 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 STANDARDIN REVİZYONU
TS – EN ISO 9001 TEMEL EĞİTİMİ
MODÜL 4 Organizasyon.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Dokümantasyonun Önemi
Toplam Kalite Yönetimi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO 13485: 2003TIBBI C İ HAZ ÜRET İ C İ LER İ İ Ç İ N KAL İ TES S İ STEMLER İ TS EN –ISO 13485: 2003 Standardı TS-EN ISO 9001 : 2008 standardı temel.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL KRAFT TORBA AMBALAJ SAN. TİC. A.Ş.
Sunum transkripti:

 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.

 Kuruluşun kalite imajı güçlenir, müşterilerin güveni artar.  İyi tasarım ve planlama, işlem maliyetlerini azaltır  Müşteri istek ve beklentilerini ön planda tutarak, daha iyi ürün tasarımı sağlar.  Çalışanların faaliyetlere katılımı sağlanır, motivasyon ve çalışma heyecanları artar.  Verimliliği artırır,müşterilerin güveni artar.

 Rekabet avantajı elde etmek ve bunu etkin ve verimli bir şekilde yapmak için müşterilerinin ve diğer ilgili tarafların ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanımak ve karşılamak.  Kuruluşun genel performansını ve kapasitesini başarmak, sürdürmek ve iyileştirmektir. Bu amaçlara ulaşmak için ilk adım

 Müşteri memnuniyetini sağlamak ve müşteri beklentilerinin üzerine çıkmak için sürekli iyileştirme / geliştirme yapmak. iç ve dış müşterilerin › Memnuniyetini sağlamak, › Memnuniyetinin sürekliliğini sağlamak, › Beklentilerini aşmak, Kişilere değil sisteme bağlı bir çalışma ortamı yaratmak, Yaptığımız her işi ilk seferinde ve sürekli doğru yapmak, Belgelendirme ve yeniden belgelendirme alt yapısını hazırlamak, Toplam Kalite Yönetimi ’ nin ilk adımını atmak.

Küresel pazarlara girmek, Yeni müşteriler için yeterlilik kazanmak, Güvenilir satıcı olmak, Rekabeti arttırmak, İş proseslerinde iyileşme ve maliyet azaltımı, Şirketin kalite konusundaki imajını arttırmak, Sürekli kalite arttırımı sağlamak, Toplam Kalite Yönetimi ’ ne bir adım daha yaklaşmak

Bir kuruluşun, müşteri şartlarını ve uygulanabilir mevzuat şartlarını karşılayan ürünleri sağlama yeteneği olduğunu kanıtlaması gerektiğinde ve Müşteri memnuniyetini artırmayı amaçladığında uyacağı kalite yönetim sisteminin şartlarını belirtir.

 Kuruluş, bu standardın öngördüğü şartlara uygun olarak bir kalite yönetim sistemi oluşturmalı, dökümante etmeli,uygulanmalı,sürekliliğini sağlamalı ve bunun etkinliğini sürekli iyileştirmelidir.  A)Kalite yönetim sisteminin gerektirdiği prosesleri ve bütün kuruluştaki uygulamaları tanımlamalı (madde1.2)  B)Proseslerin sırasını ve birbirleri ile etkileşimini tayin etmeli  C)Proseslerin çalıştırılmasının ve kontrolünün etkinliğini sağlamak için gerekli kriter ve metodları tayin etmeli  D) izlemeli, ölçmeli, analiz etmeli, gerekli faaliyetleri uygulamalıdır.

 Bilgi ve onun destekleyici ortamı  DOKÜMANTASYON ŞARTLARI  Kalite politikası ve kalite hedefleri oluşturulmalıdır.  Her kurum Kalite El Kitabını oluşturulmalıdır.  Iso Standardı tarafından öngörülen dokümante edilmiş prosedürlerin oluşturulması zorunludur.  Organizasyonun tüm proseslerinin etkin olarak planlanması, işletilmesi ve denetlenmesi için ihtiyaç duyulan dokümanların tanımlanması gerekmektedir.  Standart tarafından istenen ve öngörülen zorunlu kayıtların oluşturulmasına yönelik çalışmaların yapılması gerekmektedir.

 Kalite yönetim sistemini, onun proseslerini ve bu prosesler arasındaki etkileşimleri tanımlar.  ISO9000: 1994 kalite el kitabı ile ilgili şartlar 4.2.1de yer almaktaydı.  1)Sistemi oluşturan prosesler arasındaki ilişkilerin tanımlanması  2)Kuruluşun yaptığı hariç tutmaların ayrıntıları ve haklılığının el kitabında yer alması

Proses (Süreç): Kaynakları kullanarak, girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler takımı. Ürün/Hizmet: Bir prosesin sonucu. Dokümanların kontrolü Kalite yönetim sistemince gerekli görülen dokümanlar kontrol altında bulundurulmalıdır. Kayıtlar, özel dokümanlar olup Madde 4.2.4’ de belirtilen şartlara uygun olarak kontrol altında bulundurulmalıdır. İhtiyaç duyulan aşağıdaki kontrolleri tanımlamak için dokümante edilmiş bir prosedür oluşturulmalıdır: a) Dokümanların yayımlanmadan önce yeterlik açısından onaylanması, b) Dokümanların gerekli oldukça gözden geçirilmesi, güncellenmesi ve yeniden onaylanması, c) Dokümanlarda, değişikliklerin ve güncel revizyon durumlarının gösterilmesinin güvence altına alınması

 Hikayemiz,Herkes,Biri,Herhangi biri ve Hiç kimse adındaki dört ki ş i hakkında.Yapılaması gereken çok önemli bir i ş vardı ve Herkes,Birinin bunu yapaca ğ ından emindi.Aslında bu i ş i Herhangi biride yapabilirdi.Fakat Hiç kimse yapmadı.Bunun üzerine Biri çok kızdı,çünkü bu Herkesin i ş iydi.Herkes,Herhangi birinin bu i ş i yapaca ğ ını dü ş ünmü ş tü,fakat Hiç kimse,Herkesin yapamayaca ğ ını bilmiyordu.Sonuçta Herhangi birinin yapaca ğ ı bir i ş i Hiç kimse yapamadı ğ ı için Herkes,Birini suçladı.