörlerle (özellikle veli ve çocuklarla) görüşmeler yapar.

Pilotlama Süreci de dahil İKS Uygulama Sürecinde Müfettişler; 6) Tüm göstergeler için kendi değerlendirmesi ve okulun öz değerlendirmesi arasında farklılık gördüğünde, farkın nedenlerini çok boyutlu ve çok kaynaklı olarak inceler, okula geri bildirim ve rehberlikte bulunur.

Pilotlama Süreci de dahil İKS Uygulama Sürecinde Müfettişler; 7) Okulun İKS’yi karşılama durumunu, güçlü ve iyileştirmeye açık alanları temelinde izler. 8) İKS ile ilgili inceleme ve izleme faaliyetlerini raporlar. 9) “Teftiş Grubu” üyelerince hazırlanan raporların, grup raporu haline getirilmesi çalışmasına katılır.

İKS’den Teftiş Sürecinde Yararlanma Müfettişler; Denetim öncesinde o okula ait raporlamaları alarak gelişim alanları ve desteklenecek alanları belirleyerek yapılan saptamalar doğrultusunda okullarla ilgili rehberlik ve teftiş çalışmalarını planlayacaklardır.

İKS’den Teftiş Sürecinde Yararlanma Kurumlarla ilgili raporlar yazılırken müfettişler; “İlköğretim Kurumları Standartlarını da dikkate alır ve sonuçlarını kurum denetim raporlarına yansıtır. Hazırlanan raporlar elektronik ortama aktarılır” (Teftiş Yönergesi Taslağı)

Bu açıklamalar ışığında; İlköğretim Kurumları Standartlarının okullarda, kurumsallaşan bir okul gelişim modelinin yanında, yine kurumsallaşan bir denetim modelini getirdiği söylenebilir.

Daha nitelikli İlköğretim Okulları ve etkili bir denetim sistemi için, Daha nitelikli İlköğretim Okulları ve etkili bir denetim sistemi için, TEŞEKKÜRLER TEŞEKKÜRLER