Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
ISG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim Sistemi.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
STRES YÖNETİMİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
08 Temmuz 2013 Online (gerçek zamanlı) Yüzey Suyu İzleme Sistemleri Konulu TAIEX Çalıştayı T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Proje Entegrasyon Yönetimi
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Pazarlama İlkeleri.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
GTÜ KALİTE POLİTİKASI -İlgili yasa, yönetmelik ve standartlara uyan -Öğrenci ve çalışan memnuniyeti ile niteliğini artıran -Dış paydaş beklentilerini karşılamak.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
ISO 9001 İrem Gizem SÜRAT Sezin SERT Gülşen DELER Buse Sevgi Yılmaz
Sanal ve Şebeke Örgütleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Çevre Yönetim Sistemi
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış olan bir standartlar bütünüdür.

ISO 9000 etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulabileceğini, dökümante edilebileceğini ve sürdürebileceğini tarifler. Kalite politikası Kalite yönetimi Kalite sistemi Kalite kontrol Kalite güvencesi

 ISO 9000 Kalite Yönetimi Sistem Standartlarının temeli 1963 yılında ABD'de savunma teknolojisindeki yüksek kalite sistemleri nedeni ile hazırlanan MIL-Q~9858 'e dayanır  1987 yılında yayınlanan ISO 9000 Standardının mevcut içeriği 1994 yılında güncellenmiştir ve standardın son olarak 2000 yılında güncellenmesi yapılmıştır.

 1963’de MIL/Q/9858 (ABD’de savunma teknolojisinde )  1968’de AQAP Standartları(NATO üyesi ülkelerde )  1979’da BS 5750 (İngiltere’de)  1987’de ISO 9000 serisi (ISO tarafından)  1988’de EN standardları(CEN tarafından)  1988’de TS 6000 Kalite Güvence Sistem Standardı olarak yayımlandı

 1991’de TS-EN-ISO 9000  1994’de ISO tarafından revize edildi.(9001:1994 / 9002:1994 /9003:1994)  1996’da EN serisi EN-ISO 9000 olarak yayınlandı.  2000’de ISO tarafından revize edildi ve 9001:2000 olarak yayımlandı ISO çalışma sistemine göre, beş yılda bir standartların gözden geçirilerek değiştirilmesi, iptal edilmesi veya devam ettirilmesi yönünde karar alır. ISO / TC 176 Kalite Yönetim

 Etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulabileceğini, dökümante edilebileceğini ve sürdürebileceğini tarifler.  Kalite yönetimi için genel bir çerçeve sağlaması  Kuruluşlar arasında güven ortamı yaratması  Proseslerin yönetilmesiyle ürün/hizmet kalitesinin sağlanması, devam ettirilmesi ve iyileştirilmesi,

 Müşteriye ürün ve hizmetlerin tutarlılığının güveninin verilmesidir.  Faaliyetlerin daha iyi planlanmasını  Kalite yönetimi için genel bir çerçeve sağlaması  Problemlerin daha hızlı çözülmesini, verimliliğin, kazancın ve saygınlığın artmasını sağlar.

ISO 9000 TOPLAM KALİTE DEĞİLDİR ISO 9000 BİR SİSTEM STANDARDIDIR

 ISO 9000:2000  ISO 9001:2000  ISO 9004:2000  ISO 19011:2000

 ISO : Temel kavramlar ve sözlük Kalite Yönetim Sistemleri'nin temelleri elemanları Proses Yaklaşımı ve Jenerik Modelin tanıtılması  ISO : Şartlar Üst yönetimin sorumlulukları Kaynak Yönetimi Ürün Gerçekleştirme Ölçme, Analiz ve İyileştirme

 ISO : Performansın İyileştirilmesi için Klavuzdur. Öz değerlendirme için klavuzluk sağlar. İyileştirme için bir metot sağlar.  ISO : Kalite ve çevre yönetim sistemleri ile ilgilidir ve tetkik kılavuzu niteliğindedir. Taslak aşamasındadır.

 Yeni Standard, ürün özellikleri konusunda kalite güvencesi sağlamanın yanı sıra kuruluşun müşteri tatminini sağlama yeteneğinin gösterimini şart koşar.  Tüm organizasyonlar müşteri tatminini başarmayı amaçlayarak ürün üretirler.

Kalite yönetim sistemi yaklaşımı; Müşteri şartlarının analiz edilmesi Müşterinin kabul edebileceği ürün sağlayacak proseslerin tanımlanması Belirlenen proseslerin kontrol altında tutulması, yoluyla müşteri tatmininin sürekli iyileştirilmesi için çerçeve görevi görür.

 Müşteri Odaklılık  Liderlik  Çalışanların Katılımı, Ekip çalışması  Proses Yaklaşım  Yönetimde Sistem Yaklaşımı  Sürekli İyileştirme  Gerçeklere Dayalı Karar Verme Yaklaşımı  Karşılıklı Yararlı Tedarikçi İlişkileri

Müşteri Odaklılık : Kuruluşlar, müşterilerine bağımlıdır bu yüzden müşterilerinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarına uymalı ve müşteri beklentilerinin üzerine çıkmak için çaba harcamalıdır. Liderlik: Liderler organize ederler, yön ve amaç birliğini belirlerler. Lider firma içerisinde öyle bir ortam kurmalı ve devam ettirmelidir ki insanlar kuruluşun hedeflerinin başarılmasında tam olarak katılabilmelidirler.

Çalışanların Katılımı : Her seviyedeki insanlar kuruluşun birer değeridir ve tam olarak katılımları ile kabiliyetleri kuruluşun çıkarları için kullanılabilir. Proses Yaklaşımı: Faaliyetler ve ilişkili kaynaklar bir proses olarak yönetildikleri zaman başarılı sonuçlar çok daha etkin olarak gerçekleştirilebilir. P Planla.. Hedefleri ve Prosesleri Belirle U Uygula.. Prosesleri Uygula K Kontrol Et.. İzle ve Ölç İ İyileştir.. Sürekli İyileşme Sağla

Yönetimde Sistem Yaklaşımı : Birbirleri ile ilişkili proseslerin Sistem olarak belirlenmesi, anlaşılması ve yönetilmesi kuruluşları etkinliklerini sağlar ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde verimlilik getirir. Sürekli İyileştirme: Kuruluşun bütün performansının sürekli iyileştirilmesi kurumun kalıcı bir hedefi olmalıdır

İyileşme: Ürünün özellik ve karakteristiklerinin artırılması ve bunları üretmek ve dağıtmak için kullanılan proseslerin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması demektir. Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım : Etkili kararlar veri ve bilginin analizine dayanır.

Karşılıklı Yararlı Tedarikçi İlişkileri : Bir kuruluş ve tedarikçisi birbirine bağımlıdır ve bir değer oluşturma konusunda kabiliyetleri artırmak için karşılıklı çıkarları vardır.

1. İSO 9000 nedir ? 2. İSO standart serisi nelerdir ? 3. Kalite yönetim sistemi temel ilkeleri nelerdir ?

HAZIRLAYAN : ŞEYMA YETER KARLIĞA