KOB İ ’lerde KURUMSALLAŞMA Hazırlayan : Furkan KURTULUŞ Ö ğ retim Görevlisi : Mustafa İ DU Ğ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA ve KURUMSAL YÖNETİM
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
Girişimcilik.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Sportif Kurumsallaşma
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
Bağımsız Denetime (ve TMS’ye) geçişte Tecrübe Paylaşımları
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KAMUDA HASSAS GÖREV.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

KOB İ ’lerde KURUMSALLAŞMA Hazırlayan : Furkan KURTULUŞ Ö ğ retim Görevlisi : Mustafa İ DU Ğ

Kurumsallaşma nedir? Bir kurumun faaliyetlerini sürdürmesinde, bireylerin kişisel yöntemlerine ba ğ ımlı olmadan, kurumun kendi yöntemlerini üretmesi ve işlerin aksamadan yürümesi için gerekli yapı ve süreçlerin oluşturulmasıdır. İ şletmenin tüm stratejik kararlarına ve faaliyetlerine yön veren vizyon, ana amacı ve üstlendi ğ i ana görevini tanımlayan misyon, faaliyetlerini yürütürken uyaca ğ ını beyan etti ğ i kavramları içeren ilke ve de ğ erler, faaliyetini yürütürken izledi ğ i yol ve yöntemleri yansıtan politikalar ve hedeflerine ulaşmak için sürdürece ğ i uygulamalar açısından belirli bir niteli ğ e ve süreklili ğ e sahip yapıdır.

Kurumsallaşmanın Amacı Şirket kurucuları başta olmak üzere, bütün çalışanların deneyimlerinden en yüksek düzeyde faydalanmak, Şirket çalışanlarına ba ğ lılı ğ ın ve gereksinimi en alt düzeye indirmek, Şirket faaliyetlerinin aksamadan yürütülmesini sa ğ lamak, Şirketin sürdürülebilirli ğ ini sa ğ lamaktır.

Kurumsallaşma Adımları Durum Tespiti : Şirketin durum tespiti ve kurumsallaşma konusunda hangi aşamada oldu ğ u belirlenir. ( Şirket sahipleri, şirket bilançosu, satışlar, karlar, zararlar ve organizasyon yapısı ) Karar Mekanizması : Şirketin hangi alanda ilerlemek istedi ğ i ve bunun için yeterli kayna ğ a sahip olup olmadı ğ ı belirlenir. SWOT Analizi : Şirketin güçlü ve zayıf yönleri, yatırım yapabilece ğ i fırsatlar ve tehdit oluşturabilcek riskler tespit edilir. Vizyon ve Misyon : 5 yıllık yol haritası, kısa ve uzun vadeli hedefler, büyüme çerçevesinde yapılacak yatırımlar belirlenir. Stratejik Yönetim : Yönetim kurulundan en alt birime kadar stratejik bir yönetim planı oluşturulur, görevler belirlenir.

Kurumsallaşma Süreci Misyon, Vizyon ve De ğ erler belirlenmeli, Stratejiler öncelik sırasına göre belirlenerek Stratejik Plan çalışmaları yapılmalı, Süreçler, kritik süreçler belirlenmeli, süreç haritaları hazırlanmalı, İ ş tanımları yapılmalı, İ ş planı ve akışları dokümante edilmeli, Bütçe sistemi kurularak uygulamaya geçirilmeli, Görev yetki ve sorumluluklar tanımlanmalı, Bölümler arası belge ve bilgi akışı sa ğ lanarak etkin bir raporlama sistemi kurulmalı ve yönetimin gereksinim duydu ğ u bilgiler güncel olarak raporlanmalı, Etkin bir muhasebe ve iç denetim sistemi kurulmalı, Aktif bir Pazarlama Departmanı kurularak, Master Pazarlama Planı hazırlanmalı, uygulamaya alınmalı.

Kurumsallaşma ve Organizasyon

Kurumsal Yönetim İ lkeleri Hesap verebilirlik : Şirket faaliyetleri ve uygulamalarının sonuçları ile birlikte açıklanması ve yönetim kurulunun, üst yönetim performansını ba ğ ımsız bir şekilde izlemesini ve üst yöneticilerin hissedarlara karşı hesap verebilirli ğ inin temin edilmesi Şeffaflık : Kamuoyu ile do ğ ru, açık ve karşılaştırılabilir bilgi paylaşımı, ve ayrıca mali tablolara yansıyan işlem ve olguların neden ve nasıl yapıldı ğ ının açıklanması ve bunun kamuoyu ile paylaşılması şirket hakkında güveni artıran bir unsur Eşitlik/ Adillik : Şirket yönetiminin bütün hak sahiplerine eşit davranması, tüm pay sahibi haklarının korunması ve pay sahipli ğ i ile ilgili olarak yapılan tüm sözleşmelere uyulması Sorumluluk : Şirketlerin hissedarları için de ğ er yaratırken toplumsal de ğ erleri yansıtan kanun ve düzenlemelere uyum gösterecek şekilde faaliyet göstermesi

Kurumsallaşmanın Faydaları Mikro Süreklili ğ in sa ğ lanması Büyük ölçeklerin kolay yönetilebilir olması Büyümenin önünün açılması Nesiller arası geçişlerin sorunlarını azaltma Nitelikli insan kayna ğ ı olması ve performansın artması Paydaşlar arası güven ve dayanışmanın artması Makro Gelir adaleti Ulusal iş ahlakının yerleşmesi Verimlilik ve kalitenin artması Kalkınma ve refahın artması Dünyadaki ulusal rekabet gücümüzün artması İ şveren, işçi, müşteri, tedarikçi arasındaki iletişim ve huzurun artması

Kurumsallaşamama Nedenleri Nesil geçiş sıkıntıları, Ortaklar arası ve aile içi ilişkilerde problemler Nitelikli personel istihdam edebilme beceri ve gücü zayıflı ğ ı Kayıt dışı ticaret Raporlama, şeffaflık, hesap verme-sorma sıkıntıları Finans ve pazarlama yönetimi bilgi ve beceri eksikli ğ i Fiyatlandırma ve karlılık hesaplarının sadece sezgiyle yapılabilir olması Bilginin üretimi, kullanımı, kararlarda bilgiden yararlanma, yönetim bilgi sistemi yetersizli ğ i ve bilinçsizli ğ i Planlama, bütçe, fizibilite vb. enstrümanların yönetim aracı olarak kullanılamaması ARGE ve yenilik konusunda bilgi, beceri, bilinç ve bütçe yetersizli ğ i Devletin, üniversitelerin destek ve rehberli ğ inden yoksun olmaları İ şletme sermayesi ihtiyacı ve karşılama zorlukları

Kurumsallaşma Destekleri KOSGEB Proje Destek Programı kapsamında Kurumsallaşma ve Markalaşma Deste ğ i : En az 6 ve en fazla 24 ay olarak hazırlanan projelere her işletme için TL’ye kadar geri ödemesiz destek, 1. ve 2. teşvik bölgelerinde %50, di ğ er bölgelerde %60.

Kurumsallaşma Örne ğ i – İ nci Holding 1952 yılında Cevdet İ nci tarafından kuruldu ve 1982 yılında holding yapısını aldı. Demokratik ve şeffaf yönetim anlayışıyla 1995 yılında aile anayasası çalışmaları başladı ve 1998’de ilk aile anayasası oluşturuldu. 2003’te yönetim kurulu başkanlı ğ ı ikinci kuşa ğ a geçti yılında üçüncü kuşa ğ ın katılması ile aile anayasası revize edildi yılında Ortaklar Sözleşmesi oluşturuldu yılında vizyon ve strateji çalışmaları yapıldı yılında organizasyonel yapı tamamlandı ve Türk Ticaret Kanunu uyum sürecine girildi yılında profesyonellerden oluşan İ cra Kurulu oluştırıldu, şirket stratejisi tekrar gözden geçirildi ve kurumsal yönetimde gelişime açık alanlar tespit edildi.