BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ
2.1 OTOMOTİV MOTORLARI Kullanılan motorların hemen hemen tamamı dört zamanlı motorlardır. İki zamanlı motorların yaygın olmayışlarının muhtemel nedenleri şunlar olabilir: Dört zamanlı motor tasarımının deneyim geçmişi daha fazladır. Verimli süpürmeli motorların tasarımı, dört zamanlı motor tasarımına oranla daha fazla çaba gerektirmektedir.
2.1 OTOMOTİV MOTORLARI Karterden süpürmeli basit motorların dışında, iki zamanlı motorların tasarımı da en az dört zamanlı motor tasarımı kadar karmaşıktır. İki zamanlı motorların yakıt ekonomileri çoğunlukla dört zamanlı rakiplerinden daha kötüdür.
2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ Motorun değişik çalışma durumlarındaki güç ve ekonomisi “motor karakteristikleri” veya diğer bir deyimle “performans eğrileri” ile değerlendirilir. Motor karakteristikleri, tork, güç yakıt tüketimi, devir sayısı ve motorun çalışması sırasında elde edilen diğer değerlerdeki değişmelerin grafik olarak gösterilmesidir.
2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.1 Hız Karakteristikleri
2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.1 Hız Karakteristikleri Tam gaz durumundaki hız karakteristikleri “tam yük hız karakteristikleri” olarak bilinir. Tam yükün belirli yüzdelerinde yapılan testlerle elde edilen karakteristiklere de genellikle "kısmi yük hız karakteristikleri” denilmektedir.
2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.2 Yük Karakteristikleri
2.3 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ 2.3.3 Ayarlama Karakteristikleri Motor gücü ve ekonomisinin; yakıt tüketimi, karışım oranı, yalama yağı ve soğutma suyu sıcaklıkları, ateşleme veya püskürtme avansı, vb. ne bağlı olarak değişimini gösteren eğriler “ayarlama karakteristikleri” olarak bilinir.
2.4 TAŞITIN GÜÇ İHTİYACI
2.4 TAŞITIN GÜÇ İHTİYACI