BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
Advertisements

MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
PROSES YETERLİLİK ÇÖZÜMLEMESİ
MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
MOTORLU TAŞITLARDA YAKIT
İlk hareket ve kontrol sistemleri
ÖRNEK FABRİKA RAPORU ENERJİ TASARRUFU ÇALIŞMASI RAPOR FORMATI
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ DERSİ 6. GRUP SUNUMU
ATEŞLEME SİSTEMİ OM07B2_06 T.C. Eskısehir Osmangazi Üniversitesi
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bayan Stembel Tarafından Hazırlanmıştır
Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
Diesel Motor Karakteristikleri
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlı Subap Kontrol Sistemi Gökhan TAŞTAN Cenk SÖKMEN Hakan AVCU.
MOTORLAR-7 HAFTA İYM YANMA
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
Termodinamiğin İkinci Kanunu
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
TAŞIYICI İHTİVA ETMEYEN PLASTİK KATKI MALZEMELERİ ADDILUB 74.
Sıralı Gaz Enjeksiyon Sistemiyle Gaz Yakıt Kullanımına Dönüştürülmüş
SEDAT KAYA ÖN KAPUT YAN BAĞLANTI PARÇASI PROF.DR.KERİM ÇETİNKAYA.
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
MOTORLARIN SOĞUTULMASI Ve YAĞLANMASI
SE FLOW-300 PERFORMANS ARTTIRICI. SE FLOW-300 PERFORMANS ARTTIRICI KULLANIM ORANI % 0,1- % 0,5.
Dört stroklu diesel motor
SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ.
ISI VE SICAKLIK.
GİRİŞİMCİLİK ve İŞ KURMA SÜREÇLERİ
DOODLE(KARALAMA) İLLÜSTRASYON ÇALIŞMASI
BÖLÜM 15 AA Sürücüleri. BÖLÜM 15 AA Sürücüleri.
Sensörler - Algılayıcılar
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Bazı Kısaltmalar İlk Çalıştırma - Marş : Cranking - H/Y (hava / yakıt oranı) 2:1 ile 12:1 arasında motor soğutma suyu sıcaklığına.
PLANET DİŞLİ SİSTEMLERİ HAZIRLAYAN : SEYFİ POLAT GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ OTOMOTİV ANABİLİM DALI KASIM 2006 ANKARA.
TEMEL PRENSİPLER Enerji Akışı ve Dengeleri Mısır Tarlası Taşkına Uğramış Yol, Illinois.
Oran Tekniği Oran tekniği, mali tablo kalemleri arasındaki ilişkilerin, yüzdeler veya birbirinin katı şeklinde ortaya konmasıdır.
Tam ve kesirli faktöryel deney tasarımı
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
HIBRIT ARAÇLAR Hazırlayanlar: Hasan Timur Mustafa Han
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
Kötü dokunmalara örnekler Kötü dokunmalara örnekler.
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
BÖLÜM-5.2 ISI POMPALARI VE UYGULAMALARI
Örtü altında yetiştiricilik, diğer üretim teknik­lerine göre daha fazla dikkat, teknolojik bilgi ve uy­gulama yöntemleri gerektirmektedir. Eksikliği görülen.
Hidrograf Analizi.
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Diesel Motor Karakteristikleri
Bu Gösteri Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
EGZOST GAZLARININ ÇEVREYİ ETKİSİ VE ALINAN ÖNLEMLER SERKAN ÖZKAN
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
3- Yağlama Sistemi.
Isı Pompaları ve Uygulamaları
HAZIRLAYANLAR: MELİS ŞAKAR (767) BEYZANUR ÖZGÜL( ) ECRİN AÇIKGÖZ( ) SINIF:10/G DERS:KİMYA PERFORMANS ÖDEVİ.
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Otomobilin Tarihçesi. Hazırlayanlar Berat Salih AY Atakan AKMAN Ömer VERNEZ Mehmet Salih CANİŞ Nilsu KÖŞKER Rabia FİDAN.
TEST.
Sunum transkripti:

BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ

2.1 OTOMOTİV MOTORLARI Kullanılan motorların hemen hemen tamamı dört zamanlı motorlardır. İki zamanlı motorların yaygın olmayışlarının muhtemel nedenleri şunlar olabilir: Dört zamanlı motor tasarımının deneyim geçmişi daha fazladır. Verimli süpürmeli motorların tasarımı, dört zamanlı motor tasarımına oranla daha fazla çaba gerektirmektedir.

2.1 OTOMOTİV MOTORLARI Karterden süpürmeli basit motorların dışında, iki zamanlı motorların tasarımı da en az dört zamanlı motor tasarımı kadar karmaşıktır. İki zamanlı motorların yakıt ekonomileri çoğunlukla dört zamanlı rakiplerinden daha kötüdür.

2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ Motorun değişik çalışma durumlarındaki güç ve ekonomisi “motor karakteristikleri” veya diğer bir deyimle “performans eğrileri” ile değerlendirilir. Motor karakteristikleri, tork, güç yakıt tüketimi, devir sayısı ve motorun çalışması sırasında elde edilen diğer değerlerdeki değişmelerin grafik olarak gösterilmesidir.

2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.1 Hız Karakteristikleri

2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.1 Hız Karakteristikleri Tam gaz durumundaki hız karakteristikleri “tam yük hız karakteristikleri” olarak bilinir. Tam yükün belirli yüzdelerinde yapılan testlerle elde edilen karakteristiklere de genellikle "kısmi yük hız karakteristikleri” denilmektedir.

2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.2 Yük Karakteristikleri

2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.3 Ayarlama Karakteristikleri Motor gücü ve ekonomisinin; yakıt tüketimi, karışım oranı, yalama yağı ve soğutma suyu sıcaklıkları, ateşleme veya püskürtme avansı, vb. ne bağlı olarak değişimini gösteren eğriler “ayarlama karakteristikleri” olarak bilinir.

2.4 TAŞITIN GÜÇ İHTİYACI

2.4 TAŞITIN GÜÇ İHTİYACI