SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Google Analytics Nedir?
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
E- Ticaret Altyapısı.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
WEB 2.0 VE EĞİTİM CEM UÇAN
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
ETwinning: Gelişim yol haritası Mehmet Muharremoğlu Koordinatör eTwinning Ulusal Destek Servisi Bilgilendirme toplantısı Türkiye Kalite Ödülü Töreni.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
WEB TABANLI DESTEK.
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
SİBER ZORBALIK.
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ask Question.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara

SOSYAL MEDYA Tanım Multimedya aracılığıyla kullanıcıların paylaşımda bulundukları ve diğer kullanıcılarla iletişim kurdukları sosyal içerikli web siteleri 2 SARIYER VE ÇELİKTEN

SOSYAL MEDYA- Literatür TANIMYAZAR Katılımcılarının çevrimiçi ortamlarda kendilerini ifade etme, iletişime geçme, gruplara katılma ve bu ortamlara fikir, yorum ve yayınlarıyla katkıda bulunma imkânı sağlayan sosyal içerikli web siteleri Köksal ve Özdemir, 2013 Kullanıcıların diğer kullanıcılarla kendi profillerini paylaştıkları sanal ortamHughes vd., 2012 Kullanıcılarına karşılıklı paylaşım olanağı sağlayan ve internet içerisinde geniş bir alana sahip ağlara verilen genel bir kavram Oğuz, 2012 Bireylerin internet üzerinden yer ve zaman sınırlaması olmaksızın fikirlerini ve görüşlerini belirtmelerine olanak sağlayan, internetin sunduğu multimedya özelliklerini sınırsız bir şekilde kullanım imkânı tanıyan, aynı zamanda başka bireyler ile karşılıklı görüş alışverişine ve paylaşıma dayalı bir interaktif ortamın varlığını hayata geçiren bir geniş tabanlı platform Bulunmaz, 2011 Web 2.0 teknolojileri üzerine kurulan, daha derin sosyal etkileşime, topluluk oluşumuna ve işbirliği projelerini başarmaya imkan sağlayan web siteleri Akar, 2011 İnsanların sosyalleşme, kaçış, bilgilenme, eğlenme, iletişim, vakit geçirme gibi isteklerine etkileşim boyutuyla cevap veren, günümüzde insanları en hızlı ve en fazla kuşatan, kişiselleşebildiği oranda da gelecek vadeden bir araç Hazar, 2011 İçeriği kullanıcılar tarafından oluşturulan ve paylaşılan sanal topluluklarKim vd., 2010 İnsanların toplumsal olmak için kullandıkları bir ortamSafko, 2010 SARIYER VE ÇELİKTEN

Sosyal Medya-Internet Sosyal medyanın internet kavramından en belirgin farkı, veri yükleyeninin sadece kurum değil birey de olabilmesidir. Sosyal ağlarda yer alan sayfaların içerikleri kişinin kendisi tarafından yüklenmekte, yönlendirilmekte ve yönetilebilmektedir. 4 SARIYER VE ÇELİKTEN

WEB 1.0, WEB 2.0 ve WEB 3.0 ARASINDAKİ FARKLAR 5 SARIYER VE ÇELİKTEN

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI Sosyal medya sitelerini kullanarak internet üzerinde görünürlüğü artırmak ve mal ve hizmetleri tutundurmak Bireyleri çevrimiçi medya kanalları aracılığıyla web sitelerini, ürünlerini veya servislerini geleneksel medya kanalları ile ulaşamayacakları kadar geniş topluluklarla iletişim kurmak için yetkilendiren süreç Gazete, televizyon ve haber siteleri gibi mesaj iletmek için kullanılan geleneksel iletişim araçlarından farklı olarak, müşteriyle ilişki ve diyalog kurma SARIYER VE ÇELİKTEN

İŞLETMELER AÇISINDAN SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ AMAÇLARI Müşterilerde marka farkındalığı yaratmak Markayı takip eden kişi sayısını artırmak Markanın web sitesindeki trafiği artırmak İlgili linkleri web sitenize yönlendirmek Müşterilerle iletişimi tetiklemek ve yürütmek SARIYER VE ÇELİKTEN

ARAŞTIRMANIN AMACI - Tüketicilerin sosyal medya kullanım özelliklerini ortaya çıkarmak - Tüketicilerin sosyal medyadan beklentilerini tespit etmek - Sosyal medya kullanan tüketicilerin davranışlarını belirlemek SARIYER VE ÇELİKTEN

ARAŞTIRMANIN HİPOTEZLERİ H 1 : Tüketicilerin sosyal medyadan etkilendiği faktörler farklıdır. H 2 : Sosyal medyadan farklı etkilenen tüketiciler, farklı satın alma davranışları gösterirler. H 3 :Demografik özellikleri itibarıyla sosyal medyadan etkilenen tüketicilerin satın alma davranışları farklıdır. SARIYER VE ÇELİKTEN

ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ Ana kütle, sosyal medya kullanan tüketiciler Örnekleme yöntemi, kartopu örnekleme Veri toplama yöntemi, anket yöntemi (İşlek (2012), Vural ve Bat (2010) ve Cengiz ve Şekerkaya (2010)’nın yapmış oldukları çalışmalarda kullandıkları anketlerden yararlanılarak hazırlanmıştır) - Google Documents formatında hazırlanan anket Facebook sosyal medya sitesinde -Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının % 93’ü Facebook hesabına sahiptir- link olarak yayınlanması planlanmaktadır. Araştırmada faktör ve varyans analizi yapılacaktır SARIYER VE ÇELİKTEN

BEKLENTİLER -Sosyal medya kullanan tüketicilerin en sık kullandığı siteyi bulmak -Sosyal medya tüketicilerinin sosyal medyadan etkilendikleri faktörleri ortaya çıkarmak -Tüketicilerin sosyal medyadan satın alma nedenlerini belirlemek -Sosyal medyadan farklı etkilenen tüketiciler, farklı satın alma davranışları gösterip göstermediklerini saptamak -Demografik özellikleri itibarıyla sosyal medyadan etkilenen tüketicilerin satın alma davranışları farklı olup olmadığını tespit etmek SARIYER VE ÇELİKTEN

TEŞEKKÜR EDERİM SARIYER VE ÇELİKTEN