GARİPÇİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GARİP AKIMI (I. YENİ).
Advertisements

ŞEHİT KAYA ALDOĞAN ANADOLU LİSESİ DERS:EDEBİYAT KONU:AHMET HAŞİM’İN HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HÜSEYİN AYDOĞAN 11/G 902.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
YAZIM KURALLARI.
ROBOT.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
Garip Akımı Birinci Yeniciler
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde genel anlamlı bir sözcük kullanılmıştır? A) Kamyonu buradan çekiniz. B) Otobüs öneki durakta bozulmuş. C) Araba insan yaşamını.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Çoşku ve Heyecanı Dile Getiren Metin : Şiir
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
EK FİİL (EK EYLEM). İsim soylu sözcüklere eklenerek onları cümle içinde yüklem yapan; basit zamanlı fiillere gelerek de onları birleşik zamanlı olmasını.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
DEDE KORKUT HİKAYELERİ
ZARFZARF (BELİRTEÇ) ZARF yer zamanölçüniteliksoru belirteçBir fiilin, bir fiil şeklinin (fiil ismi, sıfat-fiil, zarf-fiil), sıfatın veya kendi türünden.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
ANLATIMIN VE ANLATICININ TAVRI
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU Mevlana’nın beyitlik mesnevisinin asıl adı nedir?
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
EĞİTİMDE DRAMA.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
B E D İ A C E Y L A N G Ü Z E L C E "Devrim, kadınların gözlerinde başlar. Bir kadın gözlerini deviriyorsa, bir şeyler değişecektir.’’
Metinlerin Sınıflandırması
AHMET HAŞİM ( ).
. , ; : … ? ! - ′ / ( ) − ″ “ ” TÜRKÇECİNİN AŞKI Sevgilim( )
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GÖKTÜRK KİTABELERİ.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
ANLATIM TÜRLERİ.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
10. HAFTA TUR181 TÜRK DİLİ l.
TEVFİK FİKRET (
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Nazim Hikmet Ran “ Kız Çocuğu “ Şiir İnceleme
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
MEHMET EMİN YURDAKUL ( )
ROMAN NEDİR? Yaşanmış ya da yaşanabilecek olayların, insanlar arasındaki ilişkilerin, insan psikolojisinin uzun bir şekilde yer ve zaman bağlamında anlatıldığı.
HAB İ BE KAYNAK 12/A 52 TÜRK EDEB İ YATI SAL İ HA A Ş ILAK.
ORHAN VELİ KANIK.
<<<<<<>>>>>>
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ
SAHAFLAR DÜNYASINA YOLCULUK
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Çevribilim Açısından Metin Türü Metin türlerini kendi aralarında toplumsal iletişim işlevlerine göre bölümlemek, çevirinin hem öğretimi hem de uygulaması.
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

GARİPÇİLER

GARİPÇİLER Garipçiler, Orhan Veli, Oktay Rıfat ve Melih Cevdet Anday’ın öncülüğünü yaptığı şiir akımının adıdır. Türk şiirinde o güne kadar yer etmiş kalıp ve anlayışlardan kurtulmak gerektiğini savunur ve biçimciliğe, duygusallığa karşı çıkıp, söyleyiş güzelliğini esas alır. 1941’de Orhan Veli, M. Cevdet Anday ve Oktay Rıfat üçlüsü, şiirde varolan aşırı duygusallığa, şairaneliğe, basma kalıp söyleyişe başkaldıran şiirlerini Garip adıyla bir kitapta topladılar.

GARİPÇİLER Kitaba koyulan Garip adı zamanla hem 3 şairi yansıtan bir kimlik kazandı hem de Türk şiirinde yeni başlayan akımı yansıtır. Şiirde her türlü kurala ve önceden belirlenmiş kalıplara karşı çıkıp kuralsızlığı kural edindiler. Şiirin ölçü,uyak ve dörtlükle ilgisiz olduğunu,özgür yazılması gerektiğini savundular. Konuşma dilini şiire dahil ettiler.

GARİPÇİLER Garipçiler, Garip adlı kitaplarına yazdıkları önsözde, Türk şiirini katı kurallara bağlı ve doğallıktan uzak bulduklarını belirtmişlerdir. Garipçiler’e göre bu durumun temel nedeni; hece, uyak, aruz gibi kalıpların şiirde vazgeçilmez sanılmasıydı.

Garip Akımının Genel Özellikleri Şiirde ölçüyü bırakıp serbest şiir yazma yoluna gittiler. Uyağı şiir için gerekli olmayı çıkardılar. Herşeyi şiirin konusu haline getirdiler. Her türlü sözcüğün şiirde kullanılmasını savundular, böylece gündelik küçük sorunlar, halktan kişiler, sokak şiiri haline girdi.

Garip Akımının Genel Özellikleri Şiirde bütün güzelliğini benimsediler. Şiirin düşünce ve zekadan güç alarak yaşama sevincini anlatması gerektiğini söylediler. Dilin sanatlardan arındırılmış olarak doğal biçimde kullanılması gerektiğini savundular. Şiirde toplumsal aksaklıkları eleştirdiler. Şiirde mizaha yer verdiler. Garip Akımının Genel Özellikleri

Garip Akımının Sanatçıları Orhan Veli Kanık Türk şiirinde iki arkadaşıyla birlikte büyük bir atılım yapmış, yeni bir anlayışın öncüsü olmuştur. 1914’te arkadaşlarıyla birlikte yayımladıkları “Garip” adlı şiir kitabı ve yazdığı önsöz, Türk şiirinde günden güne dolmuş olan eski değerleri yıkmış, şiire başka bir açıdan bakılmasını sağlamıştır.

Orhan Veli’nin Şiire Getirdiği Yenilikler... Ölçüye baş kaldırıp serbest yazmak. Kafiyeyi şiir için gerekli görmekten vazgeçmek. Şairane duyguları, parlak görüntüleri şiirden silmek. Şiiri hayal gücünün kapalı duvarlarından kurtarıp gerçek hayata çıkarmak, yapmacıksız tabii bir söylentiyle, günlük yaşayış içinde halktan insanları yakalamak. Her çeşit kelimeyi, konuyu şiire sokmak, halk deyişlerinden yararlanmak ve toplumla ilgili yergiye yer vermek.

Şiirleri; Garip Vazgeçemediğim Destan Gibi Yenisi Karşı ESERLERİ Şiirleri; Garip Vazgeçemediğim Destan Gibi Yenisi Karşı Nesirleri; Sanat ve Edebiyatımız Bindiğimiz Dal

ANLATAMIYORUM... Ağlasam sesimi duyar mısınız, Mısralarımda; Dokunabilir misiniz, Göz yaşlarıma ellerinizle? ............................................ Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu Bu derde düşmeden önce Bir yer var biliyorum; Her şeyi söylemek mümkün; Epeyce yaklaşmışım duyuyorum Anlatamıyorum Orhan Veli KANIK

Melih Cevdet Anday Şiirlerinde toplumsal gerçekliği inceler. İlk şiirlerindeki romantizmden sıyrılarak duygulardan çok aklın egemenliğine, güzel günlerin özlemine bırakır. Söz oyunlarından arınmış, yalın bir dili vardır. Düz yazılarında ise yoğun bir düşünce, şiirsel, esprili, özlü bir dili vardır. Fıkra, makale, gezi, roman, tiyatro, çeviri ve şiir yazmıştır.

ESERLERİ Şiirleri; Garip Rahatı Kaçan Ağaç Yanyana Telgrafname Tiyatroları; Komedya İçerdekiler Gizli Emir Denemeleri, Çevirileri; İngiliz Edebiyatından Denemeler

Kendi Başına Melih Cevdet ANDAY Ekmeğin yanında tuz gibi esmer, Su anıtı gibi her yerde olsun, “Kimi” desin, “kimin bu sevi?” ................................................................. Kendi başına sansın kimi? Arabasız yıldızın kamçısı Gibi kıcrılsın gökyüzünde seçik, Gün gibi boyasın denizi, Yağmurla ses olup çıksın, Dallansın dumanlı ağaçta bensiz, Vursun yürüyen şafağa gölgesi, ....................................................................... Gölde dolaşan arı gibi göksel, Suyun kabuğunda gerçek parıltı, Başapı sallayan ay gibi, Melih Cevdet ANDAY

Oktay Rifat Horozcu Başlangıçta yeni bir hava içinde, güçlü aşk şiirleri; toplumcu sanat ilkesinden hareketle halk deyimi ve söyleyişlerinden masal ve tekerlemelerden faydalanarak başarılı taşlamalar, sosyal şiirler yazdı. “Perçemli Sokak”adlı kitabıyla birlikte şiir anlayışında büyük değişiklik olmuş soyut şiire kaymıştır. Son şiirleinde öz ve biçim yoğunlaştırmalarıyla estetik planda yeni ve güçlü bir şiir estetiğe yakalamıştır.

ESERLERİ Şiirleri; Yaşayıp Ölmek Aşk ve Avarelik Üzerine Şiirler Güzelleme Karga ile Tilki Aşk merdiveni Denize Doğru Konuşma Dilsiz ve Çıplak Koca Bir Yaz

Türk Edebiyatı – Dil ve Anlatım Dersleri İçin Kaynak Site www.edebiyatogretmeni.org Türk Edebiyatı – Dil ve Anlatım Dersleri İçin Kaynak Site