İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
SOSYAL MEDYA.
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
İnternet ve Mobilite Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
+ 2. Bölüm YEN İ MEDYA VE YEN İ TEKNOLOJ İ. + Medya => Yeni Medya Medya İ çerik Kitlesel (Massive) Bilgisayarla ş ma, Telekomünikasyon ve A ğ ( İ nternet)
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
+ (Yeni) Medya, Aile ve Çocuk Ö ğ r. Gör Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi İ leti ş im Fakültesi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Sosyal Medya ve Türleri
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
YİT ve Radyo Televizyon Yayıncılığı Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Çözümlerimiz Algı Yönetimi Sosyal Medya İçerik Yönetimi Dijital Pazarlama Mobil Reklam Web Tasarım Marka / Kurumsal Kimlik SEO (Search Engine Optimization)
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Tarayıcı Sorunları ve Çözümleri
İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2

Konu Başlıkları  Web’in Gelişimi  Web Teknolojileri  Web 2.0  Sosyal Medya Nedir?  Geleneksel Medya’dan Farkı  Yaygın Olarak Kullanılan Platformlar  Sosyal Medya Okuryazarlığı  Sosyal Medya’nın Topluma Etkileri  Sorunlar, bağımlılıklar 3

İnternetten Beklentiler Etkileşim: Sanayi döneminin içe dönüklüğünden ve kitle iletişimin tek taraflı olmasına karşılık çözüm önerileri. Kişiselleştirme İletişimde hız Zaman ve mekansal özgürlük 4

5

Web  Web 1.0  Tim Berners-Lee  W3Consortium (HTML)  Tarayıcı (Netscape,Mosaic,IE)  Sunucu -> İstemci  İletişim tek yönlü, sınırlı içerik  Katkı paylaşım, etkileşim yok  Ziyaretçi, dinamik bilgiler 7

Web  Web 2.0  Tim O’Reilly  Ziyaretçi->Takipçi (Aktif katlım)  Okur->Yazar  Dinamik yapı (Veri tabanı SQL iş birliğii)  Etiketleme  İçerik dağıtımı (Bilgilenme, uyarı talepleri) 8

9

Web 2.0 Araçları  Blog (Web Günlüğü) blogger, blogging, wordpress, blogcu.com  Wiki (ortaklaşa içerik oluşturma, vikipedia)  RSS(Real Simple Syndication-Rich Site Summary)(değişiklik anında)  Mashup farklı ihtiyaçların tek alan toplanması hava durumu, uçuş,otel,rent car, festivaller  Etiketleme(imleme) (bookmark), cookie (digg,delicious)  Sosyal Ağlar(fb,tw,myspace,linkedin,google+) 10

Web  Web 3.0 – Semantik Web  Veri kaynakları üzerinde etkili anlizlerle yeni içerikler(kişiye özgü görünüm,reklam,içerik)  Makine – makine etkileşimi  Semantik Web (FOF örneği)  XML  RDF (Resource Description Framework)  Ontoloji 11

Sosyal Ağ – Sosyal Medya Kavramları  Sosyal Medya digitalleşme ve telekomünikasyonla birlikte insaların diğer insanlarla ilişki kurabilmelerini, kendini ifade etmelerini sağlayan tüm içerik oluşturma ve iletme sistemleriine verilen isimdir. Sosyal medya aracı ortam ve mecradır.  Sosyal Ağlar, insanların çeşitli nedenlerle bir araya geldiiği, haberleştiği, görüştüğü, topluluklar oluşturduğu, etkinlikler düzenlediği sanal ağ yapılarıdır. 12

Sosyal Ağlar - Facebook - Sayfalar, beğenme, yorum, paylaşma - Twitter - Tavsiye, övgü, paylaşma - Friendfeed - beğenme, yorum, paylaşma - YouTube - Videolar, abonelik, yorum, paylaşma - Flickr - Fotoğraflar, takip, yorum - XING/LinkedIn - Kurumsal haberler, yorum, paylaşma - Google - Veriler, analiz, SEO - Bloglar - Övgü, yorum, paylaşma - Wiki – Temaya uygun içerik üretimi ve tasarımı

Sosyal Ağların Kullanımı

Sık Rastlanan Bağımlılık Sorunları  Siber Müstehcenlik  Siber İlişki  İnternet Bağımlılığı  Bilgi bağımlılığı  Ağ Oyunları

Sık Rastlanan Psikolojik Sorunlar  Blog İfşacılığı  Siberhondrik(Sağlık)  Photolurking(Başkalarının albümleirne)  Crackberry  Cheesepadding(Özellikle Şarkı download)

Sosyal Ağlar Kimlik DeneyelerKimlik Deneyleri  Bedene ihtiyaç duymayan öznellik  Gerçek / Sanal Benlik  Cisiyet yaş geçişleri  Kaçış mekanı  Abartılmış kendilik  Yüzsüz iletişim  Daha kolay kendini ifade  Daha kolay yalan ve agresyon  Analog hassasiyeti kaybediyor, dijitalin yüseyselliğini kazanıyoruz

Sosyal Ağlar ve İnsani İlişkiler  Biriciklik hissi, narsistlik kültürü  Kendi profil ve resimlerimizi parlatmak  Narcisurfing (kendini aratma)  Yüzyüze iletişimdeki kontrolü kaybediyor(Yanlış anlaşılmalar)  Hayal kırıklıklarına yol açabiliyor  Yapılan araştırmalar insaları anlama kabiliyeti azalıyor:  Duyarsızlaşama ve empati yitimi

Sorular? 20