BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim İhtiyacını Belirleme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Anket Tekniği.
DERS YAZILIMLARININ TASARIMI, DE Ğ ERLEND İ R İ LME YAKLAŞIMLARI VE SEÇ İ M İ 1.
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Destek Eğitim Odaları.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Programlı Öğretim.
Amasya Üniversitesi DEĞERLENDİRME Öğr. Tek. ve Mat. Tas.
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME

ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME Öğretim programının değerlendirilmesi iki amaca hizmet eder: (1) Geliştirilen öğretim plan ve materyallerinin, varsa aksayan yönlerini tespit ederek gerekli düzeltmelerin yapılmasına imkan sağlamak (süreci değerlendirme) (2) öğretimin bütün olarak etkililiğini belirlemek (ürünü değerlendirme).

SÜRECİ DEĞERLENDİRME Süreci değerlendirme (formative evaluation), öğretim tasarımı sırasında ve sonunda yapılan bir kontrol sürecidir. Toplanan bilgiler, öğretim programını biçimlendirmek, daha etkili ve yeterli hale getirmek için kullanılır.

SÜRECİ DEĞERLENDİRME Süreci değerlendirme üç aşamadan meydana gelir. Uzman değerlendirmesi 2. Birebir değerlendirme 3. Pilot değerlendirme

Uzman Değerlendirmesi Geliştirilen programın uzmanlara inceletilmesi, programdaki teknik hataları belirleme ve düzeltme fırsatı sağlar. Bu amaçla konu alanı uzmanlarından, öğretim tasarımcılarından ve öğretmenlerden yararlanılabilir.

Uzman Değerlendirmesi

Bire Bir Değerlendirme Bire bir değerlendirmede şu tür bilgiler toplanmaya çalışılır: (1)öğrencilerin giriş davranışlarının tahminindeki hatalar, (2)öğretimde anlaşılmayan kısımlar, (3) test maddeleri ve yönergelerde anlaşılmayan noktalar ve (4) kazanılamayan davranışlar.

Pilot Değerlendirme Pilot değerlendirme iki amaç için yapılır: (1) Uzman değerlendirmesi ve bire bir değerlendirme sonunda programda yapılan değişikliklerin etkililiğini ve öğrencilerin karşılaşabileceği başka öğrenme problemlerinin olup olmadığını belirlemek, (2) öğretim süresini ve öğretimin amaçlandığı ortamda yapılıp yapılamayacağını belirlemek

Pilot Değerlendirme Bir öğretim programının pilot değerlendirmesi bazı aşamaları şunlardır: *Hedef kitleyi temsil eden 8 ile 20 arasında öğrenci seçilir. * Programda öğretilecek bilgi ve becerilerle ilgili hazırlananön test uygulanır.

Pilot Değerlendirme *Amaçlanan öğrenme çevresinde kullanılacak yöntemler ve şartlara uygun olarak öğretim yapılır. *Öğretim aralarında öğrencilerle konuşarak onların öğretimhakkındaki görüşleri alınır.

Pilot Değerlendirme Öğrencilere bir tutum anketi uygulanır. Bu ankette aşağıdakilere benzer sorular kullanılabilir: Sizce, Öğretim ilgi çekici miydi? Materyaller program hedefleri ile tutarlı mıydı? Alıştırmaların miktarı yeterli miydi?

Pilot Değerlendirme *Toplanan bütün veriler analiz edilir. *Öğretim materyalleri düzeltilir. *Eğer öğretim materyallerinde çok fazla değişiklik gerekiyorsa, gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra ayrı bir pilot değerlendirme yapılır.

ÜRÜN DEĞERLENDİRMESİ Ürün değerlendirmesi, bir öğretim programının uygulama sonrası etkililiğini belirlemek amacıyla veri toplama ve toplanan verileri yorumlama süreci olarak tanımlanabilir. Ürün değerlendirmesi, bir öğretim programının uygulama sonrası etkililiğini belirlemek amacıyla veri toplama ve toplanan verileri yorumlama sürecidir.

sağlayacak? ve değerlendirme ne zaman yapılacak? ÜRÜN DEĞERLENDİRMESİ Bir öğretim programının etkililiğini tam olarak değerlendirebilmek için şu sorulara cevap verilmelidir: Neler değerlendirilecek? nasıl değerlendirilecek? değerlendirme verilerini kim sağlayacak? ve değerlendirme ne zaman yapılacak?

Bilgi Toplama Veri toplamadan önce, hangi bilgilere ihtiyaç duyulduğu ve bu bilgileri sağlayacak soruları belirlemek gerekir. Örneğin, eğer öğretim programı bir kurumdaki personelin hizmet içi eğitimi amacıyla geliştirilmişse, başlıca şu tür sorulara cevap aranır.

Bilgi Toplama Öğretmenler, kursiyerler ve kurs yöneticilerinin kursun farklı boyutlarının etkililiği hakkındaki düşünceleri, anket sorularıyla tespit edilebilir. Eğer programın değerlendirilmesi amacıyla anket türü araçlardan yararlanılacaksa, bu araçlar belirli kriterlere uygun olarak geliştirilmelidir.

Öneriler ve Uygulama Planlarını Geliştirme Toplanan bilgiler, eğitim faaliyetinin zayıf ve üstün yönlerini belirlemek için analiz edilir ve analiz sonuçlarına göre programda yapılması gereken değişiklik ya da düzeltmeler hakkında öneriler geliştirilir.

Ancak, sadece gerekli değişiklik ve Öneriler ve Uygulama Planlarını Geliştirme Ancak, sadece gerekli değişiklik ve iyileştirmeleri önermek yeterli değildir. Bunun yanında, değişikliğin olması için ne yapılması gerektiği, bunları kimin yapacağı, bunların ne zaman tamamlanacağını belirten belirli planların geliştirilmesi gerekir.