VoIP (Voice Over IP) Yılmaz ARATEMUR 2120203317.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Abdülaziz GÜNGÖRÜR Musa DEMİR
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri Kullanıldığı Yerler Örnekler Düzenleyen: Mehhmet Akif BARIŞ.
SİBER GÜVENLİĞE GİRİŞ ISE 410 DR. TUĞRUL TAŞCI. Ders Planı HaftaKonu Başlığı 1 Siber Güvenlik Nedir? 2 Temel Ağ Kavramları 3 OSI Referans Modeli - Katmanlar.
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri Hafta 1. 2 Temel Kavramlar Veri Olguların, kavramların, veya talimatların, insan tarafından veya otomatik yolla iletişim,
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
BULUT BİLİŞİM M. KÜRŞAT YILDIRIM İÇERİK  BULUT BİLİŞİM NEDİR?  BULUT BİLİŞİM ÖZELLİKLERİ  BULUT BİLİŞİM MİMARİ YAPISI  BULUT BİLİŞİM.
WhatsApp,Instagram,Skype ile Kurulan İletişim Hazırlayan İlker Kireççi
HARİCİ VERİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Ağ Anahtarı (Switch) Çeşitleri
VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
DONANIM VE YAZILIM.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
TLS/SSL BILGI İŞLEM ORGANIZASYONU BERKE ÖMEROĞLU
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
Şahin GÖKÇEARSLAN. Yazılım Türleri Bilgisayar Yazılımları Yazılım türleri (İşletim sistemleri, paket programlar, programlama dilleri) Yazılım lisans türleri.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sosyal Ağlar Tehditler, Yanlış Kullanım ve Doğru Kullanım Örnekleri.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
EK DONANIM KARTLARI.
PROXY SERVER Eren AKGÜL Proxy Server  Vekil sunucu veya yetkili sunucu, internete erişim sırasında kullanılan bir ara sunucudur. Adanmış.
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
HARİCİ VERİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ. HARİCİ VERİ DEPOLAMA NEDİR?  Harici Veri Depolama: Verilerimizi saklamak ve gelecekte kullanmak amacıyla kullanılan.
EĞİTİMDE DRAMA.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
LINK LAYER PROTOCOLS (ARP/INARP)
BARALAR.
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
BİLİŞİM SİSTEMLERİ GÜVENLİĞİ (2016)
İnternet ve WEB Tanımları Html Temel Etiketleri
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Ağ İşletim Sistemleri Öğr. Gör. Arif DAŞ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİ GÜVENLİĞİ Güvenli Şifre Oluşturma Bilgi Gizliliği ve Güvenliği
AĞ DONANIMLARI BARIŞ BAYRAM :
Voice/VoIP Eylem ökcü
Swİtch çeşİtlerİ – GÖKÇE TENEKECİ.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
Ağ Donanımları Cihazlar
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
“İnternette Güvenlik, Virüs, Spam Bireysel Savunma”
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

VoIP (Voice Over IP) Yılmaz ARATEMUR 2120203317

KONULAR 1)VoIP Nedir? 2)Nasil Çalisir? 3)VoIP Kullanımının Dört Şekli 4)VoIP Çalışma Mantığı Ve Kullanımı? 5)VoIP Avantajları 6)VoIP Dezavantajları 7)VoIP’de Servis Kalitesi

1)VoIP Nedir? VoIP (Voice over internet Protokol) : İnternet üzerinden ses iletimi Türkçe internet üzerinden ses anlamına gelen Voice over IP (VoIP) genel olarak mevcut telefon şebekesi ağ mimarisi üzerinde yapılan geliştirme  çalışmaları sonucunda ortaya çıkan, İnternet alt yapısını kullanarak telefon görüşmesi yapabilmeyi ve faks çekebilmeyi sağlayan bir teknolojidir.

2)Nasil Çalişir? Ses(kaynak) - ADC - internet - DAC - Ses(hedef) Verileri sayısallaştırılması ve bu sayısallaştırılmış verinin belirli ölçüdeki paket yada kısımlara bölünerek taşınmasıdır Veri iletimi esnasında aradaki bağlantının sürekli açık kalma zorunluluğunun olmaması. 4 adet ana protokol(H.323, SIP, MGCP, Megaco) Özetle VoIP , analog ses (bakır telefon kabloları ile iletilen ses) sinyalini alarak dijital sinyallere dönüştüren ve bu sinyalleri internet üzerinden ileten bir teknolojidir.

1- H.323: LAN bağlantılarında çoklu ortam (multimedia) konferanslarını sağlayan orijinal protokoldür. 2-Session Initiation Protocol (SIP): SIP, uygulama katman kontrol protokolüdür ve bir veya daha fazla katılımcının oturum oluşturması, değiştirmesi ve sonlandırması amaçlıdır. 3-Media Gateway Control Protokol (MGCP): H.323 ve SIP protokollerini tamamlayan protokoldür. PSTN(Public Switched Telephone Network) tarafından gelen aramayı gerekli noktaya ulaşması için ara iletişim kanalını açar. (Megaco, MGCP’den türetilmiştir. Aynı arabirim üzerinden kullanılır. Uygulama ve servis işlevi olarak benzerlerdir.) 4-RTP: Verinin kendisi RTP tarafından iletilir. 5-RTCP: Hizmet kalitesi ile ilgili geri bildirim yapmak için kulanılır.

3)VoIP Kullanımının Dört Şekli 1-Bilgisayardan Bilgisayara: Bu halen birçoğumuzun kullandığı MSN Messenger tarzı anında mesajlaşma (instant messages) programları ile bu iş için özel olarak üretilmiş programlar ile yapılmaktadır (msn,skype) 2-Bilgisayardan Telefona: bu durumda da yine bir programa ihtiyac duyulacaktır. Program bedava olarak bulunabilmesine karşın dakika başna görüşme için küçük bir ücret ödenmesi gerekir. (skypeOut) 3-Telefondan Bilgisayara: Bazı firmalar telefondan bilgisayarların aranabileceği bazı telefon kartları geliştirmişlerdir. Ancak bu sistemin kullanılabilmesi için aranan bilgisayarda ilgili firmanın sağlayacağı programın kurulmuş olması gerekir.(skype) 4-Telefondan Telefona: Bu durumda ise kullanıcılar kısa mesafedeki bazı merkezi telefonları aramakta ve daha sonra IP üzerinden uzun mesafedeki diğer abonlere yönlendirilmekteler. Böylece görüşmeler daha ucuza mal olmaktadır. Wav-140, VoIPbuster, SIPPhone, VoIPTalk

4)VoIP Çalışma Mantığı Ve Kullanımı Voip iki farklı şekilde hizmet vermektedir; 1- Sadece belirli yerler ve kişilerle görüşmek için voip cihazı ve internet bağlantısına ihtiyaç duyan dışa kapalı voip ağı. Bu genellikle firmanın şubeleri arasında sıklıkla kullanılan maliyeti düşüren bir yöntemdir. Fakat bu yöntemle dış hatlarla görüşmek mümkün değildir. 2- Hem kendi voip ağımızla hemde diğer dış hatlarla (yurtdışı, yurtiçi sabit hatlar ve cep telefonları) görüşmeler için kullanılan voip sistemi. Bu sistemin kullanılabilmesi için öncelikle bize bu hizmeti sunan firmanın SIP Serveri üzerinde kullanıcı adı ve şifre ile oturum açılması gerekmektedir. Daha sonra istenilen görüşmeler gerçekleştirilebilir. Bu hizmet tamamen ücretsiz değildir.

5)VoIP Avantajları 1-Maliyet: Kişisel kullanımlardan ziyade, bir çok çalışanı bulunan şirketlerde ve sürekli yurt dışı görüşmeler yapılması gereken durumlarda yüksek telefon faturası sorununa çözüm sunar. Voip ile aylık sabit bir ücret ödenerek, internet erişimi olan her yerden telefon görüşmesi yapılabilir. 2-Güvenlik: Telefon dinleme olaylarının giderek yaygınlaştığı dünyamızda, bu soruna voip ile çözüm getirilebilir. Çünkü voip teknolojisinde analog ses sinyallari, dijital data sinyallerine dönüştürülür. Digital sinyallerin şifrelenmesi kolaydır. 3- Ses, görüntü ve metin iletimi: Voip’in ortaya çıkış amacı sadece ses sinyallerini iletmek iken günümüzde video, görüntü ve text mesajlarıda, ses sinyalleriyle bütünleşik bir şekilde karşı tarafa iletilebilmektedir. 4- Voip Mobile: Voip, artık android ve ios işletim sistemleri üzerinden de kolaylıkla kullanılabilmektedir.

6)VoIP Dezavantajları 1-İnternet Erişimi: Günümüzde her bilgisayarın ve cep telefonunun internet erişimi olduğu düşünüldüğünde bu durum pek bir sorun gibi görünmemektedir. Fakat ses sinyallerinin sorunsuz şekilde iletilebilmesi için geniş bantlı, hızlı bir internet erişimine ihtiyaç duyulması özellikle mobil telefonlar üzerinde ki görüşmelerde problem oluşturabilmektedir. 2-Bağımlılık: Voip, çeşitli firmalar tarafından sunulan üyelik ve sabit bir ücret karşılığında kullanılan bir hizmettir. Yani bilgisayarınıza ve telefonunuza voip programı kurarak hemen kullanmaya başlayamazsınız.

7)VoIP’de Servis Kalitesi Sesin IP üzerinden iletilmesi, iletim bant genişliğinde ve kullanım maliyetinde azalma sağlamasına karşılık, hizmet kalitesinde gecikme ,seğirme, yankı giderme, sessizlik bastırma, kayıp paket yerine koyma gibi konuları gündeme getirmektedir. VoIP uygulamalarında üç tür gecikmeden söz edilebilir: 1-Kodlayıcıların yarattıkları gecikme , 2-Paketlerin işlenmesi sırasında oluşan işleme gecikmesi 3-Paketlerin ağda ilerlemeleri sırasında karşılaşılan ağ gecikmesi Paket gecikmesindeki değişmeler seğirme (jitter) olarak tanımlanır. Seğirmeyi azaltmak için tampon bellek (buffer) kullanılır. Tampon belleklerde paket gecikmesi ile toplam gecikme arasında bir denge kurulur. Kayıp paket durumunda, eğer paket kayıp oranı % 10’un altındaysa, kayıp paket yerine son paketin tekrar kullanılması ses kalitesinin bozulmasını engelleyebilir.  Uygulamada, yukarıdaki hizmet kalitesi parametreleri sürekli olarak izlenir ve kalite eşik değerinin altına düştüğünde, yeni çağrı kurma istekleri reddedilir. Bu durumda, kullanıcıya ya taşma tonu gönderilir ya da çağrı analog dış hatlar ve PSTN üzerinden ya da sayısal dış hatlar ve ISDN üzerinden otomatik olarak kurulur.

Teşekkürler