05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
19 Mart 2010 BOLOGNA SÜRECİ ve ANADOLU ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
EUA Avrupa Üniversiteler Birliği IEP Kurumsal Değerlendirme Programı
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ

BOLOGNA SÜRECİ ANA FAALİYET ALANLARI 1.Diploma ve Derecelerin Tanınması 2. Kalite Güvencesi 3. Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi 4. Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut

Akademik yılı itibariyle Uluslararası İlişkiler Birimi kurulmuş ve Üniversite çapında gerekli yapılanma tamamlanmış, UİB sayfası hazırlanmıştır eğitim-öğretim yılından itibaren, üniversitede yürütülen programların tümüne ilişkin web ortamında gerekli düzenlemeler yapılmaya başlanmıştır. Web sayfaları düzenlenirken AKTS Bilgi Paketi Formatı göz önüne alınmıştır. Bu çalışma, var olan tüm derslerin isim ve içerik bakımından yeniden elden geçirilmesi ve programların intibaklarının yapılması ile paralel yürütülmüştür. BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA MŞÜ’DE NELER YAPILDI?

AKTS SİSTEMİ akademik yılından itibaren, AKTS kredilendirme sistemi, Bologna sürecinin bir parçası olarak üniversitemizin tüm bölümlerinde uygulanmaya başlanmıştır. AKTS’ye geçişte hazırlık olması için derslerin iş yükleri, öncelikle dersin sorumluları tarafından belirlenmiştir. Derslerin AKTS kredilendirme sistemi, hem Türkçe hem de İngilizce olarak hazırlanmıştır. Diploma ve derecelerin tanınması için çalışmalar başlamıştır.

AKTS SİSTEMİ Üniversite ortak dersleri Rektörlük, fakülte ortak dersleri Dekanlık ve programa özgü dersler ilgili bölüm başkanlıkları tarafından öğretim yılı başında, bir dönem için 30, yıllık 60 AKTS olacak şekilde düzenlenmiştir Eğitim-Öğretim yılında yeni açılan bölümler ile ilgili AKTS çalışması başlatılmıştır. AKTS kredilendirme sistemi, Muş Alparslan Üniversitesi ön lisans ve lisans seviyelerinde uygulanmaktadır.

MŞÜ’DE ECTS KREDİLENDİRME ÖRNEĞİ

MŞÜ’DE AKTS KREDİLENDİRME ÖRNEĞİ

DEĞİŞİM PROGRAMLARI Muş Alparslan Üniversitesi, akademik yılından itibaren Erasmus Değişim Programları sürecine katılmış olup, üniversitenin Uluslararasılaşma politikası açısından bu süreci önemli bir araç olarak görmektedir. AKTS kredilendirme sistemi ile öğrencilerimiz dönem ve kredi kaybına uğramamakta ve karşı kurumdan almış oldukları tüm derslerin tanınırlığı sağlanmaktadır. Değişim programına katılan öğrencilerimizin memnuniyetleri, tüm öğrencilerimizin bu konudaki motivasyonlarını artırmaktadır.

MŞÜ ERASMUS HAREKETLİLİĞİ ( ) Ülke Giden Öğrenci Personel Eğitimi Hareketliliği Öğretim Elemanı Değişimi Fakülte/MYO- Bölüm Almanya222 Fen Bilgisi Öğretmenliği İspanya312 Okulöncesi Öğretmenliği Litvanya222 Elektrik Teknolojisi Bulgaristan512 Bankacılık-İşletme Avusturya--1 Erasmus Ofisi TOPLAM126927

DEĞİŞİM PROGRAMLARI Yapılan değişim faaliyetleri, Üniversitenin “uluslararası projelerin artırılması” hedefine ulaşmada en önemli kaynaklarından biridir. Öğrenci değişiminin yanı sıra en önemli değişim faaliyeti, öğretim elemanı ve personel eğitimi hareketliliğidir. Kurulan akademik ilişkilerin ortak proje ve yayınlara dönüştürülmesi amaçlanmaktadır.

KALİTE GÜVENCESİ ADEK (Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu) 2009 yılında oluşturulmuştur. ADEK ile stratejik plan, alt grupların çalışması, eğitim ve veri toplama/değerlendirme çalışmaları ile Bologna Süreci’nin yayılımına katkı sağlamak amaçlanmaktadır.

MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİNDE BOLOGNA SÜRECİ YÖNETİMİ Üniversitemizde BEK (Bologna Eşgüdüm Kurulu) 2009 yılında oluşturulmuştur. Kitle eğitimine katkıda bulunmak için, MŞÜ-SEM (Muş Alparslan Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi) 2009 yılında kurulmuştur.

Bologna Süreci Kapsamında Örgün Öğretim Sisteminin Yapılandırılması

HEDEFLER 1. Bologna Süreci kapsamında şeffaflığı, tanınırlığı ve hareketliliği esas alan öğrenci iş yüküne dayalı (öğrenci merkezli) bir eğitim sistemi, 2. Çağdaş, teknoloji odaklı, etkileşimli ve esnek eğitim, 3. Bölgenin ve Ülkenin istihdam sorunlarına, öğrencilerin ve mezunların ilgi ve beklentilerine cevap veren eğitim, 4. Yaşam Boyu Öğrenme felsefesiyle her yaştan öğrenenin eğitim talebini yurt içinde ve yurt dışında karşılayan bir eğitim sistemi oluşturmak.

EYLEM PLANI-AKADEMİK DEĞİŞİM (BOLOGNA SÜRECİNE UYUM) Ulusal Yeterlikler Çerçevesi kapsamında alan yeterliliklerinin belirlenmesi, Program çıktılarının oluşturulması, Öğrenci merkezli eğitim kapsamında öğrenme çıktılarının oluşturulması, Öğrenci iş yükü esaslı kredi sistemi (AKTS), Ölçme-değerlendirme sistemlerinin geliştirilmesi, - Çoktan seçmeli testler - e-Portfolyo uygulamaları - Online sınavlar - Ödevler - Sunumlar - Projeler - Araştırmalar - Klasik sınavlar Dış Kalite Çalışmaları Başlatılmıştır. İç Kalite Çalışmaları Devam Etmektedir.

MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ’NİN BOLOGNA SÜRECİ’NE BAKIŞI Üniversitemiz Bologna Sürecini Küresel Rekabette,Uluslararasılaşma ve Yenilikçilik için önemli bir araç olarak kabul etmektedir

Teşekkürler..