. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
1 KOSGEB İÇ DENETİM BİRİM BAŞKANLIĞI SUNUMU. 2 Sunum Plânı  İç Denetçiler  Misyon ve Vizyon  İç Denetimin Tanımı  İç Denetimin Amacı  İç Denetim.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
İÇ DENETİM SAHA ÇALIŞMASI 2012 MAYEM ERHAN ARICI İç Denetçi, CGAP Başbakanlık TYDTA 1.
KAMU KESİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması
Sunum transkripti:

. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi

Yükseköğretim Kurulunun Bologna Sürecindeki Rolü Bologna Sürecinde YÖK düzeyinde iç denetçilerin rolünü açıklamak için önce Yükseköğretim Kurulunun bu süreçteki rolünü belirlemek gerekmektedir. Yükseköğretim Kurulu; Bologna Sürecinin uygulanmasında ve takip edilmesinde birinci derece sorumlu kurumdur. YÖK; Bologna Bildirilerinde belirlenen ilke ve kararlar doğrultusunda ülkemizde uygulanacak Bologna Süreci ile ilgili politikalar üretmek ve faaliyetlerle ilgili yol haritasını çizmektedir. Esas itibariyle, Bologna Sürecinin uygulama alanı yükseköğretim kurumlarıdır.

YÖK Tarafından Uygulamaya Yönelik Olarak Yapılan İşlemler Yükseköğretim Kurulu, Bologna Bildirgelerinde belirlenen hedefler doğrultusunda yasal düzenlemeler yaparak, uygulamaya yön vermek üzere kararlar alarak, oluşturduğu komisyonlar ve çalışma grupları vasıtasıyla ülkemizde Bologna Sürecine yön vermektedir.

Yapılan Düzenlemelerden Bazıları Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği: Bu yönetmelik, yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından alınmış ön lisans, lisans, yüksek lisans diplomalarının denklik işlemlerinde uyulacak usul ve esasları düzenlemektedir. Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği: Yükseköğretim kurumlarının eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi, kalitelerinin geliştirilmesi, bağımsız "dış değerlendirme" süreciyle kalite düzeylerinin onaylanması ve tanınması konusundaki çalışmalara ilişkin esasları belirlemektedir. Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Rehberi: Yükseköğretim kurumlarının akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarını sistematik bir şekilde yürütebilmeleri için gerekli süreçleri ve performans göstergelerini tanımlamış olan bu Rehber YÖDEK tarafından hazırlanmıştır. Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi

Komisyonlar ve Çalışma Grupları Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK): Yükseköğretim kurumlarında Bologna Süreci çerçevesinde sürdürülen faaliyetlerin yürütülmesinden sorumludurlar. Ayrıca, yıllık olarak hazırlanacak “Kurum Raporu”nu Yükseköğretim Kuruluna gönderirler. Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK): Bu komisyon Yükseköğretim kurumlarında akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının ulusal düzeyde düzenlenmesi ve koordinasyonundan sorumludur.

Komisyonlar ve Çalışma Grupları Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulları (ADEK): Her bir yükseköğretim kurumunun kendi içlerinde akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarından sorumlu olan kuruldur. Bir önceki yılın iç değerlendirme raporunu YÖDEK’in belirleyeceği süreç, usul ve esasları göz önüne alarak YÖDEK’e gönderir. YÖDEK yükseköğretim kurumlarından gelen bu raporlar doğrultusunda “Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporu”nu hazırlayarak Mayıs ayı içerisinde Yükseköğretim Üst Kurulları’na sunmaktadır.

Komisyonlar ve Çalışma Grupları Yükseköğretim Yeterlilikler Komisyonu: Türkiye’de yükseköğretimde ulusal yeterlilikler çerçevesi oluşturulmasına yönelik olarak kurulan Yükseköğretim Yeterlilik Komisyonu çalışmalarını tarihine kadar sürdürmüştür. Yükseköğretim Yeterlilikler Çalışma Grubu: Ulusal Yeterlilik Çerçevesi çalışmalarını daha geniş bir ölçekte sürdürmek üzere oluşturulmuş çalışma grubudur. “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi”nin Yükseköğretim Kurulu tarafından tamamen onaylanması tarihli Genel Kurul kararı ile olmuştur.

Faaliyetlerin Takibi Yükseköğretim kurumları bünyesinde yer alan Bologna Eş Güdüm Komisyonlarından gelen “Kurum Rapor”ları ve Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme kurullarından gelen raporlar dikkate alınarak Bologna Sürecinde yükseköğretim kurumlarımızın yapmaları gereken faaliyetler YÖK tarafından takip edilmekte ve yürütülen faaliyetler hakkındaki bilgiler tek elde toplanarak politikalar üretilmektedir. Ayrıca, bu raporlar Ulusal Stratejilerin geliştirilmesinde de kullanılmaktadır.

Bologna Karnesi Tüm Bologna ülkelerinin Bologna Süreci'nde gelmiş oldukları durum her iki yılda bir gerçekleştirilen Bakanlar Konferansı öncesinde ülkelerden alınmış olan raporlara dayanılarak değerlendirilir. Bu kapsamda ülkelerin Bologna karneleri oluşturulur. Karneler, Bologna Bakanlar toplantılarında belirlenen hedeflerin yerine getirilmesinde ülkelerin hangi aşamada olduğunu göstermekte ve ülkelerdeki Bologna Süreci'ndeki ilerlemenin gelecekte de ölçülmeye devam edebilmesini sağlamaktadır. Bu kapsamda, her ülke için hazırlanan karne mutlak bir ölçüm aracı olarak değil, bir ilerleme çizelgesi olarak kabul edilmektedir.

İç Denetim Nedir? 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 63 üncü maddesine göre iç denetim; kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini değerlendirmek ve rehberlik yapmak amacıyla yapılan bağımsız, nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetidir.

İç Denetimin Uygulanması Uygunluk denetimi: Kamu idarelerinin faaliyet ve işlemlerinin ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuata uygunluğunun incelenmesidir. Performans denetimi: Yönetimin bütün kademelerinde gerçekleştirilen faaliyet ve işlemlerin planlanması, uygulanması ve kontrolü aşamalarındaki etkililiğin, ekonomikliğin ve verimliliğin değerlendirilmesidir. Mali denetim: Gelir, gider, varlık ve yükümlülüklere ilişkin hesap ve işlemlerin doğruluğunun; mali sistem ve tabloların güvenilirliğinin değerlendirilmesidir. Bilgi teknolojisi denetimi: Denetlenen birimin elektronik bilgi sistemlerinin sürekliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesidir. Sistem denetimi: Denetlenen birimin faaliyetlerinin ve iç kontrol sisteminin; organizasyon yapısına katkı sağlayıcı bir yaklaşımla analiz edilmesi, eksikliklerinin tespit edilmesi, kalite ve uygunluğunun araştırılması, kaynakların ve uygulanan yöntemlerin yeterliliğinin ölçülmesi suretiyle değerlendirilmesidir.

12 Danışmanlık ve Benzeri Faaliyetler Danışmanlık ve benzeri faaliyetler; bir idari sorumluluk üstlenmeksizin yürütülen, icrai konularla ilgili görüş, eğitim, analiz, değerlendirme, performans göstergelerinin tespiti, proje görevleri gibi idari faaliyetlere değer katmak, kolaylaştırmak, geliştirmek ve yol göstermek amaçlarıyla gerçekleştirilen hizmetlerdir. (Kamu İç Denetim Birim Yönergesi Madde 26)

Örnek Denetim ve Danışmanlık Faaliyet Konuları Yükseköğretim Kurulu bünyesinde Bologna Sürecinde görevli komisyonların faaliyetlerinin ve iç kontrol sisteminin etkinliğini değerlendirmeye yönelik denetim faaliyetleri Yükseköğretim kurumlarından YÖK’e gelen bilgi ve veri akış sisteminin sağlıklı işleyip işlemediğinin denetim faaliyeti çerçevesinde değerlendirilmesi Yükseköğretim Kurulunun Bologna Sürecindeki uygulamayı takip sisteminin etkinliğini değerlendirmeye yönelik denetim faaliyetleri Bologna Sürecinin etkinliği ve verimliğini artırmaya yönelik danışmanlık faaliyeti hizmeti vermek

Örnek Araştırma/İnceleme Konuları Ülkemizdeki Bologna Süreci çerçevesinde yapılan düzenlemeler ve faaliyetlerin Bologna Bildirilerinde yer alan kriterlere uyumu ile ilgili öneri geliştirmeye yönelik araştırma/inceleme raporları yazılması Bologna Süreci uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri konusunda araştırma/inceleme raporu yazılması Bologna Sürecinde YÖK bünyesinde oluşturulan komisyon çalışmalarının verimliliğini artırmaya yönelik araştırma/inceleme raporu yazılması

. TEŞEKKÜRLER

Yararlanılan Kaynaklar Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma:66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, Haziran 2010, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Rehberi 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Kamu İç Denetim Birim Yönergesi Kamu İç Denetim Rehberi