Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Nedir? Uygunluk, hedeflere ulaşma etkililiği, verimlilik, etki ve sürdürülebilirlik tespiti ve analizi Nasıl Yapılır? Detaylı sistematik analizlerle Kimler.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Yönlendirme Komitesi Toplantısı Su Tahsis Modeli Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok Su Kaynakları Uzmanı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 13 Nisan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Proje Entegrasyon Yönetimi
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Final Raporunda olması gerekenler
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
Aile Atölyeleri Projesi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü

Amaç Şanssızlık yaşayan kişileri yüreklendirmek için, çeşitli sosyal ve ekonomik çevrelerde geliştirilen mevcut en iyi uygulamaları, her iki tarafa da yarar sağlayacak öğrenme sürecine katılabilmek için birbirleriyle paylaşmaktır.

Amaç (2) Göçmenler, engelli kişiler, yaşlılar, sosyo- ekonomik bakımdan sıkıntılı olan insanların yaşadığı sosyal dışlanmayı ele almak

Süre-Bütçe Süre: 2 yıl Bütçe: Avro

Projedeki Yöntemler Farklı ülkelerdeki ulusal/bölgesel durumlar/gelişmeleri karşılaştırma toplantıları Farklı gruplar için informal öğrenme ortamlarının hangisinin uygun olduğunu test etmek için değişik ülkelerdeki küçük projeleri planlama

Projedeki Yöntemler (2) Proje deneyimler daha küresel bir biçimde yaymak için değerlendirilmesi Sonuçları ulaşılabilir kılmak içine web sayfasında sonuçları yayınlanması

Projedeki Yöntemler (3) Proje süresince, diğer dezavantajlı durumda olanlara yardımcı olmak Yaşça büyük öğrenenlerin beceri ve deneyimlerinin, ortak faaliyetlerde destekleyici bir biçimde kullanılması Dezavantajlı grupların topluma katkıda bulunması

İletişim İnternet tabanlı bir alt yapı ve video konferanslar aracılığı ile düzenli sanal toplantılar yapılması İnternet alt yapısı ile doküman depolama ve paylaşma ve diğer ilgili materyallere ulaşma olanağı

Tasarlanan Fayda Farklı grupları bir araya getirerek bir yaygın eğitimi faaliyetleri programı vasıtasıyla kişilerin ihtiyaçlarını belirleme Bir çok bilgi ve niteliklere sahip ileri yaştaki öğrenciler ve çok kültürlü geçmişe sahip özürlü kişiler arasında bir öğrenme sistemi oluşturma Her iki grubun öğrenim sistemine uyumunun sağlanması

Değerlendirme Katılımcı öğrencilerle yapılan kaydedilmiş görüşmelerle olacaktır Değerlendirme kurumsal düzeyde yapılacaklardır Odak noktası, organizasyonun içindeki değişiklikler ve organizasyonun belli bir bağlamda üzerine aldığı rol üzerine olacaktır Bu yöntemler iki yıllık gelişme dönemi içinde değişen sürece uygun kendi kendini değerlendirme yöntemlerine eşlik edecektir

Aktif Katılım Öğrenciler proje ölçütlerine uyan katılımcıların seçimine dahil olacaklar ve projenin mobilite faktöründe katılıma en uygun kişileri kendilerinin seçmesinde etkili olacaklardır Öğrenciler, , skype ve video konferans yoluyla ortak katılım organizasyonları arasında iletişime katkıda bulunacaklardır

Sonuçların Kullanımı Ve Yayımlanması web alanında konacaktır Ortakların diğer katılımcılarla proje sonuçlarının paylaşabileceği bir ağ oluşturulacaktır Boş zamanları değerlendirme, basılı materyallerle desteklenecektir Avrupa da ilgili organizasyonların ulaşabileceği Grundtvig veri tabanında desteklenecektir

Almanya Toplantısı 1-4 Aralık 2008 Ortakları ve değişik durumları bilme Kültürel farklılıkları tartışma ve kurallara uymayan yapıları öğrenme Proje planı üzerinde açıklama ve uyuşma

Türkiye Toplantısı Nisan 2009 Diğer ülkelerin deneyimlerinden öğrenme. Motive etme yollarını tartışma ve hedeflenen gruplarla temasa geçme.

İngiltere Toplantısı 2010 Diğer ülke deneyimlerinden yararlanma Genç mağdur grubu topluma entegre etme yolları bulma Başarı ve başarısızlık üzerine bakış Yöntem değişikliği yollarını görüşme Gerçekleştirilen oluşumları geliştirme görüşmeleri Geleceğe bakış: Çalışmaların nasıl sürekli kılınacağı Projenin tamamlanması

Faaliyet Planı No 1 Yaklaşık tarih 2008/9/19 İyi hazırlanmış ortaklar iletişim platformu 22008/10/01Farklı sistemler hakkında bilgi tartışılan başlıklar hakkında kazanılmış bilgiler planlanan aktivitelerin uygulaması ile ilgili çizelge 32009/04/23Yapıyı oluşturma, gönüller ve hedef gruplarla kontak kurma hazırlanan kursların gerçekleştirilmesi /04/27Uygulamanın şuana kadarki sonuçları tartışma dokümanları protokol sonuçları yaşlı kişileri aktive etme stratejileri ile ilgili bilgi dezavantajlı kişilerle ilişki kuma stratejileri ile ilgili bilgi 52010/06/03Farklı ülkelerdeki ilk uygulamış öğrenim önerileri sonuçlar hakkında rapor değerlendirme edilmiş kurslar sonuçlar hakkında raporlar değerlendirme 62010/06/07Şuana kadarki uygulama sonuçları tartışma dokümanları Protokol sonuçları Organize edilmiş işlerin çizelgesi Tekliflerin nasıl yapılacağına dair stratejik bilgiler 72010/07/31Değerlendirme Raporlar Proje sonuçlarının yaygınlaştırılması yönü