Program Geliştirme Modelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Program Geliştirme Modelleri TYLER MODELİ Program Geliştirme Modelleri

Program Tasarımı Program tasarımı, programın öğelerinin saptanması süreci olup; anlamlı bir bütünlük dahilinde öğretimin düzenlenmesidir.  Tasarımlar,eğitim programının temel öğelerinden (hedef,eğitim durumları,değerlendirme) oluşur

Model,karmaşık süreci anlaşılabilir ve uygulanabilir hale getirmektir. Bir modelde bulunması gereken özellikler:  Estetik olmalı  Kişisel olmalı  Geçişli olmalı  Öznel olmalıdır (Büyükkaragöz,1997)

Program modellerindeki farklılıkların nedenleri  Program tanımları ve anlayışındaki farklılıklar  Program geliştirme alanında görülen değişmeler  Hangi alanda programın hazırlanacağı  Hangi öğretim seviyesinde olacağı  Öğrenilecek ve öğretilecek bilginin niteliği ve yapısı(Karakaya,2004)

Tyler Modeli ► Ralph W. Tyler,1902 ABD doğumlu ünlü bir eğitim programı tasarımcısıdır. Model Tyler tarafından 1949 yılında ileri sürülmüştür. ► Tyler Modeli’nin temelini aşağıdaki 4 soru oluşturur.Bu soruların aynı zamanda program geliştirmenin (hedef,eğitim durumları,değerlendirme) öğeleri kapsamına girdiğine de dikkat ediniz.

1-) Okul, hangi eğitsel hedeflere ulaşmalıdır ? 2-) Bu hedeflere ulaşmak için öğrencilere hangi eğitsel deneyimler sağlanmalıdır ? 3-) Bu eğitsel deneyimler etkili olarak nasıl düzenlenmelidir ? 4-) Bu hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı veya ne kadar ulaşıldığı nasıl belirlenecektir? T Y L E R

Tyler modeli

Bilgi Toplum Öğrenci  Öğretilecek bilgi ve becerini doğası ve yapısı Bu modele göre aşağıdaki üç öğe modelin kaynağını oluşturur Bilgi Toplum Öğrenci  Öğretilecek bilgi ve becerini doğası ve yapısı  Toplumum ihtiyaçları  Öğrencinin ihtiyaçları

Bilginin Doğası ve Yapısı ► Konunun seçimi ► Konunun organize edilmesi ► Teorik kısım

Toplumun İhtiyaçları ► Okur yazarlık ► Mesleki beceriler ► Sosyal düzen ve ahlak ► Kişilerarası ilişkiler ► Kültürel değerleri aktarma ► Yaratıcılık ve yenilik

Öğrenci İhtiyaçları ► Bilişsel gelişim ► Dil gelişimi ► Psikososyal gelişim ► Ahlaki Gelişim ► Girmek İstediği Meslek

Tyler’a göre modelde eğitim faaliyetleri sonucunda öğrenciye kazandırmayı umduğumuz gözlenebilir ve eğitim vasıtasıyla kazandırılabilir davranışların açık ve seçik bir şekilde ortaya konması gerekir.  Ortaya konan yeni davranışlar; eğitim felsefesi, eğitim psikolojisi, eğitim ekonomisi süzgeçlerinden geçirilerek ülkenin eğitim felsefesine uygunluk, eğitimle oluşturulabilirlik,öğrenciye görelik ve birbiriyle tutarlılık açısından gözden geçirilmelidir

Fakat belirlenen davranışların öğretim sürecinde gerçekleşmesine hizmet edecek öğrenme yaşantılarının oluşturulması gerekir. Öğrenme yaşantıları da; içerik, araç, gereç, materyal ve yöntemlerin belirlenmesi,düzenlenmesi ve yönlendirilmesidir. Yani öğrenme yaşantılarının öğrenci seviyesine ve hedeflerin gerçekleştirilebilirliğine göre organize edilmesi modelin eğitim durumları aşamasıdır.

R.Tyler’in modeli hakkında öne sürdüğü ilkeler 1- Süreklilik İlkesi: Öğrenme yaşantıları düzenlenirken aşamalı tekrara yer verilmelidir. 2- Sıralama İlkesi: Öğrenme yaşantılarının düzenlenmesi sıralı bir gelişim içerir. 3- Bütünleştirme İlkesi: Eğitim programların da yer alan öğrenme yaşantıları diğer öğelerle ilişkili olmalı

Değerlendirme… Modelin son aşaması ise bu tasarım ve düzenlemelerin öğrenciyi beklenen duruma ne ölçüde getirdiğini belirlemeye dönük değerlendirme aşamasıdır.

Kaynak: http://emreekinci1984.googlepages.com Kpss10.com Öğretmen Aday Portalı