4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
‘‘Öğretmen, uygarlıkların temel taşıdır
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Durumlarını Planlama
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine. Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö) ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI KONU : MATERYAL GELİŞTİRMEDE.
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARLAMADA ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ
Öğrenme Öğretme Süreci
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Çalışma Yaprağı.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖT ve MG’de Öğretmen Nitelikleri Bölüm 4 Bu Bölümün Konuları: 1.Materyal geliştirmede öğretmen nitelikleri 2.Teknoloji temelli öğrenmenin başarısı için.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
7th International Congress of Research in Education
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ

Ünitenin Örüntüsü Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Teknoloji Temelli Öğrenmenin Başarısı İçin Öğretmenlerin Rolü Öğretmenlerin Teknoloji Bilgisi Öğretmenlerin Eğitimsel İnançları Öğretmen Yetiştirme

«Öğretmen, uygarlıkların temel taşıdır «Öğretmen, uygarlıkların temel taşıdır. Öğretmen yetiştirmeyi kendisi için hedef seçmeyen her uygarlık, er geç yıkılmaya ve unutulmaya mahkumdur.» M. Kemal ATATÜRK

Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Geçmişten günümüze öğretmenin görev ve sorumlulukları değişim göstermiştir. Günümüzde öğretmenin en temel görevi, öğrenenlerin öğrenmelerine rehberlik etmektir. Bu rehberliği sağlayabilmek, gerek iyi bir plan gerekse başarılı bir uygulama ile mümkündür.

Öğretmen Nitelikleri ve Öğretmen Yetiştirme Öğretmen; öğrenenlerin (learner) öğrenmesine rehberlik eden, ortak öğrenen (co-learner), izleyici (Monitor) ve öğretici kişi olarak tanımlanabilir.

Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Öğretmen araçları tanımalı ve nasıl kullanılacağını bilmelidir Öğretmen öğretimi tasarlama bilgisine sahip olmalıdır. Öğretmen materyal tasarlama ilkelerini bilmeli ve kullanabilmelidir. Öğretmen öğrencilerinin materyal oluşumuna da rehberlik edebilmelidir. Öğretmen materyal çeşitlerini bilmelidir. Öğretmen öğrenme ilkelerini bilmelidir. Öğretmen gelişim psikolojisini iyi bilerek öğreneni tanımalıdır. Hedefler ve kazanımlar için uygun olan materyaller kullanılmalıdır. Öğretmen öğrencilerin aile özelliklerini ve çevre koşullarını çok iyi incelemelidir. Öğretmen hoşgörülü ve sabırlı olmalıdır. Öğretmen iletişim becerisine sahip olmalıdır.

Teknoloji Temelli Öğrenmenin Başarısı İçin Öğretmenlerin Rolü Öğretmen, eğitimde vazgeçilmezdir. Ancak çağdaş anlamda öğretmenin sahip olması beklenen nitelikler artık teknoloji ile birlikte çeşitlenmiştir. Öğretmenler, teknoloji standartlarına sahip olmalıdır.

Teknoloji Temelli Öğrenmenin Başarısı İçin Öğretmenlerin Rolü Öğretmenlerin teknolojiye adaptasyonu ve eğitim – öğretim sürecinde teknolojiyi kullanmaları ile ilgili olarak; 1. Öğretmenlerin Teknoloji Bilgisi 2. Öğretmenlerin Eğitimsel İnançları önemlidir

ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Ülkemizde öğretmen yetiştirme her zaman önemsenmiştir. 1990’lı yıllardan itibaren fakültelerde gerçekleşmektedir. 1995 sonrası öğretmen yetiştirme programlarında standartlar belirlenmeye başlanmıştır. Seçmeli dersler haricinde çoğu ders tüm Türkiye’de ortaktır.

ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Öğretmenlerin üst düzey yaşam ve düşünme becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Öğretmenlerin elle materyal üretme becerileri yanı sıra bilgi teknolojilerini de aktif olarak kullanmaları beklenmektedir.

1.Teknoloji okur – yazarlığı becerilerinin kazandırılması ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Öğretmen adaylarının bilgi teknolojileri ile ilgili eğitimleri iki aşamalıdır: 1.Teknoloji okur – yazarlığı becerilerinin kazandırılması 2.Var olan teknolojileri öğretme – öğrenme süreçlerinde kullanabilme yeterliliklerinin kazandırılması

Öğretmen oluşturmacı öğrenmeyi sağlayacak şekilde yetiştirilmelidir. ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Öğretmen oluşturmacı öğrenmeyi sağlayacak şekilde yetiştirilmelidir.

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ Sunum nedir? Etkili bir sunum için dikkate alınacak öğeler Sunumu planlama Sunumu Hazırlama Sunum materyali hazırlama Sunumu uygulama Sunumu değerlendirme ve geliştirme ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ Bir konuda bilgi görüş, duygu ve düşüncelerinizi katılımcılarla etkili bir biçimde paylaşabilmektir. SUNUM NEDİR? ÖĞELER Katılımcılar Amaç İçerik Bilgi toplama Sunumu Organize Etme Sunum Materyalleri Giriş-Sonuç Sunma

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ SUNUMU PLANLAMA Sunumun Amacını Belirleme Katılımcıların Kim Olduğunu Ve Özelliklerini Belirleme Sunum Yerinin Özelliklerini Bilme Konuya Hakim Olma, Araştırma Sunumu Baştan Sona Genel Olarak Organize Etme

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ SUNUŞU HAZIRLAMA Giriş Dikkat çekici bir başlık ve açılış tasarlayın. Motivasyon Gelişme Sunum süreci Bilgi, duygu, beceri Katılma, ipucu pekiştirme, dönüt-düzeltme Sonuç Özetle Motivasyon

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ SUNUMUN GİRİŞ BÖLÜMÜ Gerçek Yaşantılardan Örnekler Hikayeler Örnek Olaylar Alıntılar Anektod Sorular Öyküler Drama Film Gösterme İhtiyaç Belirtme

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ SUNUMUN GELİŞME BÖLÜMÜ Sunumda Kısa Bilgiler Olmalıdır. İstatistikler Kullanılmalıdır. Etkili Sunma Becerisi Sağlanmalıdır. İletişim Becerisine Sahip Olma Ve Etkili İletişim Kurulmalıdır.

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ SUNUMUN SONUÇ BÖLÜMÜ Kısa Olmalı Ve Özet Bilgiler Paylaşılmalıdır. Sunumun Başındaki Motivasyon Gibi Burada Da Motivasyon Sağlanmalıdır. Sunum Yerinde Ve Önemli Vurgular Yapılarak Bitirilmelidir. Sunum Sonunda Dinleyenlere Teşekkür Edilmelidir.

MATERYAL TASARIM VE HAZIRLAMA İLKELERİ (8.Bölüm) 1.Öğretim Materyalini Tasarlama 2.Hazırlama

ÖĞRETİM MATERYALİNİN ÖZELLİKLERİ Kolay kullanılır olmalı ve öğrenciyi en az çaba ile ve en kısa zamanda bilgiye ulaştırmalıdır. Materyalde kullanılan nesneler, ilk bakışta kavranalabilecek özellikte olmalıdır. Materyal içindeki unsurlar uyumlu ve bütünlük içinde olmalıdır. Kullanılan yazı açık, net ve kolay algılanabilir olmalı, renkler uyumlu olmalı ve abartılı olmamalıdır. Resim, çizim, yazı ve renkler öğrencinin yaşı ve cinsiyetine uygun olmalıdır.

MATERYAL HAZIRLAMA İLKELERİ Öğretim materyali, basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır. Ders programlarını destekleyici biçimde hedef ve kazanımlara uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır. Dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle değil, önemli ve özet bilgilerle donatılmalıdır. Kullanılacak görsel özellikler materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalı, aşırı kullanımdan kaçınılmalıdır. Kullanılan yazılı metinler, görsel işitsel öğeler, öğrencinin pedagojik özelliklerine uygun olmalı ve öğrencinin gerçek hayatıyla tutarlılık göstermelidir.

MATERYAL HAZIRLAMA İLKELERİ Öğrenciye alıştırma ve uygulama imkanı sağlamalıdır. Mümkün olduğunca gerçek hayatı yansıtmalıdır. Her öğrencinin erişimine ve kullanımına açık olmalıdır. Sadece öğretmenin rahatlıkla kullanabildiği türden değil, öğrencilerinde kullanabileceği düzeyde basit olmalıdır. Dayanıklı hazırlanmalı, bir defalık kullanımlarda zarar görmemelidir. Gerektiği takdirde kolaylıkla geliştirilebilir ve güncelleştirilebilir olmalıdır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.