Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Amaç Şanssızlık yaşayan kişileri yüreklendirmek için, çeşitli sosyal ve ekonomik çevrelerde geliştirilen mevcut en iyi uygulamaları, her iki tarafa da yarar sağlayacak öğrenme sürecine katılabilmek için birbirleriyle paylaşmaktır.
Amaç (2) Göçmenler, engelli kişiler, yaşlılar, sosyo- ekonomik bakımdan sıkıntılı olan insanların yaşadığı sosyal dışlanmayı ele almak
Süre-Bütçe Süre: 2 yıl Bütçe: Avro
Projedeki Yöntemler Farklı ülkelerdeki ulusal/bölgesel durumlar/gelişmeleri karşılaştırma toplantıları Farklı gruplar için informal öğrenme ortamlarının hangisinin uygun olduğunu test etmek için değişik ülkelerdeki küçük projeleri planlama
Projedeki Yöntemler (2) Proje deneyimler daha küresel bir biçimde yaymak için değerlendirilmesi Sonuçları ulaşılabilir kılmak içine web sayfasında sonuçları yayınlanması
Projedeki Yöntemler (3) Proje süresince, diğer dezavantajlı durumda olanlara yardımcı olmak Yaşça büyük öğrenenlerin beceri ve deneyimlerinin, ortak faaliyetlerde destekleyici bir biçimde kullanılması Dezavantajlı grupların topluma katkıda bulunması
İletişim İnternet tabanlı bir alt yapı ve video konferanslar aracılığı ile düzenli sanal toplantılar yapılması İnternet alt yapısı ile doküman depolama ve paylaşma ve diğer ilgili materyallere ulaşma olanağı
Tasarlanan Fayda Farklı grupları bir araya getirerek bir yaygın eğitimi faaliyetleri programı vasıtasıyla kişilerin ihtiyaçlarını belirleme Bir çok bilgi ve niteliklere sahip ileri yaştaki öğrenciler ve çok kültürlü geçmişe sahip özürlü kişiler arasında bir öğrenme sistemi oluşturma Her iki grubun öğrenim sistemine uyumunun sağlanması
Değerlendirme Katılımcı öğrencilerle yapılan kaydedilmiş görüşmelerle olacaktır Değerlendirme kurumsal düzeyde yapılacaklardır Odak noktası, organizasyonun içindeki değişiklikler ve organizasyonun belli bir bağlamda üzerine aldığı rol üzerine olacaktır Bu yöntemler iki yıllık gelişme dönemi içinde değişen sürece uygun kendi kendini değerlendirme yöntemlerine eşlik edecektir
Aktif Katılım Öğrenciler proje ölçütlerine uyan katılımcıların seçimine dahil olacaklar ve projenin mobilite faktöründe katılıma en uygun kişileri kendilerinin seçmesinde etkili olacaklardır Öğrenciler, , skype ve video konferans yoluyla ortak katılım organizasyonları arasında iletişime katkıda bulunacaklardır
Sonuçların Kullanımı Ve Yayımlanması web alanında konacaktır Ortakların diğer katılımcılarla proje sonuçlarının paylaşabileceği bir ağ oluşturulacaktır Boş zamanları değerlendirme, basılı materyallerle desteklenecektir Avrupa da ilgili organizasyonların ulaşabileceği Grundtvig veri tabanında desteklenecektir
Almanya Toplantısı 1-4 Aralık 2008 Ortakları ve değişik durumları bilme Kültürel farklılıkları tartışma ve kurallara uymayan yapıları öğrenme Proje planı üzerinde açıklama ve uyuşma
Türkiye Toplantısı Nisan 2009 Diğer ülkelerin deneyimlerinden öğrenme. Motive etme yollarını tartışma ve hedeflenen gruplarla temasa geçme.
İngiltere Toplantısı 2010 Diğer ülke deneyimlerinden yararlanma Genç mağdur grubu topluma entegre etme yolları bulma Başarı ve başarısızlık üzerine bakış Yöntem değişikliği yollarını görüşme Gerçekleştirilen oluşumları geliştirme görüşmeleri Geleceğe bakış: Çalışmaların nasıl sürekli kılınacağı Projenin tamamlanması
Faaliyet Planı No 1 Yaklaşık tarih 2008/9/19 İyi hazırlanmış ortaklar iletişim platformu 22008/10/01Farklı sistemler hakkında bilgi tartışılan başlıklar hakkında kazanılmış bilgiler planlanan aktivitelerin uygulaması ile ilgili çizelge 32009/04/23Yapıyı oluşturma, gönüller ve hedef gruplarla kontak kurma hazırlanan kursların gerçekleştirilmesi /04/27Uygulamanın şuana kadarki sonuçları tartışma dokümanları protokol sonuçları yaşlı kişileri aktive etme stratejileri ile ilgili bilgi dezavantajlı kişilerle ilişki kuma stratejileri ile ilgili bilgi 52010/06/03Farklı ülkelerdeki ilk uygulamış öğrenim önerileri sonuçlar hakkında rapor değerlendirme edilmiş kurslar sonuçlar hakkında raporlar değerlendirme 62010/06/07Şuana kadarki uygulama sonuçları tartışma dokümanları Protokol sonuçları Organize edilmiş işlerin çizelgesi Tekliflerin nasıl yapılacağına dair stratejik bilgiler 72010/07/31Değerlendirme Raporlar Proje sonuçlarının yaygınlaştırılması yönü