Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Metodoloji 13 Nisan 2016 Su Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİSİ PLANI YAPIMI PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISI SUNUMU Prof. Dr. Süleyman KODAL.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
Enerji Taşımacılığı Erce Mola Şehit Kaya Aldoğan Anadolu Lisesi.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü AB Taşkın Direktifi Kapsamında Yürütülen Çalışmalar Işıl SAKIN Taşkın ve Kuraklık Yönetimi Daire.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Türkiye Elektrik Piyasası Süreci (1/2)
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
AMAÇ  Riskli sanayi tesislerde kaza risklerini değerlendirmek,  İllerde, çevre ve toplumu etkileyebilecek düzeyde büyük kaza riski taşıyan sabit tesislerde.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
Yönlendirme Komitesi Toplantısı Su Tahsis Modeli Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok Su Kaynakları Uzmanı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 13 Nisan.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planlaması Prof. Dr. Sezai Göksu.
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü.
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Fatma ÇANKA KILIÇ, Durmuş KAYA, Süleyman SAPMAZ, Muharrem EYİDOĞAN, Volkan ÇOBAN, Selman ÇAĞMAN Uluslararası Enerji ve Güvenlik Kongresi Umuttepe / Kocaeli.
1/30. 2/30  6200 sayılı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun  167 sayılı Yeraltısuları Hakkında Kanun  1163 sayılı.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Metodoloji 13 Nisan 2016 Su Yönetimi.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Temiz su kaynakları azalıyor. Dünyanın üçte biri sularla kaplı olmasına rağmen ancak yüzde iki buçuk kullanılabilir temiz su bulunuyor. temiz su kaynakları.
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNİN SU KAYNAKLARINA ETKİSİ PROJESİ IV. Yönlendirme Kurulu Toplantısı İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNİN SU KAYNAKLARINA ETKİSİ PROJESİ IV. Yönlendirme.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planlaması Mevcut Durum, Planlama Çalışmaları ve Projeksiyonlar Prof. Dr. Sezai Göksu Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
ÇEVRE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Resmi Gazete;13. 05
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
GÜNGÖRMEZ İLKOKULU SU KAŞİFİ PROJESİ
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
FİNANSAL PLANLAMA.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
ÜLKEMİZDE NÜFUS ARTIŞI
İK MAKALESİ.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Çevre teknikeri kimdir?
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
Çevre teknikeri kimdir?
YAĞ BİTKİLERİNDE DESTEKLEME POLİTİKALRININ
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Sunum transkripti:

Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Metodoloji 13 Nisan 2016 Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Ankara Prof.Dr. Recep YURTAL İçme ve Kullanma Suyu Sektör Analizi

KAYNAKLAR ASKİ (Adana Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi), 2014, Stratejik Plan ASKİ (Adana Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi), 2010, 2011, 2012 ve 2013 yılları Faaliyet Raporları DSİ, İçme, Kullanma Ve Endüstri Suyu Temini Projesi Teknik Şartnamesi İlbank, (İller Bankası Anonim Şirketi), 2013, İçmesuyu Tesisleri Etüt, Fizibilite Ve Projelerinin Hazırlanmasına Ait Teknik Şartname Resmi Gazete, ( tarih ve Sayılı) “İçme Suyu Temin Ve Dağıtım Sistemlerindeki Su Kayıplarının Kontrolü Yönetmeliği TEMELSU, 2013, DSİ 6. Bölge Müdürlüğü, Seyhan Havzası Master Plan Raporu TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), Belediye Su İstatistikleri TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), Bölgesel İstatistikler Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Nüfus Analizleri Seyhan Havzasında Nüfus projeksiyonları projenin bitiminden 10, 20 yıl sonrasına kadar, yıllar itibarıyla ( yılları arası her yıl için) hesaplanmıştır. İçme-kullanma suyunun tahmininde nüfus, SPSS ile tahmin edilen Doğrusal (Minimum) ve S-Eğrisi (Maksimum) Teknikleri sırayla Minimum ve Maksimum nüfus tahminleri olarak alınmış, böylece her yıl için tek bir nüfus yerine iki farklı nüfus ile içme-kullanma suyu tahmini yapılmıştır. Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Geçmiş yıllara ait İl bazında Üretim(Yeraltısuyu, Yüzeysel Su), Dağıtılan Abone Sayısı, Dağıtılan Su Miktarı, Belediye Sayıları, Kişi Başı Çekilen Su Miktarı ve Kayıplar TÜİK’in Belediye Su İstatistikleri veri tabanından elde edilmiştir. Adana iline ait Tüm Belediyelere göre üretim, tüketim ve kayıp-kaçak oranları incelendiğinde, Büyükşehir kapsamının değişmesi nedeniyle Belediye sayılarında azalmalar, Çekilen/Dağıtılan su miktarı oranında artış, buna bağlı olarak da kayıp-kaçak oranının %48,00 değerine düştüğü gözlenmektedir. Kayıp-kaçak oranındaki azalma, nüfusun ve buna bağlı olarak dağıtılan su miktarının artmasına rağmen kişi başı su tüketiminin 222 litre/kişi-gün değerine düşmesine neden olmuştur.

Adana İli Üretim, Tüketim, Nüfus, Abone ve Belediye Sayıları (TÜİK) Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Adana Büyükşehir Belediyesi ASKİ Genel Müdürlüğüne ait geçmiş yıllara ait Faaliyet Raporlarından geçmişte gerçekleşen üretim, dağıtım, dağıtım yapılan yerler (mesken, ticarethane, ibadethaneler, sağlık kurumları, okullar, resmi kuruluşlar, park-bahçeler,..), ve kayıp detayları ile Stratejik Plandan hedefler ve projeler değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmelerde dağıtılan suyun hangi alt birimlere yüzde cinsinden ne oranda dağıtıldıkları belirlenmiştir. Bu oranlar gelecekteki su tahminlerinin hesabında kullanılmıştır.

Adana Büyükşehir Belediyesi Merkez İlçelerinin Üretim, Tüketim Değerleri ile ve Kayıp-Kaçak Oranları * Tahakkuk m3 değerlerine; ibadethaneler, park-bahçe, refüjler, umuma açık yerler, itfaiye dolum tesisleri, mezarlıklarda kullanılan su m3'leri ile şebeke arızaları ve tahliyeler nedeni ile deşarj edilen su m3'leri dahil edilmiştir. Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Adana İline ait Yıllara ve Alt Sektörlere Göre Su Dağıtımı Yapılan Yerler (TÜİK) Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Adana İline ait Yıllara ve Alt Sektörlere Göre Su Dağıtımı Yapılan Yerler (TÜİK) Adana İline ait Yıllara Göre Su Dağıtımı Yapılan Yerler 2004 ve 2014 yılları arasında yıllar itibarı ile incelendiğinde gerek Büyükşehir kapsamındaki değişimler, gerekse alt sektörlerin dağılımındaki ve kayıtlarındaki değişimler nedeni ile 2012 öncesi yıllarda bazı çelişkili değerler gözlenmektedir. Bu nedenle değerlendirmelerin 2012 ve sonrası yıllar kayıtları esas alınarak yapılmasının uygun olacağı düşünülmüştür. Adana iline ait yıllara göre su dağıtımı yapılan yerler sektörlere göre incelendiğinde dağıtılan su miktarının % ‘sinin Meskenlerde, % 3,50-5,00 inin Sanayi İşletmelerinde %10-11 inin Ticarethanelerde, kalan kısmının ise diğer sektörlerde dağıldığı görülmektedir

Büyükbaş hayvan ve Küçükbaş hayvan sayıları İl, İlçe ve Kırsal Yerleşim Birimleri ile birlikte Büyükbaş hayvan ve Küçükbaş hayvan sayıları Veteriner Bilgi sisteminden elde edilmiştir. Büyükbaş hayvan sayıları mahalleler (köyler) için elde edilebilir iken küçükbaş hayvan sayıları sadece ilçe bazında bulunduğundan, büyükbaş hayvanların aynı ilçedeki mahallelere göre dağılım oranları kullanılarak küçükbaş hayvan sayıları mahalleler için hesaplanmıştır.

Büyükbaş hayvan ve Küçükbaş hayvan sayıları

Turist Sayıları İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünden otel sayıları ile yatak kapasiteleri ve yıllar itibarı ile turist sayıları alınmıştır. Adana İli Konaklama Yapan Turist Sayısı Adana İli Turizm İşletme Belgeli Konaklama Tesisi Sayısı

Turist Sayıları Adana İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerine göre 2009 yılındaki toplam turist sayısı ‘den 2015 yılında ‘e yükselmiştir. Elde edilen turist sayısının ne kadar konakladığı, hangi dönemlerde yoğunlaştığı, otellerin doluluk oranları net olarak bilinmediğinden, otellerin yatak kapasiteleri de dikkate alınarak yıllık turist nüfusu Adana ili merkez ilçelerin içme-kullanma suyu hesaplanırken ilave edilmiştir. Yayla turizmi yapılan yerleşim birimlerinde yaz aylarında yaklaşık 3 ay için artan hareketli nüfus içme-kullanma suyu hesaplarında dikkate alınmıştır.

Suriyeli Göçmen Suriye’de yaşanan savaş nedeni ile Adana’ya gelen Suriyeli Göçmen sayısı İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğünden alınmıştır. Suriye’de yaşanan savaş nedeni ile Adana’ya gelen Suriyeli Göçmen sayısı İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün kaynaklarına göre civarındadır. Adana’daki Suriyeli göçmenler de tıpkı Turizm gibi hareketli nüfus olarak kabul edilmiştir. Bu hareketli nüfusun 100 l/k/gün net içme- kullanma suyu ihtiyacı kabulü ile toplam 1,825 hm3/yıl su tüketeceği düşünülebilir.

Kayıp-Kaçak Tahminleri Toplam içme-kullanma suyu ihtiyacı olarak evsel su ihtiyacı, ticaret, sanayi, hizmet sektörü, turizm, hayvan su ihtiyacı ve özel ihtiyaçları tahmin edilerek bu değerlere kayıp-kaçak miktarı ilave edilmiştir. Çalışma alanındaki konut sayısı ve abone sayısının karşılaştırılmasıyla, kaçak su kullanım miktarı yüzdesi tahmin edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen değerlerle kayıp-kaçak tahminleri yapılmıştır. Resmi Gazetenin tarih ve Sayısında yayınlanan “İçme Suyu Temin Ve Dağıtım Sistemlerindeki Su Kayıplarının Kontrolü Yönetmeliği” nin “Su kayıplarının azaltılması” başlıklı 9. maddesinde “İdareler su kayıp oranlarını, bu Yönetmeliğin yürürlük tarihinden itibaren, büyükşehir ve il belediyelerinde 5 yıl içerisinde en fazla %30, takip eden 4 yıl içerisinde ise en fazla %25 düzeyine; diğer belediyelerde 9 yıl içerisinde en fazla %30, takip eden 5 yıl içerisinde ise en fazla %25 düzeyine indirmekle yükümlüdürler” denilmektedir. İçme-kullanma suyu tahminlerinde kayıp-kaçak oranları kullanılırken Yönetmelik hükümleri esas alınmıştır. Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

İçme-Kullanma Sektörel Su Tahsis Modeli İçme-Kullanma suyu ihtiyaçları ilçeler ve kırsal yerleşim birimleri için ayrı ayrı hesaplanmıştır. Master Plan’da Belde olarak nitelendirilen yerleşim birimleri, mahalleye dönüştüğünden bu çalışmada kırsal kapsamda değerlendirilmiştir. Havzadaki tek il merkezi olan Adana İli (merkez ilçeleri) nüfusunun büyüklüğü de dikkate alınarak öncelikli olarak hesaplanmıştır. Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Adana Merkez İlçeleri (Çukurova, Seyhan, Yüreğir, Sarıçam ve Karaisalı) için İçme-Kullanma Suyu Hesapları Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Kayseri – Pınarbaşı İçme-Kullanma Suyu İhtiyacı

Seyhan Alt Havzası Minimum İçme- Kullanma Suyu İhtiyacı (hm3/yıl)

Seyhan Alt Havzası Maksimum İçme- Kullanma Suyu İhtiyacı (hm3/yıl)

Seyhan Havzası Brüt İçme-Kullanma Suyu İhtiyacı (hm3/yıl) Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

Seyhan Havzası İçme-Kullanma Suyu İhtiyacı (%) Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

SONUÇ Havzada içme-kullanma suyu ihtiyaç hesapları Seyhan Havzası için Alt Havzalara göre maksimum ve minimum değerler olarak hesaplanmıştır. Seyhan Alt Havzasında yıllar itibarı ile içme-kullanma suyu ihtiyacında artış, diğer iki alt havzada ise nüfustaki azalma eğilimine bağlı olarak bir azalış gözlenmektedir. Seyhan Havzasının tamamında 2016 yılı için İçme-Kullanma suyu ihtiyacı hm3/yıl birimi cinsinden 168,54-204,58 aralığında, Zamantı Alt Havzası için 10,46 -11,20 aralığında, Göksu Alt Havzası için 6,33-6,73, Seyhan Alt Havzası için ise 151,74-186,65 aralığında kalmaktadır. İçme-Kullanma Suyu ihtiyacının Alt Havzalara göre dağılımı incelendiğinde ihtiyaç duyulan TOPLAM içme-kullanma suyunun uzun yıllar ortalaması olarak; %91-94 aralığında Seyhan Alt Havzasında, %3-2 aralığında Göksu Alt Havzasında, %5-4 aralığında ise Zamantı Alt Havzasında olduğu görülmektedir Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

ÖZET Nüfus analizleri çalışmalarında su kaynakları potansiyeli ve nüfus projeksiyonu birlikte değerlendirilmiştir. Buna göre, içme ve kullanma suyu sektörüne ait tüketimler, havzadaki toplam tüketimin % xx'ini temsil etmektedir. Alt havza ölçeğinde değerlendirildiğinde, Seyhan havzası, Adana merkez nüfusu ve su tüketimine bağlı olarak, içme ve kullanma suyu tüketiminin %91’ini temsil etmektedir. Bu tüketimlerin, havzadaki mevcut ve gelecek koşullara ait su kaynakları ile karşılanmasında bir darboğaz oluşmayacağı öngörülmektedir. Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi

İçme ve Kullanma Sektörü Su Tüketim Değerlendirmesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Alt HavzaMevcut KoşullarMevcut Koşullar Su Potansiyeli (hm 3 ) Su Tüketimi (hm3/yıl) Su Bütçesi’ne Oranı (%) DSİ Master Plan ( dönemi) Seyhan Havzası Sektörel Tahsis Senaryo ( dönemi) Zamantı10,830,552049,41983,8 Göksu6,530,371827,81775,6 Seyhan169,202,826183,35994,2 İkinci sütundaki Mevcut Koşullar için Su Tüketimi değerleri her alt havza için hesaplanan minimum ve maksimum su tüketimlerinin ortalaması olarak alınmıştır

Yapılan nüfus projeksiyonları itibariyle su tüketimleri ayrıca maksimum ve minimum düzeyde değerlendirilmiştir: Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Alt HavzaMevcut Koşullar (2016)Gelecek Koşullar (2037) Su Tüketimi (hm3/yıl) Su Potansiyeline Oranı (%) Su Tüketimi (hm3/yıl) Su Potansiyeline Oranı (%) Min.Maks.Min.Maks.Min.Maks.Min.Maks. Zamantı10,4611,200,530,568,9910,27 Göksu6,336,730,360,385,466,10 Seyhan151,74186,652,533,11196,15403,11