Servet-İ fünun edebİyatI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKIN DOĞAN
Advertisements

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
Servet-i Fünun Dönemi ANI(HATIRA).
SERVET-İ FÜNUN VE FECRİ ATİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI (EDEBİYAT-I CEDİDE)
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI ( ) (EDEBİYAT-I CEDİDE)
Tarafından yayınlanmaktadır.
Kitabın konusu: Hayalleri olan bir gencin lise son sınıfta babasını kaybetmesiyle hayallerinin yıkılışı ve beraberindeki hayat mücadelesi.
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ.
Öykü ( Hikaye ).
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN
KIZILCAHAMAM ANADOLU LİSESİ
Servet-i Fûnun Devri.
Parnasizm Realizmin şiire yansımış biçimine Parnasizm denir. Fransa'da 1860'ta "Çağdaş Parnas" adlı şiir dergisinin çevresinde toplanan sanatçılara "parnasyen" adı.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
ANI TÜRÜ Esra Gürçay.
Servet-i Fünun Dönemi Türk Edebiyatı
HALİT ZİYA UŞAKLIGİL
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Tanzimat dönemi öğretici metinler
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
Servet-i Fünun Dönemi ( ) Siyasi, Sosyal Ve Kültürel Durum
HALİD ZİYA UŞAKLIGİL 1866 – 27 Mart 1945.
ROMAN.
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
NAMIK KEMAL.
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
TANZİMAT EDEBİYATI 1. DÖNEM
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
FECR-İ ATİ DÖNEMİ (GELECEĞİN IŞIĞI)
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
HAZIRLAYAN: NİSANUR AKINCI 11-E 266
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU ( )
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNDE ROMAN
TANZİMAT EDEBİYATI II. DÖNEM
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
Hisarcılar (HİSAR GRUBU)
TEVFİK FİKRET (
EDEBİ KİŞİLİĞİ ve ESERLERİ
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.

İBRAHİM ŞİNASİ.
ÖNCELER İ SANAT İ Ç İ N SANAT,SONRALARI TOPLUM İ Ç İ N SANAT ANLAYI Ş INI SAVUNMU Ş VE BUNA GÖRE ESERLER WERM İŞ T İ R..TOPLUMSAL VE S İ YASAL ORTAMI.
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN (1875_1957) Aslen İstanbullu olan babasının memur olarak bulunduğu Balıkesir’de doğdu. Mekteb-i Mülkiye’yi bitirdikten sonra Maarif.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
HÜSEYİN SUAT YALÇIN. ■Hüseyin Cahit Yalçın'ın ağabeyi. Tıbbiye'yi bitirdikten sonra (1886), bir süre Midilli ve İstanbul'da hekimlik yaptı. Uzmanlık.
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ Divan edebiyatına bir tepki kişiliğinde doğan Tanzimat edebiyatı;Divan.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ Meşrutiyet (1908)'ten sonra memlekette başlayan ve o devirde "Türkçülük" adı verilen milliyet hareketi, "edebiyatta millî kaynaklara.
HALİDE EDİP ADIVAR.
FECR – İ ÂTİ TOPLULUĞU ( 1909 – 1912)
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
SOHBET (SÖYLEŞI). SOHBET NEDIR?
Öykü ( Hikaye ). Gerçekleşmiş ya da gerçekleşmesi mümkün olayların kişi, zaman ve mekâna bağlı olarak farklı bir kurguyla anlatılmasına "öykü (hikâye)"
Sunum transkripti:

Servet-İ fünun edebİyatI

Bİlİnmesİ gerekenler Kanun ,hak ,adalet,gibi kavramlar bu dönemde terk edildi. Aşk, üzüntü, tabiat güzellikleri, karamsarlık, şahsi hayaller, ve melankoli konularını işler. Fransız edebiyatını örnek aldılar, edebiyat Avrupai bir nitelik kazandı. Dil ağır ve süslüdür. Şiirde aruz veznini kullanmışlardır. Nazmı nesre yaklaştırmıştır. Beyit bütünlüğü yerine konu bütünlüğü sağlanmıştır. Şiirin konusunu genişletmişlerdir. Kafiye kulak içindir,görüşünü savunmuşlardır. Hikaye ve romanda başarılı örnekler verilirken tiyatroda gerileme olmuştur. Sanatçılar toplumdan kopuktur. Edebiyata salon edebiyatı denir. Şiirde biçim yeniliğine gidilmiş ve batı şiirinden alınmış sone, terza- rima gibi yeni biçimler kullanılmıştır. Bu dönem eserlerinde olaylar İstanbul dışına taşmaz, içinde gerçekleşir.

dönemİn sanatçIlarI TEVFİK FİKRET HALİT ZİYA UŞAKLIGİL CENAP ŞEHABETTİN MEHMET RAUF HÜSEYİN CAHİT YALÇIN

TEVFİK FİKRET (1867-1915) Şiirlerinde ferdi konuları işlemiştir. Servet-i Fünun dergisi dışında yazdıkları şiirlerinde toplumsal konuları işlemiştir. Ferdiyetçilikten toplumculuğa kayan bir sanat anlayışı vardır. Toplum için sanat anlayışıyla yazdığı şiirlerinde , hürriyet ve medeniyet temalarını işlemiştir. Aruzu Türkçe’ye başarıyla uygulamıştır. Serbest müstezatı geliştirmiş ,sone ve terza rimayı yakınlaşmıtır. Şiirde dil ve ahenge büyük önem verir. Şekil yönüyle parnasizmin tesirindedir. Süslü ,sanatlı,ağır bir dili vardır.   Eserleri: Doksanbeşe Doğru ,Tarih-i Kadim , Haluk’un Defteri Şermin,Rübabın Cevabı dır. NOT:Şermin isimli şiir kitabındaki şiirlerini hece vezniyle yazmıştır.Bu şiirlerin hepsi çocuk şiirleridir.

HALİT ZİYA UŞAKLIGİL(1867-1945) Avrupai anlamda ilk roman yazarıdır. Eserlerinde realizmin tesiri vardır. Süslü, sanatlı ,ağır bir dili vardır;fakat dili başarıyla kullanır. Alışılmıştan farklı bir cümle düzeni vardır. Kahramanlarını aydın kişilerden oluşur.Bunları yaşadıkları çevreye uygun olarak anlatır. Romanlarında olaylar yalnız İstanbul da geçerken , hikayelerinde Anadolu ve köylerde geçer. Eserleri: Romanları: Nemide ,Bir Ölünün Defteri , Ferdi ve Şürekası, Mai ve Siyah, Kırık Hayatlar Hikayeleri: İzmir Hikayeleri ,Aşka Dair ,Onu Beklerken, Kadın Pençesi Hatıra: Kır Yıl , Saray ve Ötesi  

CENAP ŞAHABETTİN (1870-1934) Asıl mesleği doktorluktur. Fransız sembolistlerin etkisindedir. Şiirde ahenk oluşturmaya çalışır,kelimeleri müzikal değerlerine göre seçer. Dili süslü ve ağırdır. Bolca sıfat tamlaması kullanır. Serbest müstezatı kullanmıştır. Bir şiirde birden fazla vezin kullanır. Sanat sanat içindir,.görüşünü benimser. Aşk ve tabiat temalarını işler. Şiirlerinde iç dünyayla dış dünyayı birleştirip bir kompozisyon halinde sunar. Düz yazıları çok ünlüdür. Eserleri: Şiirlerini kitap halinde bastıramamıştır. Ancak askeri tıbbıyedeyken yazdığı şiirlerini Tamat adlı şiir kitabında toplamıştır. Gezi türü : Hac yolunda ,Avrupa Mektupları ve Suriye Mektupları Diğer Nesir Eserleri: Nesr-i Harp ,Evrak-ı Eyyam,Nesr-i Sulh’tur. Tiyatro : Yalan ve Körebe Tiryaki sözler adlı eserinde vecizeleri vardır.

MEHMET RAUF (1875-1931) Roman ,hikaye ve tiyatro türünde eserler vermiştir. Romantik duyguları ,hayalleri ve aşkları işlemiştir. Eserlerinde sosyal hayata pek yer vermemiştir. Psikolojik tahlillere büyük önem verir.Ruh tahlillerinde de başarılıdır. İlk psikolojik roman yazarıdır.Eylül isimli eserinde yasak aşkı konu alır.Romanın şahıs kadrosu dardır. Eserleri: Eylül,Genç Kız Kalbi ,Son Yıldız ,Define, Kan Damlası

HÜSEYİH CAHİT YALÇIN (1874_1957) Hikâye ve romanlarında gözleme yer veren tasvir ve tahlillerde derinleşmeyen gerçekçi bir yazardır. Dili sade, anlatımı özenti ve süsten uzaktır. Eski edebiyata karşı batı edebiyatını savunur. Hikaye, roman, eleştiri yazarı ve gazeteci olarak bilinir. Eserleri: Hikayeleri: Hayat-ı Muhayyel ,Niçin Aldatırmış?,Hayat-ı Hakikiye Sahneleri Romanları: Nadide, Hayal içinde Anıları: Edebi Hatıralar, Malta Adasında, Meşrutiyet Hatıraları Servet-i Fünun döneminde yazdığı eleştirilerini de “Kavgalarım” adlı eserinde toplamıştır.