Meb Destekli Sanal Öğrenme Nesnelerinin Matematik Öğretiminde Etkili Teknoloji Kullanımı Bağlamında İncelenmesi Sakarya Üniversitesi-İlköğretim Matematik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Hızlandırılmış Öğrenme
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
GeoGebra Ücretsiz Dinamik Matematik Yazılımı Yrd.Doç.Dr.Mehmet BULUT
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
7th International Congress of Research in Education
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Tarımsal İnovasyon Eko-Sistemi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Mesleki Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Web Tabanlı Öğrenmeye Karşı Tutumları Ar. Gör. Erman Uzun ODTÜ – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sunum transkripti:

Meb Destekli Sanal Öğrenme Nesnelerinin Matematik Öğretiminde Etkili Teknoloji Kullanımı Bağlamında İncelenmesi Sakarya Üniversitesi-İlköğretim Matematik Eğitimi Nuray Çalışkan Dedeoğlu Gülay Agaç Gülçin Erdoğan Ceren Koçak

2000-… Eğitim reformları ve teknoloji Müfredat değişiklikleri (İlk-orta-yüksek öğretim) ve Fatih projesi. “Bilgisayar yazılımlarını etkin kullanma” (MEB, 2009).

Matematik Eğitimi Araştırmaları/Teknoloji (Artigue, 2010) Yazılımların öğrenme üzerine etkisi Öğretmenin teknolojiyi nasıl kullandığı Öğretmen eğitimi Teknoloji ürünlerinin geliştirilmesi İşbirliğine dayalı e- ortamların oluşturulması

İnternet/Erişim/Öğrenme nesneleri Öğrenme nesnesi: öğrenmeyi destekleyen dijital kaynaklar (Wiley, 2000). Kaliteli matematik eğitimi  Nitelikli dijital öğrenme kaynaklarının (öğrenme nesnelerinin) geliştirilmesi önemlidir (Artigue, 2011)

Web tabanlı dijital öğrenme içerik projeleri (Sinclair, Arzarello, Gaisman, Lozano, Dagiene, Behrooz, Jackiw, 2010) Farklı coğrafyalardaki yeni yaklaşımlar Matematik öğretimindeki etkinliği (Meksika, İtalya, Amerika Birleşik Devletleri, Litvanya ve İran) müfredat içerikleri (curriculum content) öğretim uygulamaları (teaching practices) etkinlik tasarımı (activity design)

Projelerin Karşılaştırılma Kriterleri (Sinclair ve diğerleri, 2010) Müfredat İçerikleri Teknolojinin ülkelerdeki matematik öğretim programları ile karşılıklı uyumu Öğretim Uygulamaları Teknolojinin sınıf ortamındaki öğretim uygulamalarını ne derece etkilediği veya değiştirdiği Etkinlik Tasarımı Öğrenci etkinliklerinde teknolojinin matematiksel becerileri kullandırma gücü

Açık Etkinlik (Open Activity)/Sürükleme Modu (Dragging Mode) Kullanıcıya deney ve gözlem yapabileceği ve gözlem sonuçlarını test edebileceği imkânlar sunabilme bakımından kağıt/kalem ortamına göre güçlü olmalıdır (Laborde, 2000). Matematik eğitiminde teknoloji destekli bir etkinlik Öğrencinin çözüm için akıl yürütebileceği ve araştırma yapabileceği bir ortam sunan açık (uçlu) problemlere dayalı etkinliklerdir. Açık Etkinlik Java appletleri/dinamik geometri yazılımları sayesinde kullanıcıya deney, gözlem, varsayım gibi etkinliklerde matematikçi deneyimini gerçekleştirme imkanı sunan özelliktir (Sinclair ve diğerleri 2010). Örnek: degisken-parametre parabol.ggbdegisken-parametre parabol.ggb Sürükleme

Araştırmanın amacı ve soruları AMAÇ: MEB (sanal) öğrenme nesnelerinin ortaokul matematik öğretimindeki etkinliğini ortaya koymak MEB’in öğrenme nesneleri ile ilgili tanımlama ve beklentileri nelerdir? MEB öğrenme nesneleri matematik dersi ortaokul seviyesi kazanımlarını ne derece karşılamaktadır? MEB öğrenme nesneleri teknolojinin potansiyel katkılarını sergileyecek şekilde, kullanıcının etkileşime girebileceği türden java appletleri barındırmakta mıdır?

Yöntem/Örneklem/Veri Analizi Yöntem Nitel araştırma yöntemi, doküman incelemesi Örneklem yılı nisan ve mayıs aylarında erişilen 115 adet 5., 6., 7. ve 8. sınıflar matematik dersi öğrenme nesnesi Veri Analizi MEB öğrenme nesnelerinin tasarım süreci ve erişimi MEB öğrenme nesnelerinin matematik dersi ortaokul seviyesi kazanımları ile uyumu MEB öğrenme nesnesi türleri

Bulgular: Meb Öğrenme Nesnelerinin Tasarımı ve Erişimi-I Öğrenme Nesnesi Geliştirme Proje Yarışması SLOGAN “Eğitimde fırsat eşitliği ve daha zengin öğrenme ortamları için” PROJENİN ÖNEMİ “Bilim ve teknoloji alanında rekabetçi insan gücünü yetiştirmek” “Eğitimle bilgi teknolojilerini bütünleştirmek” MEB’e bağlı resmi okullarda bulunan öğretmenlerin başvurusu

Bulgular: Meb Öğrenme Nesnelerinin Tasarımı ve Erişimi-II Öğretim programlarına uygunlukÖğrenmeyi motive etme özelliğiKullanışlılıkKullanım kolaylığı Bilgi teknolojilerinin güncel ve gelişmiş imkânlarının kullanımı Yeniden kullanılabilirlikErişilebilirlik Öğrenme nesneleri: “İnternete dayalı uzaktan eğitim uygulamalarında Web ortamında sunulan metin, grafik, animasyon, video vb. içeren dersler” (MEB, 2010) Öğrenme nesneleri: “İnternete dayalı uzaktan eğitim uygulamalarında Web ortamında sunulan metin, grafik, animasyon, video vb. içeren dersler” (MEB, 2010) Teknolojinin kağıt/kalem ortamına göre öğretimde güçlü olabileceğine dair ipuçları verilmemiş ve bununla ilgili beklentilere değinilmemiştir.

Öğrenme nesnesi (ÖN) oluşturanlar 115 ÖN 42 ÖN Kurum ekibi-Eğitek (%37) 73 ÖN 32 Öğretmen (%63)

Bulgular: MEB öğrenme nesnelerinin matematik dersi ortaokul seviyesi kazanımları ile uyumu

Bulgular: MEB öğrenme nesne türleri

SONUÇ VE ÖNERİLER-I Zayıf Yönler Beklentilerin çok genel düzeyde kalmış olması Nesnelerin dinamik geometri ve benzeri ortamların (java) özelliğine sahip olmaması Öğrenme nesnelerinin teknolojinin matematik öğretimindeki potansiyel katkılarını sergileyecek güçte olmaması Büyük bir kısmının alan uzmanı bir ekip tarafından hazırlanmamış olması

SONUÇ VE ÖNERİLER-II Dijital teknolojinin eğitim-öğretim etkinliklerine sağlayacağı potansiyel katkıyı elde etmek ve projelerin başarılı bir şekilde hayata geçmesi için… Etkileşimli öğrenme nesneleri tasarımları kullanıcıya sunulmalıdır Öğretmen yeterli teknik -kavramsal bilgi ile donanımlı olmalıdır Öğretmen eğitimi yeterli düzeye getirilmelidirDonanımsal alt yapı hizmetleri tamamlanmalıdır Alan araştırmaları ve güncel teknolojinin gelişimi takip edilmelidir

Kaynaklar: Arsac, G., Germain, G., & Mante, M. (1988). Problème ouvert et Situation-problème. Lyon: IREM de Lyon. Artigue, M. (2010). The future of teaching and learning mathematics with digital technologies. In C. Hoyles & J.B. Lagrange (Eds), The Seventeeth ICMI Study: Mathematics Education and Technology-Rethinking the Terrain (pp ). New York, NY: Springer. Artigue, M. (2011). Les défis de l’enseignement des mathématiques dans l’éducation de base. Paris : UNESCO. Retrouvé le 11 mai 2012 à l’adresse: Charnay, R. (1992). Problème ouvert - problème pour chercher. Grand N. 51, Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York: Routledge. Çakıroğlu, Ü. ve Akkan, Y. (2009). Dünyadaki ve Türkiye’deki bazı önemli öğrenme nesnesi ambarları. İlköğretim Online, 8(1), 1-4. FATİH (2011). Proje hakkında, 26 Ekim 2011 tarihli yazı. adresinden 19 Nisan 2012 tarihinde alınmıştır. Karaman, S. (2005). Öğrenme nesnelerine dayalı bir içerik geliştirme sisteminin hazırlanması ve öğretmen adaylarının nesne yaklaşımı ile içerik geliştirme profillerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum. Laborde, C. (2000). Dynamic geometry environments as a source of rich learning contexts for the complex activity of proving. Educational Studies in Mathematics, 44, Laborde, C. (2001). Integration of technology in the design of geometry tasks with Cabri-geometry. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 6(3), Lopez-Real, F., & Leung, A. (2006). Dragging as a conceptual tool in dynamic geometry environments. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 37(6), Dragging as a conceptual tool in dynamic geometry environments, Mariotti, M. A., & Baccaglini-Frank, A. (2011). Making conjectures in dynamic geometry: the potential of a particular way of dragging. New England Mathematics Journal, 43, MEB (2009). İlköğretim matematik dersi sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB. MEB (2010a). Öğrenme Nesnesi Geliştirme Proje Yarışması Duyurusu. adresinden 19 Nisan 2012 tarihinde alınmıştır. MEB. (2010b). Öğrenme nesnesi proje yarışması kılavuzu. Ankara: MEB. adresinden 19 Nisan 2012 tarihinde alınmıştır. Sinclair, N., Arzarello, F., Gaisman, M. T., Lozano, M. D., Dagiene, V., Behrooz, E., & Jackiw, N. (2010). Implementing digital technologies at a national scale. In C. Hoyles & J.B. Lagrange (Eds), The Seventeeth ICMI Study: Mathematics Education and Technology-Rethinking the Terrain (pp ). New York, NY: Springer. Strässer, R. (2001). Cabri-géomètre : Does dynamic geometry software (DGS) change geometry and its teaching and learning ?. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 6(3), 319–333. Wiley, D. A. (2000). Connecting learning objects to instructional design theory: A definition, a metaphor, and a taxonomy. In D. A. Wiley (Ed.), The Instructional Use of Learning Objects: Online Version. Retrieved May 07, 2012 from D. A.Connecting learning objects to instructional design theory: A definition, a metaphor, and a taxonomyWileyThe Instructional Use of Learning Objects: Online Versionhttp://reusability.org/read/chapters/wiley.doc

Teşekkürler