Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

İş Sağlığı ve Güvenliği Enstitüsü
Sağlık Gözetimi –Biyolojik İzlem
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
AHMET YİĞİTALP. NEDEN SAĞLIK GÖZETİMİ? Üretim süreçleri, hem bedenen hem de zihnen çalışanı zorlarken, yapılan işin özelliğine göre işyerindeki; 1.Fiziksel.
NÜFUS Nüfus nedir? Nüfus bir ülke için neden önemlidir?
25. NEDEN SAĞLIK GÖZETİMİ? Üretim süreçleri hem bedenen hem de zihnen işçiyi zorlarken, yapılan işin özelliğine göre işyerindeki; Fiziksel Kimyasal.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİ
SEVDA GÜL Y MEME MR’ INDA KANSER TESPITI.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
ELLE YÜK KALDIRMA VE TAŞIMA İŞLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ASTIM RİSK FAKTÖRLERİ Dr.Mehmet Seyhan A Acta Pædiatrica , 1606–1610.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ.
VEREM NEDİR? NASIL BULAŞIR? KORUNMA YOLLARI NELERDİR? HAZIRLAYAN : FATMA SALDUZ.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Gıda Mühendisli ğ i Laboratuvarlarının İ ş Sa ğ lı ğ ı ve Güvenli ğ i Açısından De ğ erlendirilmesi Mehmet Akif Erkan 1, Gizem Yaylı 2, Emine Rabia Karpuzoğlu.
JEOFİZİK ETÜTLERİ DAİRESİ
ORMAN YANGINLARI  Ormanlar, birçok canlı için eşsiz yaşam alanları olmalarının yanı sıra erozyonu, sel ve taşkınları Önlemeleri, iklimi dengelemeleri,
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
ÇEVRE BİLGİSİ Çevre: İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir. Çevre koruma: Çevre kirliğini önlemek amacıyla yapılan çalışmalara denir.
KİMYASAL RİSK ETMENLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
Obezite (Şişmanlık) GAZİ ORTAOKULU.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
Performans Değerlendirme
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Yüksek Dereceli Servikal İntraepitelyal Neoplazide Eksizyonel İşlem Sonrası Nüksün Öngörülmesi SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ , BURSA YÜKSEK İHTİSAS EĞİTİM.
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
Diyabet ve Cinsel Sağlık
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Tıbbi bitkilerin kültürünün yapılmasının faydaları
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
KANSER.
1. sağlık ve sağlığın girdileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
Sağlık Bilimleri Fakültesi
RİSK YÖNETİMİ, DEĞERLENDİRİLMESİ VE METODOLOJİLERİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sağlık ve Çalışma İlişkisi
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Sunum transkripti:

Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi İstanbulUzman İşyerinde Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi

2 2

İŞYERİ SAĞLIK GÖZETİMİ SAĞLIK : Bedensel, ruhsal ve sosyal yönden iyilik hali ! Üretim süreçleri işçiyi hem bedenen, hem de zihnen zorlarken; yapılan işin özelliğine göre fiziksel, kimyasal, biyolojik veya psikolojik faktörler işçinin sağlığını tehlikeye sokmamalıdır. SAĞLIK GÖZETİMİ: İşyerinde, iş ve işçi ile ilgili tüm süreçlerde sağlığı etkileme potansiyeli olan risklerin değerlendirilmesi ve kontrolü SAĞLIĞIN SÜRDÜRÜLMESİ + GELİŞTİRİLMESİ 3 3

İŞYERİ SAĞLIK GÖZETİMİ İşyerindeki Tozlar –Akciğerlerde birikim? (İşyeri faktörü) Sigara kullanan İşçi –Hastalık riski artışı (riskli sağlık davranışı) Sağlık Gözetiminin Amacı; Bireysel özellikleri ve İşyeri Ortam Faktörlerini gözönünde tutarak çalışanların sağlığını korumak, geliştirmek Sağlık Gözetimi Uygulama İlkeleri: Uygun işe yerleştirme İşyeri ortam faktörlerinin değerlendirilmesi İşyeri risklerinin kontrolü Aralıklı kontrol muayeneleri İşyerinde sağlık hizmeti sunulması Sağlık eğitimi ve danışmanlık 4 4

İŞE UYGUN YERLEŞTİRME Yaş Cinsiyet Sağlık sorunu varlığı (Kronik hastalık?) Eğitim Alışkanlıklar (Sigara vs.) İşe Uygun Yerleştirme; Kişinin bazı işlerde çalışmasının engellenmesinden çok; kişinin niteliklerine uygun bir işe yerleştirilmesini sağlamak! 5 5

İŞE UYGUN YERLEŞTİRME Ağır ve Tehlikeli İşler’de çocuklar, 16 yaşını doldurmamış genç işçiler, çalıştığı işle ilgili mesleki eğitim almamış işçiler çalıştırılamaz! Başlıca Risk Grupları; Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, (>55 yaş-Görme, işitme, zihinsel zayıflama) Kronik hastalar ve Engelliler. (% 40 özürlülük-% 3 istihdam şartı) 6 6

İŞYERİ ORTAM FAKTÖRLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ “Parlayıcı, Patlayıcı, Tehlikeli ve Zararlı Maddelerle Çalışılan İşyerlerinde ve İşlerde Alınacak Tedbirler Hakkında Tüzük” ‘ün ekli çizelgelerinde 300’den fazla kimyasal madde hakkında MAK (Müsaade edilen Azami Konsantrasyon) ve ESD (Eşik Sınır Değer) miktarları yer almaktadır. 7 7

İŞYERİ SAĞLIK RİSKLERİNİN KONTROLÜ Gaz veya Toz → Havalandırma Sistemi Gürültü → Makine sayısının azaltılması, düzenli bakımlarının yapılması, gürültülü işlemin diğer bölümlerden ayrılması vb. ASLOLAN; RİSKİN KAYNAĞINDA KONTROLÜ! İKAME : Riskli maddenin yerine aynı işi gören risksiz maddeyi kullan! Asbest yerine sentetik malzemeler, Benzen yerine Toluen vb. İkame edilecek madde bulunamazsa; Havalandırma, Kapatma, Ayırma, Üretim yöntemini değiştirme, Üretim sürecini yavaşlatma –maruziyet azaltma 8 8

İŞYERİ SAĞLIK RİSKLERİNİN KONTROLÜ Kaynakta Kontrol yeterince sağlanamazsa; İşçiyi Erkenden Uzaklaştır! (Gürültünün etki mesafesi, mesafenin karesi ile ters orantılı olarak azalır.) Mesafe arttırılamadığında, işçiyi korumak üzere Kişisel Koruyucu Donanım (KKD) kullanımı! 9 9

KİŞİSEL KORUYUCU DONANIMLAR (KKD) Maske, Gözlük, Eldiven, Baret, İş Elbisesi, Koruyucu ayakkabı (çelik burunlu-tabanlı) vb. KKD kullanımı işçilerce sıkça ihmal edilmektedir! 10 10

SAĞLIK RİSKLERİNİN KONTROLÜ Sağlık Risklerinin Kontrolü: Kaynakta Kontrol Aradaki Yolda Kontrol Kişisel Koruyucular Tehlike Yüksekse; YÖNETSEL TEDBİRLER: Tehlikenin fazla olduğu bölümlerde çalışan sayısının azaltılması, Çalışma süresinin kısaltılması, Bu bölümlerde rotasyon uygulaması vb. 11 11