Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi 24.02.2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Program Tasarım Modelleri
Uğur TABUR ENNEGRAM Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü,
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Bireyi Tanıma Teknikleri I
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
EĞİTİMDE DRAMA.
0-6 YAş ÇOCUK GELİŞİMİ.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
Tutumlar ve Tutum Değişimi
It’s My Life It’s My Choice
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
BİREYSEL FARKLILIKLAR ŞHT. BŞK
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞLARA GÖRE, PSİKO-SOSYAL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Okul Öncesi Eğitim.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi

Gelişimin Tanımlanması Büyüme nicel Gelişme nicel + nitel

Gelişme Kavramı Düzenli, uyumlu ve sürekli ilerleme İleriye dönük Bir çok yapı ve işlevi bütünleştiren karmaşık bir olgu Her evre bir sonraki evreyi doğrudan etkiler Temel özellikleri: Hiyerarşi Bütünleşme Yapısal bağlantı

Gelişimin Temel İlkeleri Dinamik bir olgudur Genetik bireyselliğin bir sonucudur Giderek artan bir özelleşme sürecidir Bir dengesi vardır Bir düzeni vardır

Gelişim Evreleri Doğum öncesi Bebeklik (0-2 yaş / bebeklik) İlk çocukluk (2-6 yaş / okul öncesi) Orta çocukluk (6-13 / okul dönemi) Son çocukluk (13-18 / ergenlik)

Bütüncül Yaklaşım Bedensel gelişim Motor gelişim Bilişsel gelişim Dil gelişimi Duygusal gelişimi Sosyal gelişim

Bedensel Gelişim Fizyolojik gelişim Davranışları doğrudan ve dolaylı olarak etkiler

Bedensel Gelişim Kalıtım Irk Beslenme Hastalık Psikolojik bozukluklar Sosyo-ekonomik statü

Motor Gelişim Hareketlerle ilgili gelişim

Bilişsel Gelişim Algılama Bellek Muhakeme Düşünme Kavrama

Dil Gelişimi Bilişsel süreçleri içerir Sosyal gelişim üzerinde büyük etkisi vardır

Duygusal Gelişim Elem Sevinç Haz Öfke Korku Sevgi

Sosyal Gelişim Çevreye uyum sağlama Toplumsal davranışlar

Bebeklik 0-2 yaş 0-4 hafta (yeni doğan)

Gelişimde Sabit Sıralama

Bebekler İçin Kitap Seçimi 0-6 ay arası bebekler için; Basit kitaplar, büyük objeler, parlak renkler Sert kartondan tıknaz kitaplar ya da kumaş kitaplar

Bebekler İçin Kitap Seçimi - II 6-12 ay; Diğer bebeklerin resimleri ile süslü kitaplar Parlak renklendirilmiş kokulu ve dokulu kitaplar Tanıdık objeler ile resimlenmiş kitaplar (şişeler, bardaklar, biberon) Sağlam, kolay yırtılmayacak kitaplar Banyo saatleri için plastik veya vinil kaplama kitaplar Yıkanabilir kumaş kitaplar Aile fotoğraflarını barındıran fotoğraf albümleri

Bebekler İçin Kitap Seçimi - III ay; Taşınabilecek boyutlar Uyuyan veya oyun oynayan çocuk resimlerini içeren kitaplar Uyku saati için uyku kitapları «Merhaba» veya «güle güle» diyen kitaplar Her sayfasında sadece birkaç sözcük barındıran kitaplar Parlak renkler Basit tekerlemeler Dokun-hisset kitaplar Hayvan resimleri içeren kitaplar

Bebek Kitapları

1-6 Yaş Dönemi Bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişme çağı Yetenekler gelişir, alışkanlıklar şekillenir Çocuğun bağımsızlığı giderek artar Çevresine büyük ilgi duyar Merakını gidermek ve çevresini tanımak için görme, dokunma ve tatma duyularını kullanır

1-6 Yaş Dönemi Bu dönemin önemli aşamaları yürümek (1 yaş) konuşmak (2-3 yaş) Konuşma becerisi gelişir Her yeni sözcük bir başarıdır Yeni sözcükler ve sözcük tekrarları içeren eserler önemlidir

Çocuğun kitaba ilgisi konuşmadan önce başlar 18 aylıktan itibaren sayfa çevirmesini öğrenir Yakın çevresindeki nesneleri gösteren resimleri tanır ve kendi diliyle anlatır Bol resim içeren ve hikayeyi resimlerle anlatan “resimli kitaplar” bu dönem için uygundur 1-6 Yaş Dönemi

Küçük çocukların dikkat süreleri kısadır Masal ve hikayelerin kısa olması gerekir Tasvirler ve karakter incelemeleri yerine hareket unsuru aranır Mizah anlayışları çok basittir Hikaye ve resimlerdeki mizah anlayışının çok basit olması gerekir

1-6 Yaş Dönemi Kitaplarda çocuğun yaşına ve düzeyine uygun bir dil kullanılmalıdır Kısa ve düz cümlelerin takip edilmesi ve anlaşılması kolaydır Ses tekrarları (alliterasyon) çocukların ilgisini çeker (tekerlemeler) Küçük çocuk gerçekçidir (hayal dünyası bile yakın çevresiyle sınırlıdır)

1-6 Yaş Dönemi 4-5 yaşlarındaki çocuklar tamamen hayal gücüne dayanan fantezi hikayeleri anlayamaz ve sıkılırlar (Alis Harikalar Diyarında, Peter Pan) Bu yaş grubuna hitap eden hikayelerin günlük yaşantıyı konu alması önemlidir Temalar: Sevgi, başarı ve güven ihtiyaçlarını gidermelidir Kahramanlar: Yakın çevreden olmalıdır (postacı, bekçi, çöpçü vs.)

1-6 Yaş Dönemi Küçük çocuk kendini hikaye ve masal kahramanı ile özdeşleştirir Kahraman insan, hayvan veya makina olabilir Büyüdükçe kendisine okunan masal ve hikayeleri oyun şeklinde oynamayı sever Küçük çocuk bencildir 4 yaşına kadar kendi kendine oynar (bir büyüğün kendisini izlemesini ister) Sonra arkadaş aramaya başlar (yuva çağı) Birlikte oynama ve iş yapma yeteneği zamanla gelişir

1-6 Yaş Dönemi Küçük çocuğun mülkiyet duygusu kuvvetlidir Çocuk paylaşmayı zamanla öğrenir Bu dönemde hikaye ve masal dinlemeyi çok severler Aynı hikayeleri tekrar tekrar dinlemekten hoşlanırlar Bellekleri kuvvetlidir. Dinledikleri hikayeleri ve detaylarını unutmazlar

Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi