STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetim Birlikleri ve hizmetlerin verilmesi.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
ÜNİVERSİTE - SANAYİ İŞBİRLİĞİ. A R A Ç A M Ç A Temel Bilimler Ana Teknolojiler İnovasyonlar Toplumsal (İstihdam ve Yaşam Kalitesi) Ekonomik (Endüstriyel.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
OECD Çok Uluslu Şirketler Rehberi
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
İşletme Yönetimine Giriş 9. HAFTA İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Fikri haklar yönetimi Tüm bu faaliyetlerin şirketin ticari faaliyetleri ile ilişki içerisinde yürütülmesi şarttır.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
KÜRESELLEŞMENİN BEYİN GÖÇÜNE ETKİSİ VE TÜRKİYE
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
TÜRKİYE’NİN YENİLİKÇİLİK PERFORMANSINA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER.
Küresel Stratejiler ve Stratejik İşbirlikleri
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Türkiye Kadın Girişimci Dernekleri Platformu. Biz kimiz?  KAGİDER 2012 yılında Antalya’da Türkiye’nin farklı bölge ve illerindeki kadın girişimci derneklerinin.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 12. Hafta Çokuluslu Şirketlerde Stratejik Yönetim ve Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Küresel Bir Çevrede Yönetim
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ORTAK GİRİŞİM(JOINT VENTURE) STRATEJİSİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA İşletmeler arasında çeşitli şekillerde ortaya çıkan dayanışma ve kaynak birleştirme çalışmalarının genel adıdır. İşletmeler arasında dayanışma bir uçta sadece informal olarak bazı bilgilerin paylaşılması diğer tarafta ise işletmelerin birleşerek tek veya ayrı bir şirket oluşmasına kadar değişik şekiller almaktadır. İşletmelerde iki uç arasında en sık rastlanan beraberlikler KARTEL – TRÖST – JOİN-VENTURE – KONSORSİYUM

Neden stratejik birlikler oluşuyor ??? En önemli etken KÜRESEL rekabet Mahalli veya ulusal Pazar ve Rekabetin yerini uluslararası Pazar ve Rekabet almıştır. İşletmeyi etkileyen dış çevre özellikleri ( karmaşıklık, değişim ve belirsizlik ) ile tek başına rekabet etmek yerine başka işletmelerle ( dayanışma ) içine girmesi. Devletlerin dış politika stratejileri buna örnektir.

İşletmelerde Sinerji alanları Sinerji Yaratma!!! 2+2 = 5 bir bütünün, kendisini oluşturan parçalardan daha büyük olması , parçalar arasında ilişkinin bir fazla değer yaratması . İşletmelerde Sinerji alanları Yeni pazarlara girme Maliyetleri düşürme Yasal ve ticari engellerin etkisini azaltma Yeni ürün geliştirme

İşletmelerde stratejik birlik oluşturma konuları İşletmeler, rekabet güçlerini artırarak yaşamlarını sürdürebilmek için formal veya informal , yasal veya fiili bir çerçeve bir araya gelerek sahip oldukları uzmanlıkları ve kaynakları birleştirmektedirler. Aynı dağıtım kanalını kullanma Joint –venture oluşturmaları Arge birleştirmleri Piyasa paylaşımları Ortak bilgi bankası oluşturma

İlk 3D yayın Eksen prodüksiyon- Digiturk-Sony

Ortak girişimlerde yaşanan sorunlar Yönetim tarzı farklılıkları Kültürel farklılıklar Uluslar arası yasal farklılıklar Kendilerine rakip yaratma Yetenek kaybı Örnek: Amerikan firmalarının teknoloji pazarını Japon firmalarına kaptırması Örnek : Tekstilin Türkiye den Rusya , Bulgaristan, Hindistan ve Çin’e kayması

Türkiye’de stratejik ortaklıklar şirket evlilikleri ile oluyor. Deloitte Türkiye'nin ''2011 Yılı Birleşme ve Satın Almalar Raporu''na göre, birleşme ve satın almalar 2011'de sayı olarak rekor kırdı. Rapora göre, 2011 yılı 241 adet işlemle birleşme ve satın almalar açısından tarihsel olarak en hareketli dönem oldu. Toplam işlem hacmi 15 milyar dolar seviyesinde gerçekleşirken, yabancı yatırımcılar yüzde 74'lük pay ile 2 yıl aradan sonra yeniden öne çıktı. Vallares-Genel Enerji, Diageo-Mey İçki, IHH-Acıbadem Sağlık işlemleri ile İDO özelleştirmesi, yılın öne çıkan büyük ölçekli işlemleri oldu. Bu 4 işlem toplam işlem hacminin yüzde 42'sini meydana getirdi