DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
EKOSİSTEM EKOLOJİSİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Elektrik Alan ve Sığa
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
MİKROPLAR.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Alternatif Akım 1
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
HALİM GÜNEŞ.
Aile Atölyeleri Projesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Bugün neler öğreneceğiz?
İ
YAĞMURUN KARIN OLUŞUMU YERYÜZÜNDE SUYUN UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER
Hürriyet Anadolu Lisesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
3.ÜNİTE TEMAS GEREKTİRMEYEN KUVVETLER MIKNATISLARLA OYNAYALIM
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
10. SINIF: 3. ÜNİTE: 3.2. Su Dalgası
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF

SUYUN MACERASI

SU HAYATTIR

ÜNİTENİN ÖZETİ Suyun hal değişimini gözlemleyerek madenin kaybolmadığını,sadece hal değiştirdiğini fark eder.Maddenin üç halini gözlemler ve sınıflandırır.Dünyanın hareketlerini kavrar Bir hafta boyunca hava durumunu gözlemler ve sınıfta sunar.

ÜNİTENİN ÖZETİ Mevsimleri gözlemleyerek özelliklerini sınıfta anlatır.Gökyüzünde neler olduğunu gözlemler ve araştırır.Doğal afetleri ve önlemlerini araştırır .İnsanlar yaşamak için neye ihtiyaç duyar? Sorusuna cevap arar.Doğal ve yapay çevreyi öğrenir.Çevre temizliğinin önemini anlar.

ÜNİTENİN KAZANIMLARI Suyun hal değişimini gözlemleyerek madenin kaybolmadığını, sadece hal değiştirdiğini kavrar. Maddenin üç halini gözlemler ve sınıflandırır. Dünyanın hareketlerini kavrar. Takvimi kullanarak hava durumundaki değişiklikleri günlük ve haftalık olarak gözlemler , gözlem sonuçlarını grafikle gösterir ve yorumlar. Hava su ve toprakta mevsimlere bağlı olarak meydana gelen değişiklikleri gözlemler.

ÜNİTENİN KAZANIMLARI Gökyüzünü gözlemler ve gözlemlediği gök cisimlerini listeler. Başka ülkelerde , doğal afetlere karşı alınan önlemlerini araştırır. Ve ülkemizde alınan önlemlerle karşılaştırır. Canlıların hayatta kalabilmeleri için nelere ihtiyaçları olduğunu araştırır. Doğal ve yapay çevre arasındaki benzerlik ve farklılıkları ifade eder. Yaşadığı çevreyi temiz tutmasının kendi sağlığı ve gelişimiyle ilişkili olduğunu kavrar.

TEMEL SORU SU OLMASAYDI NELER OLURDU?

ÜNİTE SORULARI Su nereye gidiyor? Madde denilince aklınıza neler geliyor? Dünya dönerken neler oluyor? Bugün hava nasıl? Mevsimlerde meydana gelen değişiklikler nelerdir? Gökyüzü size neler hatırlatmaktadır? Dünyada yaşanan doğal afetler nelerdir? Neler olmadan yaşanmaz? İnsan nasıl bir çevrede yaşar ?

İÇERİK SORULARI Su döngüsü ne demektir? Katı, sıvı, gaz maddelere örnek veriniz. Gece gündüz ve mevsimler nasıl oluşur? Bu hafta hava nasıl oldu? İçinde bulunduğumuz mevsimin özellikleri nelerdir? Gündüz ve gece gökyüzünde neler var? Dünyada doğal afetlere karşı ne önlemler alınır? Su verilmeyen bir bitkiye ne olur? Çevremizi güzelleştirmek için neler yapabiliriz

PROJE SUYUN MACERASI Bu proje öğrencilerimin 21.yüzyıl becerilerini geliştirmesine aşağıdaki yollarla yardımcı olacaktır: Suyun hikayesinden yola çıkarak çıkarımlarda bulunmak İşbirliğine dayalı çalışmalar için sorumluluğu paylaşmak.

ÖĞRENCİ GEREKSİNİMLERİNİ BELİRLEME ARACI Amacım, Öğrencilerin suyun dolanımı ile ilgili gözlem yaparak ve veri toplayarak suyun dolanımın canlılar için önemini kavramalarını sağlamak. Suyun canlılar için önemini araştırmak. Bu verileri, beyin fırtınası, düşün-eşleş-paylaş, araştırma,soru sorma vb. öğrenim araçları ile belirleyeceğim.

TALİA YAŞAR BAKDUR İ.Ö.O SEVİNÇ KARADAĞ İNTELÖĞRETMEN KURSU ÜNİTE SUNUMU

TEŞEKKÜRLER SU HAYATTIR