Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
AKVARYUM TEKNİĞİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ASSURE Modeli.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
Entegre Müfredat Modeli
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Program Tasarım Modelleri
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi

-2- Konu Başlıkları Hedef Nedir? Eğitimde Hedefler Hedefler Hedef Türleri Hedef Kaynakları Hedef Alanları Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)

-3- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri) Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Hedefler eğitim etkinliklerinin karşılaştırılmasında işaretçidirler. Hedefler kendilerini tanımlayan istendik davranışların sembolüdürler. Öğretim hedefleri, öğretme-öğrenme sürecindeki birçok etkinliğin planlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesinde bir ölçütler takımı işlevi görür. Yani bir karşılaştırmada başvuru noktasıdır.

-4- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-2 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Hedefler mevcut eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesinde ölçütler takımıdır. (Ölçüt=Karşılaştırmada başvuru noktası) Hedefler, öğretim ortamlarının seçimi ve düzenlenmesinde, öğretim yaklaşım, yöntem, teknik ve materyallerinin seçilmesinde, ölçme araçlarının geliştirilmesinde, öğrenci başarısının, öğretim programının ve materyallerin değerlendirilmesinde başvuru noktasıdır.

-5- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-3 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Belirlenen hedeflerin açık ve anlaşılır olması gerekir. Bu durum kapsamının da belirgin olmasını sağlar. Çok kapsamlı hedefleri analiz etmek ve bu yüzden öğrencilere kazandırılacak davranışları belirlemek de zordur.

-6- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-4 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Bir öğretim programı hazırlanırken hangi tür hedeflerin seçileceğini biliyor olmak da önemlidir. Çünkü bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor hedefler farklı biçimlerde analiz edilir. Bu yüzden önce hedefin hangi öğrenme alanı ile olduğu belirlenir.

-7- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-5 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Bilişsel hedeflerin analizinin yapılması, öğrencinin seçilen hedefe erişebilmesi için önceden neleri bilmesi gerektiğini, önkoşul bilgi ve becerilerin neler olduğunun bilinmesini, öğrencilerin öğrenme amacı ile ilgili sahip oldukları giriş davranışlarının belirlenmesini ve öğrenme hiyerarşisinin oluşturulmasını içerir.

-8- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-6 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Psiko-motor hedeflerin analizi ise, beceriyi işlemlerine ve işlem basamaklarına ayırmak ve bunları basitten karmaşığa doğru bir sıra içinde düzenlemek demektir.

-9- Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.

-10- Teşekkürler!!!